unettomuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja [larry]
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
joo tässä nyt oon tammikuusta lähtien salilla käyny säännöllisesti kolmijakoisella ohjelmalla. Ja sen jälkeen on alkanut joinakin öinä tulemaan unettomuutta, siis on
ihan mielettömästi sillä hetkellä väsyttäny, nukuttanu, mutta ei silti saa unta. Onneksi tämä ei kummiskaan ole jokapäiväistä, mutta kyllähän se silti ärsyttää.
Voisiko olla, että liittyy jollain tavoin salilla käyntiin?

Voi ollla. Mihin aikaan treenaat? Ite en voi nukkua ainakaan kolmeen tuntiin treenin jälkeen. Ylikunto voipi olla yksi syy, oletko pitänyt keveitä viikkoja? Joskus tulee lisäksi sorruttua liian vähäiseen ruokailuun päivällä->yöllä nälkä->valvominen.

No siinä 17-18.00 paikkeilla. Ylikunto, hmm.. Enpä ole erityisemmin kevyitä viikkoja pitänyt.. Tuossa vois ollakin ainakin osittainen syy..
No joo tuo nälkä yöllä juttu on kyllä ennestäänkin tuttu :) mutta kyllä sitä yleensä on tullut sopiva iltapala vetästyä..

Kyllä tossa pitäisi jäädä riittävästi aikaa treenin ja nukkumaanmenon välille, että tuskin myöhäinen treeni ainakaan syynä on.

Miten syöt treenin jälkeen? Joillakin tulee unettomuutta tai ainakin huonosti nukuttua jos hiilarit on kovin vähissä treenin jälkeen. Itsellä ei tosin tässä ole ongelmia ollut, mutta muistasin tällaista täällä lukeneeni.

Mutta tuo ylikunto, tai ainakin jonkinlainen ylirasitustila se voisi hyvin olla. Kannattaa kokeilla mitä viikon lepo, tai todella kevyt treeni vaikuttaa asiaan. Jos helpottaa, niin osaat seuraavan kerran oireiden tullessa, tai mielellään jo niitä ennen, ottaa vähän löysemmin hetken aikaa.

Timba79 sanoi:
Kyllä tossa pitäisi jäädä riittävästi aikaa treenin ja nukkumaanmenon välille, että tuskin myöhäinen treeni ainakaan syynä on.

Miten syöt treenin jälkeen? Joillakin tulee unettomuutta tai ainakin huonosti nukuttua jos hiilarit on kovin vähissä treenin jälkeen. Itsellä ei tosin tässä ole ongelmia ollut, mutta muistasin tällaista täällä lukeneeni.

Mutta tuo ylikunto, tai ainakin jonkinlainen ylirasitustila se voisi hyvin olla. Kannattaa kokeilla mitä viikon lepo, tai todella kevyt treeni vaikuttaa asiaan. Jos helpottaa, niin osaat seuraavan kerran oireiden tullessa, tai mielellään jo niitä ennen, ottaa vähän löysemmin hetken aikaa.

No joo, tästä ravintopuolesta, en ole perehtynyt hirveemmin tähän vielä. Syön perus kotiruokaa, suhteellisen terveellisesti. Salin jälkeen 30min-1h saattaa mennä suurikin annos esim. muussia ja lihapullakastiketta tms kotiruokaa. Sitten iltapalalla olen nyt alkanut syömään rahkaa+vähän jogurttia+omenanviipaleita. Ruisleipää kanssa suosin mieluummin kuin vaaleeta.

Sitten tästä ylikuntohommasta, joka kerta kun olen käynyt niin en ole pitänyt tähän mennessä kevyitä kertoja, mutta muutama kerta on kolmijakoisesta ohjelmastani jäänyt käymättä, syynä esim. koeviikko lukiossa. Mutta olen yrittänyt välttää turhia kertojen jättämisiä. Tuota kevyttä kertaa pitänee kokeilla..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom