.Paremmilla rintaliikkeillä kuin penkki :D
.
Hulkki hei, ei se penkki nyt niin huono liike voi olla.... Kokeilisit joskus, saisit vähä vaihtelua rintatreeniin ;)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
.Paremmilla rintaliikkeillä kuin penkki :D
.
Väittäisinpä, että rintalihasten paksuus ei johdu näillä penkkimiehillä penkkipunnerruksen tehokkuudesta rintaliikkeenä, vaan yksinkertaisesti siitä, että nämä kaverit lähes poikkeuksetta vääntävät penkkiä suhteettoman paljon muihin liikkeisiin ja lihasryhmiin nähden. Kyllä se rinta kasvaa, jos sitä treenaa paljon ja usein, ja antaa kropalle tarpeeksi ravintoa. ;)Paksurintaisimmat kaverit mitä salilla olen tavannut, ovat kaikki treenanneet kovasti ihan tavallista tasapenkkiä.
Penkin ylivertaisuus liikkeenä on todistettu niin monesti että hys hys :DVäittäisinpä, että rintalihasten paksuus ei johdu näillä penkkimiehillä penkkipunnerruksen tehokkuudesta rintaliikkeenä, vaan yksinkertaisesti siitä, että nämä kaverit lähes poikkeuksetta vääntävät penkkiä suhteettoman paljon muihin liikkeisiin ja lihasryhmiin nähden. Kyllä se rinta kasvaa, jos sitä treenaa paljon ja usein, ja antaa kropalle tarpeeksi ravintoa. ;)
En tee lainkaan penkkiä. Viimeisen 5 vuoden aikana olen ottanut penkkiä 4 viikon ajan; tämä oli syksyllä 2002 kun valmistauduin varusmiesten sotilaspenkin SM-kisaan.Paremmilla rintaliikkeillä kuin penkki :D
Dippi lisäpainoilla on oikeastaan ainoa punnerrusliike, jota en hevillä pois vaihda. Vinopenkki tangolla ja käsipainoilla ovat myös kuuluneet vuosien varrella vuorotellen rintatreeniin, mutta nyt en ole muutamaan kuukauteen kipeiden solisluiden takia noita liikkeitä päässyt tekemään.
Mä treenasin vuositolkulla 2 penkkisarjaa viikossa, eikä ne rinnat ainakaan pienentyneet. Penkki jos joku tuo lihasmassaa rintaan jos se tehdään oikein eikä olkapäillä.Kyllä se rinta kasvaa, jos sitä treenaa paljon ja usein, ja antaa kropalle tarpeeksi ravintoa. ;)
Periaatteessa dippi ottaa parhaiten:Nytpä kysyn, kun itellä on tuo dippi alkanu kulkea ihan ok ku oon alkanu sitä tekemään. Teen kuitenkin sitä ojentajia silmälläpitäen, eli en rintapäivänä. Onko siinä jotain kikkaa esim. pystympää/vaakataso -asentoa, että se käy tehokkaasti rintaan? Itse teen tosi pystyssä lisäromuilla, enkä ihan tajuttoman alas uskallakaan laskea venytystä. Pitäisköhän juuri tuota ala-asennon tuomaa venytystä tehdä, jos haluaa rintaan kohdistaa?
[Penkkipunnerrus kohdistuu eniten ojentajiin
Jaa-a. En voi allekirjoittaa tuota aivan 100 prosenttisesti. Kyllä penkki ottaa rintalihaksiin aivan erinomaisesti. Niin ottaa vinopenkkikin, mutta en voi sanoa että vinopenkki olisi penkkiä parempi ratkaisu. Dippiä taas en ole juurikaan tehnyt, kun se käy lähinnä kyynärpäihin ja olkapään lihaksiin.
Paras kai treenata monipuolisesti, kaikkia liikkeitä.
Rintatreeniin aion myöhemmin panostaa hieman enemmän, kunhan saan taas solisluut kuntoon, mutta penkkiä en ole tekemässä. Rinnasta on lähtenyt lihasta aika pitkälti sen takia etten ole voinut noiden solisluiden takia tehdä sille melkeinpä mitään muuta kuin dippiä nyt varmaan puoleen vuoteen (kaikki muut liikkeet, joissa itse liikerata ei satu liikaa, olen joutunut tekemään pikkupainoilla).Sulla on laajat ja suuret rintalihakset, mutta jokainen näkee että niistä uupuu rutosti paksuutta. Tuota saisit musta juuri penkkipunnerruksella, ja hyvistä dippipunnerruksistasi voi päätellä että luultavasti jo vähällä harjoittelulla saisit hienoja romuja ylös kun samalla saisit sitä paksua lihaa.
WTF? Mikä on hauis sivulta?Eli hauis sivulta