uusi kone tästä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sam68
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
56
olen hankkimassa tehokasta konetta peruskäyttöön. Ei siis pelaamiseen ollenkaan. Tuossa paketti jota olen tilaamassa. Onko jotain muutettavaa ja miksi? Hinnat on verkkokaupan hintoja ja budjetti noin 1350€.
• Näyttö: ViewSonic VA902 19" TFT TCO-03, 8ms:n TFT näyttö, hopea/musta. 301.90€ 264€
http://www.viewsoniceurope.com/UK/Products/LCDE2/VA902.htm
• Prossu: Intel Pentium IV Processor 650, 3.4GHz, 2MB, LGA775-kantainen, boxed. Uuteen LGA775-kantaan sopiva Intel Pentium IV -prosessori. 299.90€ 288,21 €
http://www.intel.com/products/processor/pentium4/index.htm
• Emolevy: Abit AW8, 775, Intel955X
8Gb Dual Channel 667DDR2 tuki, Liitännät:
1 x PCI-E x16, 1 x PCI-E GbE LAN, 4 x Intel SATA 3G RAID 0/1/10/5, 3 x 1394a (Firewire). Sisältää mm.7.1ch, uGuru, SERILLEL3, neljä SATA-kaapelia, yksi ATA100-kaapeli, yksi levyasemakaapeli, I/O-takalevy, ajurit ja ohjeet. 186.90 €
http://www.bytesector.com/data/bs-article.asp?ID=526
• Muistia: 1G/DDR2 Kingston 512MB 667MHZ DDR2 NON-ECC DIMM-muistimoduli, CL5. 67,90€*2=136€
• Kiintolevy: Seagate Barracuda 7200.9 120GB Serial-ATA-II (SATA-II) kovalevy, 8.5ms. 92,90€
• dvd-asema: LG 16x IDE DVD+/-RW Dual Layer (GSA-4163B). 52,90€
• näytönohjain: Asus EAX300SE-X/TD/128MB Radeon X300SE 128Mt PCI-E DVI-D/VGA. 54.90€
• Digitv-kortti: Hauppauge WIN/TV HVR 1100T DVB-T VIDEO – PCI HVR. 88.90€
• Kaiuttimet: Creative SBS390 2.1 -kaiutinpaketti. 34.90€
• Kotelo: Nexus Breeze Case hopea/musta 350W. 120.90 €
http://www.nexustek.nl/breeze.htm

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mä en tiedä miksi pitää olla tehokas kone, jos ei pelaa. mihin niitä tehoja käytät?
jotain viedo juttuja/ kuvan käsittelyä??
jos ei oo erikoista käyttöö koneelle ei oo mitään järkee ostaa yli 500e konetta(siis pelkkää konetta).

Varmaan todella hyvä kone. Toisaalta ellet pelaa jne ni saisit helpostikkin säästettyä n.250€ vaihtamalla hitusen hitaampaan prossuun ja halvempaan emoon. Sitä ei käytössä oikeastaan huomais, lompakossa kyllä.

Mutta jos ei rahasta ole kiinni ni hyvä konehan tuo olisi.

Käytän konetta jonkin verran videoeditointiin ja haluan uutta tekniikkaa (PCI-E ja SATA II jne) vaikka siitä vähän joutuukin maksamaan. Tätä ei kuitenkaan viitsi usein ostaa ja olen valmis laittamaan siihen tuon verran rahaa kiinni. Nopeus on tärkeä ominaisuus ja siitä olen valmis maksamaankin parit sataset lisää. Kotelon tulee olla ainakin hiljainen ja tuo Nexus on testivoittaja.
Lähinnä tuo emolevyn vaihtoehto kiinnostaa. En tarvi sli:tä eli siitä ei kannata maksaa mut onko teho-/ominaisuuspuolelle ehdottaa kilpailijaa?

Nexus breeze kotelosta on tullut käyttäjiltä paljon palautetta tuuletuspuolella, siinähän ei ole muuta tuuletusta kun pohjassa 1x120mm joka puhaltaa sisään ja poweri on ainut paikka minkä kautta tulee kaikki lämmin ilma ulos. Itse meinasin kanssa ostaa sen jossain vaiheessa mutta päädyin sit Antec P180 koteloon johon tuli 500W Nexus poweriks ja voin suositella.

miks noin pieni kovo?isompaa kehiin,muuten kuulostaa hyvältä.

on muuten sama koppa kun mulla,ollut hyvä ostos.suosittelen.

