CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Onko kukaan muu kiinnittäny huomiota siihen, että Utilla jostain, ainakin mulle tuntemattomasta syystä tapana merkata vähemmän tehtyjä toistoja mitä videopätkien perusteella tekee? Esimerkiks tässä viimisimmässä treenissä: FAST SPACE Treenipäiväkirjat -- www.fastspace.fi -- merkannu tota HS Low rowta 2x8-10 vaikka mun laskujen mukaan 2x12-10. En usko, että laskupäässä vikaa vaan ainoa selitys minkä keksin on se, että laskee vain puhtaat ja täydet toistot eli ei niitä, joissa vaihtaa tyylin ronskimmaks tai niitä, joissa liikerata jää vajaaks (yleensä selkäliikkeet kuten tossa esimerkissä). Jos näin niin miksi näin? Tosin jos merkkaustapa aina sama niin ei kai sillä niin väliä ole.

^ Haistakahtaa vaan siltä et kirjotetut toistot on niitä mihin pyritään, mut saattaapi mennä enemmän JOS TREENAA FAILUREEN (!!!11)

Onko kukaan muu kiinnittäny huomiota siihen, että Utilla jostain, ainakin mulle tuntemattomasta syystä tapana merkata vähemmän tehtyjä toistoja mitä videopätkien perusteella tekee? Esimerkiks tässä viimisimmässä treenissä: FAST SPACE Treenipäiväkirjat -- [url]www.fastspace.fi --[/url] merkannu tota HS Low rowta 2x8-10 vaikka mun laskujen mukaan 2x12-10. En usko, että laskupäässä vikaa vaan ainoa selitys minkä keksin on se, että laskee vain puhtaat ja täydet toistot eli ei niitä, joissa vaihtaa tyylin ronskimmaks tai niitä, joissa liikerata jää vajaaks (yleensä selkäliikkeet kuten tossa esimerkissä). Jos näin niin miksi näin? Tosin jos merkkaustapa aina sama niin ei kai sillä niin väliä ole.

Itse teen ainakin juuri noin. En aina, mutta joskus. Eli jos vaikka kulmasoudussa on tarkoitus tehdä 4x8 niin saatan tehdä 8+8+8+(8+3=11) mutta silti kirjoitan sen 8+8+8+8: na. Ideana siis se, että progressiotreenissä lasketaan puhtaita toistoja, mutta välillä tehdään loppuun pari ronskimpaa toistoa. Yksinkertaistettuna voisi sanoa, että tossa haetaan lihaskasvua sekä progression että erikoistekniikoiden kautta.

Onko kukaan muu kiinnittäny huomiota siihen, että Utilla jostain, ainakin mulle tuntemattomasta syystä tapana merkata vähemmän tehtyjä toistoja mitä videopätkien perusteella tekee? Esimerkiks tässä viimisimmässä treenissä: FAST SPACE Treenipäiväkirjat -- [url]www.fastspace.fi --[/url] merkannu tota HS Low rowta 2x8-10 vaikka mun laskujen mukaan 2x12-10. En usko, että laskupäässä vikaa vaan ainoa selitys minkä keksin on se, että laskee vain puhtaat ja täydet toistot eli ei niitä, joissa vaihtaa tyylin ronskimmaks tai niitä, joissa liikerata jää vajaaks (yleensä selkäliikkeet kuten tossa esimerkissä). Jos näin niin miksi näin? Tosin jos merkkaustapa aina sama niin ei kai sillä niin väliä ole.
Kyllä. Hyvä kun oon nukutuksi saanut tuota pohtiessani.

Olisi kiva kuulla Utilta mielipidettä kun on treenannut todella pitkään, että mitä hän tekisi toisin, jos pääsisi vaikka ajassa 10 vuotta taaksepäin. Tai tekisikö mitään toisin, tai onko jo jossain filosofoinut tätä itse?

Testiin täytyy laittaa itekkin.

Jotenkin "oppinut pois" liiankin hyvin tosta hauisten käytöstä. Aikasemmin jokainen selkätreeni olikäytännössä hauistreeni, mutta nyt ei tunnu osuvan hauiksille mikään vaikka yrittäiskin.

Tuon pystyy tekemään myös alataljassa kyynerpäät tuettuna. Eli toisinpäin ollessa kuin Tikka tässä videossa tehdessään ojentajia:

[video=youtube_share;jDXBvTliaDU]http://youtu.be/jDXBvTliaDU[/video]

Utin pikavinkki kadonneen hauistuntuman metsästykseen

Tuon pystyy tekemään myös alataljassa kyynerpäät tuettuna. Eli toisinpäin ollessa kuin Tikka tässä videossa tehdessään ojentajia

Tai sitten voi tehdä alataljassa maaten kuten Halmo tällä videolla kohdassa 3:36
(ja jos omistaa vähemmän forkkua, hauista, olkapäätä kuin hän niin saa pidemmän liikeradankin ;))
...ja jos sitten haluaa jatkaa mekaanisena drop settinä niin senkun pomppaa pystyyn ja jatkaa pumppaamista.

Ja se MIKSI tuossa saa voimakkaan huippusupistuksen on, että olkavarret pään vieressä hauikset saadaan mahdollisimman "lyhyiksi" eli eri päiden kiinnityskohdat (origo ja insertio) mahdollisimman lähelle toisiaan... eli johonkin kohtaa lapaluuta ne kerta kiinnittyy "yläpäästään".

"Pitkä pää on se mikä sijaitsee ulompana vartalosta ja lähtee lapaluun ylemmän nivelkuopan kyhmystä ja kiinnittyy kyynärvarteen värttinäluun kyhmyyn. Lyhyt pää sijaitsee lähempänä torsoa ja lähtee lapaluun korppilisäkkeestä ja kiinnittyy samaan paikkaan kuin pitkäkin pää eli värttinäluun kyhmyyn." (ote Lihastohtorin blogiin kirjoittamastani hauis-artikkelista)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Täytyypä itekkin testata tota lattiarutistelua. Sitten voisi ottaa sen sun vinopenkissä tehtävän venytyskidutuksen tuon kanssa niin hauistreeni on varmaan aikalailla siinä.

Täytyypä itekkin testata tota lattiarutistelua. Sitten voisi ottaa sen sun vinopenkissä tehtävän venytyskidutuksen tuon kanssa niin hauistreeni on varmaan aikalailla siinä.

Tulipa sittenkin tehtyä ylätaljassa, mutta yhden käden kahvalla yksi käsi kerrallaan niskan taakse. Aika jäätävän supistuksen tossa sai aikaan ja tuntu tulevan Long Head aika hyvin mukaan, mitä ollut ainakin oikeassa kädessä aika vaikea aktivoida mulla.

Tulipa sittenkin tehtyä ylätaljassa, mutta yhden käden kahvalla yksi käsi kerrallaan niskan taakse. Aika jäätävän supistuksen tossa sai aikaan ja tuntu tulevan Long Head aika hyvin mukaan, mitä ollut ainakin oikeassa kädessä aika vaikea aktivoida mulla.

Jeps sama homma.

Jo pelkästään ilman mitään apuvälineitä kun kokeilee tuota niskan taakse supistelua niin TUNTUMA on heti paikalla.

Back
Ylös Bottom