UFC 270: Ngannou vs. Gane (La 22.1.2022 Honda Center, Anaheim)

TML

Works for me.
VIP
Ikä
39
Vuoden eka PPV viikonloppuna ja siellä pari vyötä jaossa.

Jännä nähdä miten käy entisten tiimikavereiden kesken, asetelma on kyllä varsin mielenkiintoinen. Kantsii tuo countdown kyllä katsoa! (y) Lopussa entinen valmentaja heittää aika kommenttia.
Toinen jännä asia nähdä on se, että jos Gane vie niin miten käy Ngannoun sopparineuvotteluiden?
Jos joltain mennyt ohi, niin tämä on Ngannoun sopparin vika matsi ellei tässä ole tapahtunut muutosta viikon sisään.
Jos Ngannou voittaa, olisi ensimmäinen kerta kun tulee voimaan ns. "championship clause". Pykälä meinaa sitä, että jos sopparin vikan matsin jälkeen on mestari niin pitää vielä pysyä UFC:n leivissä vuosi tai kolme matsia.

En kyllä itse osaa tittelimatseista veikata, jotenkin niin helppo nähdä kummankin menevän kummin vain päin.
Olisiko kuitenkin Gane ja Moreno, mut nää on kyl melko henkimaailman heittoja.

Kortti vähän päässyt laihtumaan, mutta eiköhän se tosta vielä palaudu.

Early prelims 01:00, prelims 03:00 ja main 05:00.

1642405762989.png

Main card

HeavyweightFrancis Ngannou (c)vs.Ciryl Gane (ic)a
FlyweightBrandon Moreno (c)vs.Deiveson Figueiredob
WelterweightMichel Pereiravs.André Fialho
BantamweightCody Stamannvs.Said Nurmagomedov

a) For the UFC Heavyweight Championship
b) For the UFC Flyweight Championship

Preliminary card (ESPN2 / ESPN+)

MiddleweightRodolfo Vieiravs.Wellington Turman
BantamweightRaoni Barcelosvs.Victor Henry

Early preliminary card (ESPN+ / UFC Fight Pass)

BantamweightTony Gravelyvs.Saimon Oliveira
WelterweightTrevin Gilesvs.Michael Morales
Women's StrawweightSilvana Gomez Juarezvs.Vanessa Demopoulos
LightweightMatt Frevolavs.Genaro Valdez
Women's FlyweightKay Hansenvs.Jasmine Jasudavicius

Announced bouts

View: https://www.youtube.com/watch?v=Z9RBuQqJ6So

View: https://www.youtube.com/watch?v=FyUuEGbP-ps

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Francis voittaa KO/TKO :giggle: Mut helposti näen myös sen skenaarion missä Gane voittaa 5 erän jälkeen pisteillä. Francis oli aika vakuuttava Stipeä vastaa, niin ei tulla näkemään varmasti taaskan semmosta vanhaa Francista, joka yritti väkisin lopettaa ottelun 1 erässä. Francis odottelee rauhassa sitä iskun paikkaa, ja sitkun se tulee niin Gane lähtee unille. Todella mielenkiintoinen matsi!
Mää luulen että Moreno-Figu ottelu riippuu aika paljon siitä minkälainen Figun painonpudotus on tällä kertaa. Viime matsissa Figu näytti mun mielestä täysin eri mieheltä, kuin siinä ekassa. Ja ymmärtääkseni se painonpudotus oli ollut todella raskas, ja ei mennyt ihan putkeen. Moreno kuitenkin lähtee mun mielestä selkeänä ennakkosuosikkina, ja hänelle varmaan rahani laitan.

Jostainsyystä vahva tunne että Ngannou haluaa tehdä statementin ja bumrushaa heti alussa täysiä päälle.. Ngannoun tyrmäysvoima on niin saakelin epäreilu että hankala nähdä miten kukaan onnistuisi tajuissaa pystyssä senkanssa nekkailemaan täysiä eriä

Luin jostain että Gane olis alottanu kamppailulajit vasta 23 vuotiaana.. Jos pitää paikkansa niin aika jäätävän ottelusilmän ja pystyottelun onnistunu kehittämää kuiteski kohtuullisen lyhyessä ajassa

Luin jostain että Gane olis alottanu kamppailulajit vasta 23 vuotiaana.. Jos pitää paikkansa niin aika jäätävän ottelusilmän ja pystyottelun onnistunu kehittämää kuiteski kohtuullisen lyhyessä ajassa
Tuntuu, että aika paljon tuossa ottelusilmässä ja reagoinnissa on luontaista lahjakkuutta. Toki tekniikat ja toistot pitää tehdä, mutta tuolla on kavereita, ketkä ihan huipulla treenaavat vuosi tolkulla ja silti siellä pystyssä imuroidaan niitä iskuja ihan niin kuin ennenkin.

Itse matsista on kutina, että Ngannou vie aika selvästi. Vaikka Gane on hyvässä nousussa ja putkessa, niin kaverilta puuttuu se viimeinen tappamisen meininki tuosta tekemisestä. Ngannoua on niin älytön ja poikkeuksellinen mörkö, että sitä vastaan ei kyllä pärjää millään normisuorituksella. Olen toki tässä mieluusti väärässä ja näkisin Ganen jo mestarina.

Tuntuu, että aika paljon tuossa ottelusilmässä ja reagoinnissa on luontaista lahjakkuutta. Toki tekniikat ja toistot pitää tehdä, mutta tuolla on kavereita, ketkä ihan huipulla treenaavat vuosi tolkulla ja silti siellä pystyssä imuroidaan niitä iskuja ihan niin kuin ennenkin.

Itse matsista on kutina, että Ngannou vie aika selvästi. Vaikka Gane on hyvässä nousussa ja putkessa, niin kaverilta puuttuu se viimeinen tappamisen meininki tuosta tekemisestä. Ngannoua on niin älytön ja poikkeuksellinen mörkö, että sitä vastaan ei kyllä pärjää millään normisuorituksella. Olen toki tässä mieluusti väärässä ja näkisin Ganen jo mestarina.
Itellä vähän samat fibat, ei voi läpsytellä 25min kevyttä sloppykickboxingkia kannua vastaan.

Unibetilla gane suosikki kertoimella.1.7, ngannoulla 2.10.
Olin ngannoun viime matsista katsovinani että happi meinas loppua joa ekassa erässä, hengitti suun kautta.
Niin vaan silti tyrmäs mutta veikkaan jossei onnistu ekassa kolmessa tyrmäämään gane vahvoilla loppuerät, mutta riittääkö pisteet voittoon.
Ngannou tko 2 erä.

Kiva kun kaksi oikeasti urheilullista hewaria kohtaa. Semmoinen kutina, että Ganella riittää liike välttämään Ngannoun moukarit. Ngannoun paras taktiikka olis unohtaa nekkailu ja ryntää päälle niinkuin Rozenstruikkia vastaan. Teknisesti otellessa käteen jää hopeaa.

Gane väistelee ja pitää etäisyyttä ekat kaksi erää ja ottaa 3.-5.-erät. Ganen liike on niin hyvää, etten usko Ngannoun tyrmäävän Ganea, vaan Gane pieksee väsynyttä Ngannouta kolme erää. En usko, että Ngannou saa rynnättyä Ganea nurin, sen verran hyvä liikkuvuus Ganella on. Jos Ngannou voittaa tämän, niin eipä näy hänelle voittajaa raskaassa. Derrick Lewis tulee ottamaan turpiin mahdollisessa kohtaamisessa rumasti. Oikeastaan Derrick Lewis ansaitsisi kohtaamisen Stipen kanssa.

Stipe on UFC:n toinen haastaja, joten Ngannoun sopimus kuviot taitaa taata sen, että Stipe ottaa Ganea vastaan mestaruudesta. Tämä ottelu kyllä kiinnostaisi, sen Stipe voisi jopa voittaa.

Gane väistelee ja pitää etäisyyttä ekat kaksi erää ja ottaa 3.-5.-erät. Ganen liike on niin hyvää, etten usko Ngannoun tyrmäävän Ganea, vaan Gane pieksee väsynyttä Ngannouta kolme erää. En usko, että Ngannou saa rynnättyä Ganea nurin, sen verran hyvä liikkuvuus Ganella on.
Veikkaan itse samaa. Ngannou on vasytettava. Ganen liike on hyvaa ja eka 1-2 eraa on selviamistaistelua. Mentaalipuolella Ngannou on hajonnut pari kertaa. Entas jos matsi ei ole heti paketissa ja nopeus/rajahtavyys puuttuu?

Gane väistelee ja pitää etäisyyttä ekat kaksi erää ja ottaa 3.-5.-erät. Ganen liike on niin hyvää, etten usko Ngannoun tyrmäävän Ganea, vaan Gane pieksee väsynyttä Ngannouta kolme erää. En usko, että Ngannou saa rynnättyä Ganea nurin, sen verran hyvä liikkuvuus Ganella on. Jos Ngannou voittaa tämän, niin eipä näy hänelle voittajaa raskaassa. Derrick Lewis tulee ottamaan turpiin mahdollisessa kohtaamisessa rumasti. Oikeastaan Derrick Lewis ansaitsisi kohtaamisen Stipen kanssa.

