Eugen sanoi:
Jos minulta otetaan tsetseenien lailla kaikki, kunnia, tulevaisuus ja jätetään jäljelle vain viha, kosto ja lohduttomuus, niin minulta riistetään samalla inhimillisyys. Silloin voin tehdä mitä tahansa, koska minulla ei ole mitään menetettävää, ainoastaan kostettavaa. Tälläisellä mielentilassa KUKA TAHANSA tekee MITÄ TAHANSA saadakseen tilit tasoihin. Psykologit kutsuvat sitä rikolliseksi mielenlaaduksi. Eivät nämä ihmiset ole hulluja, he ovat vain ajautuneet tuohon tilaan, jossa kaikelle järjettömyydelle on olemassa looginen syy.
Toi on ehkä fiksuinta tekstiä mitä mä olen lukenut pakkikselta koskaan.
En hyväksy lasten tappamista en. En missään päin maailmaa yhdenkään siviilin tappamista jonkun poliittisen päämäärän eteen. Yhtä asiaa en ymmärrä; missä menee se raja, jonka jälkeen ei enää saa "ymmärtää" tekoa tuottavia syitä? Missä on se raja, jonka jälkeen suomalaisbodari saa kirjoittaa ainoastaan :sauna: tai :rättipää: leimautumatta lapsenmurhankannattajaksi?
Mä näen sen päinvastoin - mitä järjettömämpiä tekoja ihmiset tekee, sitä tärkeämpää on on miettiä tekoon johtavia syitä viileän analyyttisesti. Miten järjettömyys estetään jatkossa, jos tätä ei tehdä?
Mä muistan, kun täällä oli threadi siitä äijästä, joka tappo ne lapsensa (just luki hesarissa, että murhasta tuli syyte. Tämä tarkoittaa sitä, että Suomalainen oikeussysteemi pitää täysin mahdollisena, että ihminen voi tappaa lapsensa TÄYSISSÄ JÄRJISSÄÄN! Tämähän on murhan loogikan sisäinen edellytys, mielestäni tässä yhteydessä melkoinen "contradiction in terms"). Ja sitten 200 pakkislaista kirjoitti vuoronperään :sauna: , :niskalaukaus: , :kidutetaan: - tyyppisiä max kahden lauseen posteja. Kaikki yritykset tämän tyyppisen tapahtuman selittämiseksi tulkitaan näissä suomalaisissa nettifoorumeissa tapahtuman kannattamiseksi ja hyväksymiseksi. Ja se on kuulkaa virhepäätelmä.
Voiko suomalaisbodari tietää, millaista on olla tshetseeni? Ei voi. Me ei tiedetä, miltä tuntuu elää jonkun vieraan vallan alla. Voiko tietää, miltä kostonhimo ja katkeruus tuntuu? Kyllä voi.
Mun broidi sai aikoinaan turpaansa. Mun teki ihan vitusti mieli mennä kostamaan. Onko joku teidän läheinen joskus hakattu? Miltä se tuntui? Löytyykö pakkikselta joku, jonka sisko on raiskattu? Miltä se tuntui? Yrittäkää vähän eläytyä, että miltä voisi tuntua, jos oma isä esim. kirjoittelisi paikallislehteen poliittisia kolumneja, ja jossain vaiheessa se haettaisiin yöllä teidän himasta ja telotettaisiin niskalaukauksella. Miltä se tuntuisi? Miten moni pakkislainen on menettänyt läheisensä jonkun muun kuin vanhuuden tai sairauden kautta? Onko joltain tapettu omainen? Miltä se tuntui? Yrittäkää miettiä, miltä tuntuisi, jos venäläiset tulisi teidän himaan, täysin selvinpäin, hakisi sun broidin pois, ja sä tietäisit, että ne tappaa sen. Mä miettisin koko lopun elämäni sitä, miten paljon mun broidi on pelännyt ennen kuolemaansa. Ja mä TIEDÄN, että mä en olisi enää koskaan entiseni.
Pistäkää tohon fundamentaalinen islamilainen uskonnollisuus päälle, niin ehkä vähän ymmärrätte, mikä ajaa ihmisen mielipuoliselta näyttävään järjettömyyteen.