"Osa 5.7: Venäjää ei saa millään syylliseksi, joten yritetään edes Kiinaa, kunhan saadaan Suomenlahden sulkeminen aikaan, mikä on sotatoimi
Parin viime päivän aikana on kansan pää sekoitettu noin parilla kymmenellä uutisella missä on nostettu esiin Venäläistä laivaa, joka ei ollut paikalla tapahtuma-aikaan, vaan 11 solmun nopeudella klo 1:20 26 km päässä. IS:n piirroksessa laiva oli toki laitettu aivan putken viereen.
Toki myös monta muutakin laivaa on nostettu esiin, jotka eivät olleet siellä päinkään, mutta joista esimeriksi puuttui ankkuri. Nyt KRP osoittelee Kiinalaista alusta, mutta vain kaksi päivää aiemmin merikapteeni Heikkilä osoitti ettei alus kykenisi sellaiseen:
”Heikkilä ei usko, että pieni, 169-metrinen Newnew Polar Bear voisi vetää perässään esinettä, jolla merenpohjan infrastruktuuria voisi vaurioittaa.”
Mutta varsinaisen tavoitteen paljasti Latvian presidentti. Suomenlahden sulkeminen. Nyt vain pitäisi saada Venäjä syylliseksi, eikä Kiina, mutta ehkä Kiinakin käy?
Barbarossa alkoi ja Suomen ja Saksan laivasto miinoitti Suomenlahden sulkemiseksi, mikä oli sotatoimi. Sulkeminen olisi edelleen sotatoimi.
Wikipedia: ” Illalla 21. kesäkuuta Suomen rannikolla piileskelleet laivasto-osastot Cobra ja Nord purjehtivat etelään ja laskivat yön aikana kaksi massiivista miinasulkua, Corbethan Porkkalasta ja Apoldan Korppoosta, yhteensä tuhat miinaa ja 1 400 raivausestettä. Torpedoveneet miinoittivat Viron saaristoa. Osastot eivät kärsineet tappioita.
Neuvostoliittolaisten lentoveneiden havaittua Korppoon osaston avattiin niitä kohti tykkituli kello 2:30, puoli tuntia ennen yleishyökkäystä. 22. kesäkuuta 1941 sukellusveneet Vetehinen, Vesihiisi ja Iku-Turso laskivat miinoja Viron rannikolle.
Vetehinen laski miinansa kello 07.38–08.26 Louna-Uhtin ja Kundan lahden itäniemen Letipään väliin, Iku-Turso kello 08.15–09.06 Mohnin saaren luo ja Vesihiisi omansa 09.05–10.25 Vaindlon ja Kalgrundin väliin [41]. Kaksi veneistä jatkoi miinoittamista 23.–24. päivä Suursaaren länsipuolella.[42]”
Samaako tässä halutaan?
Uutiset aikajärjestyksessä:
NYT KAIKKI OVAT TAAS SYYTTÖMIÄ
Otetaan Iltalehden eilinen artikkeli, jossa merikapteeni Mikko Heikkilä esittää uskottavia näkemyksiä.
NYT MYÖNNETÄÄN, YKSIKÄÄN LAIVA EI OLLUT ANKKURISSA PAIKALLA
” Paikalleen ankkuroitu laiva voisi ajelehtiessaan aiheuttaa vahinkoa merenpohjassa. Ankkuri voisi periaatteessa tarttua putkeen tai kaapeliin. Tällaista laivaa ei AIS-tietojen mukaan ole ollut alueella.”
Sinne meni ensimmäinen Venäläinen laiva, kuten Viro sanoi jo 10.10.
”Paikalleen ankkuroitu laiva ei voisi vaurioittaa kolmea eri paikassa olevaa kohdetta eli kaasuputkea ja kahta datakaapelia.”
Vaikuttaa uskottavalta
ANKKURIN LAAHAMINEN EI ONNISTU
” Ankkurin ketju ja se missä se on kiinni, ei kestä sitä, että se matkavauhdista pudotetaan ja raahataan pitkin pohjaa, Heikkilä selittää.”
”Jos laiva kulkee keula menosuuntaan ja pudotat ankkurin keulasta, niin sehän pysäyttää sen. Se homma ei onnistu.”
MUTTA EHKÄ MERIAURALLA?
” Sen sijaan laivan perässä raahattava esine olisi voinut aiheuttaa vauriot, joita Suomenlahdella nyt tutkitaan, Heikkilä arvioi.
On aluksia, jotka hinaavat auraa, jolla tehdään pohjaan ensin oja, johon jokin kaapeli tai putki lasketaan.”
MUTTA: LAIVAT LIIKKUIVAT LIIAN NOPEASTI
” Venäjän valtiolle kuuluva ydinkäyttöinen rahtilaiva Sevmorput ja kiinalaisen yhtiön rahtilaiva Newnew Polar Bear kulkivat kaasuputken ja tietoliikennekaapelin yli varhain 8. lokakuuta. ”
” Laivojen nopeus epäilyttää Heikkilää. Sevmorput ja Newnew Polar Bear kulkivat kaasuputken ja datakaapelien päältä tavallista matkavauhtia.
”En usko, että sellaisilla nopeuksilla se olisi mahdollista. Ei se nyt mahdotontakaan ole, mutta jos se haluttaisiin tehdä ilman riskejä, niin se tehtäisiin paljon hitaammalla vauhdilla.”
”Laivojen kulkunopeudesta kertovaa AIS-tietoa on helppo manipuloida, Heikkilä muistuttaa.”
”Heikkilä ei usko, että pieni, 169-metrinen Newnew Polar Bear voisi vetää perässään esinettä, jolla merenpohjan infrastruktuuria voisi vaurioittaa.”
Ei sellaisilla nopeuksilla mahdollista, Polar Bear ei kykenisi, joten Kiina on ulkona ja Sevmorput oli väitettynä aikana 26 km väitetystä vauriopaikasta.
AIS:in nopeutta ja paikkaa voi muuttaa, mutta ei Suomenlahtea valvovien tutkien havaintoja.
” Ja niitä seurataan koko ajan. Jos siellä liikkuu joku, joka ei lähetä paikkatietoa, niin se käydään tunnistamassa jollain tavalla. Helikopterilla, toisella laivalla tai muulla tavoin, Heikkilä kertoo.
Heikkilä uskoo viranomaisten tietävän hyvin, mitä aluksia Suomenlahdella on liikkunut.
– Kaiken järjen mukaan meillä pitäisi olla sellaiset vehkeet, että tiedämme jo tällä hetkellä, mitä siellä on tapahtunut.”
AIVAN. Miksi sitten mitään ei ole kerrottu, eikä yhtäkään todistetta esitetty?
KETÄ EPÄILTYJÄ MEILLÄ ON JÄLJELLÄ?
Ei ketään, kun Heikkilän mukaan kiinalainen alus ei kykenisi sabotaasiin sillä nopeudella kuin se liikkui. Mutta Venäjä se oli!
” Heikkilä nostaa esiin pienen venäläisen SGV Flot -aluksen, joka pyöri kaksi vuorokautta pienellä alueella keskellä Suomenlahtea. Laiva ei kulkenut vauriokohtien yltä ja siihen kohdistunut mediahuomio on hiljentynyt.”
Ei siis väitetystä paikasta väitettyyn aikaan.
Yleisöä vaaditaan odottamaan tutkintaa ja todisteita, mutta samaan aikaan media leiskuttaa vaikka mitä, jotta asian pysyy otsikoissa. Eli luotua narratiivia pidetään pinnalla millä tahansa, liittyi asiaan tai ei.
Heikkilä tuntui olevan rehellinen ja osaava lausunnoissaan, ei mikään Toveri.
MIKÄ OLI OPERAATION TAVOITE?
Edelleen näyttää olleen viholliskuvan rakentaminen Venäjästä ja uhkan ylläpito. Mutta myös samalla lisätään Venäjän vakoilua tällä verukkeella.
Mutta varsinaisen tavoitteen paljasti Latvian presidentti. Suomenlahden sulkeminen."
https://www.iltalehti.fi/…/9954f089-a5b9-4c84-84d6…
https://www.iltalehti.fi/…/cfb9e340-2fbb-42d2-8f08…
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009936199.html
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009937903.html
https://fi.wikipedia.org/…/Suomen_ja_Saksan_sotilasyhteisty…