Stipe on UFC:n toinen haastaja, joten Ngannoun sopimus kuviot taitaa taata sen, että Stipe ottaa Ganea vastaan mestaruudesta. Tämä ottelu kyllä kiinnostaisi, sen Stipe voisi jopa voittaa.

Stipeä kun ei kiinnosta otella kuin kerran vuodessa niin saa minun puolesta jäädä jo eläkkeelle tai tyytyä ottelemaan pelkästään top 10-2 vastaan
2016 : 3 matsia (voitti vyön vuoden toisessa ottelussaan)
2017 : 1 matsi
2018 : 2 matsia
2019 : 1 matsi
2020 : 1 matsi
2021 : 1 matsi

On olemassa ihmisiä, joilla on ns. "luontainen silmä", mutta se liittyy pikemmin hyökkäämiseen kuin puolustamiseen. Nämä henkilöt siis tuntuvat heti uran alusta lähtien osuvan taitotasoonsa nähden tosi usein, kun suurin osa ihmisistä lyö aluksi ihan väärältä etäisyydeltä ja väärällä hetkellä.

Jos tällaisella ihmisellä on vielä pitkät kädet ja hyvät voimatasot, hän voi olla huomattavan paha vastus paljon taitavammalle ottelijalle. Oppikirjavastaus tällaiseen vastustajaan on aggressiivinen hyökkääminen. Puolustaminen kun on paljon hyökkäämistä vaikeampaa ja vaatii järjestelmällistä toimintaa.

Ajattelen, että Gane vie joko nyt tai sitten uusintaottelussa joskus vuoden päästä. Jos Gane jää jyrän alle, ottaa pari matsia alle ja Ngannouta vastaan sitten. On kuitenkin todella nuori tässä lajissa ja sarjassaankin!

Ganejunassa ollaan. Toivottavasti raskaaseen sarjaan saadaan lisää näitä atleettisia ottelijoita. Toki sinne muutama Ngannou mahtuu aina!

On olemassa ihmisiä, joilla on ns. "luontainen silmä", mutta se liittyy pikemmin hyökkäämiseen kuin puolustamiseen. Nämä henkilöt siis tuntuvat heti uran alusta lähtien osuvan taitotasoonsa nähden tosi usein, kun suurin osa ihmisistä lyö aluksi ihan väärältä etäisyydeltä ja väärällä hetkellä.

Jos tällaisella ihmisellä on vielä pitkät kädet ja hyvät voimatasot, hän voi olla huomattavan paha vastus paljon taitavammalle ottelijalle. Oppikirjavastaus tällaiseen vastustajaan on aggressiivinen hyökkääminen. Puolustaminen kun on paljon hyökkäämistä vaikeampaa ja vaatii järjestelmällistä toimintaa.
Jatkan vielä vähän ot:ta. Kuvittelen, että itse kuulun tähän luontaisesti "hyväsilmäisten" porukkaan. Muistan jo nuoruuden taekwondoista, että pystyin ajoittamaan tekniikoita hyvin esim. pysäytyspotkuja kaverin hyökätessä jne. Lyöntilajissa taas pari- ja tekniikkajutuissa huomaan, että pystyn reagoimaan todella hyvin ja saan toisen rytmistä äkkiä kiinni ja pystyn myös rikkomaan sitä helposti.

Itse kuitenkin ihan harrastelija, joten en voi laskea kaikkea kehitystä ja nopeutta pelkästään treenistä johtuvaksi, etenkin kun itsellä yleensä enemmän lihasmassaa mitä treeniparilla.

Pitipä pari euroa laittaa parille Deiveson/Ngannou, vaikka Deivesonin kunto on vähän arvoitus viimekertaisen mahalaskun jäljiltä.

Todella mielenkiintoinen HW-titteliottelu. Molemmat ovat poikkeusyksilöitä, mutta hyvin eri tavoin. Ngannou lyön poikkeuksellisen kovaa ja osaa hakea osumat noille pommeilleen yleensä ensimmäisen kahden erän aikana "and that´s all she wrote". Gane taas on kokoisekseen raskassarjalaiseksi hämmentävän hyvin liikkuva ja osaa otella rennosti ja teknisesti-->cardio kestää hyvin.
Entiset treenikaverit vielä kyseessä ja molemmat tuntee toistensa vahvuudet. Toisaalta kumpikin on myös vielä suhteellisen tuore naama MMA-hommissa ja kehitystä on varmasti tapahtunut molemmilla.
Ngannou voi voittaa ottelun ja saada sen näyttämään todella helpolta. En lähtisi tästä vetoa lyömään, mutta jos mun olis aivan pakko jotain veikata, niin sanoisin, että Gane kuitenkin onnistuu välttämään isoimmat pommit ja raahaa Ngannoun syvään päätyyn ottaen voiton.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom