mitä pitäs tehä jos 35-40 vuotias mies tulee uhkailemaan mua että tulee parin kaverin kanssa vetää mua turpaan niin että veri lentää jos minä tai joku muu kiusaa hänen poikaansa..ja jos se ei riitä niin hänellä on kuulema sellanen ase arsenaali jota ei pelkää käyttää... enkä edes ole poikaa ikinä koskenut ja viime vuonna pari kertaa ärsyttänyt mutta sekin jo aikoja sitten selvitetty..mitä pitäs tehä?
Ton ikänen mies ja ton ikäset nuorukaiset (iästä mulla ei oo hajuakaan, kerro se? ylä vai ala-aste?).
Suosittelen että kirjoitat kirjeen johon kirjoitat ne pari kertaa jos olet tuota poikaa haukkunut ja sitten laita siihen anteeksipyyntö. Lisää siihen myös, että et vastaa ja ole syyllinen siitä jos joku muu tuossa koulussa kiusaa hänen poikaa.
Viiva vedetään siis tuohon.
Voit siis vähän anella anteeksikirjeellä mutta pysyt tiukkana kertomalla, että et vastaa jos muut kiusaa ja et ole mikään primus motor (pääkiusaaja, kiusaukseen yllyttäjä, kiusaamisen alullepanija) jos et sitä todella ole.
Sivistynyt ihminen ymmärtää anteeksikirjeen, näin saat hyvän omantunnon jos joskus haukuit hänen poikaa ja teet myös selväksi että tätä enempää on turha odottaa sinulta. Olet tehnyt kaikkesi.
Näin isä jättää sinut pois laskuistansa ja menee sanomaan saman uhkauksen muille mahdollisille kiusaajille, jos niitä on. Tekisin noin ja en sua viiti sen enempää syyllistää koska asiasta en tiedä tarkemmin mutta älä jätä asiaa koulun hoidettavaksi ilman että teet tuon kirjeen isälle. Tee se. Ainakaan sinua hän ei tule sitten lyömään.
Älä siksi jätä asiaa koulun hoidettavaksi koska isät ja äidit monesti turhaantuvat ja vihastuvat siihen kun koulu ei korjaa kiusaamista, jota koulut eivät korjaakkaan. Vaikka sulle neuvottaisi että älä kirjota tuolle isälle kirjettä, niin tee se jos isä ei ole täysi psykopaatti. Pidä se kirje lyhyenä ja älä kerro opettajalle etukäteen siitä. Opettajat voivat yrittää aivopestä sinut kirjeen kirjottamista vastaan. Silloin isä vielä luulee sinun kiusaavan poikaansa vaikka tosiasiassa muut kiusaisivat ja sinä olisit lopettanut.
Jos tiedät luotettavan opettajan niin voit antaa kirjeen sille jos opettaja välittää kirjeen tuolle isälle. Anna vaikka postimerkkiraha ja opettaja kaivaa osotteen ja postittaa.
Laillisestihan toisen uhkaileminen on rikos, laiton uhkaus, mutta suomessa ne on vähän semmosia että saa uhkailla aika paljon että ketään poliisia kiinnostaa tehdä mitään, puhumattakaan että voittaa oikeudenkäynnissä joskus vuoden kahden päästä.