UFC:n seuraaminen Suomessa

Takaisinkelaus toimii ainoastaan tietokoneella ja Xboxilla. Itekin olin vähän paniikissa kun ei saanut kelattua AppleTv:llä, mutta muistin sitte

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suorana toi Viaplay oli kyllä erinomainen.

Katson paljon fight passia ja se ei käytännössä pätki koskaan. Tänään viaplay aloitti heti pienellä pätkimisellä mikä onneksi pian loppui ja siitä eteenpäin toimi ok.
Tämä on mutuilua mutta tuntui kuin Viaplayn kuvanlaatu olisi ollut hieman huonompi kuin noissa PPV:ssä joita olen katsonut Fight passin kautta. Voin olla väärässäkin.

Molempia olen siis katsonut Xboxilla...

Itse katselin livenä Viaplaylta UFC195 Main Cardin ekan matsin. Sitten tuli väsy ja menin nukkumaan ja kello soitti kymmeneltä. Oletin, että voisin sillä 4h takaisinkelaustoiminnolla alkaa kympiltä katselemaan lähetystä siitä hetkestä mitä se on ollut 06.00. Kymmeneltä kun klikkasin Viaplaysta tätä lähetystä, niin Viaplay ohjasi minut suoraan vaan sivulle, jossa ilmoitettiin, että minulla on "vääränlainen" paketti ja kehotettiin päivittämään tuohon Viaplay sporttiin.

Itse lähetys oli mielestäni hyvää laatua. En tiedä tuosta kelaustoiminnosta, että oliko joku tekninen häikkä Viaplaylla vai mikä hommassa mättäsi. Tuo kelaustoiminto helpottaa ainakin omalla kohdalla suunnattomasti, jos se vain olisi luotettava ja toimisi. Eka kokemus tästä oli pettymys. Alustana oli siis PC, jolla tämän toiminnon pitäisi olla mahdollinen.

Edellä mainittuun tulikin vastaus Viaplaylta kun kyselin. Eli tässä tapauksessa kelaustoiminto ei ole käytössä 4 tuntia lähetyksen alkamisen jälkeen, koska kyseessä oli ilmaislähetys. Mikäli olisin omistanut tämän Viaplay Sport paketin, olisi kuulemma yllä mainitulla tavalla voinut vielä kympiltä kelata 4h taaksepäin. Ilmaislähetyksen katselijat eivät enää tuon lähetyksen loppumisen jälkeen näe lähetystä ollenkaan. Ajattelin, että tämä voisi olla hyvä mainita, jos joku ihmettelee samaa kuin mitä minä sunnuntai aamupäivällä ihmettelin.

Mietin nyt vain sitä, että onko oikeasti mahdollista kelata jos tapahtuma loppui jo.... ilmeisesti kelaaminen kuitenkin on mahdollista kuten Tuohi tuossa todisti, mutta että kelaaminen sitten kun event loppui jo?

Mietin nyt vain sitä, että onko oikeasti mahdollista kelata jos tapahtuma loppui jo.... ilmeisesti kelaaminen kuitenkin on mahdollista kuten Tuohi tuossa todisti, mutta että kelaaminen sitten kun event loppui jo?

Mä alotin noin klo 8.30 tietokoneella kattomaan lähetystä ja antoi silloin kelata. Android-sovellukset näytti pelkkää mustaa sillon joten lähetys oli varmaankin jo loppunu.

Mä alotin noin klo 8.30 tietokoneella kattomaan lähetystä ja antoi silloin kelata. Android-sovellukset näytti pelkkää mustaa sillon joten lähetys oli varmaankin jo loppunu.
Aaa, okei. Joo oli se sillon loppunut jo, tsekkailin että 7.30 aikoihin tuli kirjoteltua tunnelmat lopusta.

Onkohan SamiM:n kohdalla katkennut se 4h chance sitten. Ajassa heittoa sinne tänne tms.

9:ään asti se lähetys siellä on, sitten katoaa. Näin mulle Viaplayn puolelta kerrottiin. Mutta kerkee toki katsomaan kokonaan kunhan iskee ennen 9:ää päälle.

9:ään asti se lähetys siellä on, sitten katoaa. Näin mulle Viaplayn puolelta kerrottiin. Mutta kerkee toki katsomaan kokonaan kunhan iskee ennen 9:ää päälle.
Hetkonen.. niin... eikös eventti tosiaan alkanut klo 05 eikä 06........... eli 09 pitäisikin loppua mahdollisuus tuohon...?

Tässä mun ja Viaplayn asiakaspalvelun vuoropuhelu facebook chatista kopioituna. Nyt kun tuota luin, en ole itseasiassa vieläkään ihan varma, että mahtoiko minun ja asiakaspalvelijan ajatukset kohdata. Mutta tulkitsin tuon, kuten aiemmin kirjoitin.

Hei. Katsoin 3.1 05.00 tulevaa UFC 195 lähetystä Viaplayn kautta. Katsoin lähetystä alusta livenä noin tunnin ajan ja se toimi hyvin. Seuraavaksi minun piti katsoa lähetystä klo 10.00 ja hyödyntää 4 tunnin takaisinkelaustoimintoa. Oletin, että klo 05.00 alkanutta lähetystä voisi 10.00 vielä katsoa (ei alusta asti vaan tunti lähetyksen alkamisajan jälkeen). Tällöin klikkaamalla UFC lähetystä Viaplay ohjasi minut vain valikkoon, jossa ilmoitettiin, että minulla on väärä paketti (en omista siis vielä Viaplay Sportia). UFC lähetysten pitäisi kuitenkin olla ilmaisia vielä toistaiseksi. Onko tässä ollut jotain teknisiä ongelmia ja olenko käsittänyt tuon takaisinkelaustoiminnon oikein? Eli voinko katsoa esim 05.00 alkanutta lähetystä klo 10.00 siten, että lähetys alkaa siitä mitä se on ollut klo 06.00?

Viaplayn ilmaiseksi tarjoama UFC-lähetys oli katsottavissa sunnuntaina 3.1. kello 05.00-09.00 asiakkaille, joilla ei ole urheilupakettitilausta palvelussamme. Voit siis kelata Viaplayn suoria urheilulähetyksiä jopa neljä tuntia taaksepäin, kun katselet tietokoneella lähetystä. Tämän aikaikkunan jälkeen UFC-lähetys ei enää ollut katseltavissa ja tämä selittää ottelun toimimattomuuden.

Hei. Kiitos tiedosta. Tässä kuitenkin Viaplayn sivujen kautta seuraava teksti.
Meillä on oikeudet urheilulähetyksien näyttämiseen livenä, mutta pystyt myös aloittamaan ottelun katselun alusta jopa neljä tuntia lähetyksen alun jälkeen. Näiden neljän tunnin jälkeen poistuu lähetys kokonaan palvelustamme. Käytännössä tarkoittaa tämä sitä, että mikäli aloitat esimerkiksi golflähetyksen katselun kello 10.00 voit viimeistään kello 14.00 aloittaa lähetyksen katselun alusta alkaen. Mikäli taas käynnistät lähetyksen kello 15.00 voit aloittaa katselun kohdasta jolloin tunti lähetystä on jo kulunut. Kun aloitat lähetyksen tulee se näkymään livenä, eli mikäli haluat katsoa lähetyksen alusta alkaen tulee sinun itse kelata lähetyksen alkuun
Pitääkö tämä tulkita niin, että edellä mainitussakin tapauksessa lähetystä pystyisi vielä katsomaan klo 14 jälkeen mikäli lähetys on vielä käynnissä. Tällöin kuitenkin vain maksimissaan 4 tuntia siitä hetkestä taaksepäin kelattuna?
Ja vastaavasti mikäli kyseinen lähetys olisi loppunut jo klo 14, ei kyseistä lähetystä enää voisi katsoa ollenkaan klo 14 jälkeen?

Kyllä, Takaisinkelaaminen toimii niin kuin kirjoitit, jos olet tilannut urheilupaketin. Vapaasti katsottavissa otteluissa, eli jos katsoo ilman tilausta, ei välttämättä ole tätä samaa ominaisuutta. 9 jälkeen kelaus oli mahdollista ainoastaan maksullisella puolella.

Ok. Eli jos ostan Viaplayn urheilupaketin, niin pystyn aloittamaan 05.00 alkavan UFC lähetyksen katselun klo 10 siten, että lähetys näkyy tunti lähetyksen alkamisajankohdasta eteenpäin (tässä tapauksessa klo 06.00 alkaen.)? Mihin voin laittaa palautetta siitä, että UFC saataisiin jatkossa näkymään myös Viasatin kanavilla. Itse olen Viasat sportin tilaaja. Olisi kätevää kun UFCn saisi tallennettua digiboksille.

Ihan oikeassa olet, klo 10 takasinkelattuna ottelu näkyy kohdasta klo 06. Viastille voit lähettää palautetta suoraan sivun kautta https://tilaa.viasat.fi/asiakaspalvelu/palaute. Jos tilauksesi on palveluntarjoajan kautta, voit myös heile lähettää viestin.

Hetkonen.. niin... eikös eventti tosiaan alkanut klo 05 eikä 06........... eli 09 pitäisikin loppua mahdollisuus tuohon...?

Samaa asiaa siis kyselin Viaplayltä, kuin SamiM, eli pystynkö aloittamaan kelaamisen esim klo 11, jolloin siirtyisin 4h taaksepäin ja kello olisi lähetyksessä 7 ja pääottelut käsillä.

Minulle vastattiin näin: "Valitettavasti se ei ole mahdollista, lähetys poistuu. UFC:stä päivitetään tietoa nettisivuillemme myöhemmin. "

Mutta hyvä jos tämä onnistuu sillä maksupaketilla, kuten SamiM keskusteluista voi ymmärtää. Melko erikoinen mielestäni tuo 4h kelaus joka tapauksessa on, mutta pääasia että edes jotain vaihtoehtoja suorana katsomisen jälkeen on.

Jaa niin ymmärsitte noin. :)

Itse kyllä heti kärkeen olen ymmärtänyt että tietenkin lähetyksen aloituksesta lasketaan se 4 tuntia, koska lähetys on vain se yksi lähetys eikä kyseessä ole kanava. :)

Ni tota skulaaks toi viaplay nyt sit vaan tietokoneen välityksellä vai pystyyks kattoo smartTV:n viaplayn softan kautta? Kelailin tota Lontoon eventtiä varten, kun normisti näkis ufc.tv kautta fight passilla.

Näkeekös noita enää maksutta viaplayn kautta? Tilin tekeminen tuntuu vaativan paketin ostamista... vai pitääkö kirjautua facebook tilillä?

Otin nyt UFC 200:aa ennen Viaplayn Fighting-paketin, toiminut tosi hyvin toistaiseksi. Hyvä kuvanlaatu sekä tietokoneella että iPadilla ja kelaukset toimii niin kuin pitääkin.

Vähän suolainen hinta tietty tuo parikyt euroa, IMO tuohon hintaan saisi kyllä kuulua kaikki urheilut. Mutta suosittelen kyllä joka tapauksessa, suhteessa siihen miten hyvin tuo toimii + eventtien tiheyteen, ei tuo nyt loppupeleissä mahdoton hinta ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom