UFC 178: Jones vs. Cormier

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen vähän ihmeissäni siitä, että täällä on nostettu tapetille tuo Jonesin "I will kill you" uhoaminen, mikä on testosteronipäissään höyryävälle nuorelle miehelle tälläsissä kukkoilutilanteissa imo aika "normaalia" käytöstä, muttei juurikaan mainittu Cormierin mielestäni halveksittavampaa/ämmämäisempää uhkailua sylkeä naamalle. Se ilme mikä sillä oli kun sanoi tuon oli täynnä halveksuntaa. Raivopäissään kengän heittäminen yleisön sekaan ja sylkemisellä uhkailu on jättänyt mulle vähän sellasen niljakkaan kuvan Cormierista, tähän vielä päälle toistuvat henkilökohtaisuuksiin menevät/persoonaan kohdistuvat loukkaukset niin voidaan jo puhua estrogeenipäissään riehuvasta Cormierista.

Etkös Mauler>Bones ollu sitä mieltä, että DC on Jonesille sopivampi vastus? Uskotko, että Gusse voittaisi DC:n myös ja jos uskot niin miten? :)

Olen vähän ihmeissäni siitä, että täällä on nostettu tapetille tuo Jonesin "I will kill you" uhoaminen, mikä on testosteronipäissään höyryävälle nuorelle miehelle tälläsissä kukkoilutilanteissa imo aika "normaalia" käytöstä, muttei juurikaan mainittu Cormierin mielestäni halveksittavampaa/ämmämäisempää uhkailua sylkeä naamalle. Se ilme mikä sillä oli kun sanoi tuon oli täynnä halveksuntaa. Raivopäissään kengän heittäminen yleisön sekaan ja sylkemisellä uhkailu on jättänyt mulle vähän sellasen niljakkaan kuvan Cormierista, tähän vielä päälle toistuvat henkilökohtaisuuksiin menevät/persoonaan kohdistuvat loukkaukset niin voidaan jo puhua estrogeenipäissään riehuvasta Cormierista.

Eikös se ole ihan rikosteknillisestikin eri asia uhkaa tappaa joku kuin uhkaa sylkeä jotain? :D Ei siinä, onhan se ämmämäistä ja rangaistavaa urheilussa sylkeä toisen kasvoille minunkin mielestä mutta eikai nyt tappaa tartte sen takia. Uhotaan ja dissataan toista niin välillä läikkyy yli enkä usko, että kukaan täällä tosissaan pelkää Jonin tappavan DC:tä mutta ääliömäisen kuvan jon siinä tilanteessa kyllä antoi itsestään.

Aivan varmasti Bones pelkää Cormieria vähmmän kuin Gustafssonia. Olen varma, että matsi Gussea vastaan pudotti Bonesin maan pinnalle ja sai tämän tuntemaan miltä tuntuu kuin oikeasti satutetaan. Ei voi olla jättämättä jälkeä, jos saat 5 erää niin kovaa hittiä, että joudut poistumaan häkistä paareilla.

Kannattaa myös muistaa että Cormier on karkaissut itsensä treenaamalla Cainin kanssa, joten ei varmasti pelkää Jonesin kokoetua. Cainkin tosin "vain" 6'1'' pitkä, mutta voimatasot varmasti toista luokkaa kuin Bonesilla. Toisaalta Cormier on joutunut vetämään painoa alas, joten ei varmasti ole niin vahva kuin raskaassa sarjassa.

Bonesin gameplan luulisi olevan päivänselvä: peruuttelee ympyrää eikä päästä Cormieria sisään, vaan potkii kaukaa pehmeäksi. Cormieria tuskin on kovin helppo pitää loitolla työntämällä sormet naamaan kuten aiemmin on nähty. Lyhyempänä ja "kömpelömpänä" jätkänä Cormierilla ei silti tule olemaan helppoa päästä oikealle etäisyydelle. Mahdollisuus on kai käyttää Bonesin hyökkäyksiä hyväksi ja oikealla ajoituksella countteroida itsensä aitaa vasten clinchiin, jossa uskon Cormierin olevan kovempi kuin Bones.

Jep jep Bones pelkää. Vapaaottelijat tuolla huipulla on yleensäkin vitunmoisia pelkureita ja ne pelkää varsinkin sitä että niitä satutetaan kehässä.

Bonesin gameplan on nopealla päättelyllä peruutustaktiikka, mutta se helpoin tie ei yleensä ole se mitä Jones lähtee toteuttamaan. Veikkaan että tässäkin tulee käymään niin että Jones lähtee heti haastamaan Cormierin painissa ja clinchissä missä Cormier on ennakkoon vahvimmillaan ja jos se ei toimi niin sitten ehkä muuttaa taktiikkaa matkalla..

Etkös Mauler>Bones ollu sitä mieltä, että DC on Jonesille sopivampi vastus?

Olen. Jones muuten puhui itse tästä tällä viikolla, muistaakseni sen Q&A:n aikana, että Gustafsson on vaikeampi match up mm.siksi, kun on niin vaikea löytää tarpeeksi hyvää Gustafssonin tyylin jäljittelijää treenicampin ajaksi ja miten Cormierin kaltaisia vastuksia Jones on kohdannut jo useasti ja Cormierin tyyliä varten on helpompi löytää sopivaa treeniseuraa.

Uskotko, että Gusse voittaisi DC:n myös ja jos uskot niin miten? :)

Uskon. Varsinkin silloin jos Cormierille osoittautuu liian vaikeaksi päästä säännöllisesti clinchiin Jonesin kanssa. Silloin tipahtaisi Cormierin saumat Gustafssoniakin vastaan merkittävästi. Mutta sitä on vaikea sanoa vielä, tuo matsi Jonesia vastaan tulee toivottavasti kertomaan paljon.

Vaikea matsi veikattava Jones vs. Cormier, mutta Gussea Cormier paiskoisi ihan samaan malliin kuin Silvaa. Silvakin satuttaisi pahasti Gussea. Gusse on tuossa kevyemmässä sarjassa kova kun on ylisuuri pienempiin nähden. Raskaassa sarjassa nämä Silvat ja Overeemit löisivät sen takuulla pihalle. Jones sama homma jos raskaaseen joutusi. Nyt on vaan niin iso sarjaansa, jolla jyrää.

Jones taisi sanoa tuossa Q&A:ssa ettei aio raskaaseen vaan tavoitteet on lhw:ssä. Liekkö gusse avasi hieman silmiä, että mitä vastaan voisi raskaassa tulla Overeemin, JDS:n jne muodossa, kun ulottuvuusetu pienenee. Hirvittävän kokoisia ukkojahan gusse ja JBJ on tuohon sarjaan. Ulottuvuuden puolesta olisivat isoja raskassarjalaisiakin. Tottakai se on iso etu, muttei se nyt pelkästään otteluita ratkaise.

Samaa mieltä olen, että raskaassa olisi suuremmat haasteet molemmille. Siis, jos oikeasti haluaa olla se "universumin paras".

Luulen että ensin Jones haluaa tehdä ennätyksen noissa puolustuksissa, että jos HW:ssa ei sitä vyötä tulisi niin olisi silti GOAT ainakin noissa. Aikaisemmin varmaan ajatteli että menee vain sinne, ottaa vyön ja jatkaa puolustamista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kiinnostaa nähä kuinka paljon UFC käyttää tota tappelua matsin promoamisessa. Onko esim. countdownissa videopätkää tossa ja jopa niissä lyhyissä teasereissa

kiinnostaa nähä kuinka paljon UFC käyttää tota tappelua matsin promoamisessa. Onko esim. countdownissa videopätkää tossa ja jopa niissä lyhyissä teasereissa

Jonesin tappouhkaus-puheita ei ainakaan näytetä, niitähän UFC jo yritti estää leviämästä heti, kun se video tuli julkisuuteen. Kyllä on tekemistä UFC:lla LHW-champin kanssa, olen jo mennyt laskuissa sekaisin miten usein mies on aiheuttanut UFC:lle erilaisia imago-ongelmia.

no ne ketkä niistä puheista kauhistuu tuskin edes katsoo UFCtä ja se normaali katsojakunta kyl ymmärtää mistä tossa oli kyse

Jonesin tappouhkaus-puheita ei ainakaan näytetä, niitähän UFC jo yritti estää leviämästä heti, kun se video tuli julkisuuteen. Kyllä on tekemistä UFC:lla LHW-champin kanssa, olen jo mennyt laskuissa sekaisin miten usein mies on aiheuttanut UFC:lle erilaisia imago-ongelmia.

Oon mennyt sekasin laskuissa kuinka monta kertaa oot munannut ittes itkemällä mitä Jones on tai ei ole tehnyt:lol2:

no ne ketkä niistä puheista kauhistuu tuskin edes katsoo UFCtä ja se normaali katsojakunta kyl ymmärtää mistä tossa oli kyse
Ei kyse ole normaalista katsojakunnasta. Kyse on siitä millainen kuva lajilla ja UFC:llä on lajin ulkopuolisille seuraajille. Pystyykö UFC kasvamaan koskaan pienen piirin urheilusta isoksi ja oikeaksi spektaakkeliksi jne. Tällaiset nujakat saattavat olla hyviä buustereita lyhyellä aikavälillä, mutta pitkällä aikavälillä olisi suotavaa, että ihmiset innostuisivat lajista myös muuten, kuin isojen shokkiotsikoiden siivittäminä.

Mikäli Jones vs. DC nyt myy yli miljoonan, on se tietenkin ihan helvetillinen tulos. Nyt jos kuitenkin jäädään johonkin 400 000 ostoon, voi jo sanoa, että tuo nujakka ei tehnyt muuta kuin tahrinut MMA:n kilpeä.

Ja itse matsissa ei tietenkään saa nyt tapahtua mitään maassa makaavan päähän monottamista tai muuta typerää.

Mikäli Jones vs. DC nyt myy yli miljoonan, on se tietenkin ihan helvetillinen tulos. Nyt jos kuitenkin jäädään johonkin 400 000 ostoon, voi jo sanoa, että tuo nujakka ei tehnyt muuta kuin tahrinut MMA:n kilpeä.

Ennen tätä viikkoa olisin veikannut myynniksi jotain 400-500k, mutta kyllä tämä tulee nostamaan sitä reippaasti. Veikkaan 600-800k ja se ollaanko haarukan ala- vai yläpäässä riippuu siitä miten tätä hypeä onnistutaan ylläpitämään tulevat viikot. Jotkut ovat puhuneet yli miljoonan myynnistä, mutta siihen en usko ellei tämä koko juonikuvio kehittyisi siten, että molemmat Jones ja Cormier vierailisivat jatkuvasti tulevien viikkojen aikana erilaisissa mainstream-medioissa ja miesten välinen jännite pysyisi koko ajan aidon näköisenä.

kimmell_zpsa3acda0e.gif

Haha, mä olen tavallaan ekaa kertaa digannut Jonesista nyt. :D Vei trash talkissa Cormieria niin hyvin että pakko digata. Niin mulkku jätkä että ihan naurattaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom