***UFC 94 spoilers***

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Japi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ketäkäs tuolla on rankingissa ykkösenä tai ihan kärkipäässä, kun kattelin jonkun listan mukaan (en nyt tähän löytänyt) gsp olis vasta toiseksi paras pfp-ottelija? :o saa olla ykkösenä melko helvetin kova kaveri, jos gsp:n tason ylittää..

Edit. no A.Silvaha se... :)

ketäkäs tuolla on rankingissa ykkösenä tai ihan kärkipäässä, kun kattelin jonkun listan mukaan (en nyt tähän löytänyt) gsp olis vasta toiseksi paras pfp-ottelija? :o saa olla ykkösenä melko helvetin kova kaveri, jos gsp:n tason ylittää..

Edit. no A.Silvaha se... :)

Fedor ja Anderson Silva on aika kovilla sijoilla.

Itse uskoisin että fedor on ehdottomasti paras p4p mies.
Perusteluja ei tarvinne loputtomiin esittää kun kaikki ovat nähneet miehen otteluita ja tehneet omat johtopäätöksensä, mutta pari pointtia esitän.
Fedor on:
1) osoittanut voivansa voittaa parhaat miehet heidän omilla vahvimmilla alueillaan(tätä gsp ja silva eivät tee)
2) on voittanut valtavan paljon isompia ja vahvempia ukkoja(mitä silva ja gsp eivät samoissa määrin tule tekemään)
3) antaa tasoitusta lihaksen määrässä omassa sarjassaan aivan järkyttävästi(silva[osittain] ja gsp lähinnä juuri kokonsa ansiosta voittavat omassa sarjassaan)

Niin ja tosiaan siis itse tarkastelin vain tätä kärkikolmikkoa joka on suvereenein.
Kyllä esim. Quinton Jackson ja Rashad Evans ovat samaa kastia kuin yllämainitut mutta heitä on vaikeampi vertailla kun Rashadilla ei ole niitä "kovia" päänahkoja vielä paljoa ja Rampage taas on hävinnyt useita otteluita ja tosiaan koska LHW:ssa kilpailu on tasaisinta ja kovinta, ei kukaan ole vielä noussut ylitse muiden(tosin evans jos korjailee ~5 huippunimeä puolustukissa, mm. Rampagen niin hänet voinee ottaa keskusteluihin mukaan)

Perusteluja ei tarvinne loputtomiin esittää kun kaikki ovat nähneet miehen otteluita ja tehneet omat johtopäätöksensä, mutta pari pointtia esitän.
Fedor on:
1) osoittanut voivansa voittaa parhaat miehet heidän omilla vahvimmilla alueillaan(tätä gsp ja silva eivät tee)
2) on voittanut valtavan paljon isompia ja vahvempia ukkoja(mitä silva ja gsp eivät samoissa määrin tule tekemään)
3) antaa tasoitusta lihaksen määrässä omassa sarjassaan aivan järkyttävästi(silva[osittain] ja gsp lähinnä juuri kokonsa ansiosta voittavat omassa sarjassaan)

Niin ja tosiaan siis itse tarkastelin vain tätä kärkikolmikkoa joka on suvereenein.
Kyllä esim. Quinton Jackson ja Rashad Evans ovat samaa kastia kuin yllämainitut mutta heitä on vaikeampi vertailla kun Rashadilla ei ole niitä "kovia" päänahkoja vielä paljoa ja Rampage taas on hävinnyt useita otteluita ja tosiaan koska LHW:ssa kilpailu on tasaisinta ja kovinta, ei kukaan ole vielä noussut ylitse muiden(tosin evans jos korjailee ~5 huippunimeä puolustukissa, mm. Rampagen niin hänet voinee ottaa keskusteluihin mukaan)

No ei GSP kyllä "lähinnä koollaan pärjää"...Tämä pätee vaikka Lesnarin kohdalla, mutta ei kyllä GSP:n kohdalla. Onhan GSP isoimpia Welterweightejä, mutta ei se koko tee hänestä niin ylivoimaista kuin hän on(tottakai siitäkin etua on). GSP:llä vain sattuu olemaan koko paketti niin erinomainen...

Fedor on:

Fedorin, GSP:n ja A.Silvan voi mielestäni pistää ihan miten päin vaan kukin mieltymystensä mukaan. Em. mainitut pointit on täysin totta mutta on myös muistettava se että raskassarja tuskin on kaiken kovatasoisin painoluokka. Kevyemmissä sarjoissa on paljon laajempi ottelijamäärä ja tätäkautta on myös todennäköisempää että niiden huipulle pääsemiseen vaaditaan enemmän kuin HW:ssa. Fedorkin on HW:ssa varmaankin ihan vaan omasta halustaan ja siitä syystä että sitä pidetään vapaapaaottelun kuninkuusluokkana.
Tällä en tietenkään tarkoita sitä että pikkukaverit voittais isot kaverit jos ne samaan häkkiin heitettäis. Lähinnä vaan sitä että maailmalla on paljon enemmän sellasia keskikokoisia ottelijoita kuin raskassarjalaisia. Suurempi määrä ottelijoita = tod. näk. enemmän kovempia ukkoja.

Varmaan suurin osa Fedorin saamasta kunnioituksesta (myös rankingeissä) tulee siitä, että mies on vielä käytännössä undefeated.
GSP ja Spider ovat molemmat hävinneet (ja parikin kertaa) ihan aikuisten oikeasti, eikä pelkästään jonkun haavan takia.

Ainakin mun mielestä se on nyt Sylvian ja Arlovskin voitettuaan taas kiistaton #1 p4p.

Ei hyviä raskassarjalaisia ole todellakaan paljoa ja Fedor on nimenomaan nopea esim. lyönneiltään raskaassa jolla vie.
Saattas hävitäkin Light Heavyweighitssa, siis jos olisi ihminen.. :D

Mun mielestä kovimmat painoluokat on perinteisesti esim. nyrkkeilyssä olleet ne, joissa on eniten ottelijoita. Samaa pätee vapariinkin.
Jos siis ei puhuta pelkästään UFC:sta.Oisko Welterweight tai Lightweight kuitenkin kovin jos koko maailma otetaan huomioon???

On nimittäin aika paljon esim. hyviä japskeja vaikkapa lightweightissa. Siis määrällisesti.
Mun mielestä olis ollut yllätys jos Penn olisi voittanut vaikka kaveria diggailenkin. Ei tuolla tasolla voiteta jotain 10 kiloa isompia kavereita joka päivä, varsinkaan kun kyseessä on GSP...sama homma esim. Lesnar vs. Couture ihan eri sarjan miehiä.

Olen varma, että Alves vie GSP:ltä vyön. Alves on paljon vahvempi, kovempi lyömään, aggressiivisempi ja isompi kuin Penn, Hughes tai Serra. Sanokaa mun sanoneen.

Katselin äsken recordeja ja kyllä täytyy myöntää että Fedorin listasta löytyy useampi kirkas kärki kuin esim. Silvan listasta.
Eikai kukaan kehtaa väittää että Hunt, CroCop, Nog, Schilt tms. olisi läpipaskoja :D
Se että ufc:ssä on paljon laiskoja HW:tä ei tarkoita etteikö maailmassa olisi hyviä.
En halua käydä mielipiteistä vääntämään kovin henkilökohtaisesti, mutta ajatellaan asiaa niin että:
Fedor voittaa parhaat raskaassa sarjassa ja on aina pienempi. Mites jos mies ottelisi sitten pienempiään vastaan jotka bulkkaisivat HW:hen? Tai vaikka jos kuninkuussarja ei olisikaan HW vaan vaikkapa MW niin miksi fedor sitten häviäisi kun on tiputtanut painonsa samaan muiden kanssa, kun sen ase ei ikinä ole ollut se voima eikä koko? Monestihan vaparissa käy niin että kun lähtee alaspäin menemään niin pärjää paremmin ja taas ylöspäin niin huonommin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yritin sitä sanoa että turhaa informaatiota, tiesin kyllä että toisaalla on myös tälläisiä juttuja mutta kyseinen aihe nyt oli tässä ketjussa.
e: provo pois

Oma p4p lista

1. Fedor (voittamaton, lopetti top5 Sylvian alle minuutissa ja top2 Arlovskin kolmessa minsassa. Kaveri joka tyrmää #2 ottelijan 4min sisään ja kerää haukkuja heikosta esityksestä ON paras)
2. GSP (todella kovassa iskussa. pieksi Hughesin, Serran, Fitchin ja Pennin todella vakuuttavasti. Kukaan noista kavereista ei saanut mitään aikaan häntä vastaan. Tämä on minusta todella kova suoritus.)
3. Anderson Silva (kova voittoputki mutta ei ole vuoteen otellut painoluokkansa parhaita vastaan. Cote ja Irvin eivät ole p4p #1 ottelijan vastuksia ja Silva oli välillä hätää kärsimässä Hendoa ja Lutteria vastaan vaikka voittikin.)
4. Rashad Evans (mma:n kovatasoisimman painoluokan mestari)

Mun top3 10-käskyä lista(suluissa edellinen sijoitus p4p listalla):

1. Älä tapa. (5)
Älä tapa on mun mielestä viime aikoina osoittanut sen, että kuolema on väistämätön. Pyhitä lepopäivä antoi kelpo vastuksen, mutta kuolema kuittas univelat.

2. Pyhitä lepopäivä.(3)
Roikkui pitkään unohdettuna mestarina, kunnes sai tilaisuuden. Pidettiin pitkään "nukkuvana" tähtenä.

3. Kunnioita isääsi ja äitiäsi. (4)
Diggan faijan ajatuksista ja mutsi on mutsi, mitäpä vois sanoo? Erikseen ok, mutta yhdessä ei mitään mestari ainesta.

Bubbling under eli haastaja osasto:
1. Älä tee aviorikosta.
2. Älä varasta.
3. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

Mikä helvetin vaikeus se on pysyä aiheessa? En oo Punttimimmien keskusteluja lukenut, mutta onko enää aihetta jonka alle ei saataisi itkua Afflictionista ja Fedorista, ja niistä jumalattoman tärkeistä omista p4p-listoista?

No ufc94 on jo puitu, isompi ja parempi voitti. Nyt on siirrytty taas kiinnostavampiin ja pitkäikäisempiin aiheisiin :)
Ilmeisesti ei ihan huono aihe ole kun noinpaljon vetää herneitä nenään monelle.

itellä kyl:
Älä tapa(paitsi inhottavia tyyppejä)
Älä varasta(paitsi jos et jää kiinni)
Älä tee aviorikosta(koskee siis puolisoa)

nniiin siis eihän tässä mikään tarkotus ollukaan tästä p4p-ketjua tehdä, vaan lähinnä tiedustella. :) Njoo.. Kellään mitään tietoa siitä vaseliinikohusta? siis onko jotai sanktioita tullu kellekään...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom