UFC Fight Night: Volkov vs. Aspinall (La 19.3.2022 The O2 Arena, London)

Esitätkö Japi tyhmempää kuin olet, vai oletko oikeasti aivan kuutamolla?

NHL:ssä on 32 joukkuetta, joista kussakin reilu 20 pelaajaa. Yhtaikaisia pelaajia on jotain 700 luokkaa. Jos on vapaaottelun höyhensarjassa - joka on yksi tasokkaimpia painoluokkia - maailman 62. paras ottelija, on varmasti kaikkien painoluokkien 350 parhaan joukossa, mikä vastaa jääkiekossa sitä NHL:n keskitasoa tai ylikin kun kaikki parhaat eivät ole NHL:ssä.

kaudella 18-19 pelasi karvan päälle 900 pelaajaa änärikauden aikana, ja kovia pelaajia, jopa niitä nhln keskitason pelaajia pelaa muissakin liigoissa kuin änärissä, joka tekee määrästä vielä isomman. Harrastajamäärät kun ottaa lukuun, tässä toki kaikki tieto ei ole ihan relevanttia

Now consider this: There are approximately 20,000 active professional boxers and over 1,000 professional MMA athletes in the world, according to figures from Boxrec, UFC, Bellator, and the World Series of Fighting

1648053250282.png

Ja kuvan mukaan mennään noin miljoonassa lätkäjanarissa, niin jos olet sijalla 350 miljoonan joukosta ollaksesi keskiluokan lätkäpelaaja tai vaihtoehtoisesti (otan tähän tuon linkin nyrkkeilijätkin mukaan) 62 noin 7000 ottelijasta, niin ei, et sä ole keskiluokan änärijätkään verrattavissa mun mielestä.

Että kuka tässä sitten on kuutamolla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kaudella 18-19 pelasi karvan päälle 900 pelaajaa änärikauden aikana, ja kovia pelaajia, jopa niitä nhln keskitason pelaajia pelaa muissakin liigoissa kuin änärissä, joka tekee määrästä vielä isomman. Harrastajamäärät kun ottaa lukuun, tässä toki kaikki tieto ei ole ihan relevanttia

Now consider this: There are approximately 20,000 active professional boxers and over 1,000 professional MMA athletes in the world, according to figures from Boxrec, UFC, Bellator, and the World Series of Fighting

katso liitettä 240249
Ja kuvan mukaan mennään noin miljoonassa lätkäjanarissa, niin jos olet sijalla 350 miljoonan joukosta ollaksesi keskiluokan lätkäpelaaja tai vaihtoehtoisesti (otan tähän tuon linkin nyrkkeilijätkin mukaan) 62 noin 7000 ottelijasta, niin ei, et sä ole keskiluokan änärijätkään verrattavissa mun mielestä.

Että kuka tässä sitten on kuutamolla.
Ei MMA-ottelijoita ole maailmanlaajuisesti yhtä paljon kuin kiekkoilijoita (ja siihen on hyvät syyt, miksi pallopeleissä tulee aina olemaan enemmän osallistujia, kuin täyskontaktikamppailussa), kuitenkin tuossa tilastossa on laskettu vain jenkkiorganisaatiot (UFC, Bellator ja WSOF).
Eli jos noita haluaa toisiinsa vertailla, niin pitää ottaa vain jenkeissä ammatikseen pelaavat kiekkoilijat vs jenkkiorganisaatioiden MMA-ottelijat.

Jääkiekossa taitaa kyse olla lisenssipelaajista, ainakaan Suomessa ei ole ikinä 65000 jääkiekkoilijaa, jotka saa siitä ansiota. Veikkaisin että vielä mestiksessä saa vielä rahaa pelaamisesta, mutta sen tason alapuolella taitaa mennä kokonaisuutena kutakuinkin talkoilla. Tuosta voisi arvioda, että 1000 ammatti jääkiekkoilijaa voi olla tiukassa Suomea ajatellen, vaikka naisten sm-liigassa lienee jonkin verran ja samaten A-junnuissa, jLilli maksetana eneljän, mitä pelaaminen maksaa.

Maku taitaa kuitenkin saada kevyesti parhaaseen desiiliin oikeuttavan verollinen tulon ottelemisellaan ja siihen liittyvillä mainostulolla. Ja Maku ei ottanut edes hirveästi koppi urallaan, niin pidän hänen uraansa ihan hyvänä.

Kamppailulajien harrastajista kai vain murto-osa omaa lisenssin tms. Harva harrastaja ottaa yhtäkään ottelua.

Voisko tän kiteyttää niin, että aika seppä saa olla jos pärjää Suomen tasollakin oli se laji mikä hyvänsä?
Jep. Näkisin, että käytännössä laji kuin laji, jos onnistut siinä pärjäämällä itsesi elättämään (vieläpä kohtuu hyvin), niin tuskin voit ihan pummi olla.

Jep. Näkisin, että käytännössä laji kuin laji, jos onnistut siinä pärjäämällä itsesi elättämään (vieläpä kohtuu hyvin), niin tuskin voit ihan pummi olla.
Ei ainakaan meikäläisen ajatusmaailmassa. Se on todella kova suoritus, että pystyy itsensä elättämään urheilussa ylipäätään. Koko ajan joku toinen tekee hommia ja yrittää viedä sinun paikan.
Tuleehan sitä joskus itsekin manattua jotain mäkihyppääjää joka ei pääse toiselle kierrokselle, mutta kun on joskus päässy katsomaan sieltä hyppyrimäen lähtöpaikalta alaspäin niin kyllä sitä arvostaa ihan eri tavalla niitä jotka sieltä suksilla alas tulee. Itse käytin hissiä molempiin suuntiin ☺

Osaatteko te lukea? Olen jo kahdesti sanonut että kyse oli siitä, miten lähellä on maailman kärkeä. Makwan on ehkä jotain maailman 300. paras vapaaottelija ja maailman 300. paras jääkiekkoilija on tyypillinen keskitason NHL-mies. Siitä olen puhunut ja siitä on kyse. Ei muista asioista, eikä lätkänpelaajien kokonaismäärä liity tähän mitenkään.

Osaatteko te lukea? Olen jo kahdesti sanonut että kyse oli siitä, miten lähellä on maailman kärkeä. Makwan on ehkä jotain maailman 300. paras vapaaottelija ja maailman 300. paras jääkiekkoilija on tyypillinen keskitason NHL-mies. Siitä olen puhunut ja siitä on kyse. Ei muista asioista, eikä lätkänpelaajien kokonaismäärä liity tähän mitenkään.
Kun jääkiekon pelaajia on aivan vitusti niin sä et voi vertailla tolleen, tai voit mut se on ihan vitun tyhmää. Mä oon maailman paras Andylle vittuilija pakkiksella, niin olen maailman kärki, ja ihan änärin kärkeä.

See how that works?

Osaatko lukea? Puhuin siitä miten lähellä maailman kärkeä ollaan ja silloin on kyse siitä, miten lähellä maailman kärkeä ollaan. Ei muista asioista.

En tarkoituksella puhunut esim. "vastaavasta urheilullisesta tasosta" tms, koska siihen vaikuttaa muita asioita. Vastaan vain siitä mitä olen sanonut, en sinun mielikuvituksesi tuotteista.

Mistäs päin se Ricky Hatton olikaan kotoisin? ☺
Sehän liho myös hurjia määriä ottelutauoilla. Mut tuskin noin hurjaa, eiköhån Paddy ole ollu nestekuurilla ja 5-10kg tippuu kun lopettaa vaan juomisen. Luulis olevan raskasta puuhaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom