Urheiluliiveistä

Ikä
40
Pelaan useasti sulkapalloa ym. hyppelylajeja ja tavalliset rintsikat ei ole kovin hyvät. Millä hinnalla saisi hyvät urheiluliivit? Saako hyviä liivejä alle 30euron? Katselin paikallisista urheiluliikkeistä ja sitä hintaluokkaa olivat. Onko kenties jotain nettisivua josta voisi tilata halvemmalla hyviä?

Kiitti avusta näin etukäteen:worship:

Aika hintaviahan nuo ovat, 30-50e pääsääntöisesti. Halvempia ei edes kannta harkita! Kannattaa mieluummin sijoittaa enemmän, ja saada heti kerralla hyvät, tukevat sekä napakat. Itse aina ennenkuin teen ostopäätöksen liiviestä, hypin pukukopissa ihan konktreettisesti paikallani, ja tunnustelen miltä tissit tuntuu:D Eli että liivit ovat niin tukevat, ettei tissit pääse hölskymään tai pomppimaan. Kun eihän me haluta kudostemme venvyän tässä vaiheessa. Eli sijoita heti kunnon hinta, ja säilytä tissisi:)

Niin, ehdottomasti kannatta sijoittaa niihin kalliimpiin urheiluliiveihin!!
Monilla on se luulo, että ostetaan ensin tavalliset rintsikat ja sitten ku ne on vähän resuset niin otetaan ne sitten urheilukäyttöön!!! Se ei käy päinsä. Koska tavallisissa rintsikoissa ei oo oikein minkäänlaisia tukia, eikä ne ainakaan tunnu sille, että ne sopisi urheilukäyttöön! Joten 30e on suhteelisen pieni raha urheiluliiveihin! Itse ostin sellaisin David-topin ja hintaa oli 45e, mutta onpahan tuo ollu aktiivisessa käytössä jo kaks vuotta!!!:rock:

Joten ehottomasti se 30-40e on jo hyvä sijoitus!

Mä olen löytänyt yhdet tosi hyvät liivit ja tajuttoman edullisesti H&M:ltä. Tähän asiaan voi olla monia mielipiteitä, mutta ne on kestäneet käytössä pitkään eivätkä ole kellastuneet/löystyneet tai muuta vastaavaa. Hintakin taisi olla vain 12,90.
Jokaisella on toki mieltymyksensä, mutta nämä ovat parhaimmat mitä olen kokeillut (ja olen testaillut myös kalliimpia sporttiliivejä). Saatavan ainakin valkoisena, mustana ja olikohan punaisena.

Itsellä ongelmana se että tukevimpia liivejä tuntuu löytyvän vain isoja kokoja. Itse ihan perus b-kokoa mutta lajiin kuuluu niin paljon kaikenlaista ravaamista että mitkään toppimallit ei tosiaan riitä. Ratkaisuni on ollut laittaa liivimalli alle ja toppimalli vielä siihen päälle.

Tietääkö kukaan millä merkillä on hyviä, erittäin tukevia malleja b-koossa? Hinnalla ei ole väliä, koska niin kuin ylempänä jo mainittiin, urheiluliivit ei ole se missä kannattaa säästää.

Eiköhän jokaisella naisella on oma suosikkiliivimerkkinsä? Itse kokeillut sekä kalliita urheiluliivejä että halpoja merkkejä. Tällä hetkellä tukevin liivi mitä olen löytänyt on josefssonin luettelosta (ellos myy samoja) eikä maksanut kun tyyliin 20euroa. Kunnon kupit jotka tukevat mistä pitääkin. Siis kunhan tilaa tarpeeks napakat. Mun osalta tämä tarkoitti, että piti tilata kokoa pienemmät liivit (ympäryysmitta siis numeroa pienempi). Ja olen "normaali" b-kuppi.

Mulla on aikamoinen valikoima urheiluliivejä Shock Absorbereista ja Casallista tavallisiin Triumphin urheiluliiveihin. Vielä en ole yksiäkään sellaisia liivejä tavannut, jotka pitäisivät mun C-kupin tissit täysin paikoillaan. Mä olenkin päätynyt siihen, että pistän kahdet liivit aina päällekäin, eli alle "tavalliset" urheiluliivit ja päälle sitten sellaiset enemmän toppimalliset liivit. Pelittää hyvin niin juostessa kuin ratsastaessakin.

Mä olen tykästynyt Triumphin liiveihin, mulla on kahdet sellainen toppi malli ja sitten kaarituelliset urehiluliivit. Tosi hyvät päällä ja on kestänyt pesua.

Ailas käy koittamassa noita triumpheja, mulla on vaihtelemasti koko joko a- tai b-kuppi ja hyvä tovat olleet!

HeatN sanoi:
Mä olen löytänyt yhdet tosi hyvät liivit ja tajuttoman edullisesti H&M:ltä. Tähän asiaan voi olla monia mielipiteitä, mutta ne on kestäneet käytössä pitkään eivätkä ole kellastuneet/löystyneet tai muuta vastaavaa. Hintakin taisi olla vain 12,90.

Samaa mieltä! Minä olen käyttänyt näitä H&Mn urheiluliivejä jo 3 vuotta. Kahdet ostin, käytössä 3-5 krt/vko, eivätkä ole menneet huonoiksi. Taisin maksaa 9,90/kpl. Tällä hetkellä näitä on ainakin nettikaupassa hintaan 12,90 nimellä Athletic urheiluliivit, löytyy treenivaateosiosta.

Omistan myös yhdet Tri Actionit, jotka ovat myös todella hyvät, mutta hinta on jo paljon suolaisempi. Joskus ostin Adidaksen liivitkin, mut ne oli huonot ja venyi äkkiä muodottomiksi.

Olen ostellut paljon sekä urheiluvaatteita että urheilurintsikoita Lindexiltä. Hinta-laatusuhde on siellä enemmän kuin kohdallaan. Urheilurintsikat kustantaa n. 25 euroa ja napakoita malleja löytyy pienemmissäkin koossa (D-kupin kantajana olen usein harmitellut kun ei meinaa löytyä riittävän isoa kuppikokoa, niin että ympärysmitta on kuitenkin riittävän pieni). Lindexillä on muuten vähän väliä alennuspäiviä, niin että sieltä ei melkeinpä kannata ostaa mitään normaalihinnalla...

Ainoat urheiluliivit joihin olen luottanut on Berlein Shock Absorberit. Siinä vaiheessa kun tajusin, että kuppikoko on DD niin lakkasin käyttämästä mitälie sporttitoppeja joiden kuvittelin auttavan jotain, ja ostin suosiolla ~50e hintaiset kunnon liivit, jotka ovatkin kestäneet monta vuotta. Mulla on nyt kolmet samanlaiset, ja seuraavat urheiluliivit tulee olemaan jälleen kerran samaa merkkiä, ellen onnistu löytämään jotain parempaa :)

Malli on tämän sivun toisiksi viimeinen malli, High Exertion Bra Plus B109.

E: Suosittelen varsinkin isompirintaisille ihan lämpimästi, ei ole helppoa löytää hyviä liivejä isommalle koolle.

Ostin urheiluliivini Prismasta, maksoivat jotain 15 €. Napakat ovat, juostessa pitävät hyvin. Tällaiselle pikkutissiselle (n. 80A...) kyllä kelpaa nuo halvemmatkin, mutta koon kasvaessa täytyy kyllä panostaa enemmänkin. Treenatessa riittääkin sitten se treenipaitaan sisäänommeltu liivi :D

Halo sanoi:
Ainoat urheiluliivit joihin olen luottanut on Berlein Shock Absorberit.

Mä olen todennut nämä myöskin toimiviksi aerobikissa, juoksussa yms. missä pomppimista tulee enemmän. SA:ssa olen käyttänyt sitä toppimaista mallia (en muista nimeä/koodeja).

Sokokselta löysin myös Actuellen sporttiliivit hintaan 2kpl/20€, normaalihinta on hieman kalliimpi. Ne on hieman köykäsemmat, mutta tykkään pitää kävellessä, hiihtäessä sekä salilla ja riittää hieman pienemmälle rintavarustukselle oikein hyvin. Näitä liivejä näyttää olevan kahta eri mallia, oiskohan vanha ja uusi? Mutta itse pidin siitä sileäpintaisesta, mikrokuitukankaan tyyppisestä materiaalista tehdystä.

Katsoin tuota Halon postaamaa linkkiä ja sielä oli kuin olikin yksi malli (B517) joka tulee myös b/c koossa mutta on impact level 4. Loistavaa. Olen aikaisemminkin kokeillut SAta, mutta ongelmaksi on aina muodostunut juuri se että level 4:n liivejä on todella vaikea löytää pienempiä kokoja. Täytyy jatkaa etsintää.

Kiitos myös hamaralle Triumph-vinkistä, ei ole tullut aikaisemmin mieleenkään että nekin tekisi sporttiliivejä:rolleyes:

Mulla on yleensä Shock Absorberit ja niitten kanssa treenipaita jossa on sisäänommeltu liivi. Tämä yhdistelnmä pitää mielästäni ainakin omat C-tissit ihan mukavasti aloillaan juostessa ja hyppiessä. Käytän myös liivejä ostaessa hyppelytekniikkaa sovituskopissa. Saattaa herättää kummastusta muissa ihmisissä mutta toimii...:D

Shock Absorberit minullakin, Halon linkittämältä sivulta löytyvä malli Silver X-Static B515. Käyvät ratsastukseen ja juoksuun yhtä lailla kuin salitreeniinkin.

Suosikkini on kylläkin Niken urheiluliivit.. mallista en tiedä, mutta alekorista löysin pari vuotta sitten ja ovat kestäneet todella hyvin ja ovat edelleen tosi napakat ja lemppariliivini. Jollain yleisurheilijoilla olen joskus nähnyt näitä.

Joskus kun eksyn jumppien puolelle, näkee joidenkin käyttävän ihan tavallisia rintsikoita. Itse en voisi kuvitellakaan, eiväthän ne pidättele yhtään mitään ;) eikä niitä ole siihen tarkoitukseen suunniteltu.

Judit sanoi:
Olen ostellut paljon sekä urheiluvaatteita että urheilurintsikoita Lindexiltä. Hinta-laatusuhde on siellä enemmän kuin kohdallaan. Urheilurintsikat kustantaa n. 25 euroa ja napakoita malleja löytyy pienemmissäkin koossa (D-kupin kantajana olen usein harmitellut kun ei meinaa löytyä riittävän isoa kuppikokoa, niin että ympärysmitta on kuitenkin riittävän pieni). Lindexillä on muuten vähän väliä alennuspäiviä, niin että sieltä ei melkeinpä kannata ostaa mitään normaalihinnalla...

Alkaako Lindexillä tuo ympärysmitta 70 tai 75 D-kupissa? Perushalvoissa tahtoo D-kupilla olla eka ympärys 80 ja se pyörii kuin karuselli :( . Halvoissa on Seppälä ollut se missä löytyy sopivia mutta laatu on... :itku:

Ultimecia sanoi:
Alkaako Lindexillä tuo ympärysmitta 70 tai 75 D-kupissa? Perushalvoissa tahtoo D-kupilla olla eka ympärys 80 ja se pyörii kuin karuselli :( . Halvoissa on Seppälä ollut se missä löytyy sopivia mutta laatu on... :itku:

Joskus on näkynyt 70, mutta Murphyn lain mukaan oikea koko on yleensä loppu silloin kun löytyy kiva malli...

Ailas sanoi:
Olen aikaisemminkin kokeillut SAta, mutta ongelmaksi on aina muodostunut juuri se että level 4:n liivejä on todella vaikea löytää pienempiä kokoja.

Kyllä niitä on, mulla on kahdet erilaiset B75-kokoiset joissa on impact level 4 (toiset "tavalliset", toisissa painijanselkä ja ne on pujotettava pään yli). Tosi tukevat ja hyvät molemmat! Ekat sa:ni ovat muutaman vuoden vanhat, ulkoisesti ihan kuolleen näköiset mutta toimivat yhä. :) Ja kannattaa tosiaan sovittaa päälle ne yhden koon liian pienet että istuvat napakasti.

Shock Absorberit on kannattaneet minun hinkkejäni kiitettävästi. Kokoa kun löytyy kanssa sellaiset 80-85DD (ukko sanoo, että niitä voi käyttä lähitaistelu aseina?). Muutamat lindexiltä ostetut kantoliinat löytyy, mutta niitä tulee käytettyä ainoastaan "kevyemmissä" jumpissa, kuten pumpissa. Mutta stepissä ne eivät toimi.. olo on tuolloin jo epämiellyttävä.

Normaalissa elämässä vannon gossardien maanvertovoimaa huijaavaan kannatukseen. Onhan nekin aika arvokkaita, mutta Funky Ladyn alennusmyynnit tuo vähän helpotusta (ne on menossa muuten).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom