USB-Digiboksi kannettavaan - kokemuksia?

Duunista saamillani DLP-projektorilla ja kannettavalla on tullut katseltua kotona aika paljon dvd-leffoja. Halvat Logitechin PC-kaiuttimet + subbari on palvelleet äänilähteenä.

Eikös nykyään saa USB-porttiin liitettäviä digibokseja kaapeliverkkoon? Sittenhän voisi katsella telkkariakin tykin kautta - nyt kun viikonloppuisin yleensä kytkennät on valmiina leffojen katselua varten.

Onnistuuko homma ihan niin helposti, että boksi vaan usbiin ja toinen pää antennijohtoon - ja sitten menoksi?

Mitä pitäisi ottaa huomioon kun lähtee hankkimaan USB-digiboksia? Niistä omilla antenneilla varustetuista ei liene mihinkään - riittääkö signaali?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oman käsitykseni mukaan noi tietokoneeseen liitettävät usbi"boksit" toimii paljon paremmin ja luotettavammin kuin ihan erilliset digiboksit.

Paras hyöty on se, että tietokoneessa on kauheasti tehoa verrattuna normi digipoksin prossuun, joten voi helposti koodata hienoja toimintoja yms

ja taitaa päivityksetkin tulla helposti suoraan eikä tarvitse digiboksia repiä telkkutasolta koneen viereen piuhalla päivitettäväksi.

edit: ainakin kaikki mallit mitä itse olen nähnyt, on sisältänyt ihan standardimallisen liittimen jonka saa suoraan antennipistokkeeseen. tieten se kannattaa tarkastaa, että tikku tukee sitä ylen tekstitystä joka on eri kuin muilla kanavilla.

Oman käsitykseni mukaan noi tietokoneeseen liitettävät usbi"boksit" toimii paljon paremmin ja luotettavammin kuin ihan erilliset digiboksit.

Paras hyöty on se, että tietokoneessa on kauheasti tehoa verrattuna normi digipoksin prossuun, joten voi helposti koodata hienoja toimintoja yms

ja taitaa päivityksetkin tulla helposti suoraan eikä tarvitse digiboksia repiä telkkutasolta koneen viereen piuhalla päivitettäväksi.

edit: ainakin kaikki mallit mitä itse olen nähnyt, on sisältänyt ihan standardimallisen liittimen jonka saa suoraan antennipistokkeeseen. tieten se kannattaa tarkastaa, että tikku tukee sitä ylen tekstitystä joka on eri kuin muilla kanavilla.

Kaapeliverkkoon noita USB-bokseja on kai tosin saatavilla aika heikosti. Lisäksi toinen viritin yleensä puuttuu, joka taas ainakin tallentavissa bokseissa yleensä on. Joissakin (ellei peräti suurimmassa osassa) USB-sovittimia ei myöskään ole tukea tekstitykselle joka ei tule kuvadatassa (YLE:n kanavat). Muuten olen kyllä kans kuullut hyvää USB-digisovittimista.

Meillä oli intissä yhellä kaverilla usbiboxi, jossa oli vielä sitten antenni. Iha pätevä vehje, kun ei meidä tuvassa telkkaria sattunu olemaa yleensä. Välillä kyllä sai tapella vehkeiden kanssa, että sai hyvää signaalia.

Äkkiseltään löytyi yksi kunnollinen kaapeliin sopiva usb-digiviritin.
Anysee E30 Plus
Siihen löytyy BDA-ajurit joiden avulla voi käyttää esim. Dvbviewer-ohjelmaa, jonka avulla toimii tekstit ja voi tallentaa useampaa kanavaa (samasta kanavanipusta) kerralla.
Melko kallis vaan on verrattuna terrestiaaliversioihin.

Itelle tuli juuri hommattua tuo Anysee E30 plus, vaikka vähän kallis olikin(terrestiaali olisi vaatinut antenninvääntöjumppaa aina kanavanippua vaihdettaessa).

Harvinaisen mutkattomasti ja kivuttomasti asentui ja toimivuus muutenkin hyvä, yksi asia vain ihmetyttää.. Kun tuo tuntuu vaativan sitä, että koneella ei tehtäisi samaan aikaan mitään, esim. jopa nettisivun aukominen aloittaa hirmusen rykimisen kuvassa(kakkosnäyttö töllönä). Muutenkin teho tuntuu maistuvan, 10-50% heiluu prossun kuormitus(vaikka luulisi tuon kuitenkin olevan suhteellisen kevyttä hommaa). Koneena xp2200+, 1gt, winXP. Ja soitto-ohjemana vielä tuo anyseen oma.

Suositut

Back
Ylös Bottom