CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

must tuntuu että kysymys tarkotti että "voiko joku olla massakaudella noin kireenä ja hankkia lihasta" ja "olitko jo dietillä kun oli noin alhanen % (10)"

Eihän tuossa aiemmin ollutkaan kyse siitä, että sun olisi pitänyt koko kisadieetin ajan tehdä penkkiä aina kisapaikan takahuoneeseen saakka. Kyse oli siitä, että heitä vaan ne kieroutuneet ajatuksesi siitä penkistä romukoppaan ja ei muuta kuin penkkiä veivaamaan! :D

Ja ei tarvitse enää saarnata solisluista. Kuitenkin loppupeleissä tämäkin postaus on aivan turha, koska Hulkki ei edes tunne enää käsitettä penkkipunnerrus.

must tuntuu että kysymys tarkotti että "voiko joku olla massakaudella noin kireenä ja hankkia lihasta" ja "olitko jo dietillä kun oli noin alhanen % (10)"
No eipä 10 prosentin rasvat todellisuudessa edes ole kauhean alhaiset jos halutaan kisakireäksi vetää. Sellainen 11-13% on meikäläiselle aivan yläraja pahimmallakin bulkilla, ei vain ole järkevää kokonaiskehityksen kannalta päästää itseänsä tuota löysemmäksi.
Kyse oli siitä, että heitä vaan ne kieroutuneet ajatuksesi siitä penkistä romukoppaan ja ei muuta kuin penkkiä veivaamaan! :D
Penkkiä en tee, piste. :D

aijjaa sullako on solisluut kipeenä, en muistanutkaan:D;). pientä höykkyyttämistähän tuo mun teksti oli. ihme että jaksoit edes kommentoida siihen :)

edit: jännä homma muuten että hulkki dissaa aina itseään perkeleesti ja sitten kun jostain asiasta joku muu sanoo vähän negatiivisemmin niin tulee kauheet selitykset/sanonnnat että vedä ite ittes näin tiukaksi niin katotaan mitä jää jäljelle tms..... ei todellakaan oo eka kerta ku tähän tyyliin tapahtuu :). kun dissaat itseäs niin vitusti niin kestä sitten myös muiden negatiiviset kommentit äläkä itke ku akat.

edit: jännä homma muuten että hulkki dissaa aina itseään perkeleesti ja sitten kun jostain asiasta joku muu sanoo vähän negatiivisemmin niin tulee kauheet selitykset/sanonnnat että vedä ite ittes näin tiukaksi niin katotaan mitä jää jäljelle tms..... ei todellakaan oo eka kerta ku tähän tyyliin tapahtuu :). kun dissaat itseäs niin vitusti niin kestä sitten myös muiden negatiiviset kommentit äläkä itke ku akat.
heh meinasin itse kommentoida äsken samaa juttua mut en sit viittiny. :)

NEUTRAALI on palstalaisten puolestapuhuja, kun muut ei uskalla, niin neutris sanoo suoraan päin naamaa. :D

Ajattelin kyllä itse aivan samaa juttua..

Kenenkään naturaalin ei ole tarvis vetää 6000 kcaloria päivässä. Siitä ei kasva kun vyötärö, semmonen +300 kilokaloria päivässä on aivan riittävästi optimaaliseen kasvuun.

:offtopic:

Otetaan mieluummin vähän varman päälle ;) Dieettailu on sitäpaitsi suht kivaa puuhaa, oppii vähän itsehillintää ja ainakin itte tykkään tankkailla välillä vähän ravintoarvoiltaan paskempaakin sapuskata, koska se on hyvää ;). Tuommoisessa perkeleen hikisessä +kcal määrässä on vaarana se että syöt lopulta liian vähän= 0 kehitys = tuhlattua aikaa. Kun vähän paskamahaa alkaa kertymään niin tietää että on tullut ainakin syötyä tarpeeksi ja mikäli tuloksetkin ovat nousseet, on luultavasti kehityskin ollut varsin optimaalista.

:offtopic:

Otetaan mieluummin vähän varman päälle ;) Dieettailu on sitäpaitsi suht kivaa puuhaa, oppii vähän itsehillintää ja ainakin itte tykkään tankkailla välillä vähän ravintoarvoiltaan paskempaakin sapuskata, koska se on hyvää ;). Tuommoisessa perkeleen hikisessä +kcal määrässä on vaarana se että syöt lopulta liian vähän= 0 kehitys = tuhlattua aikaa. Kun vähän paskamahaa alkaa kertymään niin tietää että on tullut ainakin syötyä tarpeeksi ja mikäli tuloksetkin ovat nousseet, on luultavasti kehityskin ollut varsin optimaalista.

Komppaan ihan sataprosenttisesti.

Ite oon tosin ihan paska syömään, pakko yrittää kunnolla.

Tuommoisessa perkeleen hikisessä +kcal määrässä on vaarana se että syöt lopulta liian vähän= 0 kehitys = tuhlattua aikaa.
Bloo, se selviää noin alle viikossa syökö tuolla periaatteella ylikulutuksen. Itse mittaan aamupainon joka viikko ja jos ei paino nouse tykitetää enemmän kaloreita turpaan eli lisätään tähän nykyiseen kalorimäärään päivittäin noin 200-350 kaloria ja kyllä lähtee taas paino nousuun. Itse mielummin bulkkaan pitkään ja nostan painoa MAKS 0,5kg viikossa, mielummin 0,2-0,3kg per viikko. Kun pystytään olemaan pitkään bulkilla ne tuloksetkin nousee ja eikä mee lihaa dietailessa. Tämä on tosin oma filosofiani, mutta Bloo muista se, että kaikki ei ole noin genetiikka friikkejä kuten sinä olet luokkaa JWO ja Toni Kari.

Ei dieettailu ole ollut ongelma missään vaiheessa, mikäli sillä dieetillä vähän lihaa palaakin, se luultavasti tulee vain nopeammin takaisin kun nostellaan painoa. Minkään sortin äärimmäisyyksiin en ole dieettaillessa mennyt, paino on tippunut noin 0.5kg viikkotahtia näin persetuntumalla syödessä. Bulkilla sitten ei katellakkaan kovinkaan tarkasti sitä puntaria, kuhan reenaillaan ja nautitaan elämästä ;)

Vedäpä neutraali itsesi näin tiukaksi ja katsotaan sitten kuka selittää kuin akka :hyper:

Mitä nyt oikeasti tulee tuohon viittaamaasi selittelyyn, olen vastannut tuohon tyyliin sinulle ja JWO:lle. Sinä katsoit kisadieetin lopulla otettua kuvaa, jossa meikäläisen rinta on jo aika ohuessa kunnossa, ja yritit sillä perustella miksi minun pitäisi muka ryhtyä tekemään penkkiä. JWO taas katsoi meikäläisen treenejä pitkän kisadieetin jälkeen, kun tietentahtoen olen pyrkinyt kisojen jälkeen korjailemaan niveliä kevyemmillä liikkeillä ja painoilla, ja rupesi vittuilemaan siitä etten enää treenaa raskaasti.

Mielestäni molemmissa tapauksissa oli varsin merkittävää se konteksti, josta olitte JWO:n kanssa havaintonne eristäneet. Eli molemmat päätitte unohtaa sen faktan, että alla on pitkä kisadieetti olkapäät paskana. Kyllä tuollaisessa tilanteessa on mielestäni varsin olennaista muistaa myös ne tilanteeseen aika vahvasti vaikuttaneet olosuhteet, vaikka niistä muistuttaminen sinun mielestäsi jotain akkamaista itkemistä olisikin.

Penkki on mun mielestä ainakin paras rintaliike, enkä ikinä aijo ottaa sitä pois ohjelmastani, vaikka se olis kuinka rintahauispelle liike. Mitä sillä on väliä jos jotku pellet hinkkaa pelkkää penkkiä?! ei kai siitä itte tarvi ottaa sellasta periaatetta , että ei tee penkki enää ollenkaan.

Oletko taikauskoinen treenin suhteen (esim. vasen kenkä ensin jalkaan)? :)

Tässä nyt toinen taitaa puhua aidasta ja toiset aidan seipäistä. Eiköhän toi Hulkin selitys ollut aika kattava. Jokainen joka on vetänyt kunnon kisadietin tietää että jos paikat ei ole kunnossa niin silloin ei kyllä tee mitään mikä vielä pahentaisi asiaa. Ja uskon että Hulkki tarkoittaa vain penkkipunnerrusta ei esim. vinopenkkiä käsipainoilla. Kun paikat paranee niin treeni monipuolistuu. Ja jos jauhaa vain penkkiä ja vaikka se olisikin paras liike niin silloin harrastaa penkkipunnerrusta ei kehonrakennusta. Jos aikoo jatkaa menestynyttä uraa niin se ei onnistu risaisena ja kuitenkin on treenattava jotenkin kipeitäkin paikkoja. Arvostella saa mutta pitää muistaa myös että jos neuvoo niin pitää olla vastinetta sanoille. Mielipide on erikseen se on jokaisen oma mutta neuvoessa pitää pystyä osoittamaan että on faktaa sen takeeksi. Hulkki on mitallisti joten hän varmaan aika pitkälle tuntee kehonsa ja mitä se tarvii. Hyvää treeni iloa vain kaikille penkillä tai ilman pääasia että rauta liikkuu.;)

Penkki on mun mielestä ainakin paras rintaliike, enkä ikinä aijo ottaa sitä pois ohjelmastani, vaikka se olis kuinka rintahauispelle liike. Mitä sillä on väliä jos jotku pellet hinkkaa pelkkää penkkiä?! ei kai siitä itte tarvi ottaa sellasta periaatetta , että ei tee penkki enää ollenkaan.

Kyllä lopetat penkin tekemisen jos olkapääsi menee rikki ja ei kärsi penkkiä tehdä.

Kyllä lopetat penkin tekemisen jos olkapääsi menee rikki ja ei kärsi penkkiä tehdä.

Niin varmaan lopetanki. Mut mä sain sen käsityksen, että hulkki ei tee penkkiä sen taki koska rinta hauis pelleily tai jotan. Aika järjetöntä olla tekemättä niin hyvää liikettä sen takia IMO.

Niin varmaan lopetanki. Mut mä sain sen käsityksen, että hulkki ei tee penkkiä sen taki koska rinta hauis pelleily tai jotan. Aika järjetöntä olla tekemättä niin hyvää liikettä sen takia IMO.

Mistä tiedät että penkki on kaikille hyvä liike? Entä jos vaikka penkki ei omalla kohdalla auta rinnan kehityksessä?

Back
Ylös Bottom