CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Muistaakseni Utti on valitellut suurta ruokamäärää kun vetelee kaloreita ylös niin helpomminhan ne saa vedettyä alas kuin itse ruokaa. Mahtaisikohan olla jossain vanhoissa gym-tv pätkissä jossa tekI drinkkejä koulupäivälle, joten joitain pieniä välipaloja? Missäköhän mahtaa Utin kalorit leijailla?

Savolainen puhu supermass returnissa että vetelee heradrinksuja myös ruuan kanssa..Tomilla on välillä kovin ehdottomia omat näkökulmat. Sitten kun joku arvostelee toiseen suuntaan niin...
Niin mitä sen jälkeen tapahtuukaan? Kuinkas paljon oon lähtenyt inttämään näistä? Oon kertonut mitä teen ja miksi, ja siinäpä se melkein on ollut. Mutta jos nyt joku oikeasti kuvittelee, että on ihan ok juttu korvata joka toinen ruoka herajuomalla, niin hoh hoh... Ehkä se on nostokurkioperaattorille tai muussa vaikeassa/hektisessä työssä olevalle ihan käypä setti jos muuhun ei ole mahdollisuutta, mutta edelleenkin: ruoka, ruoka ja ruoka. Lisäravinteet muodostaa sitten sen 10… max 20 %. Eikä tuo ole mikään "Tomin oma näkökulma", vaan ihan maalaisjärkeä. LISÄravinteita kutsutaan lisäravinteiksi ihan syystä.

Niin mitä sen jälkeen tapahtuukaan? Kuinkas paljon oon lähtenyt inttämään näistä? Oon kertonut mitä teen ja miksi, ja siinäpä se melkein on ollut. Mutta jos nyt joku oikeasti kuvittelee, että on ihan ok juttu korvata joka toinen ruoka herajuomalla, niin hoh hoh... Ehkä se on nostokurkioperaattorille tai muussa vaikeassa/hektisessä työssä olevalle ihan käypä setti jos muuhun ei ole mahdollisuutta, mutta edelleenkin: ruoka, ruoka ja ruoka. Lisäravinteet muodostaa sitten sen 10… max 20 %. Eikä tuo ole mikään "Tomin oma näkökulma", vaan ihan maalaisjärkeä. LISÄravinteita kutsutaan lisäravinteiksi ihan syystä.

Onko neljän heradrinkin juominen sama asia kuin joka toisen ruoan korvaaminen heralla? Eihän sillä heralla välttämättä korvata mitään muuta kuin osa päivän lihansyönnistä tjsp. Ei sen välttämättä tarvitse muuten aterioiden määrään tai laatuun vaikuttaa olennaisesti. Jos on vaikeuksia syödä kaikkea ruokaa mitä esim plussalla pitäs syödä, niin sitten varmaan helpompi ottaa osa litkuista. Kovin ehdottomalta tuo munkin korvaan kuulostaa. Jos jonkun on helpompi saada esim vatsa ym toimimaan tällaisella ratkaisulla, niin mistä voisit tietää, ettei se sovi hänelle paremmin ja sitä kautta vie parempiin tuloksiin. Eli turha kauhistella neljää herajuomaa...?!

En vieläkään tajua Tomin ehdottomuutta tässä asiassa. Miten se edelleenkään vaikuttaa negatiivesti mihinkään jos vedän päivän 300g proteiinista 100g litkuina? Ei yhtään mitenkään. Mikroravinteiden saanti turvattu, niin en hyväksy perusteluksi sitä, että ruoka ruoka ruoka, lisäravinteet ovat lisäravinteita ja syystä. Ehkä jos ruokavalio olisi muutenkin paska ja silloin aletaan litkuilla sitä "rakentamaan" niin mennään päin metsää, 4 prodedrinkkiä päivän 4-5 isosta ateriasta ei ole ruokavalion rakentamista. Pt Vatanenkin sen sanoi videollaan, lisäravinteiden tärkein funktio: KÄYTÄNNÖLLISYYS.

Mistä sä nyt ton joka toisen ruuan korvaamisen heralla repäsit? Vedät nyt täysin omia johtopäätöksiä Utin ruokavaliosta. Kuten mainitsin esimerkkinä muuan Marko Savolainen veti aikanaan heradrinksuja ruuan YHTEYDESSÄ. Joten kun kauhistelet ja vääntelet omia johtopäätöksiä ruuan korvaamisella heralla niin mietipä isompaa kuvaa. Uttikin taitaa vetää aika korkeilla kaloreilla (5000+?) niin millä tavalla toi 4 heradrinksua on paljon? Varsinkin tuplatreenipäivänä jolloin tulee jo 2 palkkaria. Kyllä siihen saa lappaa ruokaa ihan riittävästi että tollaset kalorimäärät tulee täyteen.
Esimerkkinä: 650g jasminriisiä, 500g naudan jauhelihaa, 10 kanamunaa, 150g kaurahiutaleita, 150g isolaattia tekee n. 5000kcal. Eikö tossa silti ole aika riittävästi ruokaa?

Mistä sä nyt ton joka toisen ruuan korvaamisen heralla repäsit? Vedät nyt täysin omia johtopäätöksiä Utin ruokavaliosta.
En tarkoittanut, että Utti tekisi näin, mutta tiedän monta sellaista, joka niin tekee. Heradrinkki ruuan yhteydessä = lisäravinteiden oikeaa käyttöä. Nykyään kun tahtoo olla sellaista porukkaa, että 19-vuotiaana ruvetaan sanomaan, että ei mitenkään saisi vaadittavia protskumääriä täyteen pelkästä ruuasta, joten siksi vedetään kolme heradrinkkiä ja sitten vielä erikseen yöproteiini, tuo markkinointimiesten onnistunein huuhaa-bullshit-tuote ikinä. :hyper:

En tarkoittanut, että Utti tekisi näin, mutta tiedän monta sellaista, joka niin tekee. Heradrinkki ruuan yhteydessä = lisäravinteiden oikeaa käyttöä. Nykyään kun tahtoo olla sellaista porukkaa, että 19-vuotiaana ruvetaan sanomaan, että ei mitenkään saisi vaadittavia protskumääriä täyteen pelkästä ruuasta, joten siksi vedetään kolme heradrinkkiä ja sitten vielä erikseen yöproteiini, tuo markkinointimiesten onnistunein huuhaa-bullshit-tuote ikinä. :hyper:

Hmm.. Ehkä olen missannut jotain, mutta mistä moinen kommentti? Mä en ole vuosiin käyttänyt mitään muuta proteiinilisää kuin pelkkää kaseiinia. Pitää hyvin nälän kurissa yön aikana.

Eikö kannattas ruokaa syödä illalla jos nälkä tulee ja eikö se aika usein ole todistettu että toi kaseiini jauho on aika turha ostos

Vaikka otan aika usein lisäravinnedrinkkejä töissä, niin kyllä mulle myös ruoka on ruokaa (varmaan kaikille, mutta me näemme vain erilailla näitä asioita kun lisätään mukaan mm. lisäravinteet). Sitä kun on vaan välillä älyttömän kiireinen, niin on kätevä ottaa noita drinkkejä, jotta pysyy tolpillaan siihen saakka kunnes pääsee syömään oikean aterian. Ajattelen noi drinkit itselleni veratuskuvainnollisesti samalla tavalla kuin olisin suorittamassa pitempää kestävyystreeniä tai -kilpailua, jolloin konetta täytyy tankata helpon nopeasti päästäkseen päämääräänsä. Mulla on työkavereita, jotka pystyy olemaan ravinnotta paljon pitempiä aikoja kuin minä. Olen kokenut totaallisia sippaamisia normaalissa arkielämässä, muun urheilulajin treeneissä ja kilpailuissa, eivätkä ne ole koskaan olleet mitään miellyttäviä, sillä niistä palautuminen saattaa kestää epämiellyttävän kauan.

Eikö kannattas ruokaa syödä illalla jos nälkä tulee ja eikö se aika usein ole todistettu että toi kaseiini jauho on aika turha ostos

Mikä siitä tekee huonomman kuin esimerkiksi rahkasta? Ei sitä "yöproteiinia" tarvitse pelkilteen vetää, kuten ei rahkaakaan. Jos vastaus on hinta, niin kaikkia ei kiinnosta 50 snt hintaero iltapalassa. Itseä kyllä ainakin vielä köyhänä opiskelijana kiinnostaa :D

Mikä siitä tekee huonomman kuin esimerkiksi rahkasta? Ei sitä "yöproteiinia" tarvitse pelkilteen vetää, kuten ei rahkaakaan. Jos vastaus on hinta, niin kaikkia ei kiinnosta 50 snt hintaero iltapalassa. Itseä kyllä ainakin vielä köyhänä opiskelijana kiinnostaa :D

Kyllä sitä työssäkäyvänäkin nykyään vertailee hintoja jne., niin sitä ymmärtää vielä paremmin opiskelijoita, työttömiä jne. :)

Koska kaikki täällä luottavat heraan, niin saisiko jotain tutkittua faktaa toimivuudesta ?
Täällä kuulen monesti sanottavan "pieru heraa", jonka se mm. itselle tekee.
Niin aina miettii että onko siitä oikeesti mitään hyötyä ?
Jos kerta kroppa reagoi siihen löysällä vatsalla
tai piereskelyllä. Ja on kokeiltu myös laktoositon, ja varsin kalliita.

Kaveri käyttä ekat 3 vuotta hera palkkaria ja joi muutenkin lisänä. Viimeiset 2 vuotta ei mitään lisäravinteita, ja tulos samaa tasasta.Ei tullut mitään notkahdusta, joten ei nähny järkeä miksi palata lisäravinteisiin. 3-4krt/vko salia.

Elämä valintoja täynnä. Miksei heraa voisi käyttää osana ateriankorviketta? Heraisolaattihan on helvetin laadukas proteiinilähde, aminohappoprofiili on aika perfect (leusiini +12%). Heraproteiinin imeytymisnopeus muuttuu myös kun mukana on hidasta hiilaria ja rasvaa = seka-ateria.

Heraisolaatti 50g, InstantOats/Intstant OatFuel 100-130g, merisuola 1-2g sheikkeriin ja vettä perään. Omega3:set rasiassa mukana, kourallinen naturel pähkinöitä vielä huiviin. Kiireisen miehen lounas. Ja persus säästyy haavoilta kun ei tarvitse enää syödä noita lounasruokaloiden perseen räjäyttäjä mättöjä. Lompakko kiittää vatsan ohella. Mikroa jos ei ole ja tien päällä, niin mäkkäri/lounasrafla/bensis mätön sijaan tämmönen on 100x parempi. Vaikka juodaankin suurin osa kaloreista...

Kotona saa syödä kuitenkin taas sitä kuivaa kanaa, jauhelihaa, kananmunia kyllästymiseen asti. Tuuliviireille ja laiskoille tuo on myös todella nopea setti tehdä laadukas ateria.

Edit. Tuuliviirillä meinasin, että mitä helpommaksi asiat tekee itselle syömisen suhteen, niin sitä varmemmin sitä yleensä noudattaa Hulkkimaisesti bodymunkin lailla.

Jokainen syököön miten huvittaa ja mitä huvittaa. Ihan sama jos sä vedät jauheista tai ruuasta.. Jokaiselle ei sovi välttämättä just sun tapa. Tästä on ihan älytöntä tapella. Jos toimii itelle niin hyvä homma. Jos ei niin silloin etitään vaihtoehtoja.

Tää on taas hauska, joskus höyryttiin siitä miten illalla ei saa syödä hiilaria koska joku ihme hormonijutska. Ja että piti nimenomaan vetää kaseiinia että on yöksi prodea. Missä vaiheessa tuo homma kääntyi ympäri, oon missannut taas trendit. :D

Tää on taas hauska, joskus höyryttiin siitä miten illalla ei saa syödä hiilaria koska joku ihme hormonijutska. Ja että piti nimenomaan vetää kaseiinia että on yöksi prodea. Missä vaiheessa tuo homma kääntyi ympäri, oon missannut taas trendit. :D
Ei, vaan piti vetää kaseiinia, että on jotain myytävää 9,90 €/kg. :lol2:

Olen kerran ostanut kaseiinipussukan ja oli viimeinen kerta. Haluan syödä, en juoda. Tämän päivänkin hinnoilla(17€/kg) 30 gramman kerta-annos tulee halvemmaksi kuin se perinteinen 0,65 euron Ehrmann. Köyhälle varmasti "parempi" vaihtoehto.

Tomi on kyllä ihan oikeassa, että miksi niitä lisäravinteita pitää syödä tolkuttomia määriä. Neljä heradrinksua päivässä on vain typerää tai sitten täällä on raskaansarjan kilpabodareita enemmänkin. Jos ei ole aikaa kokkailla tai halua pakata ruokaa muovikippoihin niin vetäkää sitä heraa. Omasta mielestä se on vain huono tekosyy laiskuudelle. Onhan se helppoa, kun ei tarvitse kokkailla, tiskata paistinpannua tai käydä kaupassa ostamassa sitä ruokaa. Helpompi tilata jauhot netistä ja nauttia sitä lihaspölyä sheikkeristä. Helpoin keino löytyy kyllä lajin vaihdosta, jos syöminen tuottaa tuskaa. Suosittelen pöytätennistä tai taitoluistelua.

On tämä proteiinimyytti sitten merkillinen asia. Ymmärtäisin, jos teillä olisi ongelmia syödä 500-600 grammaa hiilihydraattia päivässä. Ilmeisesti syötte kuin pikkulinnut, jos päivittäinen proteiinin saanti pitää täyttää jauhoilla.

Aiemminki kuullu tosta kaakaon sisältämän teobromiinin piristävästä vaikutuksesta, mutta nyt ku Hulkki on pariinki otteeseen ottanu sen esille niin aattelin perehtyä tarkemmin (muutaman minuutin googletus). Erityisesti kiinnosti ja kiinnostaa kaakaon teobromiinipitoisuus ja sen piristävän vaikutuksen voimakkuus kofeiiniin verrattuna (Hulkki kun maininnu vaan puoliintumisajan - joka toki sekin tärkeä asia ottaa huomioon). Pikaisella selvityksellä sain melko luotettavaksi raakakaakaon teobromiinipitoisuudeks 1500-2000mg/100g. Sen sijaan pirisitävän vaikutuksen voimakkuudesta mainitaan useissa lähteissä vaan, että "huomattavasti kofeiini vähäisempi". Tässä (Laillisesti hankittavia päihteitä) kyseenalasessa lähteessä puhutaan neljäsosasta, mutta tosiaan en lähtis tohon luottamaan.

Koska kaikki täällä luottavat heraan, niin saisiko jotain tutkittua faktaa toimivuudesta ?
Täällä kuulen monesti sanottavan "pieru heraa", jonka se mm. itselle tekee.
Niin aina miettii että onko siitä oikeesti mitään hyötyä ?
Jos kerta kroppa reagoi siihen löysällä vatsalla
tai piereskelyllä. Ja on kokeiltu myös laktoositon, ja varsin kalliita.

Kaveri käyttä ekat 3 vuotta hera palkkaria ja joi muutenkin lisänä. Viimeiset 2 vuotta ei mitään lisäravinteita, ja tulos samaa tasasta.Ei tullut mitään notkahdusta, joten ei nähny järkeä miksi palata lisäravinteisiin. 3-4krt/vko salia.

https://lihastohtori.wordpress.com/2012/07/15/ravintolisat-lihaskasvussai/

Sama biisi osunu eri päivän treenivideoille blogissa. Huikeeta.
FAST SPACE Treenipäiväkirjat -- [url]www.fastspace.fi --[/url]
FAST SPACE Treenipäiväkirjat -- [url]www.fastspace.fi --[/url]

Back
Ylös Bottom