UFC 268: Usman vs. Covington 2 (La 6.11.2021 Madison Square Garden, New York)

Ei tuu suomeksi kuunneltua kun aina stnat hölöttävät erätauolla kulman kommenttien ja ohjeiden päälle. Mielenkiintoisinta kuultavaa ottelussa olis juurikin nuo.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuka helv...i oli Viaplayllä suomeksi "pääselostaja" UFC268? 😂😪🤐. Oli kyl niin kujalla, lääkärit jo häkissä kun Edgar oli pihalla niin meidän "asiantuntija" miettii "oliko se nyt siinä". Katselin vasta nyt uusintoja suomeksi, ei saakeli että oli hirveetä.
Joo, oli sen verran heikko esitys, että itse jälkilähetyksenä vaihdoin parin minuutin kuuntelun jälkeen originaali jenkkiselostukseen.

Rajalin taisi olla selostamassa bokrausta, niin mistä lie napanneet stuntiksi jonkun täysin lajia tuntemattoman kaverin. Olisivat mieluummin antaneet vetovastuun suoraan Nurmiselle.
 
Ei tuu suomeksi kuunneltua kun aina stnat hölöttävät erätauolla kulman kommenttien ja ohjeiden päälle. Mielenkiintoisinta kuultavaa ottelussa olis juurikin nuo.
No juu, just juttelin tossa että välillä jopa erä kuumimmillaan niin selostaja horisee mitä tapahtui vuosia sitten Imatralla amatöörikisoissa.. On kyllä surkiaa
 
Ääni kuulosti aivan ex-painija Jarkko Ala-Huikulta, joka selosti painia Tokion Olympialaisissa. En tiedä sitten kuulinko oikein.

Edit: Selostajana toimi Veli-Matti Markkanen. Itse en ole hänestä ennen kuullutkaan.
 
Kahdesta ekasta erästä(Usmanille 10-9) sekä neljännes (Covingtonille 10-9) kaikki tuomarit samaa mieltä. Itse olen Dave Tirellin kannalla. 3 ekaa Usman, 4-5 Covington.Jos 5.erä ois ollut myös Clearyn ja D'amaton lapussa Covingtonille, ei olisi siltikään mestaruus vaihtunut. Aatteita?
Mä en ymmärrä, että miten helvetissä kakkos erä ei ollut vähintään 10-8 Usmanille!? Hallitsi pystyä läpi erän, kaks knockdownia ja lopetti erän dominoivassa positiossa kun Colby löhös kilpikonnassa keräillen itteensä. Joku järki tuomarointiin kun toi nähään samanarvoisena kuin 4 tai 5 erä Colbylle.
 
Kahdesta ekasta erästä(Usmanille 10-9) sekä neljännes (Covingtonille 10-9) kaikki tuomarit samaa mieltä. Itse olen Dave Tirellin kannalla. 3 ekaa Usman, 4-5 Covington.Jos 5.erä ois ollut myös Clearyn ja D'amaton lapussa Covingtonille, ei olisi siltikään mestaruus vaihtunut. Aatteita?


21 median edustajaa arvioi matsin

18 Usman voitti (Isompi osa porukasta oli sitä mieltä että Usman voitti 2 erän 10-8)
2 Tasapeli
1 Colby voitti

Oikea mies voitti minun, tuomareiden ja median edustajien mukaan. Vaikka usmanille olisi antanut 1,2,3,5 erät niin eihän se sitä muuta että ottelu oli kuitenkin kohtuu tasainen. "Kukaan" ei varmaan voi olla eri mieltä 1 ja 4 eristä. Joten jäljelle jää 2 erä (oliko 10-8 Usmanille), 3 ja 5
3 erä taisi taisi monen mielestä kääntyä Colbylle kun sai lopussa vähän jotain aikaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en ymmärrä, että miten helvetissä kakkos erä ei ollut vähintään 10-8 Usmanille!? Hallitsi pystyä läpi erän, kaks knockdownia ja lopetti erän dominoivassa positiossa kun Colby löhös kilpikonnassa keräillen itteensä. Joku järki tuomarointiin kun toi nähään samanarvoisena kuin 4 tai 5 erä Colbylle.
Eipä niitä 10-8 eriä hevin anneta. Toisaalta Chandlerilta ois joku domari voinu ottaa pinnan pois suoraan silmäsohaisusta.
Gaethje vs Chandler oli myös 10-9 kaikki vaikka se uppari ja lattiaan lento ois voinu olla 10-8 erä.
 
Usman on siitä haastava vastus, että iskuja on nykyään kunnioitettava, mutta myös kunto kestää loppuun asti ja tdd on kova myös.

mma median pisteytyksille en anna hirveästi painoarvoa. Ne on vaan jannuja, joilla on nettisivut.

Weilin kohdalla olin väärässä. Luulin, että ois koputtanut etummaisella jonkun osuman enempi...Rose osasi välttää taskua.
 
Eipä niitä 10-8 eriä hevin anneta. Toisaalta Chandlerilta ois joku domari voinu ottaa pinnan pois suoraan silmäsohaisusta.
Gaethje vs Chandler oli myös 10-9 kaikki vaikka se uppari ja lattiaan lento ois voinu olla 10-8 erä.
Oisko viime vuoden puolella ollu aika isotki puheet Danalta, kun 10-8 eriä lenteli väkisin makaamisella, ilman suurempaa damagea, position vaihtelua tai lopetusyrityksiä. Varmaan nyt linjaa vähän tiukennettu, ja todennäköisesti koko erän kestävä dominointi voi saattaa 10-8 tuloskorttiin.
 
Jotenkin tuo "joka erän pisteytys" tuntuu mielestäni aika paskalta systeemiltä. Jos ajellaan että 5 eräisessä matsissa toinen myllyttää 3 ensimäistä erää, mutta saa viimeiset 2 erää kunnolla turpaan, on aivan piipussa mutta ei keskeytä ja erät menee 10-9, niin ensimmäiset 3 erää voittanut voittaa koko ottelun. Pridessa tämäkin asia oli paremmin, matsit arvioitiin kokonaisuutena mm. saadun vahingon mukaan yms.
 
Huvittaa jotenkin tuo Colby huutelemassa Eposta, kun kaveri tunnetaan loppumattomasta cardiostaan.
Loppumaton cardio.. ehkä ennemminkin vapaaottelijaksi kova kestävyys. Colby ei ole kovin lihaksikas, joten sillä helpommin on kova cardio. Usman taas on aika lihaksikas ja rasvaton, se yhdistettynä kovaan kestävyyskuntoon herättää epäilykset dopingista.
 
Mun mielestä kunhan saataisiin toi pistetytys sille kuuluvalle tasolle, voitaisiin pudottaa rimaa noille 10-8 tai vaikka 10-7 erille. Nyt tällä nykyisellä lottokuponki meiningillä nuo 10-8 ja 10-7 vois aiheuttaa vieläkin sekavampia tuloksia. Jos annettaisiin helpommin näitä isomman eron eriä, niin yllämainittu skenaario voitaisiin kumota, kun piiputtava ottelija häviää kaksi vikaa 10-7. Jos se on taas voittanut kolme ensimmäistä 10-7, niin todennäköisesti ansaitsee kyllä voittonsa lopusta huolimatta. En ymmärrä miten tuo pisteytys on vuodesta toiseen aivan perseellään. Joka eventissä on vähintään yksi matsi, mistä raavitaan päätä ja mietitään oliko tuomarit kännissä tai edes paikalla.
 
Mun mielestä toi pisteytys oli jo menossa selvästi parempaan suuntaan yleisesti, kun niitä 10-8 eriä tuli vähän helpommin, jos selvästi dominoit koko erän.
Siinäkin on toki omat ongelmansa, mutta mun mielestä paljon isompi ongelma on se jos niukka, tasaisen erän voitto on täsmälleen saman arvoinen, kuin erä jota dominoit ja jossa pudotat kaverin pariin otteeseen. Mielestäni tuo Usman vs Colby kakkoserä oli ihan selvä 10-8.
 
Back
Ylös Bottom