Unelma-autosi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jp-84
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tämä voisi olla minun unelma-auto kesälomapäivien ratoksi:

67ShelbyGT500Mustang.jpg
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Uuuhh... Kaveri osti vasta tommosen. Lupas päästää koeajolle kunhan tiet hiukan sulaavat. :kuola::kuola::kuola:

taidan olla rakastunut sun kaveriin :D. oli vissiin sakuista tuotu? ku onhan noita sillontällöin myös ihan täälläkin myytävänä. nuo on kyllä aika harvinaisia ku muutenkaan niitä ei oo ku se joku reilu tuhat valmistettu johonkin -93 asti ja niistäkin suurinosa meni heti erilaisiin kilpailuihin. ja onhan noita pöpelikköönkin ajettu jokunen, vasta vähän aikaa sit yks hurri ajo seinään tollasen, humala+377hp+takaveto=ei hyvä :D :itku:.

kerrohan sit millanen peli oli ;)
 
Lotus Omega

vantasigblockenpacknungX.jpg


:piis: ei aivan kaikkien mieleen varmasti, mutta ketäs se kiinnostaa? jättäispähän ainakin monet teini bemarit :piis:


Tommoinen pirssi oli vajaan vuoden. Hauska laite oli, vaikka hieman laiva olikin. Ei tuota radalla kehdannut työntää, mutta maantiellä loistolaite. Nykyisen "vähän" viritetyn Evo ix:n jälkeen toi ei enää tunnut miltään. Aikoinaan todella kova laite kuitenkin...
 
taidan olla rakastunut sun kaveriin :D. oli vissiin sakuista tuotu? ku onhan noita sillontällöin myös ihan täälläkin myytävänä. nuo on kyllä aika harvinaisia ku muutenkaan niitä ei oo ku se joku reilu tuhat valmistettu johonkin -93 asti ja niistäkin suurinosa meni heti erilaisiin kilpailuihin. ja onhan noita pöpelikköönkin ajettu jokunen, vasta vähän aikaa sit yks hurri ajo seinään tollasen, humala+377hp+takaveto=ei hyvä :D :itku:.

kerrohan sit millanen peli oli ;)

Juu harvinainen kampehan tuo on. Ja kaverin yksilöstä löytyy koneja sen 500+... Eli ei ihan vakiokampe. :rock:

Kevättä ootellessa.
 
Zone-sarja -42%
Tuo "katulaillinen" on niin venyvä käsite että aina löytyy joku nopeampi peli varmasti jostain. Tuskin tuossa redvictorissakaan otteessa lukee 2200hp vaan jotain ihan muuta...
Mulla taas on sellainen kutina, että katulaillinen sanan varsinaisessa merkityksessä tarkoittaa tasan sitä, että auto on juuri sellainen millaisena se on leimattu. Eli tehot on sitä mitä rekisteriotteessa lukee ja auto on rakennettu kyseisen maan säännösten mukaan. Jossain päin kun noi säännökset on aika paljon vapaampia kuin Suomessa.

Toisin sanoen autoa tuskin mainostetaan näinkin kovaan ääneen kovimpana katulaillisena jos se onkin vain "katulaillinen".
 
No tossahan voi leikkiä ahdoilla miten haluaa. Eikö? Eli katsastuksessa lasketaan vaan ahtoja että on katulaillinen. Sitten on tuo maksimiteho 2200, jonka saavuttamiseksi ahtojen tulee olla pilvissä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No tossahan voi leikkiä ahdoilla miten haluaa. Eikö? Eli katsastuksessa lasketaan vaan ahtoja että on katulaillinen. Sitten on tuo maksimiteho 2200, jonka saavuttamiseksi ahtojen tulee olla pilvissä.
Ja silloin auto ei ole kirjaimellisesti katulaillinen. Eikö? Jos auton kehutaan olevan katulaillinen 2200 hepalla, niin silloin otteessakin tulee tuo teho lukea. Voihan sitä kikkailla ahdoilla ja antaa katsastukseen mitkä teholaput haluaa, mutta tällöin ei ole välttämättä kovin fiksua huudella autossa olevan paljon enemmän tehoja ja mainostaa sitä tehokkaimmaksi katulailliseksi.
 
No kirjoitetaan nyt vielä yhden postin verran offtopiccia. En tunne tarkkaan lainsäädäntöä, mutta eikö asia ole niin, että todistusvastuu on tässä tapauksessa viranomaisilla. Eli jos auto on laillisissa papereissa laillisilla tehoilla, viranomaisten tulee todistaa, että liikenteessä ollessaan autossa olisi ollut enemmän tehoa. Ja jos on ahtojen säätö kabiinissa niin eihän tosta voi jäädä millään kiinni. Vai mitä helvettiä? Oonko mä nyt ihan kujalla? Tietenkään auto ei olisi tarkkaan ottaen katulaillinen (jos sitä ahtoruuvia on väännetty liikaa kadulla ajeltaessa), mutta eikai me nyt pilkkua aleta niin tarkasti viilaamaan.

Edit. Eli siis eikai ole laitonta omistaa autoa, jonka teoreettinen huipputeho on vaikka 5000 hevosvoimaa, jos se kadulla ajellessa ja katsastuksessa on tehoiltaan lain rajoissa.
 
mutta eikai me nyt pilkkua aleta niin tarkasti viilaamaan.
Sitähän mä tässä teen. Ei ole mielestäni ns. reilua väittää autoaan tehokkaimmaksi katulailliseksi jos se sitä ei täysin ole. Ja tehokkaimman katulaillisen tittelin pitäisi olla juuri sillä autolla joka täyttää määritelmän täysin, eikä kikkailemalla teholapuilla.
 
Katulaillinen? Riippunee vielä kaiken lisäksi missä. Vähän epäilen (mutulla), että tuollaista vakotinta ei välttämättä saisi Suomessa kilpiin.
 
Katulaillinen? Riippunee vielä kaiken lisäksi missä. Vähän epäilen (mutulla), että tuollaista vakotinta ei välttämättä saisi Suomessa kilpiin.

Ja kuinkahan käytännöllisiö nuo jenkki-V8:sta ahdoilla raiskatut "superautot" on. Kuinkahan monesti kerkeää ajamaan ennen kuin koko paska laukeaa. Etenkiin niillä "huipputehoilla".

Ei näitä rasseja voi verrata esim. Bugatti Veyroniin. Voihan ne olla nopeampia. Sen yhden huudatuksen verran.
 
Mjoo, yhdyn Powerhousun mielipiteisiin.

Anyway, luultavasti vähän enemmän on noilla tehoilla huollettavaa ja laitettava osaa vaihtoon, jotta pysyy ajokuntoisena Maxximus. Mutta veikkaan, että mm. vakuutusmaksut ja varaosat on halvempia suht basic jenkki-v8 koneeseen kuin ultraharvinaiseen neliturboiseen w16:een. :D

+ toi Maxximus vie Veyronia radalla 100-0, ja sehän onkin ton laitteen tarkotus. Top Gear - radalle ja välittömästi. Vakio Ultima GTR (Maxximus on tehty kyseisestä autosta) vetää kyseisellä radalla ajan 1min 12,8sek 720 hevosvoimalla. Veyron vetäs 1min 18,3sek. Ultima gtr:ään liki veyronin tehot vielä lisää, niin päästään aika koville kierroajoille. :)
 
Melko reilu vertailuhan toi Veyron vs. joku rakennettu auto. Normaali autotallituunarin budjetti liikkuu todennäköisesti muutamassa kymmenessä tuhannessa eurossa, kun taas VAG-konsernilla on jokunen nolla enemmän. Ja tuskinpa ne jenkkien veekasit nyt ihan susia kattiloita on, ei kai TF autojenkaan moottorit nyt ihan huvikseen ole niiden pohjalle rakennettu?
 
Vedetäänkö sitten myös mukaan sisusta ja viimeistelytaso? Taitaa olla amerikan rasseissa perus-Fordin halvin mahdollinen sisusta, kun taas Veyronia saa Hermeksen sisustalla. Eikä voi edes samana päivänä puhua autojen materiaaleista ja laatuvaikutelmasta.
 
No, onhan se ylläri sinänsä että viisi kertaa kalliimmassa autossa sisustakin on vähän parempi. Eiköhän noita amerikanjenkkejäkin saa vaikka krokotiilinesinahkasisustalla, mikäli dollaripino on riittävän korkea. Ja muuten, nopein aika Ringillä on tällä hetkellä jenkkiauton nimissä. Siinä tosin ei ole laukeavaa kasia, vaan kymppi.

Mutta jotta ei ihan offtopikiksi menisi, niin laitetaan yksi auto joka voisi olla meikäläisen unelmakärry:

2008-Dodge-Viper-SRT10-ACR-20.jpg
 
Melko reilu vertailuhan toi Veyron vs. joku rakennettu auto. Normaali autotallituunarin budjetti liikkuu todennäköisesti muutamassa kymmenessä tuhannessa eurossa, kun taas VAG-konsernilla on jokunen nolla enemmän. Ja tuskinpa ne jenkkien veekasit nyt ihan susia kattiloita on, ei kai TF autojenkaan moottorit nyt ihan huvikseen ole niiden pohjalle rakennettu?

TF- auton alumiini palasesta jyrsittyllä lohkolla ilman vesikanavia ei ole juurikaan mitään yhteistä katuauton isolohko motin kanssa... muuta kun ehkä mitat ovat suunnilleen samoja...
 

Suositut

Back
Ylös Bottom