CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Paha sanoa vielä, katselen miten paino käyttäytyy ja säädän sitten kaloreita. Oletuksena on, että ilman fyysistä aktiviteettia tuollainen 3000 kcal on melko tasan ylläpitokalorimäärä.

Kyllä sun kulutuksella toi 3000 alkaa jo olla miinuksella, jos edes kävelet bussipysäkille. En tiedä mitä haet tarkkaan tolla kalorien heilutelulla..

En tiedä mitä haet tarkkaan tolla kalorien heilutelulla..
Yritän minimoida rasvan kertymistä nyt plussalla, kun kuitenkin treenipäivinä vedän jo aika paljon kaloreita (esim. tänään jalkatreenipäivänä about 4800 kcal). Toki katson viikoittain miten paino noilla kaloreilla käyttäytyy ja säädän safkailuja sitten sen mukaan.

Ilmeisesti Hulkilla ei ole ongelma nostaa sarjapainoja treeneissä vaikka vähän vähemmän olisi kaloreita? Monethan sanoo että "pakko" olla kunnolla + merkkisiä kaloreita että lihat ja voimat kasvaa. Sullahan se yksi 2-jakoinen oli kanssa dieetillä ja sanoit että hyvin on sarjapainot nousseet, vaikka lihasta nyt ei dieetillä tulisikaan. Ootko sitä mieltä että vaikka paino ei nousekaan kovasti, niin jos treenit kulkee ennätystahdissa, lihakset kasvaa? Tätä mieltä minä ainakin olen ite ollut. Toi kaloreiden vaihtelu on silloin ihan ok juttu. Jos siis pytyy vetämään kovia treenejä vaikka välipäivinä kaloreita onkin vähemmän.

Mikä on viikko/kuukaustahti sulla kehonpainon nostamisessa? Onko sulla joku tietty bulkkikauden maksimipaino, mihin tähtäät? (120 kg vois olla hyvä. :rock: ;) )

Ilmeisesti Hulkilla ei ole ongelma nostaa sarjapainoja treeneissä vaikka vähän vähemmän olisi kaloreita?
Ei yleensä, tosin kisadieetin lopulla alkoi väkisinkin tulemaan painot monissa liikkeissä hieman alas - niin dieetin kuin kipuilevien niveltenkin takia.
Ootko sitä mieltä että vaikka paino ei nousekaan kovasti, niin jos treenit kulkee ennätystahdissa, lihakset kasvaa?
Jos paino nousee, lihakset yleensä kasvavat vähintään jonkin verran - riippumatta treenistä.
Toi kaloreiden vaihtelu on silloin ihan ok juttu. Jos siis pytyy vetämään kovia treenejä vaikka välipäivinä kaloreita onkin vähemmän.
Ei treenien kovuudella ole paljoakaan tekemistä lihaskasvun kanssa, vaikka lihaskasvu kovaa treeniä usein käytännössä vaatiikin. Noita välipäivien alhaisempia kaloreita ei kannata ajatella kokonaisuudesta erillään, vaan tärkeintä on esim. viikkotason kaloriyli/alijäämä. Vaikka pari päivää viikossa olisikin jopa miinuksella, nousee paino siltikin jos viikkotasolla ollaan plussalla. Kokonaisuus ratkaisee.
Mikä on viikko/kuukaustahti sulla kehonpainon nostamisessa?
Kilo kuukaudessa.
Onko sulla joku tietty bulkkikauden maksimipaino, mihin tähtäät? (120 kg vois olla hyvä. :rock: ;) )
Ei ole, tuo 110 kilon tähtäin viime kesäksi oli yksi ainoa tapaus, kun päätin vetää painon vaikka väkisin tiettyyn kilomäärään ja katsoa miltä kroppa näyttää.

Riippuen siitä, kilpailenko seuraavan kerran jo syksyllä 2007 vaiko keväällä 2008, nostan painoani maksimissaan vain jonkin verran yli 100 kilon.

Ilmeisesti Hulkilla ei ole ongelma nostaa sarjapainoja treeneissä vaikka vähän vähemmän olisi kaloreita? Monethan sanoo että "pakko" olla kunnolla + merkkisiä kaloreita että lihat ja voimat kasvaa. Sullahan se yksi 2-jakoinen oli kanssa dieetillä ja sanoit että hyvin on sarjapainot nousseet, vaikka lihasta nyt ei dieetillä tulisikaan. Ootko sitä mieltä että vaikka paino ei nousekaan kovasti, niin jos treenit kulkee ennätystahdissa, lihakset kasvaa? Tätä mieltä minä ainakin olen ite ollut. Toi kaloreiden vaihtelu on silloin ihan ok juttu. Jos siis pytyy vetämään kovia treenejä vaikka välipäivinä kaloreita onkin vähemmän.
Kyllähän se itseä lähinnä surkuhuvitti, kun Hulkki vaan lisää painoja dieetin kuluessa.. itsellä punnerrus - ja esim. kyykkytulokset lähti vääjäämättömästi laskuun jo dieetin puolivälissä

Hulkki sanoi:
Jos paino nousee, lihakset yleensä kasvavat vähintään jonkin verran - riippumatta treenistä
Näinhän se on. Pohje nyt ehkä on poikkeus, siinä ei tunnu ainakaan kaikilla nuo sarjapainojen nousutkaan tuovan lisää lihasta.

Mutta esim. meillä kahdella on selkeä ero treeniopainojen nousun ja lihaskasvun korrelaatiossa. Mulla lihas kasvaa huomattavasti enemmän, jos voimatasot nousee molemmilla esim. 5% tai 10%, eli mulla pienempikin voimanlisäys tuo jopa enempi lihasta. Sulla taas noi voimat kehittyy sen verran kovalla vauhdilla muhun verraten, että kokonaisuudessaan saattaa sun lihaskasvunopeus olla surempaa. Selitinkö jotenkin sekavasti ja monimutkaisesti..?

Selitinkö jotenkin sekavasti ja monimutkaisesti..?
Öööh, siis tuonhan voisi sanoa suomeksi niin, että meikäläisellä kasvaa sinun mukaasi sekä voima että lihasmassa paremmin kuin sinulla? :lol2:

Tuo on tosin aivan oma mielipiteesi, itse taas näkisin asian olevan niin päin että voimaa saan kyllä ihan hyvin silloin kun paikat vain sallivat raskaan treenin, mutta lihasta en saa kärpäsenpaskaakaan verrattuna tuollaisiin geenifriikkeihin, kuten ironteme tai JWO :D

Riippuen siitä, kilpailenko seuraavan kerran jo syksyllä 2007 vaiko keväällä 2008, nostan painoani maksimissaan vain jonkin verran yli 100 kilon.

en muista ootko tän jo nyt kirjottanu jonnekkin mutta kysytään nyt että paljonko vaaka näyttää tällä hetkellä ja paljonko oli painoa pm-kisapäivänä?

paljonko vaaka näyttää tällä hetkellä ja paljonko oli painoa pm-kisapäivänä?
Punnituspaino oli Karlstadissa 92.5 kg, aamupaino kisapäivänä muistaakseni noin kilon vähemmän. Aamupaino tänään oli 93.5 kg.

Varmaankin pitkälti kreatiinipöhöä tuo lisääntynyt paino; pistin saman tien kreatiinimonohydraatin reilulla annostuksella päälle kun kisat oli ohi ja vatsan seudulle ilmestyi heti sellainen pieni nestehöttö mikä oli kisadieetilläkin päällä aina siihen saakka kunnes vaihdoin monohydraatin pyruvaattiin.

Kyllä sun kulutuksella toi 3000 alkaa jo olla miinuksella, jos edes kävelet bussipysäkille. En tiedä mitä haet tarkkaan tolla kalorien heilutelulla..

No onko tuo nyt sitten paha jos yhden päivän olisikin miinuksella, kun kerran tarkoitus on minimoiden myös se rasvan kertyminen? Kokonaisuus noissa kaloreissa tietenkin tässäkin ratkaiseen nouseeko se paino (ja kasvaako patti) vai eikö. Eil ihan mutulla tuo tuntuisi jopa erittäin järkevältä vetää tollainen ehkä pienellä miinuksellakin oleva lepopäivä kerran viikossa.

Vois itekin jotain tuonsuuntasta säätöä joskus miettiä, jos vaan mielenkiintoa riittää. :D

lahjakkuuksia

Kiitoksia kaikille kannustuksesta ja kommenteista. :)

Lol, et voi olla tosissasi :lol2:

Aika paskasti saisi asiat olla, jos tällaiseen kondikseen olisi tarvittu horkkaa. Livenä olen kuitenkin melkoinen kynis. XXL tuossa sanoikin:Koska lihasta ei oikeasti ole, voi vain yrittää antaa vaikutelman siitä, että lihasta on. ;)Eipä niissä etureisissä hurraamista ole, kuten ei ole noissa sivuolkapäissä tai käsissäkään. Näkyväthän nuo jalat esim. näissä dieettiseurantakuvissani: http://members.tiscali.fi/hulkki/classicbb2006.htm

Tässä otos viime viikolta:
katso liitettä 2672514-vuotiaana aloitin salitreenit, ensimmäinen vuosi meni pitkälti pelkän yläkropan treenaamiseen (tämä oli tosin ensimmäisen puolen vuoden jälkeen lääkärin määräys, kun 5 kertaa viikossa tehty syväkyykky ja muut jalkaliikkeet koripalloa varten eivät tehneet kauhean hyvää polville). About 18-vuotiaaksi asti treenasin sitten kroppaa melko tasapuolisesti koripallon ohessa, ja vuodesta 2001 lähtien olen keskittynyt pelkästään salitreeniin.Hohohoo, kyllä mä aina jengiä väistän vaikka saatan sarjojen välisine psyykkauksineni näyttääkin hieman psykopaattiselta :D
Pelottavammalta sä yleensä näytät, kun kokoa on kohtalaisen paljon enemmän ja kaikki päälläoleva on mustaa.

kyllä on myönnettevä geenit on kohdallaan, mikäli natuna meinaa päästä (kuvista päätellen) tuohon "kisa" kuntoon :anssi: .

Tunnen joitakin nykysistä/entisistä kehonrakentajista joista vieläkin osa lukeutuu maan kärkinimiin, tästä vanhasta kaartista monikaan ei omaa/ole omannut minkäänmoisia lahjoa lajille, roinalla sitten asia korvattu :offtopic: :rock: On niitä lahjakkaitakin ollut ja paljon, ovat tosin sittemmin lopettaneet -> ei roppa kestä roinaa ja järki voittanut.
Listahan on loputon. :offtopic:

Öööh, siis tuonhan voisi sanoa suomeksi niin, että meikäläisellä kasvaa sinun mukaasi sekä voima että lihasmassa paremmin kuin sinulla? :lol2:
Älä nyt väännä sanojeni tarkoitusta toiseksi:D . sun ja mun voimien suhde suhteessa lihaskasvuun vaan on niin erilainen. Ehkäpä jokus jossain klassikkikisassa satutaan samalle lavalle samaan aikaan, ja sittenhän sen näkee;)

Tuo on tosin aivan oma mielipiteesi, itse taas näkisin asian olevan niin päin että voimaa saan kyllä ihan hyvin silloin kun paikat vain sallivat raskaan treenin, mutta lihasta en saa kärpäsenpaskaakaan verrattuna tuollaisiin geenifriikkeihin, kuten ironteme tai JWO :D
Geenifriikkiin, ei friikkeihin. Tuossahan on vain yksi bodausgeenifriikki mainittuna, ja ei ole vaikeaa arvata kumpi se on;) . Vai onko kaikki jonkinnäköisillä etureisien ja käsien kehityksellä siunatut nyt sitten geenifriikkejä?

Timba sanoi:
No onko tuo nyt sitten paha jos yhden päivän olisikin miinuksella, kun kerran tarkoitus on minimoiden myös se rasvan kertyminen? Kokonaisuus noissa kaloreissa tietenkin tässäkin ratkaiseen nouseeko se paino (ja kasvaako patti) vai eikö. Eil ihan mutulla tuo tuntuisi jopa erittäin järkevältä vetää tollainen ehkä pienellä miinuksellakin oleva lepopäivä kerran viikossa.

Vois itekin jotain tuonsuuntasta säätöä joskus miettiä, jos vaan mielenkiintoa riittää.
Kysyin vaan Hulkilta mitä ajaa takaa, sillä viikon parin sisällä metabolia on kiihtynyt dieetistä niin, että tuo 3000 on kyllä lievää miinusta. Kuulostaa ihan hyvältä, jos sitä pientä minusta on massaseasonillakin 2 max. 3 päivää viikossa. Ehlä tuo 3 alkaa jo olla siellä rajoissa. Tuollaista "re-bound dieettaamista" kokeilivat jo Arskan aikoihin, eli heiluttelivat kaloreita treenipäivien mukaan ihan viikon sisälläkin..

Ehkäpä jokus jossain klassikkikisassa satutaan samalle lavalle samaan aikaan, ja sittenhän sen näkee;)
Ei itse asiassa edes näe, sillä sulla on ikää ja treenivuosia huomattavasti enemmän kuin meikäläisellä, ja se vaikuttaa fysiikan tasoon kuitenkin aika paljon. ;)

Ei itse asiassa edes näe, sillä sulla on ikää ja treenivuosia huomattavasti enemmän kuin meikäläisellä, ja se vaikuttaa fysiikan tasoon kuitenkin aika paljon. ;)

Äläs nyt vingu, et sä mikään teinipoika enään ole.. treenivuosiakin vaan pari vähempi. Enkä mä ole joka vuosi tuollaisella panostuksella treenannut..
Olis se vaan joskus kiva ottaa lavalla mittaa!

Äläs nyt vingu, et sä mikään teinipoika enään ole..
No olen mä nyt sen palttiarallaa 5 vuotta tuollaista ikäloppua nuorempi :D
Olis se vaan joskus kiva ottaa lavalla mittaa!
Tämä on kyllä totta. Jos en lähde vielä ensi syksynä lavalle, mennään molemmat keväällä 2008 Kultsan kisaan ja vedetään kauhea posedowni jo alkuvertailuissa :evil:

No nyt kaikki ! Kumpi voittaa!!!!!!!!!!!! Perustelut myös.:D ;)
Ei tuossa mitään veikkaamista ole; Teemu voittaa helposti jos vain pääsee kireäksi. Teemulla on kuitenkin parempi symmetria (ei heikkouksia), kovemmat massat ja paremmat etureidet, kädet ja sivuolkapäät :D

Ei tuossa mitään veikkaamista ole; Teemu voittaa helposti jos vain pääsee kireäksi. Teemulla on kuitenkin parempi symmetria (ei heikkouksia), kovemmat massat ja paremmat etureidet, kädet ja sivuolkapäät :D

Taas sä jauhat paskaa. tietysti sä haluut kasvattaa vitunmoiset kädet, olkapäät ja etureidet. Ainakin niin isot, että voitat mut:D . Ja oothan sä sentään SM 2 ja PM kisoissakin kehtasit olla tuolla massalla ja kireydellä..

Back
Ylös Bottom