Uusi Ford Focus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja apophis
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
TM antoi aika mairittelevat kommentit koeajon jälkeen. Melkein kaikki uutta ulkona ja sisällä. Konepuolella se uusi muuttuva-ajoituksinen bensakone vaikuttaa myös aika hyvältä! Onkos kukaan vielä ehtinyt ostamaan/tilaamaan itselleen tai käynyt koeajolla? Tässähän saattaa joutua vielä jatkamaan Fix Or Repair Daily leirissä, jos menee autokaupoille :)

Itse en uutta Focusta ostaisi ainakaan kahteen vuoteen. Edellinen Focus ja uusi Mondeo sisälsivät alkuvuosina vähän turhan paljon lastentauteja, mm. ruostuivat kohtuullisen hanakasti. Kojelauta on hieman laaduttoman oloista "kopinamuovia", eivätkä kojelaudan kytkimet, radio jne. oikein vakuuttaneet tuntumallaan ja olemuksellaan suuntaan tai toiseen, peruskamaa ei sen kummemmin hyvässä taikka pahassa mielessä. Muotoilu tosin oli huomattavasti miellyttävämpää kuin edellisessä versiossa. Takapenkkien metallinen tausta ei ollut yhdessä esillä olevassa versiossa edes mitenkään päällystetty esim. huovalla?!? Kävin koeistumassa ja kun "wau"-efektiä ei ilmennyt, en käynyt koeajolla vaan palasin hymyillen oman auton ratin taakse. (siellä on ainakin omasta mielestäni asiat kohdallaan :) ) Jos jonkun vuoden päästä ilmenee tarve saada edullinen ja ajettavuudeltaan hyvä (koska sitähän tuo varmasti on, edellinenkin oli jo sen verran hyvä) farmari, sitten tuo Focus on vahvana ehdokkaana.

apophis sanoi:
TM antoi aika mairittelevat kommentit koeajon jälkeen. Melkein kaikki uutta ulkona ja sisällä. Konepuolella se uusi muuttuva-ajoituksinen bensakone vaikuttaa myös aika hyvältä! Onkos kukaan vielä ehtinyt ostamaan/tilaamaan itselleen tai käynyt koeajolla? Tässähän saattaa joutua vielä jatkamaan Fix Or Repair Daily leirissä, jos menee autokaupoille :)

Mulle riittää focuksista se että neljällä tutulla on ollut(siis vanhempi malli)
kaikista vaihdettu vetarit ennen kuin satatonnia täynnä. Faijalla ei kerennyt tulee
kuin 50tkm kun vetarit oli vaihto kunnossa. eli ei kiitos. voihan olla että uudessa
mallissa on suunnittelu virheet korjattu mitä epäilen koska sama vika vaivaa myös
mondeota. miksi korjata saahan menee helvetin kalliit varaosat kaupaksi.

apophis sanoi:

Tuollainen on juuri viisi ovinen päivän koeajossa ja miellyttävähän sitä on ajaa
Voi olla että ostan tai sitten ei, riippuu paljon viivan alle jää loppujen lopuksi.

Huomenna testiin Nissan Almera. Siinä kiinostaa 1.8. sportdeck

kokemukisa miten nuo pärjäävät toisiaan vastaan? :offtopic:

ja automaattihan sen pitää olla, saavutetuista eduista ei luovuuta :)

topi sanoi:
Mulle riittää focuksista se että neljällä tutulla on ollut(siis vanhempi malli)
kaikista vaihdettu vetarit ennen kuin satatonnia täynnä. Faijalla ei kerennyt tulee
kuin 50tkm kun vetarit oli vaihto kunnossa. eli ei kiitos. voihan olla että uudessa
mallissa on suunnittelu virheet korjattu mitä epäilen koska sama vika vaivaa myös
mondeota. miksi korjata saahan menee helvetin kalliit varaosat kaupaksi.

Minulla edellisessä Focuksessa vaihdettiin vetarit 35000 km kohalla ja tästä nykysestä viime kesänä 24000 km kohalla. Pittää hankiutua eroon tuosta nykyisestä ennen kuin joutuu ite maksamaan osat ja vaihdon.

Mulla on ollut elämäni aikana yksi voorti ja toista ei tule, IKINÄ.
Ostin Mondeon 2.5 V6 koneella ja Ghia varustelulla uutena vuonna 99 ja ajoin sillä kolme vuotta. Kilometrejä tuli n. 95 000. Auto oli yhteensä kahdeksan (8) kertaa korjattavana, siis normaalien huoltojen lisäksi kahdeksan reissua korjaamolle, kolmen vuoden aikana... kertoo auton laadusta melkoisen paljon...

Kaikenlaisia tornihuhujahan liikkuu merkistä kuin merkistä. Itsellä voortson focus vm. 2003, 40tkm mittarissa, eikä yhtään vikaa, olen erittäin tyytyväinen. Fordin huollossa kuulemma rutiinina käyttävät nyt kaikista autoista vetarit irti, chekkaavat kunnon ja laittavat kiinni liimalla + kiristysrenkailla. Ainakin mulle sanottiin, että ei ollut mitään vikaa ja tästä edespäin ei pitäis rasvat tulla ulos.

Ajelin Rivieralla uudella C-MAX dieselillä viikon. Oma auto on viime vuoden farkku-Focus bensakoneella, joten pitäisi olla hyvää pohjaa verrata autoja keskenään.

Alusta on hyvä vanhassakin pieneksi perheautoksi eikä se ainakaan huonommaksi ole mennyt (ajo suurimmaksi osaksi pikkukylien serpentiineillä puikkelehtimista). Varusteet ovat parantuneet ja lisääntyneet myös, vuokra-autossa oli automaatti-ilmastointi omalla säädöllä kummallekin puolelle jne. Käyttölogiikka on säilynyt about samana, mistä oli iloa kun yömyöhällä sai kotteron alle.

:4:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom