Urheilulajit jotka saisi pyyhkiä pois maailmankartalta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja testo
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Golffaajille itsekkin naureskelen partaani, rasitustasoltaan vastaa koirankusettelua.

Kovin kuitenkin todistellaan kaikille joita ei todellakaan kiinnosta, kuinka siinä kunto paranee huimasti.

Kyllä tosi-golffaajille kertyy pelatessaan kilometrejä pallon perässä kävellessä.

Enemmän tulisi jos pelkästään kävelisi saman ajan, mutta kas kun kävelemälläkään ei kunto kohene kuin rapakunnosta välttävään.

Itse kun kävelen suht ripeää vauhtia noin 7km/h ei pulssi meinaa mennä yli 100krt/min, (vaikka painoa on noin 104kg) joka ei edes vielä kunnolla polta rasvaakaan. Optimi rasvanpolttosyke on noin 130krt/min.

Golfissa lähinnä laahustetaan ja pysähdytään kunnes taas alkaa se löntystely nurtsilla tai ajetaan golfkärryllä.

Jääkiekko. Suurin osa pelaajista läskejä ja paskakuntoisia vaikka mukamas ammattiurheilijoita. Suomessa aivan ylihypetetty laji ja puhutaan kuin olisi joku maailmaluokan urheilulaji. Voisi lopettaa mun puolesta.

Otetaan esimerkiksi jääkiekko. Tulee joku suomiottelu, itteä kiinnosta paskanvertaa, kauhee huuto naapurista "JEEE!!! tai "VITTU!!!", sitte ne mainokset telkkaris "karjala JUST EIKÄ MELEKEIN! VIRALLINEN LEIJONA OLUT!", sitte ajattelet et meet salille käymään tai kouluun ni jokapaikas puhutaan vaan saatana siitä jääkiekosta. Tekis mieli vetäytyä horrokseen pelttorit pääs aina siihen aikaan kun alkaa pelejä tulee ja näkee ensimmäisen mainoksen telkkarista/netistä.

Siksi koska ne nostavat vitutuksen tappiin.

Otetaan esimerkiksi jääkiekko. Tulee joku suomiottelu, itteä kiinnosta paskanvertaa, kauhee huuto naapurista "JEEE!!! tai "VITTU!!!", sitte ne mainokset telkkaris "karjala JUST EIKÄ MELEKEIN! VIRALLINEN LEIJONA OLUT!", sitte ajattelet et meet salille käymään tai kouluun ni jokapaikas puhutaan vaan saatana siitä jääkiekosta. Tekis mieli vetäytyä horrokseen pelttorit pääs aina siihen aikaan kun alkaa pelejä tulee ja näkee ensimmäisen mainoksen telkkarista/netistä.

true dat.

Pingis on sellainen laji, mitä en pidänä urheiluna, mukava sitä on pelata toki kaveriporukalla, mutta ammatilaisurheilu mielessä naurettavaa touhua.

- Pesäpallo: ehkä maailman juntein laji, ja helvetin tylsä pelata. 90% ajasta seisoskelua.

- Jenkkifutis: isot miehet juoksevat toisiaan päin, jonka jälkeen juonitaan, millä tavalla seuraavaksi tehtäisiin kasa.

- Koripallo: hölmö laji, kun geneettisillä ominaisuuksilla on niin helvetisti merkitystä. Toki onhan niitä lyhyitäkin superstaroja, mut harvassa ovat. Todella tylsä seuratakin, mut vissiin kuuluu näihin lajeihin, joita täytyis itse harrastaa ymmärtääkseen hienoudet.

- Golf: ei vaadi MINKÄÄNLAISTA fyysistä kuntoa, miksi se siis olisi urheilua?

Näin ikkään, vähän provosoivasti kirjoitettu toki ;)

Pesäpallolle täysi komppaus, itse kannattaisin että suomessakin suoraan siirryttäisiin amerikan malliin siihen mitä siellä pelataan, kun niin samantyyppisestä lajista kyse. Täällä harjoitellaan samoja ominaisuuksia vaativaa eri lajia joka tekee mahdottomaksi suomalaisen siirtyä amerikkaan pelaamaan. Siellä liikkuu rahaa, niin pelattaisiin samaa lajia, jolloin ehkä muutama paras suomalainen pääsisi sinne tienaamaan rahaa, nythän korkein taso millä pesäpalloa voi pelata on suomen mestaruus sarja joka vie kaiken idean, kun kilpailua ei juurikaan ole.

Jenkkifutis tosiaan vaatii tiedon itse lajista, kuitenkin erittäin fyysisesti vaativa laji, joka tuottaa jatkuvasti näitä superurheilijoita jotka kisaavat Boltin kanssa ensimmäiset 20 metriä samaa vauhtia, jopa voittavat joten en kannattaisi. Lisäksi sisältää paljon näyttäviä taklauksia ja suorituksia, eli jos osaa katsoa oikeita juttuja niin katsomista kyllä löytyy.

Koripallo, no tosiaan auttaisihan tuo harrastaminen, mutta pituus on kyllä joku helvetin yleinen harhakuva. Jos on alle 160cm, niin sitten alkaa geneettiset ominaisuudet siltä osalta olla todellinen este. Toki ne muut geneettiset ominaisuudet on tärkeitä, mutta missä lajissa ei oikeasti olisi? Puhun nyt näillä muilla siis nopeiden lihassolujen määrästä jne. Alle 190cm pelaajia löytyy jopa NBA:sta lukuisia. Kun tämän hetken mahdollisesti 3-5 paras pelaaja(Chris Paul) on 183 senttinen, niin pituus nyt ei ainakaan se todellinen syy ole.

Golfista täysin totta, että urheilua se ei varmaankaan ole, mutta käyhän se taitolajista. Miksikähän nuo ampumislajit, golf, jne. puhtaat taitolajit pitäisi sitten luokitella. Kun ei parmepaakaan nimeä ole, niin ne nyt ovat "Urheilua" sitten.

Jääkiekolle en voi ääntä antaa, vaikka sen asema suomessa kyllä vituttaa. Toivoisin, että siitä tulisi joskus suomessa tasonsa mukainen laji, mutta näillä jäähalli määrillä ei siihen taida olla takaisin menemistä.

Omasta puolesta kyllä kaikenmaailman hiihtolajit tms. voisi huoletta heittää pois. Hiihdossakin nyt käytännössä kilpaillaan ihan tasan samassa asiassa, kuin kestävyys juoksussa, eli sydämmen/keuhkojen kunnosta. Hiihdoissa tms. talji lajeissa sattuu nyt vaan olemaan huomattavasti vähemmän kilpailua, kuin juoksulajeissa, jokainen voi miettiä mistä johtuu... Väitän että top 10 kestävyys juoksijat pesisivät kestävyydessä aika selvästi top 10 hiihtäjät. Ja mitä suurempiin määriin mennään, kasvaisi ero selvemmäksi. Eli sama juttu kun pesiksessä, isommassa kaavassa vaan. Juoksu on se todellinen kestävyyslaji, sitten pohjoismaat on vetänyt tästä oman version, jolloin eivät joudu ikinä ottamaan kilpaa muuta mailmaa vastaan.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Pesäpallo on vähän vaikea tapaus arvostella, jos kaveriporukassa pelaa/ylä- tai ala-asteella niin oli helvetin mukavaa mut jos telkkarista alkaa seurata niin vitutus nousee jo ekan 20 sekunnin aikana.

Pesäpallo on vähän vaikea tapaus arvostella, jos kaveriporukassa pelaa/ylä- tai ala-asteella niin oli helvetin mukavaa mut jos telkkarista alkaa seurata niin vitutus nousee jo ekan 20 sekunnin aikana.
Juu siis itse tarkoitin tuota pesäpalloa ns. ammattiurheiluna. Eli sen sijaan voisivat suoraan pelata samaa mitä ameriikoissa, niin silloin siitä voisi olla hyötyä, kun olisi edes pieni mahdollisuus että joku suomalaisista pääsisi sinne pelaamaan isoista rahoista jne.

-Jalkapallo. Vihaan niin pelaamista kuin katsomistakin. Sinä päivänä kun Suomen joukkue selviää edes EM-kisoihin, voin alkaa uhraamaan lajille enemmän aikaa. Mikäköhän siinä muuten on, että Suomi on niin paska futiksessa? Joka toinen pikkupoikahan sitä palloa ainakin jossain vaiheessa elämäänsä on potkiskellut, ja samaa ei voi sanoa monesta muusta lajista missä Suomi menestyy kansainvälisellä tasolla.

-Kehonrakennus. Don't get me wrong, en väitä etteikö ammattilaiskehorakentajat tekisi helvetin kovaa duunia kisakuntonsa eteen, mutta en näe tuota itse "suoritusta" (stringien näköisissä housuissa, öljyttynä) kovinkaan urheilullisena tapahtumana. Lajin uskottavuutta syö myös se, että käytännössä jokaikinen maailmanhuippu roinaa, tästä nyt tuskin kukaan voi olla eri mieltä.

-Pesäpallo, en tiedä yhtäkään pesistä seuraavaa kaupunkilaista, taitaa olla maalaisjunttien touhua.

-Ammunta, tai ainakin osa ampumalajeista. Olympialaisten aikaan niitä haulikkolajeja kyllä jaksoi katsoa, mutta sitten vastakohtana löytyy nämä ilmapistooli ynnä muut lajit, jossa ei tapahdu muuta kun että tähdätään puoli minuuttia ja nykäistään liipasimesta. Golfissakin saattaa tulla jopa hiki, jos kävelee reiältä toiselle, mutta pistooliammunta nyt ei ole urheilua nähnykkään.

Ja mitä tulee tohon moottoriurheiluun, mistä täällä aiemmin oli juttua, niin kyllä voin ihan omien kokemusten perusteella sanoa että se todellakin on urheilua. Se ei millään tavalla ole verrattavissa siihen, kun joku naapurin Jaska lähtee corollallaan sixpäkkiä hakemaan lähikaupasta, vaan kroppa joutuu todella koville, ja lisäksi on kyettävä nopeisiin päätöksiin hurjissa nopeuksissa. Toki vaikkapa eri formulatalleissa on eroja, en väitä että Schumi olisi uransa huipullakaan kyennyt samanlaiseen menestykseen jossain ruputallissa kuin Ferrarilla, mutta ovathan kaverit silti kovassa kunnossa. Miten kunnon taso edes määritellään? Pena/kyykky/mave vaiko coopperin tulos? Mietitään vaikka kuulantyöntäjiä, työnnettän kerran jonka jälkeen istuskellaan parikymmentä minuuttia seuraavaa työntövuoroa odotellen. Taatusti vahvoja kavereita, mutta ei kukaan heistä formulakuskille pärjäisi coopperin testissä.

Se vitun tanssi jota hevosilla harrastetaan. Muija selvittää suu vaahdossa siitä kun sai alueen sitä varten. Voi vittu sanon minä. Oon avautunu sille ennenki kuin järjettömänä touhuna niitä ziljoonaa eri lajia olympialaisissa pidän. Sitten valitetaan kun mua ei kiinnosta :jahas:

Toinen laji jossa en näe mitään järkeä on Snooker. Oon yrittäny kattoa tv:stä asioista tietävien seurassa, mutta en näe siinä mitään järkeä. Yleisössä joku aivastaa, niin saa sakot WTF??!

Mietitään vaikka kuulantyöntäjiä, työnnettän kerran jonka jälkeen istuskellaan parikymmentä minuuttia seuraavaa työntövuoroa odotellen. Taatusti vahvoja kavereita, mutta ei kukaan heistä formulakuskille pärjäisi coopperin testissä.

Tuli tuosta mieleen kun olen nähnyt aikanaan livenä Halvarin Mikan aka Kemin Keijun treenaavaan spurtteja. En muista aikoja mitä se siellä leirillä veti 60 metrin matkalle mutta ei muistaakseni hirveän paljon hävinnyt kansalliselle tasolle. Hirveä räjähtävyys vaikka massaa kaverilla oli suomen sprinttereihin melkein tuplat :D

-Pesäpallo, en tiedä yhtäkään pesistä seuraavaa kaupunkilaista, taitaa olla maalaisjunttien touhua.

Pesäpallosta tykkäämiseen pitää mielestäni ymmärtää muutakin kuin säännöt. Hieno peli taktisten kuvioiden osalta. Helsingissä se ei kyllä ole lyönyt itseään läpi. Olihan siellä Superissa joskus Kaisanniemen Tiikerit.

Onhan noita.. Scoottaus on sellainen mitä ei soisi ainakaan skedeparkeissa näkevänsä.. ne nulikat jotka ovat liian lahjattomia tekemään skeitti laudalla muuta kuin kaatumaan.. käskevät isin ostaa skootti laudan ja niillä sitten torpedoivat pitkinpoikin näiden oikeiden harrastajien edessä. Suksikoot vittuun tältä planeeltalta.

No ei tässä ollut tarkoitus ylistää kaupunkilaisia ja haukkua maalaisia, vaikka sain viestini ehkä siltä näyttämään. Ehkä ymmärtäisin lajia paremmin jos olisin syntynyt Sotkamossa Helsingin sijaan.

Jos olisit pienestä pitäen pelannut pesistä, varmaan arvostaisit sitä toisella tavalla.

Mä vaan turhaan provosoiduin tekstistäsi, kun luulin sen sisältävän stadin ja stadilaisuuden ihannointia. Sekä stadissa että maalla asuneena itse en millään muuttaisi takaisin sinne.Mut makunsa kullakin, sanoi kissa kun persettään nuoli.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom