Uudenmallinen Toyota Avensis

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyl Corollan saa tomaatilla myös 2.0 kiisselillä, ei tartte todellakaan tyytyä 90hp + automaattiin :lol2:
En tiedä saako Suomesta kyllä, nettiauto ei löydä ainottakaan...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla on nyt Toyota Vios 2007 alla:
toyota-vios.jpg


Myllynä (jos noin voi edes sanoa) on 1.4L bensakone vvt-i tai joku semmoinen ja lootana automaattiloota. Yllättävän pirteä vekotin tuo on ja toimii kaikinpuolin hyvin, automaatti ehkä jonkinverran nykivää mutta kun kaasulla leikkii niin todella huomamaamatonkin (ainakin välillä).

Mutta kyllä tuo perhana on näppärä pyöritellä tällaisen 10 miljoonan ihmisen kaupungin keskustassa. En pois vaihtaisi automaattia.
 
Varmaan joku 90-luvun Corolla olisi paras auto jos toimivinta peliä haetaan...
 
Lisää kokemuksia Avensiksesta? Entäs jos ottaakin bensakoneella, onko 1.8 vs. 2.0 mitään eroja, kumpi vikatilastoissa parempi? Tuo tehokkaampi 2.4 syö liikaa menovettä.
Kokemuksia automaatista noissa bensakoneissa?
 
Jonkin verran taksihommissa tullut hämmennettyä paria eri Avensista, enkä kotio ostaisi samanlaista. Epämiellyttävintä on lähinnä sisätilojen halpa viimeistely sekä ohjauksen ja polkimien huono tuntuma. Kestäviä ja kohtuuhintaisia nuo kyllä ovat, josta syystä niitä takseina näkeekin.
 
Itsekin kokeilin tiisselimanuaalia ja bensatomattia silloin mulle pisti silmään seuraavat asiat:

-keltainen mittaristo
-penkit ei ainakaan meikäläisen varrelle sopineet ollenkaan
-lol mankassa kasettisoitin lol
-toyotan haju
-muovinen
-kytkin oli jäykähkö
-valot ei ollu kovinkaan hyvät syyspimeällä räntäsateessa

Bensa versiossa oli ainakin hiljainen käyntiääni. Piti ihan polkaista kaasua et onko se kone käynnissä vai ei. Kyseinen yksilö oli 2.4 ja eikä se mun mielestä kiihtynyt mitenkään mahottomasti. Automaatista ei mitään pahaa sanottavaa. Hyvin pelas.

Jos et halua erottua joukosta niin silloin avensis on oiva ratkaisu. Kannattaa tosin painaa mieleen tarkasti et mihis se kärry tulikaan pysäköityä prisman parkkipaikalla:D
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos et halua erottua joukosta niin silloin avensis on oiva ratkaisu. Kannattaa tosin painaa mieleen tarkasti et mihis se kärry tulikaan pysäköityä prisman parkkipaikalla:D
:offtopic:
Tämä on totta, 2 kertaa meinannu kihlattu ja kaverit nousta väärään autoon. Jälkimmäinen tapahtui 3000 asukkaan kylässä ja mistä autot erotti oli rekkarin 2 viimestä numeroa :lol2:
 
Avensis on hyvä auto. Kotona -03 2.0 D-4D ja hyvin kulkoo. välillä jopa alle 5L/100km. Edellinen oli -02 vanhempaa korimallia samalla koneella, mutta meni lunastukseen :(

Jos jostain nyt pitää moittia, se on rengasmeteli, muuten mukavan vakaa ja pirteä "laiva". Kokoahan tuolla kuitenkin on. Todella hyvä pitkällä matkalla.
 
Suosittelen.
Helvetin mukava ajettava, ja ainakin Sol-luokassa varustelu on ihan kohdallaan. Tuolla ajelee mielellään pitempiäkin matkoja.

Omasta näkökulmasta Ave on kyllä luotettavimmasta päästä. Bemareilla/mersuilla ajelevilta tutuilta saa kuulla kaiken maailman sähkövioista yms. pikkuongelmista. Näin siis myös uudemmissa, en tarkoista pelkästään amisten -91 bimmereitä :D

Olisi pitänyt uskoa sinua.

Kokemuksia Multidrive S automaatin toimivuudesta? Kesäkuussa vasta vaihto ehkä moiseen, sopivia käytettyjäkin voinee löytyä sitten... Tossa ois kova:
http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/3686188

Mutta vähän hinnakas.
 
Koeajoin tollasen kesällä... Ihan ok, jos videopeleistä tykkää, toi sähköinen tehostin on jotenkin niin ylitehostettu että ei mitään tuntoa ajamisessa. Myös jos tykkäät ajaa autolla minkä takaluukusta ei näe mitään ulos, itseäni ei tuo hirveästi haittaa eihän kuorma-autoissakaan näe, mutta emäntä ei tosta ominaisuudesta niin tykännyt. Toyota kyllä autona on varmasti perus hyvä, kestävä ja laadukas.

-zoxe
 
Nyt kävin koeajamassa moista 2.0 bensa-automaattia (2010). Ohjaushan tuossa on se kompastuskivi, mutta kyllähän tuohon tottuu nopeasti. Ei tuo yhtää hassumalta tuntunut. Miinusta pitää antaa kyllä siitä että parkkitutka ja peräkoukku puuttui. Saattaa muuttua puskurit rusinaksi parkkihallissa äkkiä. Hienon näköinenhän tuo ulkoa päin on. Sisältä aika muovinen. Ei tietenkään pysty vertaamaan mitenkään Bemariin ajo-ominaisuuksiltaan. Vaihteisto tuntui hyvältä, vähän kuminauhamainenhan tuo variaattori(?) on, mutta toimi aivan moitteetta.
 
Nyt kävin koeajamassa moista 2.0 bensa-automaattia (2010). Ohjaushan tuossa on se kompastuskivi, mutta kyllähän tuohon tottuu nopeasti. Ei tuo yhtää hassumalta tuntunut. Miinusta pitää antaa kyllä siitä että parkkitutka ja peräkoukku puuttui. Saattaa muuttua puskurit rusinaksi parkkihallissa äkkiä. Hienon näköinenhän tuo ulkoa päin on. Sisältä aika muovinen. Ei tietenkään pysty vertaamaan mitenkään Bemariin ajo-ominaisuuksiltaan. Vaihteisto tuntui hyvältä, vähän kuminauhamainenhan tuo variaattori(?) on, mutta toimi aivan moitteetta.

Ootko uutta golfin farkkua harkinnut?
 
Ootko uutta golfin farkkua harkinnut?

Sillä ajelin hakemaan sen Avensiksen. Aivan kauhee oli, liian pieni ja karmee meteli sisällä. Joku pikkudiesel-manuaalihan se oli. No huomasinpahan tuolla matkalla etten koskaan aio ostaa enää manuaalia.
Sinänsä Golfi (se aito ja oikea pieni) on upea auto ja hieno ajaa. Helkkarin hyvät jakkarathan golfissa on jos ei ota halvinta. Highline/sportline melkein ehdoton.

Kävi hieman epäilyttämään vanhahtava tekniikka tuossa Anjoviksessa. 2-litrainen vapari. Kuitenkin Volkkarin myllyt ovat 1.4tsi ja kutakuinkin samat speksit, paitsi että syö soppaa vain puolet Anjoviksen kulutuksesta.
 
Kävi hieman epäilyttämään vanhahtava tekniikka tuossa Anjoviksessa. 2-litrainen vapari. Kuitenkin Volkkarin myllyt ovat 1.4tsi ja kutakuinkin samat speksit, paitsi että syö soppaa vain puolet Anjoviksen kulutuksesta.

Noissa tsi moottoreissakin on sitten omat buginsa ja varsinkin, jos automaatti jatkeena.
 
Kävi hieman epäilyttämään vanhahtava tekniikka tuossa Anjoviksessa. 2-litrainen vapari. Kuitenkin Volkkarin myllyt ovat 1.4tsi ja kutakuinkin samat speksit, paitsi että syö soppaa vain puolet Anjoviksen kulutuksesta.

Käytännössä TSI:n (122hv) keskikulutus pyörii 7 litran kantturoilla. En tiedä miten ihmeessä autoa pitäisi ajaa jotta pääsisi viralliseen keskikulutukseen. Maantiellä pääsee tasaista nopeutta ajaessa noin 5,5 litralla, joka on aika lähellä ilmoitettua.

Ja uus facelift avensis on melko tyylikäs.
2012-Toyota-Avensis-Front-Side-View.jpg


Parin vuoden päästähän Toitsuissa on BMW:n dieselmoottorit.
 
Parin vuoden päästähän Toitsuissa on BMW:n dieselmoottorit.

Sit pitää pysyä aivan saatanan kaukana Toyotasta. Imusarjanläpät sisään ja 13000e remppa namkops asiakkaan piikkiin.

On hieno toi uusi, eikä tässä ilman faceliftiäkään vikaa ole.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom