Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Enemmän tulisi jos pelkästään kävelisi saman ajan, mutta kas kun kävelemälläkään ei kunto kohene kuin rapakunnosta välttävään.
Itse kun kävelen suht ripeää vauhtia noin 7km/h ei pulssi meinaa mennä yli 100krt/min, (vaikka painoa on noin 104kg) joka ei edes vielä kunnolla polta rasvaakaan. Optimi rasvanpolttosyke on noin 130krt/min.
Golfissa lähinnä laahustetaan ja pysähdytään kunnes taas alkaa se löntystely nurtsilla tai ajetaan golfkärryllä.
Mulla 4h golfaamisessa keskisyke 121. En väitä, että golf olisi mitään todella fyysisesti haastavaa liikuntaa, mutta ihmiset, jotka eivät koskaan ole lajia kokeilleet (ei, rangella pallon lyöminen ei ole golfaamista) eivät kyllä voi sanoa golfista mitään. Ilomielin haluaisin nähdä kun löntystelyllä pysyisi vähän kokeneemman pelaajan perässä.
Kenelläkään vähänkään urheilullisella/terveellä ihmisellä ei ole noin kova keskisyke lajissa, jossa ei kävelyä kovempaa edetä ja välillä pysähdellään minuuteiksi. Noin pitkäkestoisessa "urheilusuorituksessa" (lasketaan nyt urheiluksi noilla sykkeillä) syke ei lopussa enää "jaksa" nousta samalla tavalla kuin alussa rasituksesta johtuen joten todellinen keskisyke alussa, olettaen että vauhti on ollut tasainen, on ollut vielä paljon 121 korkeampi.
Veikkaan sykemittarin ottaneen signaalia toisesta vastaavasta/ sekoilleen ihan itsestään ja maksimi varmasti yli 200.
Kyllä mä nyt suhteellisen terve ja urheilullinen mielestäni olen. Se se pointti onkin, se ei ole pelkkää kävelyä ja seisoskelua. Pysähdykset on max minuutin ja sitten taas mennään. Siinä saa oikeesti ravata, että pysyy kierrosajassa. Maksimisyke oli tuolta kierrokselta 184 bpm. Golfkentät kun ei myöskään ole ihan tasaista maata. Oletko koskaan itse golfannut?
Sykemittarini sun mielestä sekoilee jatkuvasti golfkentällä, vain ja ainoastaan golfkentällä? Mistä muusta mittarista olisi tuo voinut mahdollisesti ottaa signaalin, kuin toisen golfaajan? Toki lajia voi harrastaa lepsuilemalla: työntämällä/vetämällä bägiä kärryssä, tai ajamalla autolla. Kuitenkin se 15 kg bägin kantaminen, nostelu yms. lämpimänä aurinkoisena päivänä tekee tehtävänsä.
Mitä parempi pelaaja, sen pitkäkestoisempaa kävely kerralla on. Mitä huonompi pelaaja, sitä enemmän tulee käveltyä. Ei golfilla mitään unelmakroppaa saa, mutta mielestäni se on mielekkäämpää kuin kävely. Kuka jaksaisi mennä 4-5h kävelylenkille muutenkaan?
No etpä hirveän urheilullinen ole sykkeitten mukaan ja ne ei kauheasti valehtele (tietysti suuria eroja ihmisestä riippuen mutta maksimisyke nyt tuskin on paljon yli 205). Olen kyllä golfannut ja tiedän kuinka „totinen“ urheilulaji on kyseessä. Mistähän minä kulta pieni voisin tietää koska ja missä sun sykemittari tai sinä sekoilette? Häiriön voi saada toisesta sykemittarista tai esimerkiksi voimalinjasta, jonka lähettyvillä oleilee (tässä tapauksessa taitaa olla kohtuu pieni todennäköisyys). Mielenkiintoinen kuva piirtyy silmiini kun _kannat_ sitä bägiä hiki valuen 178 sykkeellä tasaisella golf-kentällä vetämisen sijaan :D
Tuskin kukaan pitääkään kehonrakennusta urheilulajina.Voimanosto ja kehonrakennus.
Pesäpallo,köyhän miehen versio baseballista..ja voi emätin näitä pikkykylien Elviksiä jotka on voittaneet pesäpallossa jonkun SM-kullan.Vitun rapamahat.
Onhan niitä kova kuntoisiakin pelaajia,mutta paljon myös näitä jotka eivät ole kummosessa kunnossa/omaa juurikaan lahjoja urheiluun.