Ulkona syöminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DrGonzo
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ei fiinit ravintolat ole millään tavalla hinta/laatuisia.
Mä ehkä osaan sulattaa sen, että käsityö maksaa, ylelliset puitteet ja todella yksilöllinen palvelu maksaa. Mutta yksittäisten artikkelien kohdalla jossain menee raja, jonka jälkeen hintaa on vaikea perustella pelkillä artikkelin ominaisuuksilla. Olen itsekin maksanut 80€ pienestä lirusta viskiä, ja vaikea sitä on määritellä, että miten hyvälle sen pitäisi maksaa, että olisi tavallaan hintansa väärti. Mutta halusin maistaa kyseistä tuotetta, ja pystyin tuollaisen summan ilman konkurssia maksamaan, niin mikäs siinä. Voisin maksaa saman hinnan todella hyvästä lihasta, ei se olisi mikään ongelma kertaluontoisesti.

Eli kokemuksia ja elämyksiähän näissä hienoissa paikoissa minusta haetaan. Jos näitä hirveän rationaalisesti rupeaisi ajattelemaan, niin jäisi menemättä :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Haen myös elämyksiä hienommista paikoista. Onhan se hienoa laittaa vähän hienompaa vaatetta päälle ja tavata vaikka ystäviä hyvässä ravintolassa hyvän ruuan parissa.

Itse käyn kuitenkin tosi harvoin, ehkä 1-2 krt vuodessa, hienommissa paikoissa ja kyllä mä vaan vaadin sen että se ruoka myös on mieleenpainuvaa. Esim. viimeksi (ketjumestassa) mainostettiin pihvejä ja samaa "kokoa annoksesi" -toimintatapaa, mutta ainoa mistä vaimon kanssa jälkikäteen puhuttiin oli ne alkupalaksi saadut, taivaalliset grillatut jättikatkaravut. Sisäfile oli, no, sisäfile. Onhan se viimeisen päälle tylsä ruoka. Hyvä, mutta helvetin tylsä. Ei se pihvi siitä oikein muuksi muutu, oli siinä mikä soosi tai lisuke vieressä tahansa. Tietty köyhää, eli minua, haittaa myös se, että nälkähän tuosta peruskokoisesta pihvistä jää eikä rahaa ole isompana ottaa :D

Toiseksi, kotona totuttu tekemään mausteista ruokaa joten selvääkin että se suola/pippuri-mausteinen pihvi jättää vähän odottelevan fiiliksen suuhun.

Itseä ainakin vituttaa ravintolasyömisen kalleus, koska esim. asiakkaiden kanssa käydessä pihvimestoissa (eli syön ilmaiseksi) tulee harmillisen usein tilattua se kalleimpiin kuuluva annos, koska "syödään nyt fiinisti kun ei tartte itse maksaa". Silti olisi paljon houkuttelevampiakin ruokia listalla tarjota, mutta ei voi tilata koska niissä ei ole sisäfilettä. Jotenkin tulee ajatus, että "menetän" yhden harvoista mahdollisuuksistani syödä sisäfilettä jos tilaan jotain muuta, mahdollisesti parempaa ruokaa.

Hesarissa oli näköjään tällainen artikkeli ravintoloiden kohtaamasta arvostelusta:

Henri Alén tuohtui kritiikistä ravintolasivustolla: Arvostelua ei voi tehdä kuka tahansa - Ruoka - Ruoka - Helsingin Sanomat

Melkoinen elitismi paistaa paikoitellen tuon kundin kommenteista, mutta seuraavassa oli ihan pointtiakin:
"Jos joku käy neljän euron nepalilaisessa ja se on hänen mielestään maailman paras makumatka, ja sitten haukkuu tähtiravintolan paskaksi, niin silloin se jälkimmäinen vain oli hänelle väärä paikka."

Vastoin haastatellun kaverin kommentteja asiakkaan valveutuneisuuden pitäisi näkyä minusta siinä, että tiedetään mitä oikeasti halutaan ja osataan valita paikka sen mukaan, eikä siinä, etteikö vähemmän perehtyneellä asiakkaalla olisi oikeutta ilmaista mielipidettään. Olen melko varma, että jos asiakkaalla on kunnollinen käsitys siitä, mitä eri tyylisissä paikoissa tarjotaan ja mitä sieltä kannattaa odottaa saavansa, niin sitä pienempi mahdollisuus on tulla täydellisiä huteja, joita täälläkin näkee paljon esille tuotavan.

Paikallisen purilaispaikan nälkämenyy: IMG_0883.webp

Niin toi on ilmeisesti tämä TV:stäkin tuttu Eagle's Delin burgerihaaste, joka oli Man V. Foodissa, ja jonka aikaisemman version Furious Pete jollain videolla pupelsi. Näähän lupas aina kasvattaa tota haasteburgeria sitä mukaa, kun joku sen onnistuu syömään. Syöjä saa vielä nimensäkin listaan.

Eihän noita kärkipään settejä kukaan normaali-ihminen pysty vetämään. Jos saakin vedettyä tommosen burgerin mötkäleen ensin huiviinsa, niin perään pitäs kiskoa 2,2kg ranskalaisia. Tekemätön paikka, kun normaalin Amarillon burgerinkin jälkeen jää ranskalaisia syömättä, saatika sitten tuollaisen :)

Zone-sarja -42%
No enpäs ollut kuullut koko paikasta aikaisemmin, kun ei tule tuollaisia telkkariohjelmia katsottua. Asun aika lähellä, ja kävelyllä tuli napattua tuo kuva.

EDIT: nettilinkki vielä: Eagles Deli

Hmm, rupes kiinnostamaan, että saisko ton pelkän burgerin alas. Ilmeisesti tuossa kerroshampurilaisessa on 12 pihviä á 225g. Jokaisen pihvin päällä on 2 siivua pekonia ja 2 siivua cheddaria. Varmaan sämpylässä on perinteiset majoneesi, punasipuli, tomaattia ja salaatti.

Pihveistä painoa 2,7kg. Kotimaassa jos tekee amerikan pekonista, niin päälle tulisi noin 410g olettaen, että pekonipaketissa on 10 siivua. Tolla kotimaisista kaupoista saatavalla Hohclandin cheddarsiivulla tulisi lisäpainoa kolmen paketin verran eli 600g. Sämpylät ja lisukkeet kun laskee lopuksi vielä päälle, niin burgerin kokonaispaino olisi jossain 3,8-3,9kg:n nurkilla. En löisi vetoa itseni puolesta, kun pelkkää pekonia ja juustoa pitäisi saada alas kilon verran :)

Tohon päälle reilu pari kiloa ranskalaisia ja kokonainen suolakurkku, niin tättärää.

Noitako oikeasti joku saa temmottua? Aikamoinen mahalaukku pitää olla.
No siis tuo kolmanneksi ylimpänä oleva annos on jo todella kova suoritus, jos sen joku normijamppa on pystynyt vetämään. Kakkosenhan veti ainoana tää netistä tuttu kilpasyöjä Furious Pete.

Eihän nuo normisyöjän annoksia ole sinne päinkään. Näitä kohtuu kookkaita burgereita saa aina joku vedettyä, mutta tuo 2,2kg ranskalaisia päälle on kyllä tekemätön paikka.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joskus gossena tuli tempaistua 6 clubburgeria, jotka olivat hötönhöttöä. Ei tarvittu perunoita kyytipojaksi. :)

Jos nykii pussillisen pakasteranskiksia, niin sitäkin voi pitää mun mielestä meriittinä (maku ei suoranaisesti houkuta ahtamaan). Kilojen mätöt ovat hämmentäviä.

Back
Ylös Bottom