Ulkomaille lisäravinteiden kanssa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kko
  • Aloitettu Aloitettu

kko

Onks kellään tietoa, miten pitäisi kuljettaa lisäravinteet reissulle? Kaikki omissa pusseissaan ja purkeissaan että näkyy mitä ne sisältää vai voiko olla vaikka palkkarit sekotettuna valmiiksi. Tuleeko ongelmia, jos löytävät "jauhopusseja"? Oon lähössä kohta Kanadaan eikä huvittais raahata hirvittävää määrää purnukoita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No olisiko se mahdoton ajatus ostaa lisäravinteet sieltä Kanadasta? Maltodekstriini erikseen taitaa sellaisenaan olla siellä ulkomailla harvinaisempi tuote, mutta kyllä sieltä varmasti ihan asiallisia palautusjuomia saa.

kko sanoi:
Onks kellään tietoa, miten pitäisi kuljettaa lisäravinteet reissulle? Kaikki omissa pusseissaan ja purkeissaan että näkyy mitä ne sisältää vai voiko olla vaikka palkkarit sekotettuna valmiiksi. Tuleeko ongelmia, jos löytävät "jauhopusseja"? Oon lähössä kohta Kanadaan eikä huvittais raahata hirvittävää määrää purnukoita.
Tuskin Kanadassa mitään ongelmia tulee vaikka laittaisit ne erilleeseen pussiin/purkkiin. Siihen viereiseen valtioon mennessä en kyllä tätä suosittelisi ;)

Itse olen lähdössä syyskuussa Italiaan 2 viikoksi ja ajattelin pakata pussin tai kaksi XL:ä mukaan. Toki Kanadasta saa varmasti helpommin ja halvemmalla lisäravinteet, kuin Italiasta, mutta on sitten eria-asia jaksaako alkaa metsästään ensimmäisenä maahan saapuessa lisäravinteita (tämä riippuu paljon paikasta minne menet). Myöskin tuttu ja turvallinen tuote on hyvä asia. Eli ei tarvi kärsiä odottamattomista vaivoista joita uusi tuote saattaa aiheuttaa. Eli jos tilaa matkakasssista löytyy niin tutut tuotteet vaan messiin.

ainut vaan miten kanadan "tulli " asian ottaa sillä tonne pohjoisamerikkaan kun on kaiken kattava elintarvikkeiden tuonti kielto...

ostaisin varmuuden vuoki sieltä.. sillä muuten .... viyyyyyyy.. plumpsista.. -> roskiin

ja sit pitää ottaa huomioon että italia ja kanda on ihhhhan eri juttu italia kuuluu eu:n joten siellä ei ole edes tullia kyyläämässä...jos et ole paha rikollinen..mutta useissa maissa senkin hoitaa rajavartiosto..

meillä suomessa kun ne on 2:n eri ministeriön alaista instanssia. valtionvarain- ja sisäministeriön.

ja muistakaa että kanadaan mennessä siis kaikki ruoka aineet pois..

kronosis sanoi:
ainut vaan miten kanadan "tulli " asian ottaa sillä tonne pohjoisamerikkaan kun on kaiken kattava elintarvikkeiden tuonti kielto.....

Mutta mitä se tuontikielto tarkottaa? Kai sinne ny saa viedä esim. kokistölkin niin eikö oo sama jos vie muutaman tötsän valmista proteiinijuomaa tai palkkaria??? On tosiaan vähän outo lähtee heti ens töikseen pitkän lennon jälkeen ettimään lisäravinteita...

en ole ihan perillä yksityiskohdista mutta nyrkkisääntö on että avattuja paketteja ei yleensä mihinkään maahan saa tuoda...

ja monet voi esim antaa mennä jos määrät on todettavissa itse nautittaviksi mutta milestäni ainakin usaan on totaali kielto ruokaan.. anopilta lähti levät ja makkarat :D

jos mietetyttää niin ota yhteys kanadan konsulaattiin ja kysy..

ja jos haluat jotain hyvää tästä etsiä niin kanadassa ja jenkeissä yleensä kaikki lisäravinteet yms bodaustuotteet on myynnissä sellaisilla lääkeaineilla jota suomessa ei saa myydä..
eli jotain tehokkaita tavaroita voi sielt saada ; )

hyvä esimerkki ruokakaupassa myytävästä vicks merkkisestä flunssatabusta.. joka on sellainen sininen kurkkupastilli mutta se sisältää kaikennäköistä piristettä mm efedriiniä et kiva...

Toden totta, voihan tätä tilannetta hyödyntää ostamalla sieltä jotain epäilyttäviä sekoituksia :D Tai sitten jotain hyödyllistä ja huokeampaa kuin Suomessa. Täytyy kai ottaa lista mukaan, mitä ainesosia yleensä käyttää, että voi siellä kaupassa verrata... jos ei samoja merkkejä löydy, mitä yleensä käyttää.

Hehe, kyllä noita ravitsemusaineliikkeitä löytyy aivan älyttömän helposti isoista ostoskeskuksista. Ja varmaan aika pieni todennäköisyys, että rupeavat penkomaan purkkeja ja pusseja. Itselläkin oli Jenkkeihin mennessä ja sieltä tullessa reilusti pussia ja purnukkaa matkassa ja laukut pengottiin pariin kertaan per suunta, mutta eipä noista välitetty yhtään mitään.

Varmuuden vuoksi otin muuten sinne mennessäni sellaista protskua, joka oli tunnetun Jenkki-firman markkinoimaa, ja kaikki kuitit vielä matkaan.

Itse olen kulkenut tämän vuoden puolella Suomi- Jenkkilä väliliä useamman kerran. Aina on ollut avattuja lisäainepurkkeja matkassa. Jenkeissä avaavat lähes aina laukun ja näkevät purkit. Koskaan eivät ole edes kysyneet mitä sisältävät. He ottavat, jollakin liinalla, näytteitä ympäri laukkua ja laittavat analysaattoriin. Jos analysaattori alkaa piippaamaan, sitten tehdäänkin tarkempi tutkimus.

Olen kuljettanut sekä suomalaisia, että jenkki lisäainepurkkeja matkassani. Lisäaineita on ollut prodee, hiilareita, kreaa, glutaa ja vitamiinejä.

Eiköhän elintarvike kiellossa ole kyse tavaroista, jotka voivat pilaantua. Siten jauhot eivät kuulu ko. tuotteisiin.

Jos olet lomamatkalla, niin kannattaa miettiä onko aikaa istua pari päivää mankihaussissa, jos alkavat "vittuilee". Mikäli olet pitemmällä työmatkalla, niin who cares? Purkit eivät kuitenkaan sisällä mitään ns. kovaa kamaa!!

Mä menin Saudeihin, niin paikallinen tulliukko kyyläs vain sivusilmällä EASin MPR-pusseja. Siellä sentään huumeukoilta katkottiin kaulat perjantaisin torilla ;-))

Oon ite menossa ens kuuksi kiertämään Usaa pitkin poikin ja luonnollisesti aattelin, että kätevintä olis pakata jauhot minigrip-pussukoihin ja teipata ne lantiolle... :D

Mutta siltä varalta, että jätän tämän masterplanin toteuttamatta, olisko kellään vinkata jotain hyvää ostospaikkaa - myydäänkö niitä jenkkilässä urheiluliikkeissä, apoteekeissa vai mitäs ketjua/liikettä vois etsiskellä sillä silmällä?

ottakaa nyt huomioon että jenkeissä kuntoilu ja lisäravinteiden popsiminen on vähän eri luokkaa kun suomessa..

perus jenkki perheessä syödään aamupalaksi lsäravinteista tehtyä pirtelöö, sillä protskut on saanut suuren suosion laihdutus piireissä..

luultavasti kaikista urheilukaupoista ja suuremmista marketeista saa.. saahan sitä suomesta prismastakin :D

Nostin nyt tän topikin ylös ku itellä on Thaimaan reissu tiedossa.Voinko huoletta ottaa palarit messii?Kuinka tarkkoja siellä ollaan?

Lähdössä Tanskaan pidemmäksi aikaa. Mitään tietoa saako sinne viedä proteiinijauheita, 500 mg C-vitamiineja, testobuustereita (esim. tribulus), aminohappoja jne? Kuuluu olevan aika tiukka maa kaikessa.

Osin aiheesta ja aiheen vierestä:

USAan otin mukaan kalaöljykapselit ja 500mgn c-vitskut sekä myös 1000mgn vitskuporeet kaiken varalta. Mitään ajattelematta otettiin messiin kotoota myös muutama tonnikalapurkki sekä suomalaista ruisleipää ;). Tullilomakkeisiin täytettiin tietenkin, että mitään ei oo messissä.. kukaan ei ollut edes avannut laukkuja, joten ei se nyt NIIN tiukkaa ole.

Jauhoista ja Tanskasta mulla ei sitten olekaan mitään tietoa.

Voi perse sentään, jos jollekin matkalle täytyy olla omat jauhot mukana. Laittaa vaan perusravinnon kuntoon, niin menee vuosikausia normimies/nainen eteenpäin. Siis oikeesti, raahaatte ulkomaille jotain lisäravinteita?!?!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom