Uusi lehti FitBody -mitäs tykkäätte?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopsy80
  • Aloitettu Aloitettu

Mopsy80

Hopeless Gage
Oletteko tutustuneet uuteen FitBody -lehteen? Mä menin tilaamaan sen heti, eka numero ihan jees ja kiva kun on kokonaan kotimainen.

Just yks päivä mietin, että ois kiva tilata joku punttislehti, mutten vaan keksinyt että mikä se vois olla. Tämähän se voisi vaikka ollakin! :)
Kiitti vinkistä.

Oletko Mopsi lukenut muita saman aihepiirin lehtiä? Eli pystytkö sanomaan oman mielipiteesi, millainen on verrattuna muihin vastaaviin lehtiin? :) Kiinnostaisi itseäkin tilata joku lehti!

Verrattuna Muscle&Fitness Hersin suomenkieliseen lehteen pidin näkemästäni ja lukemastani. M&F Hers on mun makuun liian jenkkikäännöslehti ja ärsyttää kirjotusvirheet ja ruokaohjeiden jenkkimäisyys. Tilasin Fitbodyn tiistaina aamupäivällä ja lehti oli keskiviikko iltapäivänä postilaatikossa, mikä oli kyllä positiivinen yllätys.

Plussat
+ kotimaisuus
+ toimitusnopeus
+ monipuolisuus (ei pelkästään salitreeniin keskittynyttä vaan mukana myös mm. crossfittiä, kauneusterveyshyväolo-tyyliset jutut (ei kuitenkaan liikaa tai tusinalehtimäisesti), ravintojutut..)

Kehitystä toivoisin:
- koko aukeaman kuvista tuli vähän fiilis että onko niiden tarkoitus olla fanikuvia? Tilaa niissäkin kuvissa olisi ollut laittaa jotain tekstiä.
- Tiina Kasvin salitreenijuttuun olisin toivonut tarkempia tekniikkaneuvoja ts. liikkeen suoritusvaiheet laveammin; missä tuntuma, milloin tiedät että menee päin honkia. Muuten tämän tyyliset jutut ovat suosikkejani.

Mua ärsytti, kun tekstiä niin vähän verrattuna kuviin. Asiantuntijoiden artikkeleita olisin kaivannut enemmän. Sannan artikkeli kuntosaliharjoittelusta oli monipuolinen ja kattava, mukavan ihmisläheinen setti - ehdottomasti koko lehden paras juttu :) Jos nyt kuitenkin pitäisi kertaoston jälkeen päättää, ostanko seuraavan numeron, niin en ostaisi. Enemmän asiaa ja vähemmän koko aukeaman kuvia, kiitos...

Kansi tosiaan on jotenkin jenkkihenkinen, ilme sisältä parempi ja mukavan selkeä. Aicun analyysi on hyvä! Ja kyllä lehti ainakin mua motivoi, minkä vuoksi sen tilasinkin. Ehkä siis myös ne fanikuvat motivoivat. Silloin kun eivät vituta :hyper:

Mulla pisti ensimmäisenä silmään kansikuvanaisen tökeröt silmämeikit. :D Onkohan ne vaan huonon photoshoppauksen tulosta vai onko meikkaaja ollut sokea... Löytyykö tätä lehteä muuten irtonumerona mistään? Löysin nettisivuilta ainoastaan tilausmahdollisuuden.

Ihan tavan kaupasta mäkin omani hankin, S-marketista nimenomaan. Mä tommosia tilaamaan ala, kun koskaan ei tiedä onko seuraavassa numerossa mitään kiinnostavaa - joo, mä oon se kuka "lukee" niitä lehtiä kaupassa. Pitäähän tuote koekäyttää ennen ostopäätöstä!

Minä tilasin myös lehden vähän ex tempore. Ei ole pitkään aikaan tullut tilattua edes mitään lehteä joten jos nyt tämä :). Minusta tuo oli ihan jees, kieltämättä aika paljon noita kuvia mutta eipä kai ne niin häiritse :)

Mua kieltämättä häiritsee lehdessä oleva muutama NIIN selvästi miesten katseille suunnattu poseerauskuva. Kun lehti on kuitenkin trenaaville naisille suunnattu. Ja tätä kommenttia ei sitten tartte suodattaa heteronormatiivisesti.

Samoilla linjoilla aiccun kanssa. Huomattavasti parempi lehti, kuin Muscle&fitness Hers! Kyse oli kumminkin ekasta numerosta, niin eiköhän se tässä ajankuluessa vielä kehity..... :)

Luin tän ekan numeron just eilen salilla ja ihan jees, ei ny kuitenkaan sellanen lehti jonka tilaisin. Uskon kuitenkin että sisältö muuttuu rikkaammaksi numero numerolta, nyt oli tosiaan melko paljon julkisuudestakin tuttujen ihmisten haastiksia joita ennenkin lukenut ja paljon toki upeita pose-kuvia mitkä ilman muuta motivoivat :rock:

Mä yritän vältellä "naisille suunnattuja" lehtiä koska tuntuu että ne on aikalailla full of shit. Kaikenlaisia ihmediettejä ja kevyillä painoilla ja kuminauhoilla pumppailuja ja jumppailuja, ja ylenpalttisesti jotain hyvinvointipaskaa.

Itse luen lähinnä Bodya ja Muscle & Fitnessiä, mutta koska ostelen joskus satunnaisesti muitakin niin voisihan tuonkin tsekata.

Mä yritän vältellä "naisille suunnattuja" lehtiä koska tuntuu että ne on aikalailla full of shit. Kaikenlaisia ihmediettejä ja kevyillä painoilla ja kuminauhoilla pumppailuja ja jumppailuja, ja ylenpalttisesti jotain hyvinvointipaskaa.

Itse luen lähinnä Bodya ja Muscle & Fitnessiä, mutta koska ostelen joskus satunnaisesti muitakin niin voisihan tuonkin tsekata.

Sama. Itse luen bodya ja probodya. Joskus mulle tuli postissa joku näytekappale Fit-lehdestä niin se oli kyllä aika turhaa infoa täynnä. Naisille suunnatut lehdet tuntuu pitävän sisällään justiinsa niitä stereotyyppisiä juttuja että kaikki naiset treenaa salilla hilavitkuttelu laitteissa.

Mutta varmasti on hyvä lehti jos sen tyyppisestä pitää. :)

Kiitos Punttimimmeille monipuolisesta palautteesta uudesta FitBODYsta. Seuraan lehden kustantajana suurella mielenkiinnolla nimen omaan naisten kommentteja lehdestä.

MissEvilEve ja Catwoman: Mielestäni on erittäin epäreilua haukkua uutta lehteä, jos ei ole sitä lukenut. FitBODY ei ole mikään "lällylehti", vaan täynnä sekä perinteisen salitreenin että toiminnallisen harjoittelun spesialistien laatimia ohjelmia. Ohjelmat on myös pyritty kuvaamaan näyttävästi. Kirjoittajina ovat muun muassa Tiina Kasvi, Jenni Levävaara, Sanna Eloranta, Jutta Gustafsberg ja Susanna Mantila, heidän kirjoituksensa eivät todellakaan ole "full of shit". Tiedän, että jotkut haluavat aina kirjoittaa ilkeyksiä asiasta kuin asiasta ja saavat siitä omat kiksinsä, mutta tässä yhteydessä se ei ole mielestäni tarpeen.

Ja vielä lopuksi pahoittelut Mimmeille, tännehän eivät miehet saisi kirjoittaa. Olen kuitenkin sen verran feministi, että se kertaalleen sallittakoon. Hyviä treenejä teille kaikille!

^ Käsittääkseni kukaan ei ole perusteettomasti haukkunut juuri tätä kyseistä lehteä, ja itsekin totesin ihan yleisellä tasolla naisille suunnattujen lehtien olevan useimmiten itselleni epäkiinnostavia. Totesin kuitenkin samaan hengenvetoon että todennäköisesti lehden ostan ja tulen sen sisällön tsekkaamaan kun irtonumeroita aina haalin silloin tällöin sieltä täältä, joten varmasti kokeiluun menee.

Sama koskee Catwomanin kirjoitusta, ihan asiallisesti on yleisellä tasolla todettu etteivät naisille suunnatut lehdet ole olleet tarpeeksi mielenkiintoisia. Suoraan FitBodyyn tätä ei ole kohdennettu, etenkään sitä lukematta. Mikäli joku kuitenkin niin tekee, on hän siihen oikeutettu, kaikkia kun ei voi miellyttää :)

Fit, KuntoPlus yms. "jumppa"lehtiä en edes lähtisi vertailemaan Muscle&FitnessHers Suomen ja FitBODY:n kanssa. Em. lehdet ovat omasta mielestäni juuri sellaisia mitä MissEvilEve kuvaili naisille suunnattujen lehtien olevan, mutta M&F Hers ja FitBody ovat siltikin mielestäni hieman eri kategoriaa vaikka naisille suunnattuja ovatkin.

Oonko mä ainut, kelle jäi Kustantaja-Jounin viestistä vähän hölmö fiilis...? :D
MEE:n tai Catwomanin kommentit ei vaikuttais ainakaan mun lehden ostopäätökseen mitenkään, kun eivät kerta ole lehteä edes lukeneet, mutta kustantajan turha vaahtoaminen jättää vähän epämiellyttävän fiiliksen. Oisit Jouni kiittänyt monipuolisista kommenteista ja jättänyt olettamuksiin liittyvät kommentit ihan vaan huomiotta. Tai sitten olisit voinut tarjoutua lähettämään näille kahdelle "ilkeilijälle" ilmaisnumerot ja samalla mahdollisuuden muodostaa ja ilmaista mielipiteensä lehden todellisen sisällön eikä olettamusten perusteella...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom