CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

JuhisL
Treenin kokonaisrasituksen syklittäminen | Fast Sports Nutrition
Vaikka Hulkki on mainostanut tota aallotussyklitystä jo ties kuinka monta vuotta, ni itselläni ei ainakaan toimi. Voimatasot heikkenevät jos yhtäkkiä alankin tehdä huomattavasti pienemmällä painolla kuin olisi mahdollista.

Ideana ei olekaan vaihtaa treeniä satujumpaksi ja pudottaa painoja puoleen vaan kevennysjakso kannattaa toteuttaa niin että pudottaa volyymia reilusti. Eli raudat pysyy samoina, sarjat kovina mutta sarjojen määrää pudotetaan jotta treenin kokonaiskuormitus pienenee. Sitten kun kevennys on ohi niin volyymia taas kasvatetaan. Näinhän se tuossa artikkelissakin lukee.

Vaikka Hulkki on mainostanut tota aallotussyklitystä jo ties kuinka monta vuotta, ni itselläni ei ainakaan toimi. Voimatasot heikkenevät jos yhtäkkiä alankin tehdä huomattavasti pienemmällä painolla kuin olisi mahdollista.
Jos se tuntuu siltä, että alkaa yhtäkkiä tekemään kevyemmällä painolla, saattaa syy olla se että ei ole riittävän kovaa vedetty vielä riittävän pitkää aikaa. Siinä vaiheessa kun aidosti alkaa olemaan ylirasitusta, niin pää ei tule mukaan:

- syömiseen
- salille lähtemiseen
- sarjoihin / toistoihin
- kehitystä ei näe.. katsoo peilistä ja kysyy itseltään: miksi vitussa edes yrittää?

Nämä edelliset asiat voitettuaan se rautakaan ei ehkä liiku siten kun pitäisi, niin kyllä se deload viikko vaan toimii. Se tekee päänupille myös hyvää, kun tietää et salilla saa vetää "puolivaloilla" ja ne muutamat kevyet reenikerrat sitten herätellään sitä "petoa" taas esiin. Putsataan taas suoritustekniikoita jne. Huoltoa ja ehkä jopa enemmän sosiaalista kanssakäymistä muiden reenaajien kanssa.

Niin kauan kuin sulla tulokset nousee ja kehitystä tulee, niin vanha sanonta "don't fix it, if it ain't broken".. Jos nikkisi 94-loppu meinaa syntymävuotta, niin tuossa iässä on saa tahkota aika helvetisti että yo. fiiliksiin aidosti (eli fiiliksen osaa erottaa 2-3:sta huonommasta reenistä) edes pääsee.

Tsemii reeneihin!

Utti ja South Beach

Joka vuosi (aina joulukuussa tulee käytyä Miamissa) käyn reenaamassa Washington Avenuen Crunchilla, 3viikkoa 60$ (hotellilta menee sinne about 5min) En sanoisi kalliiksi, mutta suhteilla, suhteilla...

Pal Gym on oikein mukava koirankoppi. Respassa pyörii hemmetin lihava silmälasipäinen janari, jonka puheesta ei saa yhtään selvää, haha. Levypainoja ei kannata jättää laitteisiin...Huuto on sen mukaista! :D

Vaikka Hulkki ei itse pahemmin välitäkään mistään ykkösmaksimeista, niin mun mielestä noilla on kuitenkin ihan kiva spekuloida. Hulkkihan olisi varmaan siinä kunnon bulkkikunnossaan sillon saanu kyykystä lähelle 300kg, mavesta yli 300kg ja penkistäkin lähelle 200kg, joten helvetin vahvasta kaverista kyse.

Mitäpä ihmeellistä siinä on jos 4 proteiinidrinkkiä päivässä, treenipäivisin varsinkin kuten ylempänä jo veikkailtiin. Menee mullakin hydrolosoitua heraa treenipäivisin se 4 annosta. Ennen treeniä, palkkarissa, välipalalla ja illalla munakkaan sekä rahkan (!) kanssa 100g täysjyväkaurajauho + hydroheradrinkki. Välipäivisin luonnollisesti sitten 2 annosta heraa.

Mutta joo, voispa kävästä apteekista huomenna hakemasta pari purkkia kyseisiä superfoodeja, helpommaksihan se niin tulee.

Olisi mielenkiintoista nähdä Hulkin ruokavalio kokonaisuudessaan, jos päivään mahtuu jopa neljä (4!!!) protskujuomaa.

Maista ensin.

Olisi mukava nähdä kenen tahansa potarin ruokailut mutta missä täällä niitä on ??? Ei missään.

Mitä salatiedettä se syöminen on kun ei täällä ole listoja ukkojen ruokailuista ? Onnex nyt Tommi Heinonen esitteli hienosti miten se syö ja näköjään aivan vitusti :)

Oli kyllä Tommilla ihan vitun jäätävä määrä tuo päivän ruoka-annos. Kyl noihin ruokavalioihin näkee sellasia valon pilkahduksia aina silloin tällöin videoissa, kuten esim. Hulkki epsanjassa -sarjassa.

Koska ruokavalion tulisi perustua ruokaan, ei jauhoihin.
Huomioiden keneltä kommentti tulee niin aika erikoisen ehdoton vastaus. Ihan niinkuin olisi mahdoton ajatus että joku vetäisi esim tuplatreenipäivänä, tien päällä ollessaan tai vaikka huoltoreissulla puolet pöperöistä litkuina. Sinun pitäisi kajakkisoutujen ja luomuparsakaalin ystävänä tietää että metodeja, systeemejä ja ruokavaliota on moneen lähtöön ja niistä pitää itse selvittää mikä toimii kullekkin.
Kato Utin "ruokailut miamin malliin" vai mikälie oli nimeltään. Siitä näkee aika hyvin Utin normisafkat.

Peace :)

Koska ruokavalion tulisi perustua ruokaan, ei jauhoihin.

Vanha sananlasku, ruokaa se malto ja herakin on. Jos vetää päivässä esim. 300g proteiinia ja siitä 100g tulee jauhemuodossa laadukkaasta herasta/pihviproteiinista ja mikroravinteiden saanti turvattua, missä ongelma? Samaa proteiinia se heradrinkin 30 grammaa on kuin vaikkapa kanasta otettu.

Mulla on töissä sheikkeri tai kaksi, joissa vähän maltoa ja heraa. Kun on oikein hullun kiire, niin otan pikatankkauksen sheikkeristä (ei tartte joka pv), jotta jaksaa painaa siihen saakka kunnes pääsee syömään varsinaisen aterian. Voisi toki viedä muutakin noiden tilalla, mutta nyt on ollut vajaan vuoden käytössä ja todennut hyväksi minun kohdalla. Joskus aikaisemmin sorruin makeaan ja se ei ollut missään nimessä hyvä. Näin minä... :)

Mulla on töissä sheikkeri tai kaksi, joissa vähän maltoa ja heraa. Kun on oikein hullun kiire, niin otan pikatankkauksen sheikkeristä (ei tartte joka pv), jotta jaksaa painaa siihen saakka kunnes pääsee syömään varsinaisen aterian. Voisi toki viedä muutakin noiden tilalla, mutta nyt on ollut vajaan vuoden käytössä ja todennut hyväksi minun kohdalla. Joskus aikaisemmin sorruin makeaan ja se ei ollut missään nimessä hyvä. Näin minä... :)

Tuossa käytössä malton sijaan parempaa olisi instant oats tai muu kaurahiutale/kaurajauho.

- - - Updated - - -

Maista ensin.

Ite testasin tänään heti tottakai. Ihan ok toimiva homma omaan makuun.

Back
Ylös Bottom