CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Kiitos hemmetisti! Jäbä on kyllä oikea esimerkki nuorille ja kenelle vaan lajin pariin eksyvälle. Ei voi muuta sanoa, ku hattua nostaa.

Tässäpä pari kysymystä, jotka tulivat mieleeni.

1. Mainitsit videollasi vielä flunssan hiemn vaanivan.Kärsitkö usein flunssasta? Oletko todennut jonku tiedyn ruoan, lisäravinteen tai kenties vanhan kansan poppaskonstin auttavan oireisiin tai mahdollisesti jopa ehkäisemään tuon niin ikävästi treenikautta katkaisevan vitsauksen? Käytkö itse flunssaisena treenamassa tai pidätkö jotain nyrkkisääntöä

2. Liittyy ateriaväleihin ja esim. IF-tyylin syömiseen; sanotaan, että on aivan sama syötkö päivän ateriasi kerralla vai 10 osassa. Tuntuu kuitenkin epäloogiselta syödä esim. 80% päivän proteiineista illalla. Kysymykseni liittyykin siihen, onko tämän tyylinen syöminen toimivaa vasta, kun kroppa siihen ns. tottuu? Eli esim. muutama kertaa viikossa, jos eväiden syöminen jää heikoksi, voidaanko pitää millään tapaa lihaskasvun (ja dietillä katabolian ehkäisyn) kannalta optimaalisena sitten illalla tankata senkin edestä? Varsinkin dietillä syömisvälit helposti venähtävät ja pelottaa, että lihaksia käytetään energiaksi, mitä ei if-tyylinen suuren proteeinimällin syöminen enää pelasta.

Kiitos ja kumarrus!

En nyt haluaisi olla ilonpilaaja, mutta eikös Hulkki jo vähän niikuin viheltänyt pelin poikki näiden kysymysten osalta? Tähän tulee varmaan muuten sen verran kysymyksiä, että ei kenenkään aika ja mielenkiinto riitä vastata jokaiseen

Sitten ihan pieni pyyntö näihin kysymyksiin, nyt kun on oikeasti mahdollista kysyä kaverilta jolla varmasti Suomen kovin tietämys natuna treenaamisesta, ettei kysymykset olisi luokkaa "montako leukaa vedät" "jos olisit autiolla saarella niin söistikö ennemmin rapuja vai simpukoita". Tyhmiä kysymyksiähän ei toki ole olemassa, mutta jos ei tuhlattaisia tätä joihinkin täysin yksinkertaisiin kysymyksiin mitkä on jo miljoona kertaa kirjoitettu ja osa jopa hulkinkin toimesta. Tai ainakin jos Mike ja Utti sitten karsii nämä kysymykset pois itse videosta.

Jos juo dietillä treenin aikana eaa/bcaa:ta ja vitargoa ja jatkaa tämän juoman hörppimistä aerobisen aikana, niin onko siitä aerobisen aikana tulevasta hiilarista haittaa rasvanpolttoa ajatellen?

Me jatketaan kakkososan jälkeen Utin kanssa tota sarjaa. Mä kuvaan ja kyselen, niin ei ole niin staattinen video.

Ai että on vittu musiikkia korville ja hunajaa silmille. Mike-Mika, Mike-Peter ja nyt vielä Mike-Utti. Enää puuttuu treenivideo jossa koko tuo porukka vetää jonku kovan setin Mayorsilla, jollain kahden tunnin outrolla, ja olen saanut kaiken haluamani.

Sitten ihan pieni pyyntö näihin kysymyksiin, nyt kun on oikeasti mahdollista kysyä kaverilta jolla varmasti Suomen kovin tietämys natuna treenaamisesta, ettei kysymykset olisi luokkaa "montako leukaa vedät" "jos olisit autiolla saarella niin söistikö ennemmin rapuja vai simpukoita". Tyhmiä kysymyksiähän ei toki ole olemassa, mutta jos ei tuhlattaisia tätä joihinkin täysin yksinkertaisiin kysymyksiin mitkä on jo miljoona kertaa kirjoitettu ja osa jopa hulkinkin toimesta. Tai ainakin jos Mike ja Utti sitten karsii nämä kysymykset pois itse videosta.
Me vastataan lajia koskeviin kysymyksiin, offit ohitetaan. Tai siis mä en mihinkään vastaa, mä vain tarkentelen sitten kysymyksiä ja olen siinä vain ohjailemassa keskustelua.

Hulkki paljon menee tällä hetkellä kaloreita ja millasilla makroilla? Lähinnä kiinnostaa hiilarin osuus kun otat lähes kaiken treenin ympärillä. Millanen on sun normaalin treenipäivän ruokavalio? Entä lisäravinteet?

Mitkä seikat parantavat aerobisen harjoittelut rasvaa polttavaa vaikutusta ? Onko pelkä syvälle juurtunut myytti, että aamuaerobiset ja/tai salitreenin jälkeen tehdyt aerobiset tehostaisivat jotenkin rasvanpolttoa dieetillä ? Onko siis ajankohdalla väliä ?

No pistetääs sitten oma korsi kekoon. Eli mitä mieltä olet treenijaosta, jossa kroppa on jaettu 9 eri osaan ja lepo päivä ei ole. Eli joka päivä on siis reeni, jossa reenataan yksi lihasryhmä kovaa. Ohjelmassa on huomioitu epäsuorarasitus niin, että tohon 9 päivän kierron aikana kukin lihasryhmä treenataan kahteen kertaan. Tarkoitus on, että reenit olisivat lyhyitä ja voisi keskittyä aina vain yhteen lihasryhmään per reeni. Tämä siis koskien naturaali reenaajaa.

Sivuaa hieman ylläolevaa. Tottuuko keho säännöllisiin peruskuntolenkkeihin. Toisin sanoen, polttaako päivittäinen aamulenkki enää muutaman kuukauden jälkeen niin tehokkaasti rasvaa, kuin se poltti alussa. Vai tehostuuko rasvan käyttö energiana kun lenkkejä tekee säännöllisesti.

Tulee aika monta,

- Kun tehdään pumppi painotteista treeniä/treenin lopussa haetaan pumppia niin missä vaiheessa mielestäsi on järkevää lihastuntuman puolesta lopettaa sarjojen tekeminen. Onko se siinä vaiheessa kun pumppi on kovimmillaan vai kannattaako tuosta puskea vielä pidemmälle niin, että pumppi hieman laantuu? Mikä olisi siis riittävästi tuntuman puolesta/onko haittaa jos jatkaa pumpin "ohi"?

- Jotkut lihakset menevät helpommin ja nopeammin pumppiin. Onko nämä lihakset myös paremmin hermottuneita lihaksia?

- Jos etureidessä etureiden sisemmän lihaksen alapää (vastus medialis) aktivoittuu todella helposti ja suorastaan määrittelee kuinka paljon voi etureisiä treenata menemällä todella herkästi "räjähtävään pumppii" niin onko tämä ihan geneettinen ongelma vai voiko etureisitreenissä liikkeiden tekniikalla vaikuttaa siihen että ulompi lihas (vastus lateralis) saataisiin aktivoitumaan paremmin?

- Mistä johtuu, että jotkut ihan jäätävät kynikset on niin vahvoja? Millä ne nostaa kun niillä ei ole lihaksia eikä läskejä? Onko tohon olemassa lyhyttä ja yksinkertaista selitystä? Mihin se voima perustuu? Räjähtävyys on varmaan yksi, mutta kun eihän niillä edes ole lihaksia mitkä voisi räjähdellä.

Uttiin itseensä liittyviä,

- Oletko huomannut onko tuolla ollut vaikutusta kehitykseesi nyt kun ei tarvi "tressata" päivämäärästä milloin pitäisi olla taas kunnossa?

- Oletko saanut pidettyä motivaation korkealla ja treenit kovina ilman tarkkaa päämäärää?

Kiitos! Kovia treenejä ja toivottavasti nähdään ukko vielä sopivan muhimisajan jälkeen lavoilla!

Ai että on vittu musiikkia korville ja hunajaa silmille. Mike-Mika, Mike-Peter ja nyt vielä Mike-Utti. Enää puuttuu treenivideo jossa koko tuo porukka vetää jonku kovan setin Mayorsilla, jollain kahden tunnin outrolla, ja olen saanut kaiken haluamani.

Yhdyn tähä! Tän jälkeen loppuu elämästä päämäärät ja unelmat :)

Back
Ylös Bottom