UFC 173: BARÃO vs DILLASHAW /// SPOILERS

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ujo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
"Ne jotka pystyvät tiputtamaan painonsa ja ovat liian lyhyitä hewareita ottelevat LHW:ssä, ja ne jotka eivät pysty, viitsi tai halua pysyvät HW:ssä."
Melko ristiriitainen kommentti sulta taas. Koita nyt päättää onko Jones ja gusse liian pieniä hewareita vai eikö ne vaan uskalla nousta ylöspäin. Vai meinaatko, että esim Velasquez näitä herroja melkein 10cm lyhyempänä HALUAISI pudottaa LHW, mutta ei pysty? Kyllä se taidat olla nyt sinä, joka tässä ei jotain ymmärrä :) Jätkän mielestä kaikkien pitäisi tavoitella LHW vyötä! Veikkaanpa, että suurinosa lajin seuraajista pitää raskaan mestaria kovempana ottelijana kuin kevyen raskaan. 193cm ja 196cm. Mun mielestä noi ois aika luontasia HW mittoja. Vai mitä kohtaa sä et tossa ymmärtänyt? Samallalailla se Silvakin dominoi sarjaansa kunnes tuli suunnilleen saman reachin omaava kaveri vastaan. Jonesin ylivoima on perustunut suurilta osin juuri huikeaan reachiin painoonsa nähden. Tuli ensinmäinen suunnilleen samalla reachilla oleva kaveri vastaan ja tiukille meni.

Meinaatko jotain naapuriforumeja? Mielestäni täällä pakkiksella porukka on tähän asti suhtautunut Cormieriin aika realistisesti, kaveria on pidetty todella kovana top-hewarina ja LHW:hen tiputettuaan varmaan iso enemmistö on ennustanut miehestä kovaa haastajaa tittelille. Imo vasta nyt tämän Hendo-matsin jälkeen alkoi ilmaantua vähän sellaisia lapasesta lähteviä kommentteja, tyyliin kenelläkään ei ole edes mitään mahdollisuuksia miestä vastaan.

Joo, ja naamakirjaa.

Aikoinaan eräs Randy Couture niminen ottelija näytti kuinka helppoa on ottaa HW-mestaruus eläköitymisen ja kahteen otteeseen LHW:ssä tyrmätyksi tulemisen jälkeen. Sen jälkeen Brock Lesnar näytti miten 30-vuotias showpainija voi parin vuoden vaparikokemuksen ja muutaman ottelun jälkeen päästä HW-mestariksi. Tämmöistä ei ole koskaan tapahtunut modernin vapaaottelun muissa painoluokissa, miettikääpä miksi ;).

Mihin sä nyt oikeen tällä pyrit? Se tuskin kenellekkään tulee yllätyksenä että UFC HW 2014 > UFC HW 2008.

Kerroppa mulle mikä painoluokka ei ole kehittynyt tosta ajasta? HW ehkä vähän enemmän kuin muut ok..

Itse en ole Cormier hater, kaveri vaikuttaa kovalta työntekijältä ja ansaitsee kyllä titleshottinsa jos tappiota ei seuraavasta matsista tule. Olisi mukava nähdä hänet vaikkapa Evansia, Rumblea tai Teixeiraa vastaan. Jos jonkun tuosta kolmikosta voittaa, niin sitten vaan heti mestaruusmatsi miehelle. Olisi DC:n itsensäkin kannalta ehkä parempi joutua kerran kunnon tulikokeeseen, ennen kuin kohtaa jomman kumman pitkistä pojista tittelimatsissa.

Joutuiko Glover "tulikokeeseen" ennen Jones matsia? Tais kaverilla olla 1x top10 voitto Baderia vastaan. Toho verrattuna Cormier on käväissyt helvetissä ja tullut Ukrainan kautta takaisin.

On se vaan raaka laji tuo vapaaottelu. Jätkät vetelee terveyden kustannuksella huvikseen painot alas puntarille, jotta pääsevät ottelemaan kovempitasoiseen sarjaan. Kyllä maalaisjärkikin sanois, että kannattaa olla vetämättä painoa ja pysyä siellä raskaassa niinkuin ne loputkin, jotka eivät kykene vetämään painoansa tarpeeksi alas alempaan painoluokkaan ja ottelevat helppoja hewarimatseja. Helpompaahan se menestyminen siellä olisi. Vai kävisikö niin, että "varmat" voitot ja "helpot" matsit loppuisivat hyvinkin lyhyeen, kun huonommillakin ottelijoilla on aivan erilailla uhkaa voittaa? Tiedä sitten todellisia motiiveja, mutta mun tyhmään päähän toi ei mahdu. Enkä todellakaan usko, että melkein kaksimetriset kaverit vetää painot alas jokaiseen puntariin, koska ovat niin kunnianhimoisia urheilijoita, että haluavat otella kovemmassa sarjassa. Eiköhän sille syy löydy miksi ei raskaassa olla. Rakkaudesta lajiin! :)
Samallalailla siihen löytyy syy, miksi kaikki luonnolliset LHW, jotka pystyy, pudottaa MW jne. Kuten totesitkin ;)

Gustafssonin ottelupaino on tällä hetkellä 217-220 paunaa miehen omien sanojensa mukaan ja offilla mies paisuu lähes n.230 paunaan. Näkisin mielelläni Gustafssonin hewarissa vaikka näissä LHW-mitoissakin. Jones myös sinne vaan.

Mä olen Cormier fani. Sekä Gusse fani! Lisäksi fanitan monia muita ottelijoita jotka kilpailee keskenään samassa divarissa.

Tim-and-Eric-Space-Explosions.gif

Olisi mielenkiintoista jos lhw kaverit ottaisivat enemmän matseja hevarissa. Itse veikkaan, että lhw miehet voittaisivat yllättävän paljon ns. vastaavalla rankkauksella olevia hw miehiä.

Olisi mielenkiintoista jos lhw kaverit ottaisivat enemmän matseja hevarissa. Itse veikkaan, että lhw miehet voittaisivat yllättävän paljon ns. vastaavalla rankkauksella olevia hw miehiä.

Olisi tosiaan mielenkiintoista, mutta ei siinä mielestäni mitään yllättävää olisi, että monen LHW:n nopeus ja taitoetu ylittäisivät monessa match upissa sen minkä kokoedussa menettävät. Henk.koht uskon, että esim.Gustafsson olisi hewarissa top5 vaikka olisi siellä sen kokoisena minä nyt ottelee LHW:ssa eli n.220lbs. Joo, varmasti olisi Gusse vaikeuksissa jos jäisi jonkun Bigfootin alle, mutta jos sitäkin match upia miettii, niin se nopeusero olisi ihan älytön. Mike Kylekin raiskasi 10-8 erän Bigfootia vastaan vaikka lopulta hävisikin. Mike vitun Kyle.

Kyllä Cormier hype on oikeutettua, kun kaikki on kaatunut mitä eteen on kannettu. Pieni raskassarjalainen, joka pyörittänyt isompiakin mennen tullen. Kun pudotti alempaan sarjaan on kyyti vieläkin rajumpaa vastustajille. Mauler ja Jones on molemmat ylisuuria sarjaansa ja dominoivat juuri sen ison koon vuoksi. Cormier on ekaa kertaa sellainen vastustaja mille ei se merkkaa mitään kun on jo aiemmin näyttänyt. Kyllä väkisinkin vaaka alkaa kallistumaan DC lle. Veikkaan, että Mauler ei pärjää yhtään ja Joneskin häviää. DC on vaan niin järjetön paketti tuohon sarjaan. Silva ja Nelson voittaisivat molemmat Maulerin takuulla.

Nyt on sulla kyllä tullut sellasta aivoripulia taas että ihan pakko vähän kommentoida. Meinasin ensin tulla näkkärit nenästä kun luin aivan helvetin typerän "olen melkein saanut pillua" -vertauksesi, mutta tämä edellinen kyllä korjasi potin. Gusse ylisuuri sarjaansa ja menestyy vain kokonsa takia? =D Eiköhän se Gussen nyrkkeily ole lähestulkoon koko UFC:n parasta, hän on myös äärimmäisen lahjakas kaveri kun pohtii esim miten vältti olemattomalla painitaustallaan kaikki Jonesin alasvientiyritykset. Ainoa ottelija joka siihen on pystynyt. Mutta iso kokohan se vaan merkkaa. =D Ja Nelson voittaisi Maulerin ja oikein takuulla. Ei jumalauta, ota nyt vähän itteäs niskasta kiinni ja pohdi kirjoitteluitas. Jos joku Stipe Miocickin outboksaa Nelsonin helposti ulos, niin mitä Mauler tekisi? Onhan sen nyrkkeily ja liikkuvuus huippuluokkaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olisi tosiaan mielenkiintoista, mutta ei siinä mielestäni mitään yllättävää olisi, että monen LHW:n nopeus ja taitoetu ylittäisivät monessa match upissa sen minkä kokoedussa menettävät. Henk.koht uskon, että esim.Gustafsson olisi hewarissa top5 vaikka olisi siellä sen kokoisena minä nyt ottelee LHW:ssa eli n.220lbs. Joo, varmasti olisi Gusse vaikeuksissa jos jäisi jonkun Bigfootin alle, mutta jos sitäkin match upia miettii, niin se nopeusero olisi ihan älytön. Mike Kylekin raiskasi 10-8 erän Bigfootia vastaan vaikka lopulta hävisikin. Mike vitun Kyle.

Rankingit on poimittu suoraan UFC:n omilta sivuilta.

Cain Velasquez VS Jon Jones
Junior Dos Santos VS Alexander Gustafsson
Travis Browne VS Rashad Evans
Antonio Silva VS Glover Teixeira
Josh Barnett VS Anthony Johnson
Alistair Overeem VS Phil Davis
Stipe Miocic VS Dan Henderson
Mark Hunt VS Shogun Rua
Roy Nelson VS Chael Sonnen
Frank Mir VS Ryan Bader

Näistä Shogunilla ja Anthony Johnsonilla on ihan ok mahikset voittaa matsinsa.
Hendersonilla, Texeiralla, Jonesilla ja Gussella PIENET mahikset.
Lopuilla HELVETIN pienet.

Kuka löisi vetoa sille että LHW ukot voittais ton turnauksen ja mikä sen kertoimen pitäis olla???

Mä en kyllä edelleenkään usko, että kenelläkään lhw:stä Cormierin ja ehkä Jonesin lisäksi olisi oikein yhtään mitään saumoja Cainia tai Ciganoa vastaan. Cain heittää mattoon kaksi miestä kerrallaan, painostaa loputtamasti ja on oikein pätevä pystyssä. Juniorin nyrkeissä on sellainen kaato, että kyllä siinä Kustikin kalpenee, ja Cainin lisäksi sitä ei kukaan ole saanut mattoon, Cainikin vasta kun se väsyi. On täällä onneksi Jonesista se ihan pahin hype jo laskenut, sikäli kun ennen Kusti-matsia se oli suunnilleen kaikkien mielestä varma HW-mestari vaikka heti tai viimeistään vuoden päästä.

Minkä takia te ylipäänsä luulette että jengi vetää painoa, ei sitä kukaan huvikseen tee. HW:ssä nyt vaan on välillä sellaisia kavereita, jotka on niin hyviä 235-240 välillä, ettei tarvitse lähteä ketään alas pakoon. Cormier on asia erikseen, jos se nyt ei kerta kaikkiaan ole mahdollista haastaa tiimikaveria mestaruudesta, niin silloin on järkevämpää hakea hillot alemmasta sarjasta.

Lisään sen vielä, että p4p-väittely HW- ja LHW-miesten välillä on lähinnä naurettavaa, sikäli kun eroa esim. Jonesin ja Cainin todellisissa painoissa on maksimissaan 5 kiloa, jos sitäkään. Sekä Jones että Gustaffson ovat mun mielestä raameiltaan täysin HW-miehiä, jotka vetävät itsensä sarjaa alemmas. Cainin pitäisi olla p4p heittämällä Jonesin edellä, koska dominoi isompaa painoluokkaa.

Edit:
Cainin ja JDS:n mukanaolo nostaisi LHW:n kertoimia huomattavasti. Eikös tässä ketjussa ole puhuttu lähinnä siitä miten Jones ja Gustafsson pärjäisivät Cormierin kohtaamia hewareita vastaan eli Barnettia, Bigfootia, Nelsonia ja Miriä. Ei täällä kait Cainin voittamisesta ole juuri puhuttu tai sitten minulta on mennyt jotain ohi.

Jos näin on niin mun postin voi sivuuttaa, ja niinhän siinä yleensä muutenkin käy :D

Rankingit on poimittu suoraan UFC:n omilta sivuilta.

Cain Velasquez VS Jon Jones
Junior Dos Santos VS Alexander Gustafsson
Travis Browne VS Rashad Evans
Antonio Silva VS Glover Teixeira
Josh Barnett VS Anthony Johnson
Alistair Overeem VS Phil Davis
Stipe Miocic VS Dan Henderson
Mark Hunt VS Shogun Rua
Roy Nelson VS Chael Sonnen
Frank Mir VS Ryan Bader

Näistä Shogunilla ja Anthony Johnsonilla on ihan ok mahikset voittaa matsinsa.
Hendersonilla, Texeiralla, Jonesilla ja Gussella PIENET mahikset.
Lopuilla HELVETIN pienet.

Kuka löisi vetoa sille että LHW ukot voittais ton turnauksen ja mikä sen kertoimen pitäis olla???

Cainin ja JDS:n mukanaolo nostaisi LHW:n kertoimia huomattavasti. Eikös tässä ketjussa ole puhuttu lähinnä siitä miten Jones ja Gustafsson pärjäisivät Cormierin kohtaamia hewareita vastaan eli Barnettia, Bigfootia, Nelsonia ja Miriä. Ei täällä kait Cainin voittamisesta ole juuri puhuttu tai sitten minulta on mennyt jotain ohi.

Joutuiko Glover "tulikokeeseen" ennen Jones matsia? Tais kaverilla olla 1x top10 voitto Baderia vastaan. Toho verrattuna Cormier on käväissyt helvetissä ja tullut Ukrainan kautta takaisin.

Tais kaverilla olla myös hieman vaikeuksia päästä jenkkilään matsaamaan, joten ottelusaldo Ufc:stä siksi aika kevyt.. Kohtalaisesti se Texu kuitenkin Jonesiakin vastaan otti, vaikka yksikätisenä turpaan tulikin joka erässä..

No laitetaan vielä yhden kerran eventin kunniaksi ku oli hyviä otteluita

38Hh5Wf.gif

Cainikin tykkäs ja oikein innoissaan kannusti Cormieria katsomossa ja oli mellevänä sen voitosta. :pano:

Pååtan tekstiä tässä olen lainannut jonka takia laitoin tuon vertailun tuohon ELI : Olisi mielenkiintoista jos lhw kaverit ottaisivat enemmän matseja hevarissa. Itse veikkaan, että lhw miehet voittaisivat yllättävän paljon ns. vastaavalla rankkauksella olevia hw miehiä. (teksti siis jota itsekkin jo kertaalleen lainasit)

Nyt on sulla kyllä tullut sellasta aivoripulia taas että ihan pakko vähän kommentoida. Meinasin ensin tulla näkkärit nenästä kun luin aivan helvetin typerän "olen melkein saanut pillua" -vertauksesi, mutta tämä edellinen kyllä korjasi potin. Gusse ylisuuri sarjaansa ja menestyy vain kokonsa takia? =D Eiköhän se Gussen nyrkkeily ole lähestulkoon koko UFC:n parasta, hän on myös äärimmäisen lahjakas kaveri kun pohtii esim miten vältti olemattomalla painitaustallaan kaikki Jonesin alasvientiyritykset. Ainoa ottelija joka siihen on pystynyt. Mutta iso kokohan se vaan merkkaa. =D Ja Nelson voittaisi Maulerin ja oikein takuulla. Ei jumalauta, ota nyt vähän itteäs niskasta kiinni ja pohdi kirjoitteluitas. Jos joku Stipe Miocickin outboksaa Nelsonin helposti ulos, niin mitä Mauler tekisi? Onhan sen nyrkkeily ja liikkuvuus huippuluokkaa.

Itse olen vetänyt painoa varmaan sata kertaa ja se on niin vittumaista puuhaa, että ei sitä mielellään tee. Mauler ja Jones vetävät näitä painojaan sen takia, koska ei pärjää voimissaan raskaan kärjelle. Ei kai ne piruuttaan sitä tee. Alemmassa sarjassa ulottuvuusetu on niin suuri, että juuri sillä Jones ja Mauler siellä jyräävät. Siksi ne sinne painojaan vetää. Totta helvetissä kaikki tuolla tasolla on lahjakkaita ja taitavia, mutta ulottuvuus on se joka erottaa nämä miehet muista sarjalaisista. Jos Molemmilla olisi kymmenen senttiä pituutta vähemmän, niin he olisivat ihan perusottelijoita sarjassaan.

Maulerin hypejuna pysähtyy seuraavaan matsiin kun hyvin valmistautunut Jones lyö sen pihalle.

Joku Mark Hunt murskaisi Maulerin.

Pååtan tekstiä tässä olen lainannut jonka takia laitoin tuon vertailun tuohon ELI : Olisi mielenkiintoista jos lhw kaverit ottaisivat enemmän matseja hevarissa. Itse veikkaan, että lhw miehet voittaisivat yllättävän paljon ns. vastaavalla rankkauksella olevia hw miehiä. (teksti siis jota itsekkin jo kertaalleen lainasit)

Okei, meni tosiaan tuo vastaavalla rankkauksella aiemmin ohi, niin siksi ihmettelin tuota sinun listaa. Jones ja Gusse varmaan voittaisivat monia noista hewareista. Baderin voitto Miristä ei yllättäisi yhtään tässä vaiheessa, samoin Teixeiralla ja Rumblella olisi varmaan myös hyvät saumat omissa matseissaan. Cainin mukanaolo laskisi kuitenkin LHW:n mahdollisuuksia radikaalisti, mutta se ei juuri kerro LHW:n heikkoudesta suhteessa hewariin, koska Cain lähtee kaikkia hewareitakin vastaan niin selvänä suosikkina.

edit.Werdum muuten puuttui tuosta listasta.

Suositut

Back
Ylös Bottom