Urbaanilegendoja

Vanha fysiikanopettaja kertoi joskus jonkun (Newton oman muistini mukaan) kuolleen juuri tuohon kusen pidätykseen. Oli kuulema ollut hienoissa kemuissa ja juomaa oli riittänyt, mutta ei viitsinyt käydä kusella kun ei muutkaan käyneet.

Oon kuullut sellaisen version, jossa joku heebo oli kuninkaan ruokakemuissa ja sille oli tullut kusihätä, mutta pöydästä ei saanut poistua ennen kuningasta, jolloin pidätellessään oli rakko sanonut poks. Ja henki pois.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon kuullut sellaisen version, jossa joku heebo oli kuninkaan ruokakemuissa ja sille oli tullut kusihätä, mutta pöydästä ei saanut poistua ennen kuningasta, jolloin pidätellessään oli rakko sanonut poks. Ja henki pois.

:offtopic: Kyllä ennen on ollut elämä vaikeaa :lol2:

Pullo persiissä.
Peijakseen tuli poika kontaten. Ensin epäiltiin umpisuolta, mutta selvisi pojalla olevan cokispullo pahassa paikassa. Oli tyttöystävänsä kanssa leikkinyt liian kinkyjä.
Oli pakko leikata, mutta koska poika oli alaikäinen, joutuivat soittamaan pojan faijan paikalle.

Vanha fysiikanopettaja kertoi joskus jonkun (Newton oman muistini mukaan) kuolleen juuri tuohon kusen pidätykseen. Oli kuulema ollut hienoissa kemuissa ja juomaa oli riittänyt, mutta ei viitsinyt käydä kusella kun ei muutkaan käyneet.

Väitetään että Tyko Brahe olisi tohon kuollut kun ei löytänyt ajoissa vessaa. Hieman epäilyttää... Eiköhän ne kuset tulisi housuun.

Väitetään että Tyko Brahe olisi tohon kuollut kun ei löytänyt ajoissa vessaa. Hieman epäilyttää... Eiköhän ne kuset tulisi housuun.

Luulis kuitenkin että siihenkin on pieni mahdollisuus, että rakko pettäisi. Varsinkin jos harrastaa paljon tällaista pidättelyä, ja rakkoon pakkautuu sitten ihan reippaasti. Pientä venymistä ja kusihapoissa lillumista ei kukaan kestä pitkään :)

Luulis kuitenkin että siihenkin on pieni mahdollisuus, että rakko pettäisi. Varsinkin jos harrastaa paljon tällaista pidättelyä, ja rakkoon pakkautuu sitten ihan reippaasti. Pientä venymistä ja kusihapoissa lillumista ei kukaan kestä pitkään :)

Tosiasia on että terve virtsarakko ei poksahda. Jos siinä on jokin vika niin sitten voi käydä huonosti. :thumbs:

Ja tämän vuoksi kannattaakin aina kaiken varalta laskea alleen pikavauhtia varotoimenpiteenä, jos tilanne näyttää uhkaavalta.

Täällähän on mainittu pari sellaista, jonka olen itsekin kuullut, kuten mahalasku altaaseen lennättää suolistoa.

Ukki kertoi kerran juttua, että joku olisi kapakassa mahtailumielessä tunkenut ahvenen suuhunsa ja se olisi juuttunut kiinni selkäevästä ja kaveri olisi tukehtunut. Tämähän on vain yksi variaatio näistä "menee helposti sisään, tulee vaikeasti ulos"- tarinoista.

Ameriikassa kuulemma lukee pakkopaidoissa, että "autolla ajaminen kielletty pakkopaita päällä". Koska jos tätä kieltoa ei olisi ja joku ajaisi auton pakkopaita päällä paskaksi niin pakkopaitoja valmistava yritys joutuisi korvausvastuuseen.

En tosta kyseisestä jututsta tiiä varmasti, mutta esim Vespoissa (tai ainaki omassani) lukee peileissä "Objects in the mirror are closer than they appear", joten uskon että toi voi hyvinki pitää paikkaansa...

Noista ameerikan varoitusteksteistä ei aina tiedä, onko ne legendaa vai ei. Esim. autojen peileissä on varoitustekstejä tyyliin "Älä usko peiliä, se voi huijata."
Sattu vaan joskus silmään, kun jossain autolehdessä esiteltiin jotain chrysleriä :eek:

Lainasin aluks väärän tekstin, eli siis tähä piti vastata, että luultavasti tää on totta, koska mun Vespan peileissä lukee "Objects in the mirror are closer than they appear"

olen kuullut tälläisen, en tiedä yhtään mahtaako olla jokin urbaanilegenda, mutta katotaan tietääkö kukaan muu tätä tarinaa jonka kuulin mutsiltani miehestä joka asustelee samoilla suunnilla. oli mies jolla oli normi perhe ja nuori vauva, vauva oli tavanomaisesti laitettu vaunuihinsa ja pidetty pihalla kotitalon nurkalla viettämässä päiväuniaan, kukaan ei ollut vahtimassa vaan kaikki muut olivat sisällä. pian talon saksanpaimenkoira tuli sisälle tämä lapsi hampaidensa välissä, isäntä sitten siihen päätti tehdä sen mitä kuuluukin ja vei koiran metsään ase kainalossaan. ku mies alkoi tähtäämään suoraa koiran päähän niin koira vaan jatkoi tapittamistaan suoraa isännän silmiin, mutta isäntä painoi liipaisinta jokatapauksessa ja päästi koiran paremmille metsästysmaille, kotiin palattuaan mies sai kuulla että lastenvaunuista oli löytyny käärme, isäntä sekosi jollain asteella tämän jälkeen.

en tiedä mutta oli jotenki legendamatskua että piti heittää tänne, en tosin paljoo epäile tarinan mahdollisuutta todeksikaa.

olen kuullut tälläisen, en tiedä yhtään mahtaako olla jokin urbaanilegenda, mutta katotaan tietääkö kukaan muu tätä tarinaa jonka kuulin mutsiltani miehestä joka asustelee samoilla suunnilla. oli mies jolla oli normi perhe ja nuori vauva, vauva oli tavanomaisesti laitettu vaunuihinsa ja pidetty pihalla kotitalon nurkalla viettämässä päiväuniaan, kukaan ei ollut vahtimassa vaan kaikki muut olivat sisällä. pian talon saksanpaimenkoira tuli sisälle tämä lapsi hampaidensa välissä, isäntä sitten siihen päätti tehdä sen mitä kuuluukin ja vei koiran metsään ase kainalossaan. ku mies alkoi tähtäämään suoraa koiran päähän niin koira vaan jatkoi tapittamistaan suoraa isännän silmiin, mutta isäntä painoi liipaisinta jokatapauksessa ja päästi koiran paremmille metsästysmaille, kotiin palattuaan mies sai kuulla että lastenvaunuista oli löytyny käärme, isäntä sekosi jollain asteella tämän jälkeen.

en tiedä mutta oli jotenki legendamatskua että piti heittää tänne, en tosin paljoo epäile tarinan mahdollisuutta todeksikaa.

Oon kans kuullu tän 2 eri suunnalta. Toinen kuusamosta ja toinen tampereelta. Naapureita ollu molemmat..

juu arvelinki sen mahdolliseksi urbaanilegendaksi, oli sen oloinen stoori. nyt tuli seki sitte todistettua, hyvä stoori oli kyl mielestäni myöskin. ja itseasias aika uskottavaki koska tietäen koirien logiikan sekä perus perheenisän logiikan noinhan se toimii aikalailla.

Itse olen kuullut saman tarinan näin:
Oli mies, joka asui pienen kylän lähellä, tällä miehellä oli vaimo, ja erittäin nuori poikalapsi. Hänen vaimonsa lähti käymään kylässä, ja mies jäi kotiin poikansa ha uskollisen koiransa kanssa. Poika nukkui piharakennuksessa, kun heidän pihalleen tuli joukko miehiä ratsain, he kertoivat että kylän laitamilla on nähty susi, ja pyysivät tätä miestä mukaansa.
Mies sanoi koiralleen, että vahtii poikaa, ja lähti itse suden perään.

Mies tuli takaisin kotiin pettyneenä, koska ei ollut saanut sutta kiinni. Hän meni ensimmäiseksi katsomaan poikaansa, mutta näky oli kamala. joka paikassa oli verta, ja hän kuuli koiransa hengityksen talon nurkasta. Mies suuttui silmittömästi, ja iski keihään koiran pään läpi. Sitten kun hänen silmänsä tottuivat pimeyteen, hän huomasi epämääräisen kasan keskellä rakennusta. Hän meni lähemmäksi, ja huomasi, että siinä oli kuollut susi, ja hänen poikansa oli jossain nurkassa.

Eli suunnilleen sama, muistaakseni tuo "tapahtui" englannissa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom