ulkomuoto

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Hehe, bigoreksiapa hyvinkin. Voin kuvitella miten joku nuori naisreportteri on keksinyt tuonkin käsitteen että saisi tehtyä raflaavan jutun punttisalin pahuudesta. "Käykää lenkillä, venytelkää ja syökää porkkanoita. Salille ei kannata mennä koska siellä saa nopeasti isot ja rumat pattilihakset" :E

Se että anorektikko näkee itsensä kauheana manaattina vaikka painaisi enää 40kg, ei onneksi taida olla verrattavissa siihen että bodari näkee aina itsessään puutteita ja liian vähän lihaa.
Kyllä jokainen varmasti itsestään näkee että lihaa tosiaan on tullut salin aloittamisen jälkeen lisää. Mutta kuitenkin... Ei sitä lihaa ole koskaan tarpeeksi.

Mulla taitaa olla bigoreksia :eek:

^^ itse asiassa se taitaa hyvinkin olla verrattavissa.... Sairaus mikä sairaus.

Hehe, bigoreksiapa hyvinkin. Voin kuvitella miten joku nuori naisreportteri on keksinyt tuonkin käsitteen että saisi tehtyä raflaavan jutun punttisalin pahuudesta. "Käykää lenkillä, venytelkää ja syökää porkkanoita. Salille ei kannata mennä koska siellä saa nopeasti isot ja rumat pattilihakset" :E

Se että anorektikko näkee itsensä kauheana manaattina vaikka painaisi enää 40kg, ei onneksi taida olla verrattavissa siihen että bodari näkee aina itsessään puutteita ja liian vähän lihaa.
Kyllä jokainen varmasti itsestään näkee että lihaa tosiaan on tullut salin aloittamisen jälkeen lisää. Mutta kuitenkin... Ei sitä lihaa ole koskaan tarpeeksi.

Tuskin on, jos tolla tavalla heität huumoria siitä. Tai sitten vaan kiellät sen. Sekin on hauskaa kun nuoret aikustumista odottavat ihmiset voi tyrmätä asioita ilman tietopohjaa.

Mä en henkilökohtasesti usko bigoreksiaan myöskään.. Anorektikko katsoo peiliin ja näkee itsensä lihavana. "Bigoreksikko" katoo peiliin ja näkee lihaksikkaan vartalon jota huijaa pitävänsä laihana jotta saisi motivaatio kasvattaa lisää lihasta :D

Kummasti jokainen "bigoreksikkokin" taitaa kotona aina peilin edessä poussailla.. :)

Se on varmasti vaikea näin nuorena (itsekin olen) että on olemassa jos jonkinnäköisiä sairauksia on olemassa. Kyllä kehonrakennuksesta voi tulla sairaalloista ja pakonomaista eikä kyse ole silloin mistään terveestä touhusta. Olkoon sille mikä nimike tahansa, niin kyllä on varmasti olemassa tietynlaista käänteistä anoreksiaa. Se että kaikki kehonrakentajat tästä kärsisivät on hyvin todennäköisesti täysin väärä oletus, mutta kuitenkin joku tai jopa monet voivat kokea touhun pakonomaisena ja sairaalloisena. Olkoon se bigoreksiaa tai ei.

Ja mikä argumentti tuo pousailu muka oli. Kyllähän anorektikkokin peiliin katsoo.

Itseasiassa ei välttämättä näe. Kuntosaliharrastaja/kehonrakentaja voi nähdä itsensä joka tapauksessa pienenä vaikka olisi kuinka lihaa. Tietää kyllä asian ehkä, että lihaa on, mutta ei halua uskoa tai ei vaan usko. Aina sieltä tuijottaa sama kynis peilistä vaikka tietäisi, että lihaa on tullut vuosien varrella vaikka kuinka paljon.

Siihen vielä lisää epämääräisemmät tavat lisätä lihaa, niin keitos on valmis. Ihan samalla tavalla muut syömishäiriöiset käyttävät ulkopuolisia apuja, että pääsisivät haluamaansa lopputulokseen. Kuten kaikki tietävät niin aina ei voi saada mitä haluaa ja siihen on tyytyminen. Tavoitella voi yrittää silti, joskaan sekään ei tuo välttämättä sitä mitä haluaa. Jos ei voi saavuttaa sitä mitä haluaa, niin voi ainakin viedä tosi pitkälle.

Se on varmasti vaikea näin nuorena (itsekin olen) että on olemassa jos jonkinnäköisiä sairauksia on olemassa. Kyllä kehonrakennuksesta voi tulla sairaalloista ja pakonomaista eikä kyse ole silloin mistään terveestä touhusta. Olkoon sille mikä nimike tahansa, niin kyllä on varmasti olemassa tietynlaista käänteistä anoreksiaa. Se että kaikki kehonrakentajat tästä kärsisivät on hyvin todennäköisesti täysin väärä oletus, mutta kuitenkin joku tai jopa monet voivat kokea touhun pakonomaisena ja sairaalloisena. Olkoon se bigoreksiaa tai ei.

Ja mikä argumentti tuo pousailu muka oli. Kyllähän anorektikkokin peiliin katsoo.

kyllähän tuo on ihan oikea sairaus korvien välissä. ihan mikä tahansa on sairasta jos siitä tulee "liian tärkeää" ja pelkästään yhdestä asiasta tulee elämän tarkoitus ja kaikki aika menee siihen plus sitä tukevaan oheistoimintaan.

siinä ei mutut auta, mielelläni kuuntelen jos esimerkiks psykiatri joka on ollut ko tyyppien kanssa tekemisissä, kertois mielipiteensä aiheesta mutta lukiolaisten "ei mun mielestä se oikeesti voi silleen olla niinku" ei nyt ole edes kannanotto mihinkään suuntaan.

e: ja myönnän, mulla on päiviä milloin näyttää siltä kuin olisin 50-kilonen, ei lihaksia ja läskiä pursuilee joka välistä. en koe sitä aistiharhaksi tai mielikuvituksen tuotteeksi.

kyllähän tuo on ihan oikea sairaus korvien välissä. ihan mikä tahansa on sairasta jos siitä tulee "liian tärkeää" ja pelkästään yhdestä asiasta tulee elämän tarkoitus ja kaikki aika menee siihen plus sitä tukevaan oheistoimintaan.

Tuohon vielä, että jos on kyse puhtaasti omistautumisesta josta nauttii ja kokee saavansa jotain elämää suurempaa iloa tai vastaavaa, niin en itse näkisi, että siinä ongelmaa vaikka käyttäisi kuinka paljon aikaa "omaan juttuunsa".

Jos taas kaikki muu jää ja asiat kerääntyy ja henkilö keskittää asiansa yhteen asiaan vaan ja vielä itse kärsii tilanteesta, niin menee heikommin.

Tämä vaan mutuilua.

Niinhän se on, että addiktio on ongelma vasta kun elämä ja työt siitä kärsii.

Uskon, että jokaiselle tulee jossain vaiheessa se piste, että terveys voittaa liiallisten tavoitteiden tavoittelemisen.

Takaisin vielä kysyjän huoleen. Kaikki neuvot tyyliin: "juo kermaa/syö kaikki mitä näet" tai "älä harrasta aerobista" kannattaa kyllä mun mielestä suodattaa korvien ohi samantien. Syö paljon, mutta hyvälaatuista ruokaa. Vedä punttia, mutta kannattaa ehkä harrastaa muutakin. Tossa iässä voi rakentaa hyvät pohjat tulevaisuuteen. Liikaa näkee näitä alle 18 - v. kavereita, jotka keräävät massaa (läskiä) 20+ - kiloa vuodessa ihan älyttömillä ruokavalioilla ja kuvittelevat sitten olevansa oikeita bodareita (tällä en tarkoita nyt todellakaan henkilökohtaisesti ketään).

Saliäijän pitäisi kyllä näyttää saliäijältä ympäri vuoden, eikä niin, että vatsat näkyy hikiseen kuukauden heinäkuussa ja sitten taas armoton sikabulkki päälle. Tavallinen läski on vain läski. Läski, joka käy salilla onkin vain massakaudella. Itseään on niin helppo huijata.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

siinä ei mutut auta, mielelläni kuuntelen jos esimerkiks psykiatri joka on ollut ko tyyppien kanssa tekemisissä, kertois mielipiteensä aiheesta mutta lukiolaisten "ei mun mielestä se oikeesti voi silleen olla niinku" ei nyt ole edes kannanotto mihinkään suuntaan.

e: ja myönnän, mulla on päiviä milloin näyttää siltä kuin olisin 50-kilonen, ei lihaksia ja läskiä pursuilee joka välistä. en koe sitä aistiharhaksi tai mielikuvituksen tuotteeksi.

Näitä päiviä on. Eikä se ole mitään itsensä huijaamista huumorilla, että kylläpäs tässä nyt ollaan kyniksiä. Kyllä se joskus iha pistää masentamaan. Onneksi on nyt suht pitkään mennyt hyvin. On tullut kasvua henkisellä puolella aika lyhyen ajan sisään paljon ja oppinut arvottamaan asioita hieman eri tavoin kuin vaikkapa puolisen vuotta sitten. Tai pari kuukauttakin...

Tuohon vielä, että jos on kyse puhtaasti omistautumisesta josta nauttii ja kokee saavansa jotain elämää suurempaa iloa tai vastaavaa, niin en itse näkisi, että siinä ongelmaa vaikka käyttäisi kuinka paljon aikaa "omaan juttuunsa".

Jos taas kaikki muu jää ja asiat kerääntyy ja henkilö keskittää asiansa yhteen asiaan vaan ja vielä itse kärsii tilanteesta, niin menee heikommin.

Tämä vaan mutuilua.

Aivan, jos siitä nauttii ja saa nimenomaan tyydytystä niin en näe mitään ongelmaa. Mutta jos se nautinto tarkoittaakin sitä että se onkin ainoastaan pahan olon lievittämistä, niin silloin on ongelmia. Varmastikin itsetunnon kanssa tai jotain sellaista.

Niin tästä "bigoreksia" keskustelusta... Pointtini oli siis tosiaan se, etten henk koht usko koko "tautiin" ja mielestäni sen rinnastaminen anoreksiaan jo nimensäkin perusteella ei ole aiheellista. Nimittäin se, että näkee itsensä säälittävänä kyniksenä on useimmin juuri paras keino hankkia treenimotivaatiota ja se kuuluu asiaan koska kerran tavoitteena on kasvaa isoksi.

Kyseessä ei mielestäni ole syömishäiriöön verrattava tila mikä aiheuttaisi liiallista piikittämistä ja punttausta joka johtaisi kuolemaan. Näin taas voi tapahtua esim. anoreksiassa kun henkilö kirjaimellisesti tappaa itsensä pidättäytymällä syömisestä, ja se tapahtuu suhteellisen lyhyessä ajassa.

Ei tätäkään postia varmaan tajuttu, mutta so not!
Mielipiteistä voi väitellä hamaan tulevaisuuteen lopulliseen ratkaisuun siltikään pääsemättä, ja tämä ei ole edes oikea treadi siihen tarkoitukseen.

taisin saada kommentillani kunnon väännön aikaan :D

Vaikea lähteä perustelemaan kumpaakaan väitettä: onko ongelma anoreksiaan verrattavissa vai ei.... voiko tuota lähteä jäsentämään yhdeksi sairaudeksi? itse en usko ns. sairauden eli "bigoreksian" olemassaoloon

Kyseessä ei mielestäni ole syömishäiriöön verrattava tila mikä aiheuttaisi liiallista piikittämistä ja punttausta joka johtaisi kuolemaan. Näin taas voi tapahtua esim. anoreksiassa kun henkilö kirjaimellisesti tappaa itsensä pidättäytymällä syömisestä, ja se tapahtuu suhteellisen lyhyessä ajassa.

:offtopic: siis koko vääntö, mutta tungempa lusikkani soppaan.

Tämä on hyvä pointti, siis anoreksia on ymmärtääkseni tilastollisesti todennäköisimmin kuolemaan johtava psyykkinen sairaus, siis anoreksiaan sairastuneista suurempi osa kuolee, kun vaikka masennukseen.

Toisaalta termi bigoreksia on jossain määrin osuva myös, nimenomaan jos puhutaan tosta piikittämisestä. En nyt sano roinaamisen hyväksyttävyydestä kilpaurheilussa juuta enkä jaata, koska on olemassa lajeja joissa ei käytännössä testata, eli jos haluaa menetyä, on leikkiin ryhdyttävä.

Sen sijaan ihan harrastuspohjalta, oli se sitten kuinka vakava harrastus hyvänsä, douppaaminen menee mielestäni hippasen ton pakonomaisuuden puolelle, -jos ei ole tarve kilpailun takia, mikä sekin selityksenä on vähän siinä ja tässä, jos ei ole esim. saavutettavissa huomattavaa taloudellista hyötyä yms.- koska silloin tavoitellaan suurempaa kokoa tai voimaa, kuin mihin ylipäätään olisi mahdollisuus, ja varmasti jokaisella on resurssit kasvaa omassa mittakaavassaan varsin isoksi ja/tai vahvaksi ilmankin, ajan kanssa ja kovalla työllä.

Pitkä postaus, ja aiheeseen josta jo pakkiksella useestikkin väännetty, mutta oli nyt pakon omainen tarve. Tarkoitan siis sitä, että yhtälailla kun anorektikko haluaa olla laihempi kun on mahdollista, ja kuolee, haluaa "bigorektikko"(mikä ei varmasti ole mikään todellinen diagnoosi, kuten anoreksia) olla suurempi kun on mahdollista, ja douppaa- siihen tosin harvempi saman tien kuolee, mutta riskeistäkin tältä foorumilta löytynee riittävästi tarinoita.

Bigoreksiasta ja anoreksiasta on varmasti riittämiin juttua jossain muussa threadissa. Tämän threadin alkuperäinen aihe ei ollut kumpikaan edellämainituista.

Jotta takaisin asiaan tai sitten oikeaan threadiin.

Timmitystä.

Empä mä mitään sopivampaa paikkaa löytäny. Nii että minkäslaista treeniä pitäs tehä että niinku sais kroppaa timmimmäksi ja lihakset paremmin näkyviin.?? Oon vähä reilu 170 pitkä ja maybe 65kg. etten silleen mikään hirvee rasvapallo, mutta on tuossa mahan ympärillä vähän ylimäärästä kyllä:D . Mitäs suosittelette??:) Kiitos vastanneille.:worship:

Empä mä mitään sopivampaa paikkaa löytäny. Nii että minkäslaista treeniä pitäs tehä että niinku sais kroppaa timmimmäksi ja lihakset paremmin näkyviin.?? Oon vähä reilu 170 pitkä ja maybe 65kg. etten silleen mikään hirvee rasvapallo, mutta on tuossa mahan ympärillä vähän ylimäärästä kyllä:D . Mitäs suosittelette??:) Kiitos vastanneille.:worship:

Ihan normaalia treeniä kuten aikasemminkin. Dieetti auttaa asiaan. Eli syöt vähemmän mitä kulutat.

Aloittaessani salihommat oli painoni huikeat 53kg...Olin tuolloin pari senttiä lyhyempi.Nyt pituutta mahtavat 175cm:) Olen aina ollut rakenteeltani hoikka...
Nyt painoa kertynyt 83-85kg,vähän heittelee...Eli pitkäjänteisellä treenillä on painoa tullut ja rasvaa en ole kerännyt:) Ongelmani on aina ollut huono syöminen,siis nuorempana ei "ehtinyt" syödä tarpeeksi usein ja ajoittain kehitys oli huonoa:( Mutta satsaa siihen että syöt tasaisin välein.Perusruokaa!! Osta jotain laadukkaita lisäravinteita,mielestäni proteiini (voi olla hiilareitakin)ja kreatiini riittää.Turha popsia kaikkea.perusasiat kuntoon.Kyllä sitä massaa hiljakseen kertyy....Ehkä kreatiinin kanssa voisit vuoden pari odotella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom