Ulkoinen kovalevy rikki?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaspa
  • Aloitettu Aloitettu
Maxtorin 120gb ulkoinen kovalevy päätti ruveta tänään kiukuttelee.
Oli tarkoituksena siirtää iso kasa videoita kovolle kunnes jossain vaiheessa kone ilmoitti: "G:\ ei ole käytettävissä Pyyntö epäonnistui I/O-laitevirheen vuoksi" Sama herja tulee komentorivillä. Tätä ennen kovo on toiminut moitteettomasti. Onko tässä nyt mitään enään tehtävissä, vai laitetaanko kovo verkonpainoksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos jollain sun kaverilla on linux, ni kokeile kopioida videoita hänen koneelleen kanssa. Jos sekään ei toimi, ni sit saattaa kovossa olla syntyny joku mekaniikkavirhe.

Mutua vaan, mutta uusiks alustus vois olla yks jos ei kovolla mitää tärkeetä ole.

joku diagnostiikkaohjelma voisi olla ihan hyvä ajaa läpi. eiköhän maxtorin sivuiltakin löydy heidän oma softa?

edit. Nojoo, vois taas avata silmät.. Ei taida diagnostiikat paljon auttaa, jos levyyn ei pääse ollenkaan kiinni:david:. Mixun ohjetta testaisin seuraavaksi.

Ostin Lacien 250Gt:n ulkoisen kovon viime vuoden lopulla. Ja nyt muutama päivä sitten se sanoi sopimuksen irti. Doh, lähetin sen verkkokauppaan takuuhuoltoon, soittivat tänään sieltä, et mitäs nyt tehdään?
"Tämä levy on tosiaan rikki ja se korvataan uudella. Tiedostojen palautus EI kuitenkaan kuulu takuun piiriin." Olin ihan äimänä, että kuinka se on mahdollista, ei kuulu takuun piiriin?
"Tiedostojen siirto uudelle levylle maksaa normaalisti 300€, mutta me voidaan tehdä se nyt 150€:llä.."

No levyllä oli jotain 150 gigaa erinnäistä sälää (valokuvia, videoita..), joista kertoivat pystyvänsä palauttamaan n. 80. Ja maksaa sitten tosiaan sen 150€. Eikä mulla ollut varmuuskopioita mistään, kun ostin koko masiiinan ns. varastoksi minne pistin kaiken mahdollisen sälän.. Perseestähän tämä on, mutta ELÄMÄ ON.

Itsellä kans korkkas LaCien 250 giganen heti uutena, just ku olin saanut sinne siirrettyä "talteen" musiikit, leffat, koulu yms. tärkeämmät hommat. Verkkokaupasta pistivät uuden tilalle. Vituttihan se, mutta onneksi oli kaikista tärkeimmistä filuista löyty jonkunlaiset kopiot erinäisillä levyiltä. Leffoja ja musiikkihan saa aina lisää "DC-verkkokauppasta".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom