CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Mainitsit, että penkkipunnerrus aiheuttaa useimmille olkapäävaivoja ja sen takia itse et sitä tee.
Ei pidä paikkaansa. Mainitsin, että tuo olkapääriski on YKSI SYY, miksi en tee penkkipunnerrusta. Tässä vuosien varrella olen selittänyt jo ties kuinka moneen kertaan, etten tee penkkiä monesta syystä (itselleni muut rintaliikkeet toimivat paremmin, penkkiä tehdessä on loukkaantunut äärimmäisen moni bodari, penkkipaikka on aina varattuna mutta muut rintapunnerrukset vapaana, en henkilökohtaisesti arvosta penkkiä vaan pidän sitä junttiliikkeenä, jne).

Älä yritäkään väännellä faktoja, sillä jo kauan ennen kuin olen olkapäävaivoista kärsinyt, olen ollut tällä palstalla melkoisen tunnettu penkkipunnerruksen vastustaja.
Eli asia onkin niin, että se penkkipunnerrus ei niitä vaivoja sinulle aiheuttanut, vaan vaivat ovat ilmaantuneet vasta viimeisen puolentoista vuoden aikana.
Edelleen: No shit, Sherlock? :hyper:

Tämä menee jo melko surkuhupaisaksi, kun Johnny Presents kuvittelee pätevänsä huimilla "maapallo on muuten pyöreä" -tasoisilla paljastuksillaan :D
Tietyt vaivat ja säryt eivät vaan lähde, missään kuudessa viikossa pois, vaan joskus siihen menee vaivasta riippuen kuukausista jopa vuosiin. Harvoin pitkittyneet vaivat paranevat kovinkaan nopeasti, tarpeeksi kauan pitkittyessään vaivoilla on tapana kroonistua ja sen jälkeen niitä ei enää poistetakaan edes kahden vuoden levolla.
Ja kolmannen kerran: No shit, Sherlock?

Olen kirjoittanut jo monta kertaa, että koska olkapäävaivat syntyivät salakavalasti parin vuoden aikana, ei niiden kuntoutuminenkaan yhdessä yössä tule tapahtumaan vaan odotettavissa on pitkä prosessi. Haluatko Johnny Presents seuraavaksi kertoa minulle vaikka että maapallo kiertää itse asiassa aurinkoa, eikä toisin päin?
Kuten puhe oli, niin normipenkki, ei niitä olkapäävaivoja, aiheuta sen enenpää, kuin muutkaan liikkeet, niin sittenhän voit mahdollisesti ottaa vaikka sen normipenkin mukaan ohjelmaan, jos joskus siltä tuntuu, eikä periaate seikat ole tiellä.
Ei ole todellista.

Pieni vinkki: jos et tosiaankaan tiedä asiasta X enempää kuin siitä on ohimennen viimeisen kahden vuorokauden aikana jollakin randomilla nettiforumilla sanottu, suosittelen ettet rupea ainakaan tyylillesi ominaista mukapätemistä aiheen X tiimoilta harrastamaan. :piis:

Onko rautateemun altteri:D

Ei tietenkään ole, on täysin hyödytöntä kirjoittaa tänne yhtään mitään penkkipunnerruksesta, tai yleensä jostain voimailuun liittyvästä (vaikka Hulkki miettii ja syklittää painoja enempi kuin voimanostajat keskimäärin). Mä keskityn vaan sellaiseen pikkuvittuiluun, ja yritän tsempata sen kyniksen kasvattamaan vähän lisää niitä etukreisiä ja ehkä vielä vähän muhkeampia epäkkäitä (älä vaan jätä sitä maastavetoa pois):D.

Tuli mieleen et millon sulla on viimeksi jäänyt treeni väliin/kesken ja miksi? ;)
En ole skipannut treeniä 7 vuoteen. Kesken jätän treenin jos joku nivel/lihas alkaa kipuilemaan liian ikävästi kesken treenin, jne. Tosin tuolloinkin pyrin yleensä vain korvaamaan kivuliaat liikkeet vähemmän kivuliailla, tai treenaan jotain muuta.

Koska Hulkki olet viimeksi ollut väärässä? Oliko Johnny Presentsille kirjoittamasi vastaus mielestäsi asiallinen vai oliko siinä yhtään havaittavissa ylimielisyyttä?:)

Olipa todella miehekästä tekstiä. Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä kirjoituksistani, siihen suotakoon kaikille oikeus.
Kaikki vastauksesi kirjoituksiini, oli kyllä kieltämättä aika käsittämätöntä tekstiä.
Kirjoitukseni perustui täysin sinun omiin tarinoihin ja vastaukseksi sain, tuollaista epämääräistä "uhoilua" ja ympäripyöreitä "politiikon" jorinoita. Miehekäs suoritus kaiken kaikkiaan.
Aikamoisen reaktion ja tunnekuohun sai aikaan, kaikesta päätellen.

Hyvänä esimerkkinä, kun sivulla (oliko 380?), mainitset, että penkki aiheuttaa useimmille olkapäävaivoja ja sen takia, et sitä tee. Nyt kirjoitat, ettei se pidä paikkaansa ja kerrot, että se on YKSI syy. Teinkö siis väärin, kun lainasin omaa tekstiäsi, mutta en maininnut sitä monikossa?

Faktoja en ole vääntänyt minnekään suuntaan, siellä ne kirjoitukset edelleen ovat tarkistettava, kaikki perustuu omiin kirjoituksiisi ja kysymykseni esitin niiden perusteella. Kerrot, että yritän päteä? Minkä takia? Kenelle? Sinulle?
Ei ymmärrä. Luin mitä olet kirjoittanut ja esitin niiden pohjalta kysymykset.
Luulot ja "uho" tuntuu olevan sinulla herkässä, jos luulet, että minun tarvitsisi täällä virtuaalimaailmassa, sinulle esittää mitään tai yrittää päteä.

Kyllä tämä aivan todellista on, ikävä kyllä, jos kirjoituksissani olisi ollut asiatonta tekstiä, ymmärtäisin vastaukset, mutta tässä tapauksessa, en voi kuin pyöritellä päätäni ja ihmetellä.

Tästä tieto/taidosta ja pätemisestä, mistä kerroit, niin...meni ohi ja kovaa.

Aika suorituksen todella sait aikaiseksi, minä kiitän ja kumarran vastauksista.

Edelleen: No shit, Sherlock? :hyper:

Tämä menee jo melko surkuhupaisaksi, kun Johnny Presents kuvittelee pätevänsä huimilla "maapallo on muuten pyöreä" -tasoisilla paljastuksillaan :D
Tunnetko itsesi edes joskus idiootiksi, kun olet kirjottanut tollasta paskaa ymmärtämättä lainaamaasi tekstiä?

Oliko Johnny Presentsille kirjoittamasi vastaus mielestäsi asiallinen vai oliko siinä yhtään havaittavissa ylimielisyyttä?:)
No onhan tuo vastaukseni kohtalaisen aggressiivinen, mutta se on ollut tyylini jo vuosien ajan.

Taustatietoa itse asiasta: en ole tehnyt penkkiä 5 vuoteen, ja yksi monista syistä on ollut se, että pidän penkkiä riskialttiina liikkeenä. Nykyiset olkapäävaivani eivät ole millään tavalla voineet johtua penkkipunnerruksesta, koska en ole sitä 5 vuoteen tehnyt. Tämä on itsestäänselvää. Siksipä siinä vaiheessa, kun Johnny Presents tulee selittämään minulle ilmiömäisiä teorioitaan siitä, kuinka penkkipunnerruksella ei olekaan mitään tekemistä olkapäävaivojeni kanssa, ja että minun päätelmäni asiasta ovat virheellisiä tms, alkaa hieman keittää yli. On nimittäin selvää, että Johnny Presents ei ole ensinnäkään lukenut edes näitä viimeistä muutamaa sivua tästä threadista kunnolla, ja vaikka olisikin, hän ei ilmiselvästikään tiedä melkeinpä mitään täällä jo yli vuoden ajan julkisesti käsitellyistä olkapääongelmistani, ja jo yli 5 vuoden ajan käsitellystä inhostani penkkipunnerrusta kohtaan. Siksipä en koe lainkaan asiattomaksi vastata Johnny Presentsin viestiin jo ilmenneellä tavalla. Toki asian olisi voinut esittää maltillisemminkin, mutta suoraan sanottuna meikäläistä ei kiinnosta olla aina poliittiisesti korrekti ja sitä rataa. :piis:
Hyvänä esimerkkinä, kun sivulla (oliko 380?), mainitset, että penkki aiheuttaa useimmille olkapäävaivoja ja sen takia, et sitä tee. Nyt kirjoitat, ettei se pidä paikkaansa ja kerrot, että se on YKSI syy. Teinkö siis väärin, kun lainasin omaa tekstiäsi, mutta en maininnut sitä monikossa?
Lol, tarkistapa väittämäsi ennen kuin niitä julkisesti viljelet. Tässä on tuo viittaamasi posti, jossa sanon selvästi että tuo olkapääriski on YKSI MONISTA SYISTÄ, miksi en penkkiä tee:
Ja tasapenkki tangolla on erittäin yleinen syy treenaajien olkapääongelmiin, mikä on yksi monista syistä, miksi en normipenkkiä ole moneen vuoteen tehnytkään.
Faktoja en ole vääntänyt minnekään suuntaan, siellä ne kirjoitukset edelleen ovat tarkistettava, kaikki perustuu omiin kirjoituksiisi ja kysymykseni esitin niiden perusteella.
...paitsi että vääristelit sitä olennaista faktaa, eli penkkipunnerruksen yhteyttä olkapääongelmiini. Koko ajamasi asia tässä keskustelussa pohjautuu sille väärälle olettamukselle, että penkkipunnerruksella olisi muka ollut mitään tekemistä olkapäävaivojeni kanssa, ja yrität jostain syystä selkeästi osoittaa että näin ei ole (eikä ole, kukaan ei ole väittänytkään olevan, sinä vain kuvittelet jonkun niin väittäneen):
Itse olen sitä mieltä, että syy ei ole siinä penkissä, ainakin näin voi helposti kuvitella treeneistä ja jutuistasi päätellen.
Kaikki tämä sen takia, koska uskon olkapäiden saaneen liian paljon, liian pitkään, en sen takia, että tasapenkissä olisi se vika.
normipenkki, ei niitä olkapäävaivoja, aiheuta sen enenpää, kuin muutkaan liikkeet, niin sittenhän voit mahdollisesti ottaa vaikka sen normipenkin mukaan ohjelmaan
Sanotaan se nyt vielä ainakin kerran. En ole tehnyt normipenkkiä 5 vuoteen monesta syystä, joista yksi on se, etten halunnut tehdä olkapäille riskikästä liikettä. Se, että vuosia myöhemmin minulle on ilmaantunut olkapäävaivoja, ei ole millään tavalla yhteydessä koko penkkipunnerrukseen.
hulger, blogissa forkku näyttää kovalta. onko selkeää kehitystä tullut vai johtuuko vaan erilaisesta kuvasta?
Kuvakulma vääristää.
Tunnetko itsesi edes joskus idiootiksi, kun olet kirjottanut tollasta paskaa ymmärtämättä lainaamaasi tekstiä?
Tunnen itseni idiootiksi joka päivä. :D

Kun nyt taas ollaan syvällä niin mennään vieläkin syvemmälle: Maapallo ei muuten ole pyöreä. :zzzz::rolleyes:

Ei niin:) Se on litistynyt ellipsoidi, jonka ekvaattorin ympärys on suurempi kuin napojen. Maapallon pyöriminen aiheuttaa tämän, ja se pätee jokaiseen planetaariseen kappaleeseen.

Tää nyt ei Hulkin penkkiin liity mitenkään, mut tuli sekin selväksi :D Ei se penkki ole kuin yksi rintaliike jota palvotaan liikaa, kuin esim. kapea penkki on paljon parempi liike, ja käsipainot rinnalle imo.

pitäiskö perustaa thread, missä saisi neuvoa hulkkia asioissa kun ei se selvästi mistään mitään tiedä. muuten kun käyt paskalla niin yhdellä paperilla voi pyyhkiä kolme kertaa. pyyhi, taita keskeltä, pyyhi, taita keskeltä ja pyyhi. ja kun teet etukyykkyä niin voisit siirtää oikeaa ukkovarvasti hitusen vasemmalle niin saat paremman tuntuman.

pitäiskö perustaa thread, missä saisi neuvoa hulkkia asioissa kun ei se selvästi mistään mitään tiedä.

:lol2: Ei lol, ja ite sit tiedät ilmeisesti:D

Luin tässä muutamia sivuja, Hulkki oli vastannut tähän penkkijuttuun lähes joka postissaan:D Taitaa olemaan jo aika rutiinia..?

IlariB, kateellisen puhetta taitaa vaan olla.

voi ääliö! taitaa sana sarkasmi olla aivan tuntematon Ngenille..

edit. "Usein kommentin sarkastisuus ilmenee piilomerkityksenä tai päinvastaisena, mitä lauseen suora merkitys on (esim. "Olipa viisaasti tehty" väärin tehneelle ihmiselle)."

Sitä kutsutaan kyllä ironiaksi (peiteltyä ivaa).

"Sarkasmia erehdytään usein pitämään ironian synonyymina. Sarkasmi on kuitenkin ironian alatyyppi, mutta poikkeaa ironiasta siten, että sarkastisella kommentilla on aina uhri eli on olemassa henkilö, johon kommentti kohdistuu."

:) menipäs :offtopic:

Hulkki, kuinka avarakatseisesti suhtaudut muihin lajeihin koskien lihastenkasvatusta ? Eli voisitko kuvitella tilannetta että korvaisit osan kuntosaliharjoittelusta muilla harjoitusmuodoilla ?
Tämä kysymys siksi, että muutamissa lajeissa urheilijoilla on huomattavasti lihaksia, tosin painottuen niihin lajivaatimuksiin. Äkkiä mieleen tulee painijat, telinevoimistelijat ja sprintti-pyöräilijät.

Hulkki, kuinka avarakatseisesti suhtaudut muihin lajeihin koskien lihastenkasvatusta ? Eli voisitko kuvitella tilannetta että korvaisit osan kuntosaliharjoittelusta muilla harjoitusmuodoilla ?
En näe loogisena korvata kehonrakennusharjoittelua muiden lajien harjoittelulla, jos tavoitteet ovat kuitenkin kehonrakennuksessa. Kehonrakennusharjoittelulla saavutetaan parhaiten kehonrakennustavoitteet, vaikka myös muiden lajien oheistuotteena syntyy usein lihasmassaa.
Tämä kysymys siksi, että muutamissa lajeissa urheilijoilla on huomattavasti lihaksia, tosin painottuen niihin lajivaatimuksiin. Äkkiä mieleen tulee painijat, telinevoimistelijat ja sprintti-pyöräilijät.
Tottakai muissakin lajeissa kuin vain kehonrakennuksessa näkyy lihaksikkaita urheilijoita. Tämä ei kuitenkaan johdu siitä, että esim. pikajuoksu olisi parempi tapa kasvattaa reisilihaksia kuin yhtä perinpohjainen kehonrakennusharjoittelu jaloille, vaan kertoo lähinnä siitä, että kyseisten olympialajien parissa pyörii usein lahjakkaampia urheilijoita kuin kehonrakennuksen kaltaisessa ei-hyväksytyssä marginaalilajissa, jolloin myös lihaksikkaita fysiikoita näkyy esim. painimolskeilla ja juoksuradoilla. Jos nämä samaiset urheilijat keskittäisivät energiansa oman lajinsa sijasta kehonrakennukseen, olisivat he vieläkin lihaksikkaampia.

Muiden lajien harrastaminen toimii mielestäni parhaiten hyvänä pohjana myöhemmin aloitettavalle kehonrakennusharjoittelulle:
http://www.fast.fi/index.php?mid=501&a=show&id=238

Jaksaisitko kertoa maalikolle mitä tarkoittaa proteiinisynteesi ja mitä se on lihaskasvun kannalta? Googletin asiaa ja sain pelkkiä tieteellisiä käppyröitä. kiitos

Back
Ylös Bottom