Olen 14 v. jannu. Käyn salilla 4 kertaa viikossa. Jokaiselle lihalle on oma päivänsä, eli kerran viikossa tulee vedettyä keho läpi. Minusta hieman tuntuu siltä että se on ikäiselleni liikaa. Liian rankka treeniohjelma, tosin kehitystä sillä tulee, mutta sillä voi olla pituuskasvuun negatiivisia vaikutuksia.
Ajattelin nyt muuttaa ja keventää treenejä siten, että kävisin 2 kertaa viikossa salilla, ja keho läpi kerran viikossa. Voisiko joku siis avittaa vähän sen ohjelman kanssa.
Jotain tällaista ajattelisin itse:
Ma: ---
Ti: ---
Ke: hauikset, jalat, vatsa
To: ---
Pe: ---
La: ---
Su: penkki (rinta, käsiv. ojentajat), olkapäät, selkä, vatsa
Sarjat olisivat:
Hauikset: scott-hauiskääntö scott-penkissä tottakai: 3 x 8-13
Jalat: Jalkaprässi: 2 x 8-13, Kyykky: 2 x 8-13, Jalkojen koukistus koneessa: 2 x 8-15
Vatsa: Vatsat vatsalaudalla: 3 x 9-15, Jalannostot telineessä: 1 x n. 25
Penkki: Penkkipunnerrus normaali otteella: 2 x 5-12, kapealla otteella 2 x 6-10, Ranskalainen punnerrus: 1 x 10-15
Selkä: Leuanveto myötäotteella: 3 x 8-13, Ylätaljaveto: 1 sarja eteen 1 taakse vedettynä 10-15
Olkapäät: Vipunostot sivuille: 3 x 14-20
Ja penkki on se ykköslempiliike, mutta haen lihasta koko kehoon ja voimaa myös.
Ajattelin nyt muuttaa ja keventää treenejä siten, että kävisin 2 kertaa viikossa salilla, ja keho läpi kerran viikossa. Voisiko joku siis avittaa vähän sen ohjelman kanssa.
Jotain tällaista ajattelisin itse:
Ma: ---
Ti: ---
Ke: hauikset, jalat, vatsa
To: ---
Pe: ---
La: ---
Su: penkki (rinta, käsiv. ojentajat), olkapäät, selkä, vatsa
Sarjat olisivat:
Hauikset: scott-hauiskääntö scott-penkissä tottakai: 3 x 8-13
Jalat: Jalkaprässi: 2 x 8-13, Kyykky: 2 x 8-13, Jalkojen koukistus koneessa: 2 x 8-15
Vatsa: Vatsat vatsalaudalla: 3 x 9-15, Jalannostot telineessä: 1 x n. 25
Penkki: Penkkipunnerrus normaali otteella: 2 x 5-12, kapealla otteella 2 x 6-10, Ranskalainen punnerrus: 1 x 10-15
Selkä: Leuanveto myötäotteella: 3 x 8-13, Ylätaljaveto: 1 sarja eteen 1 taakse vedettynä 10-15
Olkapäät: Vipunostot sivuille: 3 x 14-20
Ja penkki on se ykköslempiliike, mutta haen lihasta koko kehoon ja voimaa myös.