Uudempaa konetta

Ikä
45
Kaupunki
Turku
Tän vanhan rakkinen tilalle on tarkotus jossain vaiheessa kohta katella uudempaa konetta, mutta ei ole mitään hajua koneista. En todellakaan tajua kauheasti niiden kaikkien hienojen lukemien perään.

Kone tulee lähinnä netti, irkki ja musiikin kuunteluun. Polttava ceeeeki olis kiva lisä tuohon.
Viimeksi olen pelannut tietokoneella pasianssai 1v sitte eli ne ei kiinnosta. Kuitenki pitäs saada hieman uudenpi ku tälee vanhalle kaverilta saadulle paskalle ei 1) mahdu mitään 2) pyöritä kauheen montaa ohjelmaa yhtäaikaa.
Köyhä kun olen eikä kone ole henki ja elämä en yllttäen hirveitä aio siihen tuhlata.

Eli siis kannattaako hommata millanen kone?? Kaupasta valmispaketti ja jos niin millainen??
Voiko/kannattaako tollanen kone ostaa käytettynä??

Auttakaa apinaa, kiitos

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvin riittää käytetty noihin sun tarpeisiin, varsinkin jos budjetti on pieni. Ostat vaikka about 1GHz prossulla varustetun koneen missä on riittävän kokoinen kovalevy, niin sillä pitäis tuossa käytössä pärjätä pitkän aikaa. Pitäis irrota alle 150 egellä (riippuen vähän varustelusta) jos et tarvitse uutta näyttöä.

En nyt välttämättä käytettyä ottaisi kun uusien perusperuspakettien hinnat on jo niin alhaalla ja saa vielä takuutakin kaupan päälle. Noissa näyttää lehtimainosten perusteella olevan jo lähes poikkeuksetta polttava CD-asema ja ihan varmasti riittää nettikäyttöön. Tietenkin jos paljon imuttaa tavaraa niin kannattaa ottaa isommalla kiintolevyllä varustettu versio. Valmiissa paketissa on vielä sekin hyvä puoli, ettei tarvi muuta kuin pistää piuhat kiinni ja noitahan löytyy jo melkein jokaisesta isommasta marketista. Ja jos et tykkää räpeltää raudan kanssa niin osta semmonen kone jossa on pitkä takuu ja toimiva huolto. Koneista kun tahtoo aina sillon tällön joku osa sanoa sopparin irti...

Se riippuu aivan käytetystä rahasta.
Mäkin suosittelen kahlikselle jotain uutta halpispakettia. Silloin on takuuta ja noita saa halvalla, eikä tarvitse itse kasailla. Ymmärtääkseni Kahlis ei ole mikään nörtti alla vaahterapuun?!

Jos kerrot vähän minkälaista hintahaitaria oot ajatellut niin ei oo homma eikä mikään suositella parasta vaihtoehtoa. Tietysti halvin vaihtoehto on aina koota kone itse, taikkapa vaikka antaa kaverin koota se.
Kyllähän ne liikkeessäkin kokoavat räätälöidyn paketin, eikä sekään kovasti maksa.

Markettien koneisiin en menisi koskemaan pitkällä tikullakaan, vaikkei kokoaminen innostaisikaan. Kaikki on niin integroitua että se on taas parinvuoden päästä ostettava uusi paketti kun ei pysty osia päivittelemään. :david:

edit2

esim huuto.net istä saat kovin halvalla käytettyjä, toimivia paketteja ilman näyttöä ja näytölläkin jos sellasta koet kaipaavasi.

Viimeksi muokattu:
Sellainen tonnin valmispaketti pc on hyvä valinta. Mukaan tulee takuu, viruspäivitykset, jne. jos jotain hajoo on helpompi neuvotella yhden paikan kanssa, kun että ostaisi paketin osina eri liikkeistä. Mulla fujitsu siemensin valmispaketti kone hyvin toiminut, toinen yleinen hewlett packard. Pakettikoneella pelailee uusia pelejäkin komeesti. Mä ostin osamaksulla, kun ei ollut käteistä.

Mä olen päättänyt että vaihdan koneen 2-3 vuoden välein enkä mieti koneen päivitystä. 3 vuotta 1000 e kone on jo hintansa tienannut ja sen voi heittää mäkeen tai myydä muutamalla kympillä.

Uudessa Mikropiltissä oli vertailtu eri valmistajien pelikoneita. Tulokset nyt oli ihan odotettuja, kloonit pärjäsivät merkikoneita paremmin. Kiinnitti huomiota myös tuo merkkivalmistajien (HP, Dell, Fujitsu-Siemens) olematon takuu; HP ja Dell 12 kk ja Fujitsulla 24 kk. Kloonien takuu oli melkein kaikilla 36 kk ja Pomilla jopa 48 kk. Että kannattaa katsella mitä sieltä marketista kantaa kotiin jos ei rautapuolen asioista ymmärrä mitään. Tiedä sitten noitten takuitten toimivuudesta...

Jos sulla on kavereita jotka osaa koota koneen niin heidän avulla ostat halvat komponentit vaikka verkkokauppa.comista. Osiin tulee luonnollisesti takuu ja perusosilla pysyy halpana. Kun et pelaa niin esim. intengroitu näytönohjain riittää ja muistia 512 mb ja kovalevytilaa 60-80 gigaa paremmin kuin hyvin josset wareta. Ja halvimmat AMD XP Athlon prossut ovat jotain 80 € tjps tai sitten halvat Intel celeronit. Edit: verkkokauppa.com myös kokoaa koneita joten sitäkin kautta voisit moisen tilata. Halutessa koko paketilla saa pieneen lisähintaan 36 kk takuun ja lailliset ohjelmat jos niin haluaa.

Taikasana on, että Kahlis ei pelaa kuin pasianssia eli 500 e riittää ihan ok eli saa jo uudet osat takuulla. Kahlikselle riittää, että näkee pimppakuvat luontaisessa ympäristössään, voi chata ja surffata.

Markantalo mainosti hesarissa 600e kone ja 300e 17" tft näyttö. Koneessa polttava dvd ja näytönohjain, jolla pelailee jo sunnuntai pelailijakin kivasti. 80gb kovalevy ei riitä warettajalle kun viikonlopuksi, mutta normaalikäyttäjälle tulee jo ongelmaksi saada tuosta puolet käytettyä.

Laittaa tuon konepaketin referensiksi ja siitä rupeaa karsimaan tai lisäämään sitten. Tai jopa hakee sellaisen kotia. Itse olen uutta konetta etsimässä noin tuossa hintaluokassa ja ei tuo hinta tuosta paljoa tipu, vaikka mistä verkkokaupasta tilaisi.

Tietty pelimies odottaa joulun yli ja katsoo jos poistolaariin olisi jäänyt joku paketti.

Tota mie epäilinkin...

Noita konepaketteja/osia on paljon helpompi suositella ihmislle kun tietää käyttötarkoituksen ja ennen kaikkea paljon siihen ollaan valmiita rahaa pistämään.

Rahaa max. 1000 näin aluksi. Pelikoneena toimii vähemmän, mutta pelien ois koneessa skulattava. Eli pelaan muutamia pelejä läpi per vuosi. Divxien katseluun sovelluttava erinomaisesti ja hyvin toimiva tv-out tulisi olla myös näytönohjaimessa. Hyötykäyttöä ja surffausta myös jonkin verran.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom