CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Tuossa Termiksen ja Hulkin täyspitkässä etureisitreenivideossa särähti kyllä korvaan tuo Utin "Valoa saa nappia painamalla". Nojoo (jos se "päivävalaistus" koostuu parista kaupan halogeeni- ja hehkulampusta, niin) samalla periaatteella palkkariksi kelpaa 3 desiä maitoa :) En kuitenkaan kyseenalaista Utin rytmin sopivuutta itselleen, aika yksilöllisiä juttuja. Muuten loistokas pätkä, Utti ehkä turhan vaatimaton. Lisää matskua.
Eihän tuota luonnonvaloa saa juuri kukaan Suomessa talvella, kun useimmat viettävät valoisan ajan 9-15 sisätiloissa duunissa tms. Lapissakin pärjäillään täysin ilman aurinkoa kuukausikaupalla. :D Mut joo, yksilöllistä tuo valontarve ja sen takia on kirkasvalobisnes.

Toi Utin reisitreenivideo tuli kyllä itselle kuin tilauksesta, kun kärsin itse samanlaisista polviongelmista. Antoi ihan perkeleesti toivoa, motivaatiota ja ennen kaikkea toimivia, polviystävällisiä harjoitteita. Kiitos Utti!

Hienoa että Utti jaksaa näitä kirjoitella ja perustella vielä asiat monelta eri kantilta! Ukko tuntuu myös olevan avoin kokeilemaan kaiken näköisiä uusia metodeja ja mikä parasta jakaa vielä nämä kokeilemansa asiat!!! Toisin kuin perus "suomibodari": "Näin mä oon aina tehny" :)

KIITOS UTTI!

8cc4adaeeb4db56570211fc7289bb8d0.png

Utti on pop.

Vissiis Utilla menny viimeistelyt reisille, kun erottottuvuus niin jaloissa kuin yläkropassa on aika huono tuossa kuvassa... Väärät metodit jne.

Ps. Lähen takas nukkuun.

Näin karsintojen kunniaksi hyvä kirjoitus Hulkilta.

Hyvä kirjoitus, jäi vaan askarruttamaan seuraava kohta:

"Aika hurjana kontrastina näille ”kaikki menee putkeen” -keisseille on sitten ne lukemattomat (ja yleensä häntäpään sijoituksille jäävät) kärsimyksen sankarit, joilla tulee vastaan kaikki mahdolliset ongelmat ja pari ylimääräistä potkua päähän ihan vain varmuuden vuoksi."

Mitä nuo kaikki mahdolliset ongelmat ja pari potkua päähän ovat? Urheiluvammat, jumissa oleva aineenvaihdunta ja pää ja murtumispisteessä oleva parisuhde?
Olisi muutenkin mielenkiintoista kuulla kisaajilta (ja miksei muiltakin kovaan kuntoon itsensä dieetanneilta), minkälainen merkitys kehonkoostumukseen dieetin aikana on ns. "ulkoisilla tekijöillä" kuten työstressi, toimiva parisuhde jne.

Kisakireyteen kun dieetataan, ei hommassa ole millään mittapuulla mitään terveellistä. Joillekin kisaajille ei välttämättä koidu mitään ongelmia, mutta joillekin taas senkin edestä.
Varmaan yleisimpiä lienevät kilpirauhasongelmat ja totta kai hormonitoimintaan liittyvät oireet. Joillekin kisadieetti aiheuttaa sen, että loppuelämä kärvistellään pikkutyttöjen testoarvoilla näin karkeasti sanoen.

Sitten on toki nämä erilaiset varsin harmilliset mielen sairaudet, kuten vaikkapa anoreksia ja muut ruokaan liittyvät vääristyneet ajatusmallit.

Utti korjatkoon, jos on korjattavaa.

Kisakireyteen kun dieetataan, ei hommassa ole millään mittapuulla mitään terveellistä. Joillekin kisaajille ei välttämättä koidu mitään ongelmia, mutta joillekin taas senkin edestä.
Varmaan yleisimpiä lienevät kilpirauhasongelmat ja totta kai hormonitoimintaan liittyvät oireet. Joillekin kisadieetti aiheuttaa sen, että loppuelämä kärvistellään pikkutyttöjen testoarvoilla näin karkeasti sanoen.

Sitten on toki nämä erilaiset varsin harmilliset mielen sairaudet, kuten vaikkapa anoreksia ja muut ruokaan liittyvät vääristyneet ajatusmallit.

Utti korjatkoon, jos on korjattavaa.

Itse olen mm. näiden asioiden vuoksi ihmetellyt miksi esimerkiksi Jyväskylän cbb-karsintojen häntäpään kaverit on vielä lähtenyt kisaamaan. Osa vieläpä kisannut ennenkin. Dieettiä on hyvä välillä pitää, mutta kisadieetti vie varmasti natulla melko paljon arvokasta kasvuaikaa (dieettiin mennyt aika, hormoonitasojen palautumiseen kuluva aika yms.). Kisadieetin lykkääminen vuodella tai parilla olisi varmasti tehnyt hyvää kehitykselle ja sijoituksille. Jos itse joskus kisaan niin se muuttuu ajankohtaiseksi vasta sitten, jos lihasmassaa on sen verran, ettei painorajasta jäädä hyvässä kunnossa tolkuttomasti. Olisi kiva kuitenkin päästä vetämään edes se vapari...

Tämäkin on toisaalta ei-kisanneen pohdiskeluja taas.

Back
Ylös Bottom