Kovalevytilaa en laita enempää kun Nierlellä on niin halpoja dvd-aihioita ;)
No ei se ole ainut syy vaan Seagatella ei näytä SATA II-tyypin levyjä olevan isompia. WD:llä olis 250G 20€ kalliimpana, mut merkki mietityttää. Seagate on ollut kestävä ja hyvä. Kyllä tuo riittää kun videot on kuitenkin tarkoitus polttaa valmiina dvd:lle.
Uskon että tuo kotelo+poweri riittää kun ei ole toista näytönohjainta tai useampaa kovalevyä. Antec oli toinen jota mietin.
Pitää vielä miettiä tuota prossua koska 64-bittisyys tulee varmaan Win Vistan kanssa ajankohtaiseksi ens vuonna ja silloin voi ajatella tehokkaampaa prossuakin. 630:een jos vaihtais niin 100€ säästäis.

Dietka sanoi:
Itse meinasin kanssa ostaa sen jossain vaiheessa mutta päädyin sit Antec P180 koteloon johon tuli 500W Nexus poweriks ja voin suositella.

jäähdyttää ilmeisesti hyvin mutta mites on volyymin laita?

Lainaan triidiä jos sopii:

Laitoin koneen tilauksen, varmaan muutama päivä aikaa viä hioa, mutta aika varma olen tästä. Mietityttää hiukan emon yhteensopivuus muistien ja prossun kanssa.

AMD Opteron 146 boxed 939
Kingston 2GB 400MHz CL3 KIT
MSI K8N-NEO4-FI
SAMSUNG P120 250GB SATA
Connect x800gto
samsung 940b
mx 518 gaming mouse
Antec overture II 430w

dvd-poltin, näppis ja vesijäähy tulee varmaan vanhasta käyttöön.

seventh sanoi:
jäähdyttää ilmeisesti hyvin mutta mites on volyymin laita?
p180 on saanut hyvät arvostelut silentpcreviewissä tietääkseni. 500w nexus on käytännössä sama kuin pikkuveljensä, eli ei hyötyä.

Ihan hyvä paketti, mutta jos rahaa on noinkin paljon käytössä niin mikset samantien ostaisi parasta? Muistia mielellään 2 gigatavua, prosessoriksi AMD Athlon 64 3800+, Socket 939. Boxed maksaa n.300 euroa, tuo on nimittäin hivenen verran nopeampi kuin ehdottamasi Intel...

Näytöstä, kuinka kriittinen olet pöytätilan suhteen? Isossa ja laadukkaassa 21" crt-näytössä on aivan älyttömän paljon parempi kuva kuin 300€ euron 19" halpislittunäytössä, huono ei toki jälkimmäinenkään ole. Pari vuotta vanhoja 21-tuumaisia saa käytettynä lähes uloskantohintaan, ne kun eivät ole enää muodissa ;)

Kotelo on ihan hyvä, mutta jos sinulla ei ole tarkoitus konettasi räpeltää kasaamisen jälkeen niin osta joku halvempi, n.60 eurolla saa ihan hyvia ja kivan näköisiä koteloita.

Mietin jonkin aikaa tuota AMD:n prossua mut normaalisoftilla Intel on toimivuudeltaan turvallisempi valinta.
Intelin uusi piirisarja 955X & Intelin oma prossu on mielestäni turvallinen ostos. Tehoa on tuossa AMD:ssä varmaan hiukan enemmän mut ongelmia saattaa olla myös enemmän. AMD:n ongelma on myös DDR2 muistit joita ei voi käyttää. DDR:n myynti verrattuna 2:een on laskussa ja siksi niiden hinta on jatkossakin kalliimpi. 3:sta odotellaan kyllä jo emoillekkin. Näytönohjaimissa niitä jo onkin..

Weeboom:
DDR266/333/400 muistit pitäis käydä ja dual channel tukikin näyttää emolla olevan joten kannattaa laittaa kaksi 1G kampaa niin saat ominaisuuden käyttöön. Muistien kanssa voi olla yllättäviä ongelmia ja jostain testistä eilen luin et kolmannet kammat vasta toimi emolla.

Sonder sanoi:
Ihan hyvä paketti, mutta jos rahaa on noinkin paljon käytössä niin mikset samantien ostaisi parasta? Muistia mielellään 2 gigatavua, prosessoriksi AMD Athlon 64 3800+, Socket 939. Boxed maksaa n.300 euroa, tuo on nimittäin hivenen verran nopeampi kuin ehdottamasi Intel...

Näytöstä, kuinka kriittinen olet pöytätilan suhteen? Isossa ja laadukkaassa 21" crt-näytössä on aivan älyttömän paljon parempi kuva kuin 300€ euron 19" halpislittunäytössä, huono ei toki jälkimmäinenkään ole. Pari vuotta vanhoja 21-tuumaisia saa käytettynä lähes uloskantohintaan, ne kun eivät ole enää muodissa ;)
Muistia ei välttämättä tarvii kahta gigaa, jos kone ei pelikäyttöön tule. Prossusta sen verran että ennemmin ostat AMD Athlon 64 3700+ S939 San Diego -ytimellä. Eroaa 3800+:sta siinä, että kellotaajuus on 2,2ghz (3800+ 2,4) mutta toisaalta L2 cache on 1 mega (3800+ ei saa San Diego -ytimellä, joten siinä on 512kb L2). 3700+ on n. 50e halvempi. Toisaalta tolla budjetilla voisit jo ostaa FX-sarjan prossun. Tosin jos nyt meet ostamaan AMD:n s939-prossuja tukevan emon et voi ostaa DDR2 muistia. AMD Athlon 64- sarjan prosessorien hinta-laatu -suhde on kuitenkin imo parempi kuin noissa uusissa Pentium nelosissa.

Näytöstä oon suht samaa mieltä Sonderin kanssa. Et tee mitään millään 8ms vasteajalla toimivalla TFT-näytöllä ellei se tule pelikäyttöön. Voisit, kuten Sonder jo mainitsi, ostaa sen sijaan vaikkapa 17-23ms 21" näytön, paljon kivempi katella.

Muistia on parempi olla liikaa kuin liian vähän. Ja veikkaisin että videoeditointi varmasti käyttää kaiken muistin hyödyksi mitä koneesta löytyy

sam68 sanoi:
Mietin jonkin aikaa tuota AMD:n prossua mut normaalisoftilla Intel on toimivuudeltaan turvallisempi valinta.
Intelin uusi piirisarja 955X & Intelin oma prossu on mielestäni turvallinen ostos....

Samaa mieltä siinä että Intel mielummin. Pelaamiseen sitten AMD.

Intel on suorastaan aika paska..kaikkeen käyttöön..Kun nuo lämmöt+ tehonkulutus on aika suurta etenkin kun vertaa yhtä tehokkaisiin AMD:n prossuihin..
Mitä tulee luotettavuuteen niin jos et ala kellottamaan niin ei ne hajoa millään (ei ainakaan mulla kellotuksenkaan kanssa)..
Kannattaa myös vakavissaan harkita tupla-prossu (X2), koska jos kuuntelet musaa, lataat netistä, katsot elokuvaa samalla aikaa niin huomaat kyllä eron tavalliseen versioon..itse tyytyväinen tupliin vaikka eihän ne niin "tehokkaita" ole kuin tavalliset..
Jos haluaa hiljaisen koneen niin AMD+passiivinen jäähy= hiljaisuus..Kunnon kotelo kannattaa hankkia kerralla..
Itse teen seuraavaksi HTCP koneen AMD:n prossulla..varmaan 2x250g, Joku ATI:n x1800, 2gb rammia, 400W virtalähdde..etc

Itsekin ottaisin tuohon hommaan DC prossun niin voi samalla tehä muutakin, esim. selailla nettiä kun video softa pyörii taustalla, Itelläni on 1.5G muistia ja 3700+ A64 prossu ja koneella ei tee oikeen mitään muuta jos laittaa vaikka rarrin purkamaan isoa pakettia.

Mental Pain sanoi:
Intel on suorastaan aika paska..kaikkeen käyttöön...

Et taida tietää mistä puhut. Kyllä Intel on aina ollut nopeempi toimistokäytössä saman hintaluokan prosessoreissa kuin AMD. Vaikka AMD ois kuin helvetin nopea suorittamaan yhtä tehtävää, niin moniajossa se ei vaan pysy perässä. Jos vertaa esim Intelin P4 Hyper Threading prossuihin.

Tosin en ole tutustunut näihin uusimman sukupolven AMD prossuihin joten en voi niistä sanoa mitään. Mutta niihin nyt ei muutenkaan ole varaa. :rolleyes:

Miksi porukat ostaa niin kalliita prossuja? Käytännössä tehoero vaikkapa välillä 3.0G tai 3.3G on niin pieni ettei sitä edes huomaa. Mä kyllä laittaisin säästyneet rahat näytönohjaimeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom