Olen pitkään pähkinyt unen merkitystä ihmiseloon
Nyt päätin tehdä asiasta mimmipainotteisen gallupin.
Itse en tahdo kyetä nukkumaan niin paljon kuin luultavasti tarvitsisi. Syystä että illalla ei yksinkertaisesti malta mennä ajoissa pehkuihin. Siitä kärsii väkisinkin työt, treenit ja syömisetkin. Sitä on jatkunut jo niin pitkään, että tähän alkaa turtua eikä paremmasta tiedä. Ajattelin, että täältä voisi saada niin hyviä perusteluita asialle, että saisin itseänikin niskasta kiinni ja löytäisin uuden tarmon elämääni.
En kuule minäkään, erinäisistä syistä. Eilen olin esim. 22.30:n netissä, vaikka olis voinu mennä jo yhdeksältä nukkumaan. Mikäli poika olisi silloin nukkunut. Sain unta ehkä 23.00, heräsin tytön itkuun 5.30 ehkä hieman aikaisemmin enkä sen koomin saanut unta. Eli 6,5 h korkeintaan. Noin tunnin on väsyttänyt. Vähän jännittää tämänpäiväinen voimailu, kun itselleni suurilla painoilla pitäisi tehdä.
Kyllä minun mielestä pitäisi todellakin miettiä itseään ja tehdä sitä mikä on itselleen hyväksi, en tajua miten olen tuhlannut niin paljon aikaa netissä.
ELI:
-kuinka pitkät yöunet yleensä nukut?
-mihin aikaan vuorokautta unesi pääasiallisesti sijoittuvat?
-tunetko olevasi pirteä ja jaksatko tehdä hyvin päivälle suunnittelemasi asiat?
Saa toki kertoa mitä tahansa muitakin uniajatuksia mitä aihe herättää
Kiitos ja kumarrus!
7,5 h, 22.30-06.00 En tajua miksi tuo klo kuus (suunnilleen) on sellainen, että herään. Kun ei olis oikeesti mitään tarvetta herätä ( paitsi joskus pieni nälkä ). Jäi varmaan päälle kesätöistä, jonne piti mennä seitsemäksi. Varmaan iltapäätä pitäisi alkaa pidentämään. kahdeksalta alkaa jo väsyttämään ja yhdeksän aikaan luulisin, että pääsisin perheeni puolesta nukkumaan ( no jaa ai niin joo onhan sitä seksiäkin olemass ;) ) Eli ne puuhailut saattaisivat ottaa sitä unta pois.
No kyllä saisin nukkua enemmän. Välillä en pysty itseni takia, välillä en lasten ( mutta useimmiten oma syy ). Kyllä mua alkaa päivällä väsyttämään, etenkin jos pitää luentoja kuunnella. Tuntuu, että tällähetkelläkin toi luentojen kuunteleminen ja siellä väsyminen riippuu enemmän persoonasta ( luennoitsijasta ) kun itse aiheesta. Olen jo hyväksynyt, että yliopistolla ja ihan missä tahansa koulussa tulee paljon "sontaa" mitä ei ikinä ammatissa tarvitse. Eikä niin paljon voi oppia että sen muistaisi ulkoa vähän
Jos saan unta ja mahdollisuuden niin voin nukkua tunnin parin päikyt.
Ja sitten itse unen saamisessa en ole mikään mestari, mutta saatan nukahtaa nopeastikin, jos menen oikeeseen aikaan nukkumaan. Monesti kuitenkin tekee mieli seksiä ja sen harrastamisesta saataa uni häiriintyä. Ideaalitilanne olisi varmaan 10 h yöunet. Mutta katsotaanpas miten minä ens yön nukun, kun lapset ovat molemmat yhtäaikaa mummolassa hoidossa. Eka kertaa