UFC 83: Serra vs. St. Pierre 2

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Joko mä olen tosi sokea tai sit tällästä ketjua ei ole vielä?

April 19 at Montreal's Bell Centre.Canada

MAIN CARD

* Champ Matt Serra vs. Georges St. Pierre (title-unification bout)
* Rich Franklin vs. Travis Lutter
* Nate Quarry vs. Kalib Starnes
* Michael Bisping vs. Charles McCarthy
* Marc Bocek vs. Mac Danzig

PRELIMINARY CARD

* Joe Doerksen vs. Jason MacDonald
* Rich Clementi vs. Sam Stout
* Alan Belcher vs. Jason Day
* Jonathan Goulet vs. Kuniyoshi Hironaka
* Ed Herman vs. Demian Maia*

* -- Fight not confirmed by UFC

Saakohan Serra taas sisään jonkun hyvän hitin vai mikäs ylläri tällä kertaa? Maian voittoa ainakin toivon. Omasta mielestä ei näytä paperilla mitenkää erikoisen kovalta tai no näyttäähän se ja luultavasti parhaimmat matsit löytyvät sit näistä kisoista ;)

Kortissa on vain yksi matsi joka kiinnostaa, mutta se onkin sitten semmonen jota on jo odoteltu aivan helvetin pitkään. Saisipa Napoleon jo sen selkäsaunansa!!

Serra sais voittaa :)
Tuskinpa kuitenkaan siinä onnistuu on se GSP sen verran kova.
Muu cardi on kyllä aika nihkee, tosin ei sitä koskaan tiedä mistä tulee kovia matseja.

Odotan itse paljon Danzig:n matsia, vakuutti kyllä TUF:ssa saa nähdä kuinka pärjää isommissa matseissa. Uskon että GSP vie Serraa 6-0. ainakin toivon niin...

Franklin vs Lutter matsi myös mielenkiintoinen. Saa nähdä kuinka hyvin Franklin on palautunut Silvan rökityksen jälkeen.

Serra ja Maia vie omat matsinsa. Muille ei niin väliä. Franklin vs Lutter sattuu olee semmonen pari että toivoisin molemmille voittoa :)

Ei taida olal päivämäärä oikein.

ei taida olla yhtään hw eikä lhw matsia. gsp aika paha paikka kotiyleisö tuo lisäpaineet ja sitten vielä viime häviö serralle voi olla mielessä. ton Nate Quarry vs. Kalib Starnes matsin olis voinut tiputtaa PRELIMINARY CARDiin ja Ed Herman vs. Demian Maia oisi voinut laittaa
main cardiiin.

Taas kerron monta kovaa ja milenkiintosta matsia tiedossa!

Luulen että GSP ei välttämättä yritä edes treidata Serran kanssa vaan pyrkii mattoon ja dominoimaan siellä. Serralla on iskuissa voimaa ja yksikin osuma saattaa riittää kuten nähtiin viimeks. Serran BJJ on huipputasolla mut en usko sen riittävän GSP:tä vastaan matossa. GSP on vienyt viime matseissaan Koscheckiä ja Hughesia painimalla ja Serra ei ole lähelläkään em. miesten painitasoa. GSP pahoinpitelee Serraa matossa pari erää ja ottaa tittelin.

Toisaalta Serra yllätti ekassa matsissa niin totaalisesti ja tulee nytkin GSP:n kotiluolaan ilman paineita ja saattaa tehdä temput. :rolleyes:

Franklin tekee paluun Lutteria vastaan ja luulen että ottaa voiton. Jos Lutter saa matsin mattoon luulen että siellä vois tulla Richille ongelmia. Rich pitää matsin pystys ja pudottaa Lutterin jossain vaihees.

Mulla on tunne että Kalib Starnes voittaa Quarryn. Starnes on näyttäny hyvältä viime aikoina ja osoittanut selvää kehitystä.

Herman vs. Maia on kans erittäin odotettu ja mielenkiintoinen matsi. Herman on kova luu mutta McDonaldhan lukotti sen taannoin, joten ei sekään mahdotonta ole. Kynnyskysymys onkin saako Damian vietyä ottelua mattoon vai ottaako selkäänsä pystyssä. Selväähän on se että Herman pitää matsin pystyssä henkensä kaupalla. Toivon Damianin voittoa hulluna mut pelkän samalla pahinta. Jos Maia voittaa on sillä kyl mahdollisuudet mihin tahansa!

Luulen että GSP ei välttämättä yritä edes treidata Serran kanssa vaan pyrkii mattoon ja dominoimaan siellä. Serralla on iskuissa voimaa ja yksikin osuma saattaa riittää kuten nähtiin viimeks. Serran BJJ on huipputasolla mut en usko sen riittävän GSP:tä vastaan matossa. GSP on vienyt viime matseissaan Koscheckiä ja Hughesia painimalla ja Serra ei ole lähelläkään em. miesten painitasoa. GSP pahoinpitelee Serraa matossa pari erää ja ottaa tittelin.

Nyt ollaan kyllä hakoteillä. GSP:llä on viime matsista huolimatta niin selkeä etu pystyssä, että olisi todella typerää lähteä riskeeraamaan maailman luokan ju-jutsukaa vastaan viemällä tätä mattoon. Serra on vaarallinen matossa, oli sitten päällä tai selällään.

Toivotaan, että GSP kuitenkin vie Serran maahan ja Serra nappaa käsilukon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Matt Serran BJJ toimii ehkä jossain Abu Dhabissa, mutta vapaaottelussa mies ei lukottanut ketään kuuteen vuoteen. St. Pierre dominoi nelinkertaista Division I painimestaria Koscheckia matossa kuin räsynukkea, joten en mitenkään jaksa uskoa että huomattavasti pienempi Serra pystyisi tarjoamaan haasteita siellä. Toki painijalla ja BJJ-jäbällä on eroa, mutta tuskin Serra pystyy kamalasti St. Pierreä lukottamaan kun GSP pudottaa pommeja sidemountista.

Edellisessä ottelussa Serra itseasiassa dominoi pystyottelua ennen sitä takaraivo osumaakin, joten näkisin kyllä järkevimmäksi suunnitelmaksi viedä Serra mattoon ja lopettaa matsi siellä ja näin varmaant tapahtuukin.

GSP vie miten sattuu. Onhan MMA:ssa aina se punchers chance, mutta en mä usko että Serra osaa toisella onnenkantamoisella! Kuhan saatais GSP nyt WW beltin haltijaks ni voisin nukkua taas yöni hyvin :)

Matt Serran BJJ toimii ehkä jossain Abu Dhabissa, mutta vapaaottelussa mies ei lukottanut ketään kuuteen vuoteen. St. Pierre dominoi nelinkertaista Division I painimestaria Koscheckia matossa kuin räsynukkea, joten en mitenkään jaksa uskoa että huomattavasti pienempi Serra pystyisi tarjoamaan haasteita siellä.

Koscheck voitti Div. I:n kerran, ei neljästi. Serran saavutukset lukkopainin / BJJ:n saralla ovat kovemmat kuin Koschekin painista. Serra ei ole lukottanut ketään MMA:ssa vuoden 2002 jälkeen, se on totta, ei tosin ole voittanutkaan kuin neljästi tuon viime triangelinsa jälkeen. Tuo MMA:ssa lukolla otettujen voittojen määrä on kuitenkin irrelevantti kun arvioidaan tuota mattokamppailua. Serra on kuitenkin selkeästi vaarallisempi matossa kuin Koscheck (tämä siis alta, päältä Koscheck hallitsee ja lyö hyvin).

GSP-Serra matsi voi mennä oikeastaan miten vain, uskoisin että GSP hallitsee alusta asti ja voittaa matossa TKO / lukotus 4-5 erässä kun Serra väsyy. Ainoa todellinen yllätys tästä matsista olisi se että Serra veisi GSP:n tonttiin ja saisi pidettyä siellä.

Kyllä mun on pakko laittaa panos Serralle. Olen kuitenkin "fanittanut" miestä jo ammoisista ajoista lähtien. Serra by KO R1 2:15 :eek:

Tuo MMA:ssa lukolla otettujen voittojen määrä on kuitenkin irrelevantti kun arvioidaan tuota mattokamppailua

Miten niin irrelevanttia? Serra ei ole ikinä lukottanut vaparissa ketään huomionarvoista ottelijaa.

GSP ei todellakaan tule viettämään kovin pitkää aikaa Serran guardissa, vaan etenee aika nopeasti sidemounttiin eikä Serra voi sille yhtään mitään. Toisien sanoen vaikka olisi minkälaiset kredentiaalit nimenomaan brassijujutsussa niin se on helvetin vaikea lukottaa painoluokan kovinta painijaa jolla on muistaakseni ruskea vyö samasta lajista ja todella vahva mattokontrollointi.

Toisien sanoen, Serra ei tule hirveän kauan olemaan sellaisessa positiossa missä edes pystyisi yrittämään jotain lukkoa ja kun ottaa miehen aikaisemmat ottelut huomioon niin...tehkää johtopäätökset.

GSP by anyway

GSP tuskin pelkää Serran mattoa tai pystyä, GSP viee tätä matsia niin pystyssä kuin matossa mihinkä nyt sitten päätyykään.
Toivottavasti pysty matsi.

Miten niin irrelevanttia? Serra ei ole ikinä lukottanut vaparissa ketään huomionarvoista ottelijaa.

Ei ole ei, tämähän jo todettiin. Tuolla tilastolla (6 vuodessa 4 voittoa eikä yhtään lukolla) ei ole väliä samasta syystä kuin muillakaan yksittäisten ottelijoiden tilastoilla. Eli dataa ei ole tarpeeksi että tilastolla olisi merkitystä.

GSP ei todellakaan tule viettämään kovin pitkää aikaa Serran guardissa, vaan etenee aika nopeasti sidemounttiin eikä Serra voi sille yhtään mitään. Toisien sanoen vaikka olisi minkälaiset kredentiaalit nimenomaan brassijujutsussa niin se on helvetin vaikea lukottaa painoluokan kovinta painijaa jolla on muistaakseni ruskea vyö samasta lajista ja todella vahva mattokontrollointi.

Toisien sanoen, Serra ei tule hirveän kauan olemaan sellaisessa positiossa missä edes pystyisi yrittämään jotain lukkoa ja kun ottaa miehen aikaisemmat ottelut huomioon niin...tehkää johtopäätökset.

Mä en nyt käsitä mitä sä siitä lukottamisesta vauhkoat. Itse en uskalla väittää että on mahdotonta Serran lukottaa GSP.

Seuraavat asiat ei musta ole mitenkään selviä:

a) GSP vie Serraa mattoon.
b) Serra ei pääse matosta ylös.
c) Serra ei pääse sweeppaamaan.
d) GSP saa matossa jotain merkittävää aikaan.
e) Serra ei pääse lukottamaan GSP:tä

Pointti miks GSP vie Serran mattoon on se että Serralla on iskuissa voimaa ja yksikin osuma saattaa tehdä tepposet GSP:lle uudelleen. Tollanen "nöyryyttävä" tyrmäystappio voi hyvinkin jäädä kolkuttelemaan takaraivoon ja senkin takia GSP saattaa haluta välttää pystyä.

Toki GSP on pystyssä teknisempi, monipuolisempi ja nopeampi kuin Serra mut se on silti aina vaarallista treidata kuten nähtiin viimeksi.

Matossa GSP:llä ei ole niin suurta vaaraa vahvan painin ansiosta. Vaikka Serra ehkä parempi ihan puhtaassa BJJ/lukkopainissa onkin en tosiaan usko että lopetukseen pystyy.

Lukottaminen muuttuu tunnuetusti hyvin paljon hankalammaksi jos kaveri pudottelee pommeja nenänvarteen. Veikkaus siis että GSP ottaa tittelin via GnP erässä 2.

Kuten olen jo aikaisemmin maininnut...

Ei se lukotusten määrä välttämättä kerro kaverin taidoista paljoakaan. Esimerkiksi ADCC-kisoissa kaikki ovat maailmanluokan lukkopainijoita, mutta silti lukotuksia ei tule jokaisessa matsissa. Sama nyrkkeilyssä... Jätkät on hyviä mättämään, mutta harvoin niitä tyrmäyksiä tulee.

Sillä ei ole vitunkaan väliä, onko Serra lukottanut ketään lähiaikoina. Voihan olla, että nyt hän lukottaa... Tai sitten saa GSP:n mattoon ja pitää sen siellä (vaikka GSP:tä on kyllä vaikea kontrolloida). Molemma ovat hyviä ottelijoita ja ottelu voi päättyä miten vaan...

Serralle hurrataan jokatapauksessa! :rock:

Suositut

Back
Ylös Bottom