UFC 258: Usman vs. Burns (La 13.2.2021 UFC Apex, Las Vegas)

Kumpi voittaa Usman vai Burns


  • Total voters
    20
  • Poll closed .
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan toi Usman kova, mutta veikkaan että Masvidal pystyy hyvänä päivänä vyön viemään. Burnsilla huono leuka. Pääsi heti alussa horjuttaa Usmania, mutta sit alkoi Usmanin jabi puremaan.

Koko tän illan paras suoritus oli esiotteluissa, jossa Hernandez kuristi runsaasti Brassihärkää nauttineen Vieiran. Ei auttanut BJJ mustat vyöt eikä mestaruudet.
Burns lyö rekka-autollisen verran kovempaa kun Masvidal, eikä saanu Usmanin lyhtyjä sammumaan. Usman voi halutessaan pelkällä Jabilla napsuttaa Masvidalista voiton. Eikä ole mitään osa-aluetta, missä Horhe oisi parempi vapaaottelija kun Usman.
 
Burns lyö rekka-autollisen verran kovempaa kun Masvidal, eikä saanu Usmanin lyhtyjä sammumaan. Usman voi halutessaan pelkällä Jabilla napsuttaa Masvidalista voiton.
Molemmat ne lyö kovaa mutta Masvidalilla on paljon kovempi leuka. Toki Usman on jo voittanut Masvidalin kerran, joten onko uusinnassa järkeä. Onhan sit se Ruotsalainen Chimaev.. oisko siitä vaikka vuoden päästä haastajaksi? Muuten tuossa divarissa ei järkevää haastajaa ole näköpiirissä.
 
Molemmat ne lyö kovaa mutta Masvidalilla on paljon kovempi leuka. Toki Usman on jo voittanut Masvidalin kerran, joten onko uusinnassa järkeä. Onhan sit se Ruotsalainen Chimaev.. oisko siitä vaikka vuoden päästä haastajaksi? Muuten tuossa divarissa ei järkevää haastajaa ole näköpiirissä.
No auttaahan se kova leuka ottamaan vähän enemmän CTE:tä, mutta niin paljon Horhe on taidollisesti perässä Usmania, ettei ottelusta kilpailullista tulisi. Chimaev kesällä top 5 ja loppuvuodesta voittoputket vastakkain Usmanin kanssa.
 
Onko tuo khabib vs usman täysin pois suljettu vaihtoehto?
Taitaa nuo olla aika hyviä frendejä keskenään että epäilen. Ja en itse usko että Habib ottelee ikinä missään muualla, kun 155 painossa.

Itse luulen myös että Chimaev tulee tänä vuonna nousemaan rankingissa sen verran ylös, että voi alkaa huutelemaan Usmanin perään.
 
Mitenkäs Leon Edwards? Usman on toki voittanut hänetkin, mutta se oli vuonna 2015. Siitä sopiva välimatsi Usmanin pönkittämiseksi?
Leon taitaa ottaa seuraavaks jotain muuta vastaan matsin. Piti siis ottaa Chimaevia vastaan ensi kuussa, mutta se peruuntui. Dana on puhunut, että yrittää saada Leonille vastustajaksi Covingtonin. Jos Leon seuraavan ottelun voittaa, niin todellakin ansaitsee otella mestaruudesta.
 
No auttaahan se kova leuka ottamaan vähän enemmän CTE:tä, mutta niin paljon Horhe on taidollisesti perässä Usmania, ettei ottelusta kilpailullista tulisi. Chimaev kesällä top 5 ja loppuvuodesta voittoputket vastakkain Usmanin kanssa.
Taidollisesti Masvidal on toki jäljessä, mutta hyvänä päivänä pystyy laittamaan Usmanin unille. Masvidalilla on tosi kova alasvienti puolustus ja viimeksi ei ollut mitään hätää Usmanin painin kanssa.
 
Molemmat ne lyö kovaa mutta Masvidalilla on paljon kovempi leuka. Toki Usman on jo voittanut Masvidalin kerran, joten onko uusinnassa järkeä. Onhan sit se Ruotsalainen Chimaev.. oisko siitä vaikka vuoden päästä haastajaksi? Muuten tuossa divarissa ei järkevää haastajaa ole näköpiirissä.
Usman huusi Street Jesusta, pitkän leirin kautta
 
Taitaa nuo olla aika hyviä frendejä keskenään että epäilen. Ja en itse usko että Habib ottelee ikinä missään muualla, kun 155 painossa.

Itse luulen myös että Chimaev tulee tänä vuonna nousemaan rankingissa sen verran ylös, että voi alkaa huutelemaan Usmanin perään.
Sehän on edelleen covidin kourisss. Voi olla ettei keuhkot parane ikinä entiselleen
 
Tykkäsin kyllä siitä että Burns ei tullut matsiin ainakaan häviämään hitaasti mutta varmasti. Go big or go home. Usman näyttää tällä hetkellä kyllä lähes voittamattomalta. Edwards tuolla on sellainen joka voisi ehkä haastaa jos voittaa ensin Colbyn, jos nyt ottelevat keskenään. Vähän huvittaa kyllä kun oli puhetta joskus että Conor menisi welterinkin mestaruudesta haastelemaan, rumaa jälkeä olisi tullut siitä. :sneaky:

Ajattelin että kun Viera on keskittynyt pelkkään vapaaotteluun, olisi myös kehittynyt jotenkin siinä. Miehen pystyottelu muistutti kuitenkin ihan vitsiä ja tankki tyhjeni nopeammin kuin kiihdytysautossa. Aivan älytön pettymys, olen todella ihmeissäni jos mies vielä tästä menestyksekkään vapariuran itselleen kehittää. Pitkällä tähtäimellä varmaan kannattaisi pysyä siinä mitä osaa paremmin ja selvitä elämästä vähemmällä määrällä aivotärähdyksiä.
 
Silloin kun Usman nousi mestariksi sillä todella yksipuolisella Woodleyn dominoinnilla, niin totesin, että Usmanista tulee pitkäaikainen mestari. Usmanilla oli jälleen mestarin otteet ja rauhallisuus, vaikka Burns veti hienon osuman korvalliselle ja jalat löi hetken loukkua.

Vaikea on kyllä nähdä kuka hänet tuolla kengittäisi? Colby antoi kovimman testin tähän mennessä...
 
Jep, ei taida olla vieirasta ufc:hen. Ainakaan kärkikahinoihin/rankingeille. Se aika meni jo, kun riitti että oli bjj-velho.
Ajat on muuttunut, itse opin internetistä taannoin että "velho":lla viitataan nykyään 30-v neitsyeen mieheen.
En pääse enää tuosta mihinkään ja nykyään repeilen Mikkeliläis Velhoille aina kun näen sanan.
Bjj-Velho, triggeröi taas.
 
Ensimmäinen erä lupasi Burnsille hyvää, mutta on kyllä napakka ja tarkka tuo Usmanin jabi.

Kyllä mä näen Colbyn varteenotettavimpana haasteena. Se hävisi kertaalleen Usmanille ja tulee pystyottelussa varmasti jatkossakin häviämään, mutta lähtisikö uusinnassa oikeasti tosissaan haastamaan Usmanin painia. Ekassa kumpikaan ei oikeastaan tätä tehnyt, vaan keskittyivät nekkailemaan. En tiedä voittaako Colby Usmania uusinnassakaan, mutta näkisin sillä olevan työkalut, joilla Usman laitetaan todella koville.
Masvidal on kova ja tulee todennäköisesti ainakin kestämään täydet erät Usmanin kanssa, mutta tällä hetkellä en oikein näe, että ottelu menisi juurikaan eri tavalla, kuin ensimmäinen kohtaaminen. Siinä missä Colbylla on erilaisia taktisia vaihtoehtoja otteluun, niin Masvidal ei tule ainakaan painimaan Usmania nurin, joten pystyottelun varassa siinä ollaan jokseenkin täysin. Kova pääkin näyttää Kamarulla olevan.
 
Rodolfo Vieiran ottelu oli erikoinen. Hirveä liharekkahan tuo Vieira on ja lihakset vaatii happea, mutta silti on hämmentävää, että ikänsä vääntänyt, maailman luokan grappler, piiputtaa noin totaalisesti yhden erän aikana. Erän, josta suurimman osan ajasta sai viettää dominoivassa positiossa leipälajissaan mattotilanteissa.
Hämmentävää. Oliko mennyt tankkaukset pahasti pieleen, vai mikähän tuossa on. Pystyottelu oli kyllä heikkoa, mutta sekään ei selitä tuota totaalista hyytymistä omalla mukavuusalueellaan.
 
En tarkistanut väitettä, mutta Twitteristä olin lukevinani, että Vieiralla olisi ollut kuukausi sitten koronatartunta. Liekö ollut vaikutusta jaksamiseen.
 
Silloin kun Usman nousi mestariksi sillä todella yksipuolisella Woodleyn dominoinnilla, niin totesin, että Usmanista tulee pitkäaikainen mestari. Usmanilla oli jälleen mestarin otteet ja rauhallisuus, vaikka Burns veti hienon osuman korvalliselle ja jalat löi hetken loukkua.

Vaikea on kyllä nähdä kuka hänet tuolla kengittäisi? Colby antoi kovimman testin tähän mennessä...
Uusinta Burnsille vuoden kuluttua
 
Back
Ylös Bottom