Uusi Avensis (2015-)

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
21.1.2010
Viestejä
405
En löytänyt topiccia tai keskustelua aiheesta, mutta olen puolivakavissani katsellut itselleni uutta autoa ja sen pitäisi olla diesel farmari. Diesel, koska kilometrejä tulee vuodessa 30tkm+ ja farmari koska 2 isoa koiraa kulkee kyydissä. Nykyinen 350tkm ajettu sedan-passatti on tähän käyttöön vähän epäkäytännöllinen vaikka mitään vikaa autossa ei ole.

Toyotalla on ollut maine kestävänä ja tylsänä autona, mutta dieseleistä olen kuullut että ovat olleet ongelmallisia, varsinkin 2,2L malli. Luin että korvaavat Toyotan dieselmoottorit BMW:n 1,6 ja 2,0 litraisilla koneilla (112hv ja 143hv). Eikös BMW:llä osata paremmin tuo dieselkoneen teko kuin Toyotalla? Dieselin kanssa ei saa automaattia mutta sepä ei haittaa.

Tuli käytyä Toyotaliikkeessä ulkoisesti katseltua uutta Avensis esittelymallia ja kyllähän se minun ulkonäkökriteerit täyttää, kun käyttöautoa tässä etsitään. En olisi autoa heti vaihtamassa vaan luukuttaisin mittariin 200-300tkm. Pitää vielä koeajolla käydä, kun tulee tilaisuus (ko. esittelyauto oli bensakoneella).

Iltalehden juttu jossa mainitaan tuo BWM:n kone: http://www.iltalehti.fi/autotestit/2015061219842427_at.shtml

Kyllähän tuo varusteltu malli ihan ok on ulkonäöltään ja sisätiloiltaan:
View: https://www.youtube.com/watch?v=vqDu3oazbdQ
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei kauhean houkutteleva ainakaan tuolla pienemmällä diisselillä!
"Koeajettavana ollut pienempi 132-hevosvoimainen diesel ei vakuuttanut käytettävyydellään. Kone vääntää hyvin vain käyntinopeuden 2 000 r/min tuntumassa, eivätkä vaihteiden välityssuhteet ainakaan paranna tilannetta. Jopa viitonen on maantieajossa hetkittäin turhan iso pykälä.
"
 
Zone-sarja -42%
Lueskelin kanssa eilen tuosta Anjoviksesta vähän, vaikka en ikinä sitä itse ostaisi. Negatiivissävytteisiä fiiliksiä jäi. Mutta toki jos tuntuu omaan kätee sopivalta niin go ahead. 300tkm kun painaa menemään autolla, jonka moottori vituttaa joka reissulla.. Kannattanee ainakin koeajaa molemmat moottorit.

Tossa ylläolevassa lainatussa tekstissä on muuten virhe, pienempi diesel on vain 112hv eikä 132.

"Suomessa 1,6- (132 hv) ja 1,8-litraiset (147 hv) vapaasti hengittävät bensiinimoottorit ja 1,6- (112 hv) ja 2,0-litraiset (143 hv) dieselit."
 
Huonosti saa Toyotalla mennä, jos BMWltä pitää hankkia kestävämmät koneet :D Mutta jännä veto jos taas palaavat siihen, ettei naftaa saa automaatilla. Taksiasiakkaat lähtevät. Sikäli kummallista, koska jos kone on Bemun tekele niin tokihan niihin saa (Getragin?) automaattiaskit.
 
Huonosti saa Toyotalla mennä, jos BMWltä pitää hankkia kestävämmät koneet :D Mutta jännä veto jos taas palaavat siihen, ettei naftaa saa automaatilla. Taksiasiakkaat lähtevät. Sikäli kummallista, koska jos kone on Bemun tekele niin tokihan niihin saa (Getragin?) automaattiaskit.

Mä en keksi muuta vaihtoehtoo ko kirjotusvirheen jossain paperissa. Jossain palaverissa on sovittu notta yhdistetään toitsin laatu ja bemarin ajettavuus, se joka on laatinu tosta muistion on pyöräyttäny sanat väärte päin.

Ton pikkudiiselin päivityksen mä kyl ymmärrän ko se 1.4 ol nii mopo ja ehkä oman uuden suunnittelu ois ollu liika kallista. 2-litrasen kohdalla en ymmärrä. Bemarin (jokuversio) 320d tuntu kyl vähän pirteemmältä ko toitsin vastaava diisseli mut en mä sitä lähtis sen luotettavammaks missään nimessä bemarin konetta sanomaan. Ja kai se o luotettavuus millä toitsit myydään.

Tosin autobusinetti on nykyään niin mystistä et ei näissä ihminen pysy perässä..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom