CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

1) Miksi sinä vastailet Utin ketjussa? Oletko joku virallinen Utin sihteeri?

2) Tuo Comptonin alaviisto penkki on tehty jossain muualla kun treenin alussa.

3) Miksi ikinä kannattaisi tehdä "laadullisesti" huonoja toistoja, oli sitten millähelvetin tasolla?!

Kysymys lähtikin juuri siitä, kun itse en ainakaan tiedä montaakaan poikkeuksellisen lihasmassan omaavaa naturaalia, jotka treenailisivat niin paljon koneilla, etukäteisväsytäen jne. kuten Hulkki. En mitään artikkeleita ollut kiinnostunut lukemaan vaan, olisin ihan vaan itse mieheltä halunnut kuulla, esim. onko reisi nyt paksumpi vai ohuempi kuin esim 2 vuotta sitten samoilla rasvoilla tms. Ei ollut tarkoitus kyseenalaistaa mitään, vaan yksinkertaisesti kysyä tuloksista/toimivuudesta, vai onko kyse vaan pakonsanelemasta muutoksesta? Vai niinkuin Uttikin itse totesi naturaalina ei lihasmassaa loputtomasti kasvatalle eli onko tämä pelkkää ylläpitoa?

Miksi ei vastailisi? Utinko täällä pitäisi vain vastailla? Aika hiljaista olisi. Mikä sulla on nyt ongelmana? Mä melkeen oon varma, että J..:llä on sua enemmän tietotaitoa treenaamisesta, vaikka nuori kaveri onkin. Jotain voi sentään oppia kirjoistakin. Kannattaisi sunkin olla ennemminkin kiitollinen kun tuollainen vittupää siitä, että jotkut, ketkä asiasta jotain tietää, täällä kirjoittelee. Utti ja J.. kyllä tuntevat toisensa melko hyvin ja jotkut heidän ajatusmaailmoista varmasti kohtaavat treenaamiseen liittyen.

Hyppään nyt kolmoskohtaan. Millä tavalla noi on paskoja toistoja? Liikettä ei pompauteta rinnalta vaan toisto on sopivan hallittu. Jos sun mielestä toistosta tekee paskan se, että ylhäällä tulee käsien ojennus, niin oot kyllä harvinaisen väärässä. Joskus oli tutkimus näistä ylihallituista sarjoista vs. normaalit hyvät toistot (lue normaali, kontrolloitu alaslasku, mutta ei mitään 4s luokkaa), niin tulos oli se, että loppujenlopuksi lihaksen työmäärä aikayksikössä oli pidempi tossa normaalien toistojen sarjassa, koska toistomäärä oli niin paljon isompi.

Jos mä nyt sun sataa youtubevideotas lähden analysoimaan, että mitkä on paskoja toistojaja mitkä ei, niin mitäs veikkaat, löydänkö niitä? Älä huoli, mä en kyllä jaksa syynätä niitä läpi.

itse en ainakaan tiedä montaakaan poikkeuksellisen lihasmassan omaavaa naturaalia, jotka treenailisivat niin paljon koneilla, etukäteisväsytäen jne. kuten Hulkki.
Niin? Miksi meikäläisen pitäisi treenata samalla tavalla kuin kaikki muut? Miksi oletat, että edes kykenisin tekemään samoja asioita kuin kaikki muut? Sinä voit mennä laumasieluna muiden perässä ihan vapaasti, mutta ainakin meikäläiselle on tärkeämpää miettiä omat treenini siltä kannalta, mikä toimii ja sopii parhaiten juuri minulle.
Vai niinkuin Uttikin itse totesi naturaalina ei lihasmassaa loputtomasti kasvatalle eli onko tämä pelkkää ylläpitoa?
Siis kuvitteletko ihan oikeasti jollain mielipuolisella logiikalla, että EN edes yritä kasvattaa uutta lihasmassaa? Mikä pointti tuossa olisi? Tiedän jo kokemuksesta, että voimaryskytyksellä en saa enää lisää lihasta. Jos tuon tiedostettuani jatkaisin siltikin voimaryskytystä, sehän se vasta olisikin tietoista ylläpitoa ilman edes yritystä kasvattaa lisää lihasta. Se, että olen uskaltanut lähteä kokeilemaan vaihtoehtoisia tapoja treenata, johtuu siitä että haluan edelleen yrittää saada lisää kehitystä. Toki varsinkin nykyisin syynä on myös se, että esim. vapaita kyykkyjä en kykene enää tekemään, voimaryskäystekniikat on ihan nou-nou, jne.

Sen voin sanoa, että jos saisin vielä lihasmassaa lisää ja paikat kestäisivät esim. vapaat kyykyt isoilla painoilla ryskäten, tekisin niitä 100x mieluummin kuin näitä kohdennettuja tuntumahiissauksia. Isoilla painoilla treenaaminen on hauskaa, (paikat ehjänä) oikeasti aika helppoa ja tekee egollekin kieltämättä hyvää. Pienillä painoilla infernaaliseen lihastuntumaan keskittyminen on paljon vittumaisempaa, äärimmäisen kivuliasta (lihaksissa) ja musertaa egon melko nopeasti. Bonushyötynä tietysti se, että tuntumatreenauksesta saa jatkuvasti paskaa niskaansa ryskääjiltä netissä. Mutta siitäkin huolimatta yritän myös kohdennettua treeniä hyödyntää, koska se sentään onnistuu jopa näin raihnaiselta, ja on sentään olemassa pieni mahdollisuus, että tuollaisella tyylillä voi saada hieman lisää lihasta kasvatettua.
No onko ne hulkin jalat kasvaneet kun varsinkin nykyisin niveliä pyritään säästämään? Ei mikään vittuilu viesti vaan kysymys että, onko jalat kasvaneet.
En minä tiedä. Ainakaan viimeiset 2-3 vuotta perusliikkeiden sarjapainojen puskemista EI enää lihasta kasvattanut.

Ja meikäläisen kohdalla ei ole kyse mistään "niveliä pyritään säästämään" -varotoimenpiteistä, vaan olen oikeasti helvetin tyytyväinen että pystyn nykyisin ylipäätään treenaamaan etureisiä joillain liikkeillä kovaa. Noin vuosi takaperin aloin saada niin pahaa leposärkyä polveen, että heräilin siihen jopa öisin. Kahteen kuukauteen en pystynyt tekemään etureisille oikeastaan muuta kuin 5-10 kilon Blood Flow Restriction -reisiojennuksia, ja senkin jälkeen meni vielä monta kuukautta ennen kuin pystyin tekemään edes etäisesti "tiukkaa" jalkatreeniä - tämäkin toki aivan helvetin tarkalla suoritustekniikalla ja joka toiston joka sentin varomisella. Hyvin hiljalleen olen kyennyt treenaamaan hieman laajemmalla liikevalikoimalla, mutta edelleen jokaisen toiston joka sentti on tehtävä äärimmäisen varovaisesti, tai polvi vetää todella pahaksi ja pysyy sellaisena monta päivää. Tämä on koettu monta kertaa - yksikin vähän huolimaton toisto riittää tähän. Liikevalikoima rajoittuu pitkälti koneisiin, sillä vapaat kyykyt ovat kaikkein pahimpia ainakin meikäläisen polvelle.

Yhteensä noin 5 kuukautta tuli ihan selvää takapakkia etureisien kanssa, kun niitä ei kyennyt yksinkertaisesti treenaamaan kunnolla. Tuona aikana lihasta kyllä katosi, ja nyt olen yrittänyt saada sitä takaisin. Mutta kaikki nämä jutut siitä kuinka meikäläisen pitäisi vain kyykätä maksimiromuilla ja ryskätä voimatreeniä jotta jalat kasvaisi, on olosuhteet ja oma treenihistoriani huomioon ottaen aivan naurettavia.

Viimeksi muokattu:
Tiesin että jalkojen kanssa ongelmia on mutta en että näin paljon. Enkä todellakaan mitenkään dissaa sua vaan itseasiassa arvostan suuresti miestä, enkä lähtisi opettamaan isää naimaan.

Hyvin perustelet tekemisesi ja kun on katsonut viimeisimpiä jalkatreenejä niin onhan ne tosi kovia vetoja mitä otat hack kyykyssä. Itseasiassa omasta mielestäni tuo on todellista kehonrakennustreeniä. Varmasti joku eri mieltä mutta oma mielipide.

Tämähän on nyt ihan puhdasta fysiikkaa. Jos ajatellaan että toinen kaveri etenee penkki maksimiin (vaikka 100kg) 6 toiston sarjoilla ja tekee nyt vaikka 6x40kg, 6x60kg ja 6x80kg ja sitten ottaa vaikka satasella sen 8x100kg. Ja sitten toinen kaveri nousee sinne sataseen 15 toiston sarjoilla, mutta ei ota sillä satasella kuin vaikka ykkösen, jos kerran voimat ehtyvät. Tyyliin 15x40kg 15x60kg, 15x80kg ja 1x100kg.

Tästä voidaan laskea suoraan sitten tuo tehty työmäärä (w=fs). Tai sitte helpommin vaan katotaan nostettu kilomäärä. Eli eka jätkä nostaa 1880kg ja toinen 2800kg.

Tästä voi nyt sitten päätellä kumpi sitä rintaa rasittaa enemmän

Tä nyt on vähä hassua,jos sä tolle tielle lähet ni sun pitää laskea millä menetelmällä rasitat lihasta eniten vaikkapa puolen tunnin treenissä.Sit ku oot sen laskenu ni vaihdellen lisäät painoa vähennät lepoa tai pidennät sarjoja.Muuttujia sädellessä vaihtelua riittää.Voilaa! Loputtoman kehityksen kaava.H.U.L.K. (hauiksen uskomaton lihas kasvu)rekisteröity tavaramerkki,ravintolisät tulossa lähitulevaisuudessa!

Niin? Miksi meikäläisen pitäisi treenata samalla tavalla kuin kaikki muut? Miksi oletat, että edes kykenisin tekemään samoja asioita kuin kaikki muut? Sinä voit mennä laumasieluna muiden perässä ihan vapaasti, mutta ainakin meikäläiselle on tärkeämpää miettiä omat treenini siltä kannalta, mikä toimii ja sopii parhaiten juuri minulle.Siis kuvitteletko ihan oikeasti jollain mielipuolisella logiikalla, että EN edes yritä kasvattaa uutta lihasmassaa? Mikä pointti tuossa olisi? Tiedän jo kokemuksesta, että voimaryskytyksellä en saa enää lisää lihasta. Jos tuon tiedostettuani jatkaisin siltikin voimaryskytystä, sehän se vasta olisikin tietoista ylläpitoa ilman edes yritystä kasvattaa lisää lihasta. Se, että olen uskaltanut lähteä kokeilemaan vaihtoehtoisia tapoja treenata, johtuu siitä että haluan edelleen yrittää saada lisää kehitystä. Toki varsinkin nykyisin syynä on myös se, että esim. vapaita kyykkyjä en kykene enää tekemään, voimaryskäystekniikat on ihan nou-nou, jne.

Sen voin sanoa, että jos saisin vielä lihasmassaa lisää ja paikat kestäisivät esim. vapaat kyykyt isoilla painoilla ryskäten, tekisin niitä 100x mieluummin kuin näitä kohdennettuja tuntumahiissauksia. Isoilla painoilla treenaaminen on hauskaa, (paikat ehjänä) oikeasti aika helppoa ja tekee egollekin kieltämättä hyvää. Pienillä painoilla infernaaliseen lihastuntumaan keskittyminen on paljon vittumaisempaa, äärimmäisen kivuliasta (lihaksissa) ja musertaa egon melko nopeasti. Bonushyötynä tietysti se, että tuntumatreenauksesta saa jatkuvasti paskaa niskaansa ryskääjiltä netissä. Mutta siitäkin huolimatta yritän myös kohdennettua treeniä hyödyntää, koska se sentään onnistuu jopa näin raihnaiselta, ja on sentään olemassa pieni mahdollisuus, että tuollaisella tyylillä voi saada hieman lisää lihasta kasvatettua.
En minä tiedä. Ainakaan viimeiset 2-3 vuotta perusliikkeiden sarjapainojen puskemista EI enää lihasta kasvattanut.

Ja meikäläisen kohdalla ei ole kyse mistään "niveliä pyritään säästämään" -varotoimenpiteistä, vaan olen oikeasti helvetin tyytyväinen että pystyn nykyisin ylipäätään treenaamaan etureisiä joillain liikkeillä kovaa. Noin vuosi takaperin aloin saada niin pahaa leposärkyä polveen, että heräilin siihen jopa öisin. Kahteen kuukauteen en pystynyt tekemään etureisille oikeastaan muuta kuin 5-10 kilon Blood Flow Restriction -reisiojennuksia, ja senkin jälkeen meni vielä monta kuukautta ennen kuin pystyin tekemään edes etäisesti "tiukkaa" jalkatreeniä - tämäkin toki aivan helvetin tarkalla suoritustekniikalla ja joka toiston joka sentin varomisella. Hyvin hiljalleen olen kyennyt treenaamaan hieman laajemmalla liikevalikoimalla, mutta edelleen jokaisen toiston joka sentti on tehtävä äärimmäisen varovaisesti, tai polvi vetää todella pahaksi ja pysyy sellaisena monta päivää. Tämä on koettu monta kertaa - yksikin vähän huolimaton toisto riittää tähän. Liikevalikoima rajoittuu pitkälti koneisiin, sillä vapaat kyykyt ovat kaikkein pahimpia ainakin meikäläisen polvelle.

Yhteensä noin 5 kuukautta tuli ihan selvää takapakkia etureisien kanssa, kun niitä ei kyennyt yksinkertaisesti treenaamaan kunnolla. Tuona aikana lihasta kyllä katosi, ja nyt olen yrittänyt saada sitä takaisin. Mutta kaikki nämä jutut siitä kuinka meikäläisen pitäisi vain kyykätä maksimiromuilla ja ryskätä voimatreeniä jotta jalat kasvaisi, on olosuhteet ja oma treenihistoriani huomioon ottaen aivan naurettavia.

Toivottavasti kehitystä tulee vielä! Vaikka ei se mikään häpeä olisi vaan ylläpitää lihasta, kun sitä kuitenkin useamman kultamitallin edestä on..

En nyt tiedä onko joku käsittänyt että olisin joku voimaryskäyksen kannattaja? Sitä on aika mahdoton olla ilman voimaa :D

Ihan vaan mielenkiinnosta tiedustelin, harmi että nykyään kaikki otetaan vittuiluna.

taitaa jollekin kaikki tämä väittely olla vain epätoivoinen mainoskikka omille surkeille treenivideoille, jossa heiluu löysä pullakäsi. Yksi tapa tulla huomatuksi on haastaa kuuluisa mestari ja hänen juttunsa. Kaverit jotka ei ole saaneet fysiikkaansa edes huonon rantabodarin tasolle, haastavat mestaruuksia voittaneen eliittikehoilijan tämän treenisysteemeistä:eek: Suostuuko tuossa kukaan muu näkemään mitään hullunkurista??!

Antonion opeilla uuteen nousuun. Toivon ja uskon, että toi treenityyli toimii. Varmasti myös mielekästä tehdä asiat eri tavalla noin monen treenivuoden jälkeen. Vaihtelu virkistää vai miten se menee. Pisteet siitä, että jaksat jakaa noita treenitekniikoita, joihin tutustuminen on muuten Suomessa lähes mahdotonta. Itsekkin olen saanut jotain tekniikoita tuomaan vaihtelua omiin treeneihin. Omat treenit ovat kuitenkin pääasiassa suoria sarjoja ja sarjapainoprogressiota, koska toistaiseksi kehityn perustreenillä. Olen kuitenkin tyytyväinen siitä, että Utin ja monen muun videoiden avulla noi tekniikat on saatu aika hyvin kuntoon. Keskitytään siihen lihakseen eikä sarjapainoihin.

Antonion opeilla uuteen nousuun. Toivon ja uskon, että toi treenityyli toimii. Varmasti myös mielekästä tehdä asiat eri tavalla noin monen treenivuoden jälkeen. Vaihtelu virkistää vai miten se menee. Pisteet siitä, että jaksat jakaa noita treenitekniikoita, joihin tutustuminen on muuten Suomessa lähes mahdotonta. Itsekkin olen saanut jotain tekniikoita tuomaan vaihtelua omiin treeneihin. Omat treenit ovat kuitenkin pääasiassa suoria sarjoja ja sarjapainoprogressiota, koska toistaiseksi kehityn perustreenillä. Olen kuitenkin tyytyväinen siitä, että Utin ja monen muun videoiden avulla noi tekniikat on saatu aika hyvin kuntoon. Keskitytään siihen lihakseen eikä sarjapainoihin.

Onko nämä Antonion opit muuten miten toimivia ? Tomminkaan kisa nyt nappiin mennyt,ja oliko Tommi saanut tällä mitään kehitystä ? Itsekkin mieluummin treenaisin sillä tyylillä,mutta toimiiko sitten
käytännössä miten hyvin? Itse kun kyllästynyt näihin suorien sarjojen treeneihin 4*10,koska ovat nykyään tylsiä. Sali kaverin kanssa menee paljon suoria sarjoja,mutta kun yksin salilla niin meno sitten
ihan erinlaista ja fiiliski eri. Ihan sama tosin vaikka en sillä kehittyisikään,koska treenityyli on paljon motivoivampi. Muutenki jo ikä 36 ja geenit on niin paskat ku olla voi. Joten se on ihan sama mitä
sitä tekee:) Sali kaverillehan näitä ei voi edes ehdottaa. Sillä kun ajatus isommat painot/isommat lihakset. Vähänkin lyhyillä palautuksilla menoa,niin ei tässä mihinkään maratooniin olla menossa.

Lähinnä itseäni kiinnostaa onko utti mielestään kehittynyt tällä nykyisellä treenisysteemillä, vai onko vielä liian aikaista arvioida sellaista, sillä kuten uttikin sanonut niin kehitys tässä vaiheessa treeniuraa on hidasta.

Joku varmaan ymmärtää tämänkin tyyliin " kynäniskat arvostelee taas mestaria"

Onko nämä Antonion opit muuten miten toimivia ? Tomminkaan kisa nyt nappiin mennyt,ja oliko Tommi saanut tällä mitään kehitystä ? Itsekkin mieluummin treenaisin sillä tyylillä,mutta toimiiko sitten
käytännössä miten hyvin? Itse kun kyllästynyt näihin suorien sarjojen treeneihin 4*10,koska ovat nykyään tylsiä. Sali kaverin kanssa menee paljon suoria sarjoja,mutta kun yksin salilla niin meno sitten
ihan erinlaista ja fiiliski eri. Ihan sama tosin vaikka en sillä kehittyisikään,koska treenityyli on paljon motivoivampi. Muutenki jo ikä 36 ja geenit on niin paskat ku olla voi. Joten se on ihan sama mitä
sitä tekee:) Sali kaverillehan näitä ei voi edes ehdottaa. Sillä kun ajatus isommat painot/isommat lihakset. Vähänkin lyhyillä palautuksilla menoa,niin ei tässä mihinkään maratooniin olla menossa.
https://pakkotoisto.com/copper/displayimage.php?pid=43796
En minä nyt niin tiedä, että ettei nappiin mennyt Tommin ekat Antonion valmennuksessa olleet kisat...:rolleyes: Tais Tommin tämän vuoden kisat mennä siitä syystä heikommin että 30 viikkoa oli tänä vuonna laihiksella, kun vanha hermovaurio pilas kevään kisat.

https://pakkotoisto.com/copper/displayimage.php?pid=43796
En minä nyt niin tiedä, että ettei nappiin mennyt Tommin ekat Antonion valmennuksessa olleet kisat...:rolleyes: Tais Tommin tämän vuoden kisat mennä siitä syystä heikommin että 30 viikkoa oli tänä vuonna laihiksella, kun vanha hermovaurio pilas kevään kisat.
Ei itseltäkään millään pahalla ollut sanottu tämä. Kyllähän kuvassa hyvin lihasta on,mutta juuri tiedä että onko uutta kehitystä tullut?
Tätä kehitys pointtia hainkin tähän. Että ovatko selkeesti saaneet kehitystä tällä "espanjalaisten tyylillä". Itsekkin mieluummin sillä vääntäisin.
Utti varmasti kertoo tähän jonkun pitkän stoorin ? Ja todellakaan en keskustele tästä negatiiviseen sävyyn,ja haluan vain infoa tästä enemmän.

Oletko Hulkki koskaan mittauttanut testotasojasi? Meinaan kun parta ei kasva teikäläisellä ollenkaan niin se voisi viitata alhaisiin luontaisiin testotasoihin...

Tämä siis vain toverillista arvailua. :puntti:

Back
Ylös Bottom