Reyes mielestäni vähän "paljastui" tässä matsissa Volkania vastaan. Itse pisteytin mielessäni tuo matsin Volkanille eikä Reyesin esityksessä ollut varsinaisesti mitään erityistä hurraamisen aihetta. Cardio pelitti ihan hyvin mutta varsinkin tuo lyöntipuoli on jotenkin aika yksiulotteista ja puutteellista. Tämän esityksen valossa en näe kyllä että olisi Jonesia vastaan vielä kauheasti annettavaa, mutta onhan tässä vielä aikaa kehittyä. Toivottavasti kaverin leirissä tajutaan, että tämä matsi ei voitosta huolimatta ollut mikään osoitus siitä että kaikki on hyvin.
Masvidalille kyllä selvästi on tehnyt tuo tauko sekä painoluokan vaihdos hyvää. Komea tyrmäys jonka ainekset oli haettu nähtävästi Woodleyn työkalupakista, eikä siinä ole mikään huono vaihtoehto matkittavaksi. Till taitaa olla nyt tiensä päässä WW:ssä, ei tuo ole vaan hänen painoluokka ja voisi näyttää paremmalta pykälää isommassa seurassa kun ei voi enää vain painostaa tuolla koollaan ja kenties leukakin kestää paremmin ilman tuota massiivista painonvetoa. Parin tappion putkessa nyt ainoa tapa pitää jonkinlaista momentumia päällä olisi siirtyä keskisarjaan ja siellä mielellään vielä alle joku sopeutumisottelu eikä suoraan jotain Romeroja vastaan. Tillin kohdalla hypetys lähti ehkä vähän käsistä, eikä kaveri ole välttämättä kuin keskinkertainen middleweight joka pääsi vähän oikomaan kulmia kokonsa ansiosta alemmassa painoluokassa. Aika näyttää.
Edwards voitti aika selvästi Nelsonin ja yllätti kyllä minut ainakin suuresti tuolla painiosaamisellaan. Noin hyviä painijoita ei kauhean usein tule UK:sta, vielä kun Edwards on enemmän saanut mainetta hyvänä pystyottelijana. Ei tuossa Nelson saanut koko matsin aikana juuri mitään aikaiseksi vaikka mielelläni näkisin hänen pärjäävän paremmin. Pakko se varmaan on hyväksyä ettei Nelsonin eväät vaan tule ikinä riittämään divarin huipulle vaikka miten paljon kaverin tyylistä tykkäänkin.
Jorgelle aika itsestäänselvä seuraava ottelu taitaisi olla tuo Edwards-matsi kun kerran pohjat on jo noin hienosti luotu matsin jälkeen. Mua ei kiinnosta purkaa sitä tilannetta sen kummemmin, saa joku komissio kaivaa asiaankuuluvat penaltit ja showta eteenpäin.Ylipäänsä mun mielestä liikaa keskitytään noihin ulko-ottelullisiin sekoiluihin sekä muualla että tälläkin foorumilla. Olisi mukava nähdä että tuokin energia käytettäisiin matsien ja ottelijoiden analysoimiseen eikä tähän kauniit&rohkeat osaston draamakekkulointiin. Mutta tämä on nyt vaan mun näkemys, sana on tottakai vapaa ja hyvä että edes jostain keskustellaan koska mulla ainakin on tarve jutella MMA:sta kun niin pakkomielteisesti sitä seuraan ja kuuntelen kaikki podcastit yms.
Vähän meni offtopic mutta sori siitä.
Claudio Silvan ja Danny Robertsin kohdalla mun mielestä meni tuomarointi pahemmin metsään kuin mitä olen hetkeen taas nähnyt. En tosin kelannut tuota lopetusta sen enempää että tuliko siinä sitten millainen verbaalinen luovutus, mutta jo sitä oli tosi kummia ratkaisuja tuomarilta erilaissa tilanteissa. Samankaltaista kummallisuutta oli Safarovin ja Negumereanun matsissa missä Safarov ei halunnut millään lopettaa ottelemista vaikka tuomari oli välissä jo todella selkeästi, tätä edelsi vielä tuo tilanne jossa Safarov ei vaan lopettanut häkistä kiinni pitämistä vaikka kuinka tuomari koetti saada sitä loppumaan, tosi erikoinen matsi kaikkinensa enkä todellakaan ollut iloinen että Safarov tuon voitti. Nimi jäi mieleen ja toivottavasti joku iskee kaverilta valot sammuksiin seuraavassa matsissa. Tämä ei kyllä ollut eka kerta kun Englannissa menee tuomaritoiminta metsään sekä kehän sisällä että sen ulkopuolella.
Illan paras matsi mun mielestä oli Nathaniel Woodin ja Jose Quinonezin välinen ottelu. Paljon vauhtia ja vaarallisia tilanteita ja Wood näytti myös hienosti kehittyvää painiosaamistaan hyvän pystyn lisäksi. Tässä hyvät eväät nousta 135-divarin huipulle asti, hyvän kokoinen ukko tuohon sarjaan ja tyrmäysvoimaakin riittää. Diakieselta myös hieno comeback kolmen hävityn matsin jälkeen, näkeehän kaikesta että kaverilla on potentiaalia vaikka mihin kunhan vaan saa pidettyä gameplanin kunnossa ja cardio kehitetään tarpeelliselle tasolle. Duffy on kuitenkin ihan legit ottelija ja yllättävän kovan nimen saikin Diakiese vielä tuon kolmen häviön jälkeenkin eteensä.
Mainittakoon vielä että Marshmanin ja Phillipsin matsi olisi sopinut paremmin jonnekin BAMMA:n kortille minne molemmat ottelijat enemmän kuuluisivatkin. Tuosta pummihuitomisesta tuli mieleen enemmän joku Kimbo kuin oikeat UFC-tason ammattilaisvapaaottelijat.