Uinnin yhdistäminen bodaustreeneihin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Failure
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Failure

Banned
En viitsinyt tuonne treenipuolelle laittaa, vaikken ihan aloittelija enää ole.

Mutta hommasin tuossa jäsenyyden uimahallin salille, missä on rajaton uintioikeus, 100 m kiertoallas ja kaikki. Ajattelin nyt hyödyntää uimista treeneissä, mitenkä kannattaisi? Osaan lähinnä rintauinnin, vapaauintia (krooli) yritän vasta opetella. Pitäisikö tehdä välipäivinä kevyen aerobisen sijaan, vai esim. treenien päälle? Vetoja vai pitkää matkaa? Uin tuossa yksi päivä 2,5 km suht rivakkaa vauhtia ja kyllä siitä olkapäät, ojentajat ja selkä ihan mukavasti tuli kipeäksi. Reidenlähentäjälihakset myös, rintauinnin potkuissa tuntuu ottavan hittiä hieman.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mä itse kävin joskus muinoin, 3 kertaa viikossa salin jälkeen uimassa ja käytin uintia palautumiseen. En uinut pitkiä matkoja. Hapenotto kyky kyl parani nopeasti, sillä pystyin sukeltamaan 47m.

Tulee käytyä itte noin 2kertaa viikossa uimassa joka toinen päivä. Eli siis salireeni ja seuraavana päivänä uinti "palauttavana". Matkana oon vetäny noin 2km, riippuen tietysti fiiliksestä ja kuinka hapoilla paikat on. Nyt kun on toi tekniikka kehittyny, niin hommasin lättärit ja pullarin (Semmoset muoviräpylät käsiin ja kellukkeen jalkojen väliin). Noilla saa jo mukavasti ton uinnin tuntuun, varsinkin olkapäissä, kun ui vaparia.

Se mitenkä kannattaisi ottaa toi uinti, niin on kyllä pitkälti ittestä kiinni ja siitä, mitkä on tavoitteet.

Zone-sarja -42%
Eikö tuo uinti ole myös aika kovaa selkätreeniä?

Eikö tuo uinti ole myös aika kovaa selkätreeniä?

Kyllähän rintauinti selkään ottaa. Aika paljon kestovoimasta on kyse vaikka ui lyhyitäkin spurtteja, veikkaisin. En usko että massa kasvaa suuresti pelkällä uinnilla, jos jonkun Michael Phelpsin kroppaa katsoo niin eihän tuo nyt mitenkään suurikokoinen ollut.

Mikä on 100m kiertoallas?

Mikä/missä halli on kyseessä niin voi toki itsekin katsoa.

Se on siis 100m pituinen ovaalin muotoinen allas. Ei varmaan kovin yleinen. Altaassa on virtaava vesi.

20090512201220.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom