Ulkomaanpuhelu Ranskaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suppo78
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
46
Jep. rouva lähti ranskaan vaihtoon ja tarttis soitellakin sinne. Joten onko kokemuksia mikä on edullisin vaihtoehto. Mulla on saunalahden liittymä ja rouvalla on suomalainen ja ranskalainen matkapuhelinliittymä käytössä. Saunalahden sivut tarjosivat:
-ranskalaiseen lankaverkkoon 0,168e
-ranskalaiseen matkapuhelimeen n.0,336e.

muualla äkkiseltään katsottuna näytti kalliimmalle. mm. joku finnetin puhelu oli 0,48e/minuutti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt kyllä vastaan huonolla tietämyksellä mutta kannattaa ottaa myös selvää paljonkon sen puhelun vastaanotto maksaa. Joissakin maissa vastaaminen maksaa euro/min. Mut helpoimmin/varmimmin saa selville kun soittaa kummankin operaattorin asiakaspalveluihin ja selittää niille tilanteen. Ne varmaan auttaa.

Periaatehan on se, että jos rouvasi käyttää ranskalaista liittymää ---> sinä maksat ekstraa, mutta jos hän käyttää suomalaista ----> hän maksaa ekstraa.
Perustuu siihen, että jos soitat suomalaiseen numeroon, niin et voi tietää missä päin maailmaa puhelin sijaitsee, joten vastaanottaja maksaa.
Noissa ulkomaan puheluhinnoissa kannattaa tarkastaa sisältääkö summa jo normaalin matkapuhelinmaksun. Eli onko kokonaissumma 0.336€+normaalimaksu toiseen operaattoriin vai pelkästään 0,336€. Epäilisin ensimmäistä.
Käsittääkseni Tele2:lla on aika edulliset ulkomaan puhelut, samoin kuin jo mainitsemallasi Saunalahdella. Kannattaa käydä katsomassa nuo Tele2:sen sivut. Samaten kaikki vastaanottomaksut löytyy operaattorien kotisivuilta.
Saattoi tulla tuttuakin asiaa, mutta siinä jotain...

Niin ja selvennys, jos hänellä on ranskalainen liittymä, niin hänen ei tarvitse maksaa vastaanotosta. Näin ainakin minun ymmärryksen mukaan.

Edit: hitaudesta sakotetaan.

Olin tuossa männävuosina Ruottissa töissä ja ensimmäisen puhelinlaskun saanti oli kyllä mieleenpainuva. Enhän minä mistään vastaanottomaksuista tienny. Normi puhelinlaskut oli ja on markoissa ollu aina jotain parin sadan markan kieppeillä. Sain sitte vähän reilun tuhannen markan laskun vaikka olin soitellut suht. vähän itse suomeen. Sillon laitoin ruottalaisen liittymän.

Kannattaa selvitellä nettipuheluiden mahdollisuutta.. En mitään ko tekniikasta ymmärrä, mutta eikö peräti messengerin kauttakin voi ääntä siirtää?

fish sanoi:
Kannattaa selvitellä nettipuheluiden mahdollisuutta.. En mitään ko tekniikasta ymmärrä, mutta eikö peräti messengerin kauttakin voi ääntä siirtää?

joo olen itse miettinyt samaa vaihtoehtoa, vaan en tajua tosta tekniikasta paljoakaan.

soittamisesta vielä sen verran, että soitan siihen ranskalaiseen matkapuhelinliittymään jolloin se ei mee rouvan piikkiin vaan mun. kattelin ton tele2 hintoja mutta ne oli lankalittymiin. esim saunalahdella oli puolet kalliimpi toi matkapuhelinmaksu. täytyy tarkkailla tilannetta.

Maa Koodi €/min
Ranska 33 0,116
Ranska matkapuh 33 0,310
Ranskan Guyana 594 0,550
Ranskan Polynesia 689 0,810

*Hinnat voimassa 15.11.2002 alkaen toistaiseksi. Hinnat sisältävät alv:n 22 %.

Jokaisen maan kohdalla hinnat on ilmoitettu erikseen kiinteään liittymään sekä matkapuhelimeen. Mikäli maan kohdalla on vain yksi hinta, ovat puhelut saman hintaisia sekä kiinteään liittymään että matkapuhelimeen soittaessa. Hinnat eivät sisällä paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksua. Pvm/mpm-osuuden veloittaa oma operaattorinne.

Tele2:n puhelumaksu on 0,059 €

Yllä suoraan Tele2:sen sivuilta. Eli soitto Ranskaan matkapuhelimeen maksaa 0,31€+Saunalahden normaali matkapuhelinmaksu toiseen operaattoriin/min (+Tele2:sen puhelumaksu 0,059€, joka on käsittääkseni per puhelu).
Lankaan olisi 0,116€+mpm/min (+Tele2:sen puhelumaksu 0,059€).

Näin Tele2:lla, en tosiaankaan tiedä, että onko se edullisin. Jotkut tuttavani ovat sitä käyttäneet, kun ovat ulkomaille soitelleet. Itse en ole koskaan käyttänyt ko. palvelua.

Vuonna 2000 ihmettelin, kun ei mennyt tekstarit perille ja puhelut meni aina vastaajaan. Kyseessä siis oli yhteydenotto Ranskaan matkapuhelimeen.

Selvisi sellainen juttu, että Ranskassa jotkut operaattorit ei salli yhteydenottoa ulkomailta. En tiedä onko asia muuttunut, koska tapauksesta tosiaan on 3,5 vuotta.

Kandee siis ottaa tällainenkin vaihtoehto huomioon...

TELE2 on aika halpa ulkomaille soitettaessa. Olen soitellut Hollantilaiseen lankaliittymään ja semmonen 30min puhelu maksaa reilun kaksi euroa jos muistan oikein. TELE2 on vaan siitä ikävä, että ainakin DNA:ta käyttävä joutuu maksamaan TELE2 laskun erikseen, eli se ei sisälly liittymän laskuun. Joskus mä soittelin sellaisella suuntanumerolla kuin 99590 ulkomaille, en muista firmaa, mutta se oli kanssa halpa.

Suppo78 sanoi:
joo olen itse miettinyt samaa vaihtoehtoa, vaan en tajua tosta tekniikasta paljoakaan.

soittamisesta vielä sen verran, että soitan siihen ranskalaiseen matkapuhelinliittymään jolloin se ei mee rouvan piikkiin vaan mun. kattelin ton tele2 hintoja mutta ne oli lankalittymiin. esim saunalahdella oli puolet kalliimpi toi matkapuhelinmaksu. täytyy tarkkailla tilannetta.
Pitemmän päälle käy varmaan halvemmaksi ostaa vaikka kiinteä internetliittymä. 256 nopeudella hintaa tulee varmaan 30? kuussa, siihen mikki päälle noin 10?. Ja puhua saa vaikka kuukauden putkeen. Tietenkin noi samat pitää olla siellä ranskan päässäkin, en tiedä millasia hintoja siellä sitten on.

fish sanoi:
USAssa ollessa pidettiin joka sunnuntai kuvapuhelusessio vanhempien kanssa NetMeetingillä. Junnu sai siinä jutella ja piirrellä isovanhempien kanssa ja välillä videoyhteyskin toimi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom