unettomuus kovan treenin jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jafar
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
elikkä, mulla on tässä muutaman kovan treenin (illalla tehtyjen) jälkeen ollu vaikeuksia saada unta/ uni ollut erittäin pätkittäistä. :(

voiko tää unettomuus tosiaan johtuu tosta illalla tehdystä treenistä vai lieneekö syy jossain muussa? kellään muulla ollu samaa ongelmaa?

tottakai on vaikea nukkua jos elimistö on tottunut ns. normaalirytmiin ja alat myöhään illalla jumpalle,elimistöhän tavallaan herää treenissä,sama kuin kävisit juoksemassa ja koittaisit sen jälkeen nukkua heti.
ei onnistu minulta nukkuminen kun jumppaan 21.00-23.00 välisenä aikana,siksi pelaankin yöt pokeria:jahas:

voiko tää unettomuus tosiaan johtuu tosta illalla tehdystä treenistä vai lieneekö syy jossain muussa? kellään muulla ollu samaa ongelmaa?

Tottakai se voi johtua. On itsellänikin ollut joskus samanlaista ongelmaa, tosin aika yksilöllistä tuokin. Joskus kun käy illalla lenkillä niin vois nukahtaa seisaalleen ja sit joskus taas ei meinaa uni tulla ei sitten millään.

Kuinka pian meet nukkumaan treenin jälkeen? Mulla oli joskus ihan sama ongelma, uni tuli kyllä helposti, mutta kesken saattoi herätä ihan :hyper:-olo päällä eikä tullu koisimisesta enää mitään. Auttoi kun siirsin treeniajankohtaa aikasemmaksi. Tai jos ei toi onnistu, niin vähintään menee vaan myöhemmin nukkumaan.

normisti käyn salilla 19.30-21.30 välisenä aikana. nukkuun meen yleensä siinä 23.00 maissa, ellei tv:stä tuu mitään. ei viittis aikaistaa salille menoa ku just tossa 17.00-19.00 aikoihin on niin paljon sakkia, ettei pääs mitään tekee.. noh, kaipa sitä täytyy valvoo sit vaan vähän myöhempään.

Mä menetän yöuneni takuuvarmasti mikäli urheilen vielä 20:00 jälkeen. Vetää kroppa vaan ylikierroksilla ja eihän siitä unesta sitten mitään tule.

Joo, neuvotaan olemaan kokeilematta raivonpuuskan riivaamana juosta cooper ensimmäistä kertaa varmaan kymmeneen vuoteen ja vielä niin kovaa kuin kroppa vaan antaa myöten ja pari pykälää yli, klo 22 illalla kun on aamulla klo 7 herätys. Nimim. tulipas tehtyä ja tänään on ollut hankala pysytellä hereillä.

Itekkin luulin joskus että ei pystyisi heti treenin perään vetämään esim. päikkäreitä mutta toisinpa ainakin meikäläisellä on. Nyt viimeset pari viikkoa + tämä tullut herättyä arkipäivinä klo 6, duuni loppunu klo 15, jonka päälle sali (viikolla yksi treenitön päivä) ja himassa vähä vaille 17. Nopeeta ruokaa naamariin ja tunniks nukkumaan. Hyvin olen aina simahtanut, ja jotenkin tuntuu että palautuminen ollut aivan helvetin hyvää, vaikka kalorit ollut miinuksella. Täytyypä jatkaa tätä myös ensi viikolla alkavalla plussakaudella.

Muutamia kertoja olen kotona jotain treenaillut klo 21 jälkeen, ja kyllä siinä 2-3h menee että uni tulee silmään jos kovemmin itseään rasittaa.

Mä menetän yöuneni takuuvarmasti mikäli urheilen vielä 20:00 jälkeen. Vetää kroppa vaan ylikierroksilla ja eihän siitä unesta sitten mitään tule.

Täysin sama varsinkin jalkapäivinä ei meinaa saada millään unta. Treenaan muun kropan liian löysään? ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on ollut sama vika aina kun reenaan illalla niin en meinaa saada mitenkään unta sitten muutamaan tuntiin. Mutta se on mielestäni ihan normaalia kun kroppa käy ylikierroksilla niin lepotilaan menee sitten vähän aikaa että kroppa alkaa tottua asiaan! ole ihan rauhassa :)

unettomat yöt...

Tehokas treeni kasin jälkeen ja valvon kahteen... Myös rankan treenin alottaminen himmailun jälkeen ja/tai ylikunto voi saada kropan sekaisin ja tuntuu et energiaa riittää vaik juoksis kuuhun... Aamulenkit ei sit enää sujukaan ihan samal energial...

Normaalia tuo on ettei kovan treenin jälkeen uni tule. Kroppa käy senverran kierroksilla. Sellainen 3-4 tuntia on itsellä oltava väliä treenin lopetuksen ja nukkumaanmenon välillä jos meinaa normisti unta tulle. Enemmän on parempi tässä.

Sitähän yleisesti suositellaan että illalla paria tuntia ennen nukkumaanmenoa ei enää rankkaa liikuntaa. Itse en käy salilla myöhään illalla, mutta esim kävelemässä saatan käydä.

oon ihan suosilla siirtäny sitä nukkumaan menoa tunnilla eteenpäin koska kumminki se tunti menee vaa makoiluun kun ei saa unta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom