Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämä voisi olla minun unelma-auto kesälomapäivien ratoksi:
Uuuhh... Kaveri osti vasta tommosen. Lupas päästää koeajolle kunhan tiet hiukan sulaavat.
:piis: ei aivan kaikkien mieleen varmasti, mutta ketäs se kiinnostaa? jättäispähän ainakin monet teini bemarit :piis:
taidan olla rakastunut sun kaveriin :D. oli vissiin sakuista tuotu? ku onhan noita sillontällöin myös ihan täälläkin myytävänä. nuo on kyllä aika harvinaisia ku muutenkaan niitä ei oo ku se joku reilu tuhat valmistettu johonkin -93 asti ja niistäkin suurinosa meni heti erilaisiin kilpailuihin. ja onhan noita pöpelikköönkin ajettu jokunen, vasta vähän aikaa sit yks hurri ajo seinään tollasen, humala+377hp+takaveto=ei hyvä :D :itku:.
kerrohan sit millanen peli oli ;)
Nopein katulaillinen auto taitaa kuitenkin olla Red Victor One. Yli 2000hv, 0-60mph 1 sekunti , 0-158mph 4,8 sekuntia.Ei ehkä unelma-auto, mutta kuitenkin. Maxximus G-Force, maailman nopein katuauto 1600hv. 0-60mph(97km/h) 2,1 sekuntia ja 0-100mph(160km/h) 4,5sekuntia.
Iltasanomien uutinen
http://http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1643264
Nopein katulaillinen auto taitaa kuitenkin olla Red Victor One. Yli 2000hv, 0-60mph 1 sekunti , 0-158mph 4,8 sekuntia.
http://www.redvictor1racing.co.uk/
http://www.youtube.com/watch?v=YtxfbxGz1u4&eurl
Mulla taas on sellainen kutina, että katulaillinen sanan varsinaisessa merkityksessä tarkoittaa tasan sitä, että auto on juuri sellainen millaisena se on leimattu. Eli tehot on sitä mitä rekisteriotteessa lukee ja auto on rakennettu kyseisen maan säännösten mukaan. Jossain päin kun noi säännökset on aika paljon vapaampia kuin Suomessa.Tuo "katulaillinen" on niin venyvä käsite että aina löytyy joku nopeampi peli varmasti jostain. Tuskin tuossa redvictorissakaan otteessa lukee 2200hp vaan jotain ihan muuta...
Ja silloin auto ei ole kirjaimellisesti katulaillinen. Eikö? Jos auton kehutaan olevan katulaillinen 2200 hepalla, niin silloin otteessakin tulee tuo teho lukea. Voihan sitä kikkailla ahdoilla ja antaa katsastukseen mitkä teholaput haluaa, mutta tällöin ei ole välttämättä kovin fiksua huudella autossa olevan paljon enemmän tehoja ja mainostaa sitä tehokkaimmaksi katulailliseksi.No tossahan voi leikkiä ahdoilla miten haluaa. Eikö? Eli katsastuksessa lasketaan vaan ahtoja että on katulaillinen. Sitten on tuo maksimiteho 2200, jonka saavuttamiseksi ahtojen tulee olla pilvissä.
Sitähän mä tässä teen. Ei ole mielestäni ns. reilua väittää autoaan tehokkaimmaksi katulailliseksi jos se sitä ei täysin ole. Ja tehokkaimman katulaillisen tittelin pitäisi olla juuri sillä autolla joka täyttää määritelmän täysin, eikä kikkailemalla teholapuilla.mutta eikai me nyt pilkkua aleta niin tarkasti viilaamaan.
Katulaillinen? Riippunee vielä kaiken lisäksi missä. Vähän epäilen (mutulla), että tuollaista vakotinta ei välttämättä saisi Suomessa kilpiin.
Melko reilu vertailuhan toi Veyron vs. joku rakennettu auto. Normaali autotallituunarin budjetti liikkuu todennäköisesti muutamassa kymmenessä tuhannessa eurossa, kun taas VAG-konsernilla on jokunen nolla enemmän. Ja tuskinpa ne jenkkien veekasit nyt ihan susia kattiloita on, ei kai TF autojenkaan moottorit nyt ihan huvikseen ole niiden pohjalle rakennettu?