frs sanoi:Kokonainen kansakunta kenties? Vähän voi omaa päätä harjoittaa.
Ja huumoria!Huumorilla varustetulle ihmiselle tosta voi tulla mieleen vaikka joku ihme supersankari.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
frs sanoi:Kokonainen kansakunta kenties? Vähän voi omaa päätä harjoittaa.
osku sanoi:Eikös ton pysty torjumaan esim foliolla?
Eugen sanoi:Jenkit ovat ilmiselvästi menettämässä pelin. Heidänhän pitäisi luoda rauha maahan ja nyt he tuovat kaupunkeihin vain lisää voimakeinoja. Niin pitkään kun on miehitys, niin pitkään on vastarintaa. Jenkit häviää tän, ei ehkä sotilaallisesti, mutta kaikilla muilla tavoin.
gnut sanoi:Onko tää nyt olevinaan joku mullistava juttu? Muuttuuko sodan lopputulos? Haisee paskalle..
Jossain vaiheessahan nuo jenkit selittivät aseista, joilla näkee seinien lävitse.
Kyllä kaikenlaisia tuomiopäivän superaseita on kehitelty jo aikoja. Eri asia on, toimiiko ne käytännössä.
Demoritus sanoi:Ranskalaisilla on sellanen systeemmi, joka osaa kolmen mikrofoonin avulla laskea vihollisen tarkka-ampujan sijainnin laukauksesta lähtevän äänen perusteella ja ampua nopean kranaatinheitin keskityksen tarkka-ampujan sijainti paikkaan.
Nogood sanoi:Mä olen kyllä vähän sitä mieltä että suomen pitäisi aloittaa valmistelut ydinpommin rakentamista varten.
Eikä sitä tarvitse rakentaa, mutta suunnitelmat ja osa laitteista olisi hyvä olla valmiina.
Ei sitä tiedä mitä tässä lähitulevaisuudessa tapahtuu.
Dragon sanoi:Sotahan on karsea asia mutta pakko tunnustaa, että aseteknologia kiinnostaa. Luen innolla uutisia sädepyssyköistä, railguneista, verholaitteista ja terahertsikameroista. Kaipa tuolla kentällä 50 vuoden päästä juoksee jotain geenidoupattuja predatoreja ja klingoneita...
... tai sitten robotteja. Veikkaisin, että seuraava suuri aseteknologian harppaus ovat miehittämättömät lentokoneet ja robotit - kehittyneillä mailla.
mercurian sanoi:Aiheen piirissä kun liikutaan niin täytyy vielä mainita, että mm. Kiina on kehittänyt jo joitakin vuosia sitten sellaisen konekivääriä muistuttavan laser-sokaisimen. Ase siis ampuu sen verran tehokasta lasersädettä, että se sokaisee osuessaan silmiin, mutta ei tee muuta vahinkoa. Ase kiellettiin kansainvälisten sopimusten nojalla epäinhimillisenä. Vastaavia lasereita käytetään ymmärtääkseni nykyään laivoissa sokaisemaan vihollislentäjiä tai jotain laitteita (en tietä sokeuttavatko ihmisen pysyvästi, tuskin...). Tästä tietysti saisi varmasti lisää tietoa, jos vaan jaksaisi etsiä...
mercurian sanoi:Mitä siihen mikroaaltoaseeseen tulee, niin uskon, että se ei kuitnkaan ole niin tehokas mikroaaltosäde, että se saisi veden kiehumaan ainakaan kovin lyhyessä ajassa. Laitteen vaikutushan perustuu luonnolliseen refleksiin, ja kokemuksesta jokainen varmasti tietää että jos koskettaa vahingossa jotain kuumaa, sen ei tarvitse olla sata asteista, että refleksinomaisesti vetää käden (tai minkä tahansa kehon ulokkeen, joka kuumaa sattuu koskettamaan) esineestä pois. Ja luulenpa, että tutkijat ovat tuon silmien kiehumisasian ottaneet huomioon laitetta suunnitellessa.
Aimotarmo sanoi:Niin on suomalaisillakin samaa teknologiaa ollut jo pitkään.
Demoritus sanoi:Jaa on vai, silloin kun minä olin intissä joskus 90 puolivälissä me väännettiin vielä -50 luvun puhelintekniikalla viestissä, jonka pitäisi olla yksi teknisimmistä aselajeista. Uusin viestiteknologia taisi olla Vietnaminsodan aikaista.
Se mikä suomella mehtu kuormaauton lavalle mahtu jenkki systeemeissä rannekelloon sen varran on eroa Suomen ja Jenkkien aseteknologian tasossa.
Antzu sanoi:Hmm, luulis että laser rikkoo aina silmästä jotain, kun sellasella avaimenperäjutullakin voi aiheuttaa jotain vahinkoa silmään.
-Edit- I'm so slow...
Demoritus sanoi:Jaa on vai, silloin kun minä olin intissä joskus 90 puolivälissä me väännettiin vielä -50 luvun puhelintekniikalla viestissä, jonka pitäisi olla yksi teknisimmistä aselajeista. Uusin viestiteknologia taisi olla Vietnaminsodan aikaista.
Se mikä suomella mehtu kuormaauton lavalle mahtu jenkki systeemeissä rannekelloon sen varran on eroa Suomen ja Jenkkien aseteknologian tasossa.
Antzu sanoi:Kyllä naapurikomppanioiden jätkillä oli vittuuntuneita katseita kun meille sanottiin, ettei "saa" ryömiä loskassa, ettei elektroniikka mee paskaks!