uusi kone tästä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sam68
  • Aloitettu Aloitettu
HC76 sanoi:
Et taida tietää mistä puhut. Kyllä Intel on aina ollut nopeempi toimistokäytössä saman hintaluokan prosessoreissa kuin AMD. Vaikka AMD ois kuin helvetin nopea suorittamaan yhtä tehtävää, niin moniajossa se ei vaan pysy perässä. Jos vertaa esim Intelin P4 Hyper Threading prossuihin.

Tosin en ole tutustunut näihin uusimman sukupolven AMD prossuihin joten en voi niistä sanoa mitään. Mutta niihin nyt ei muutenkaan ole varaa. :rolleyes:
No voihan tuota katsoa käytettävyydenkin kannalta..Ostat 939 emon ja siihen yhdellä corella varustetun prossun..Haluat päivittää tuon paketin eli ostat vain X2 prossun ja päivität biossin..Näin AMD:n puolella..
Intell on hoitanut asian näin..ostat emon+prossun..haluat päivittää paketin..ostat uuden emon ja prossun (jos haluat 2:n coren mallin)..
Lisäksi vaikka x2 prossujen hinnat ovat ylhäällä ovat ne ylivertaisia Intellin vastaaviin malleihin..Hinta/laatu-suhde on parempi..
Tietenkin Intel pieksee AMD:n tietyissä asioissa, mutta silloinkin on kyse testeissä joissa ei ole Täysin tehoiltaan vastaavaa AMD:n prossua mukana..mutta enemmistö kuitenkin pelaa niin AMD on suositus siihen jo pelkästään paremman päivitettävyyden takia..
Itselleni on tulossa jo toinen x2 paketti..ja olen huomannut että x2 toimii huomattavasti paremmin kuin FX55 kellotettuna moniohjelma-ajossa..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä tälle emolle voi laittaa vaikka minkä uuden prosessorin, mutta näin ei tietenkään ole aina:

Emo:
Designed for Intel® Pentium® 4 / Pentium® D LGA775 processors with1066/800MHz FSB Supports Intel® Hyper-Threading / XD-bit / EM64T / EIST Technology
Piirisarja:
Supports Intel Pentium processor Extreme Edition and all other Intel® Pentium processors in the LGA775 socket with scalability for future processor innovations.

sam68 sanoi:
Kyllä tälle emolle voi laittaa vaikka minkä uuden prosessorin, mutta näin ei tietenkään ole aina:

Emo:
Designed for Intel® Pentium® 4 / Pentium® D LGA775 processors with1066/800MHz FSB Supports Intel® Hyper-Threading / XD-bit / EM64T / EIST Technology
Piirisarja:
Supports Intel Pentium processor Extreme Edition and all other Intel® Pentium processors in the LGA775 socket with scalability for future processor innovations.
Jep..Jos haluaa päivittää Intellin paketteja pitää jo hyvissä ajoin miettiä minkä emon ostaa :)
Ainahan minulla on AMD-lasit päässä kun aletaan keskustelemaan prossuista..ja pakko vetää sinne päin kun olen vain todennut niiden olevan omasta mielestä huikean parempia :)

P.S. Eilen lähti paketti saksasta suomeen..eli ennen joulua uusi kone tulilla..aaahhhh:rock:

Mental Pain sanoi:
Ainahan minulla on AMD-lasit päässä kun aletaan keskustelemaan prossuista..ja pakko vetää sinne päin kun olen vain todennut niiden olevan omasta mielestä huikean parempia :)

Annas kun arvaan. Sulla ei ole mitään kokemusta Pentium 4 HT prossuista ;)

Turha vääntää. Ainahan sitä omaa tallia puolustetaan viimeiseen asti, heheh. :D

Mental Pain sanoi:
Intel on suorastaan aika paska..kaikkeen käyttöön..Kun nuo lämmöt+ tehonkulutus on aika suurta etenkin kun vertaa yhtä tehokkaisiin AMD:n prossuihin..
Pöh...

Intel on aina rokannut servereissä. Työkoneeksi en huolisi kyllä millään amd:tä, kun yhtäkkiä muutamassa minuutissa on tullut satoja megoja dataa.

Tässä minun koneen rasitukset jotka eivät ainakaan X2 tuota minkäänlaisia ongelmia:
1) Azureus lataamassa paskaa netistä..
2) Winamp soimassa taustalla..
3) Solidworks 06 tai Wildfire 06 koulutehtävien takia
4) Mozilla auki erinäisistä syistä..
5) Kone valvoo eli pyörittää 2 muuta konetta ja katselen mitä ne lataa tässä samalla..
6) vaimokkeelle olen saattanut pistä elokuvan pyörimään, äänet toisesta äänikortista..
7) wowi pyörii taustalla
eli tässä pahin tilanne mitä on ollut samaan aikaan päällä..Eli omassa "työ"-käytössä ei mitään ongelmia..lämmöt siinä 50puolella passiivijäähyllä..kotelona p180...

Mental Pain sanoi:
Tässä minun koneen rasitukset jotka eivät ainakaan X2 tuota minkäänlaisia ongelmia:
Juu toki. Ei ole noista x2:sista kokemuksia kertynyt. Mutta eipä dissata inteliä ;) Omaan uuteen koneeseen kyllä tulee amd:tä niinkuin edellisiinkin :)

Esim. 1000Mhz p3 menee 2000+ xp:n ohi edellisissä sukupolvissa kevyesti, palvelinkäyttö siis.

Yleensä tai aina heikoin lenkki koneessa on tuo winukka..
Intel on markkinajohtaja eikä ihan syyttä..luotettavaa kalustoa..
Saa nähdä millaisia prossuja kummatkin kehittävät ensi vuoden aikana..itse ainakin odotan paljon DDR2 muistien tai jopa DDR3 muistien tukea AMD:n puolella..
Joku pisti jo tännekin, että miksi kuluttaa rahaa pieniin eroihin prossuissa..Itse aina osta vain parasta (omasta mielestäni ;) )
ensi vuonna katselen ja kuolaan uusien mallien perään enkä osta yhtään (uudenvuodenlupaus)..
Pitää nyt keskittyä uuden kämpän etsimiseen ja kunnon kotiteatterin tekoon..ja opiskeluun :)

Ja tämähän on sitä offfff-topiccia

Minäkin voin lämpimästi suositella AMD:n dual-core prossuja. Omassa koneessa on nyt X2 3800+ ja olen oikein tyytyväinen suorituskykyyn. Yleensä kaikki tietysti ovat tyytyväisiä omiin hankintoihinsa, mutta tämä on ihan oikeasti hyvä :) Minulla on työkäytössä ollut jo 3-4 vuotta kone, jossa on kaksi AMD:n prossua jollain sikakalliilla tuplaprossuemolla. Tuon koneen kanssa ei uutenakaan tullut sellaista "onpa kaikki nopeaa ja smoothia"-fiilistä kuten tämä uuden dualcorekoneen. Mutta tämä onkin oma kone...

Jos raha ei ole iso ongelma, niin jäähdytysratkaisuksi suosittelen ehdottomasti Zalman Reserator 1+:aa (www.zalmanusa.com). Vehkeellä on hintaa n. 250 €, mutta sillä saakin sitten miehekkään 60 cm korkean jäähdytystornin ja vesijäähdytysblokit prossulle ja näytönohjaimelle. Toimii kuin unelma, näyttää hyvältä eikä pidä mitään ääntä.

Billy66 sanoi:
Pisti silmään tuo sinun näytönohjaimesi.Senhän voisit vaihtaa laadukkaampaan,esim.Matrox Millenniumiin. Maksaa kyllä huomattavasti enemmän,mutta kuva olisi sitten toista luokkaa:)
Väitän, että et pysty kuvanlaadusta erottamaan, onko TFT:hen laitettu kiinni Radeon vai Matrox. Jos haetaan jostain kaapin perältä jokin CRT-näyttö, laitetaan resoksi 1600x1200 ja virkistystaajuudeksi 120 Hz, niin sitten alkaa jo varmaan eroja näkymään.

Näytöstä puheen ollen, sen voisi ehkä vaihtaa sellaiseen malliin, jossa on DVI-inputti. Tosin minun 6600GT/Eizo-yhdistelmässäni ei ole havaittavissa kuvanlaadussa mitään eroa VGA- ja DVI-kaapeleilla. Mutta on kuitenkin kiva tietää, että kuva liikkuu näytölle asti ykkösinä ja nollina :)

Ihan kohtuullisesti oli omat prossut pärjänneet :
X2 4800+ (uusi kone)
X2 3800+
FX-57
Eipä nuo erot kuitenkaan niin isoja ole etteikö voisi joskus ostaa intellinkin prossua..nyt vaan on tämä AMD niin vain passeli minulle :)

Ohhoh, ompas tämä mun amd 3800 venice ytimellä kova sana peleissä, ihan listan kärkipäässä. Tulipa hyvä mieli, siihen käyttöön tämä ostettiinkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom