UFC 162: Silva vs. Weidman

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Silvan tyylissä otella on hienoa se, että sen sijaan että yrittäisi jotain loputomia lyöntiryntäyksiä "toivotaan että osuu leukaan" taktiikalla, katsoo ja kyttää ja lyö senverran kun on tarvis. Se tilanteen tunnustelu ja tsekkailu on vastustajasta varmasti ihan vitullisen kuumottavaa kun toinen seisoo siinä sun edessä kädet alhaalla silmiin tuijottaen. Toisinsanoen tekee sen asian niinkuin sitä ei yleensä tehdä.

Siinähän SE Taika on just kuinka Silva saa toiset maailman parhaat näyttää amatööreiltä rinnalla.
2005 vuodesta lähtien seurannut maailman MMA:ta silmä munat kovina ja eikä oo ikinä vastaavaa nähnyt.. ja ainut hypejuna johon oon lähtenyt mukaan on Fedor ja sekin meni täysin pusikkoon.
En nyt halua koskea pitkällä tikullakaan tähän Fedor vs. Silva -aiheeseen (enää), mutta sen sanon Fedor ei ollut hypejuna. Kaveri hallitsi vapaaottelumaailmaa kymmenen vuotta. Se ei ollut mikään hypejunan suistuminen, kun Fedor hävisi. Oikeasti näen punaista, kun porukka tajuaa näistä asioista niin naurettavan vähän (=esittää täällä typerää oman idolinsa edun nimissä).

Jos Silva nyt häviää, niin aivan varmasti täälläkin riekutaan, että siinä meni hypejuna pusikkoon ja Silva ei koskaan ollut kuin UFC:n heikoimman sarjan yliarvostettu mestari. Jokainen aivoilla varustettu kuitenkin tajuaa, ettei tuollainen 7-10 vuoden voittamaton putki ole missään urheilulajissa pieni saavutus, varsinkaan kamppailu-urheilussa. Trollaaminen on trollaamista, mutta joku järki siinäkin hommassa täytyy olla mukana.

Ja mitä jos oikeasti nyt vaan keskityttäisiin UFC 162:een, ja jätettäisiin se Fedor vs. Silva -väittely johonkin toiseen kertaan?

Onhan Weidman yksi kovimmista MW ottelijoista ikinä varmaankin, en silti usko miehen mahiksiin, vastassa on Anderson Silva.

Weidman saattaa helposti olla jo nyt parempi ottelija mitä Silva on koskaan ollut vaikka on vasta lähestymässä omaa primeään. Jos Weidman antaa siitä viitteita tänään esim.murskaamalla Silvan täysin ylivoimaisesti, niin toivottavasti pystyt myöntämään sen etkä ala selittelemään Silvan tappiota ikääntymisellä. Jos Weidman voittaa tasaisen matsin jälkeen pisteillä, niin voin myöntää, että Weidman ei ollut vielä sillä tasolla millä Silva parhaimmillaan, mutta jos Weidman on täysin suvereeni niin pulinat pois. Jos Silva voittaa Weidmanin, niin se on Silvan uran merkittävin voitto ja merkittävin voitto koko ufc:ssa pitkään aikaan. Sama luonnollisesti silloin jos Weidman onnistuu kaatamaan Silvan valtaistuimeltaan. Tämä on todellinen superfight jos mitataan pelkästään ottelijoiden laadullista tasoa eikä saavutuksia. Seuraava tulee syyskuussa, kun Jones ja Gustafsson ottavat yhteen.

Loistava paini ja bjj + solidi pysty on yksinkertaisesti sellainen setti, että sille on vaikea vetää tänä päivänä vaparissa vertoja. Paljon on kiinni siitä osoittautuuko Weidman lopulta henkisesti riittävän vahvaksi mitä esim.Silvan voittamiseen vaaditaan. Se on ainoa kysymysmerkki mulle.

Weidman saattaa helposti olla jo nyt parempi ottelija mitä Silva on koskaan ollut vaikka on vasta lähestymässä omaa primeään. Jos Weidman antaa siitä viitteita tänään esim.murskaamalla Silvan täysin ylivoimaisesti, niin toivottavasti pystyt myöntämään sen etkä ala selittelemään Silvan tappiota ikääntymisellä. Jos Weidman voittaa tasaisen matsin jälkeen pisteillä, niin voin myöntää, että Weidman ei ollut vielä sillä tasolla millä Silva parhaimmillaan, mutta jos Weidman on täysin suvereeni niin pulinat pois. Jos Silva voittaa Weidmanin, niin se on Silvan uran merkittävin voitto ja merkittävin voitto koko ufc:ssa pitkään aikaan. Sama luonnollisesti silloin jos Weidman onnistuu kaatamaan Silvan valtaistuimeltaan. Tämä on todellinen superfight jos mitataan pelkästään ottelijoiden laadullista tasoa eikä saavutuksia. Seuraava tulee syyskuussa, kun Jones ja Gustafsson ottavat yhteen.

Loistava paini ja bjj + solidi pysty on yksinkertaisesti sellainen setti, että sille on vaikea vetää tänä päivänä vaparissa vertoja. Paljon on kiinni siitä osoittautuuko Weidman lopulta henkisesti riittävän vahvaksi mitä esim.Silvan voittamiseen vaaditaan. Se on ainoa kysymysmerkki mulle.

Ei Weidman ole parempi kuin Silva vain voittamalla Silvan, samalla logiikalla Werdum olisi parempi kuin Fedor. Werdum raiskasi Fedorin täysin alle 70 sekunnin, ja Bigfoot hakkasi Fedorin aivan päreiksi 10 minuutissa, silti en pidä näitä kumpaakaan Fedoria parempana, eikä niistä tulekkaan. Hendo on toki parempi kuin Fedor. Silva on jo vanha mies joka on jo selvittänyt monenlaisia painijoita erilaisine variaatioineen, jos nyt tulee yksi joka osaa roikkua kiinni 25 minuuttia päästämättä irti, niin ei se heikennä Silvan saavutuksia.

Mä en usko että Silvan voitto Weidmanista on Silvan uran merkittävin voitto, jos sinä olet sitä mieltä niin hyvä niin. Pitääpä tossa jouten ollessa katsella sun vanhat predictionit läpi, muistaakseni oot veikannut tässä jo parisen vuotta aina Silvaa vastaan ja aina on ollut kepittäjää vastassa, aina mennyt väärin. Mikäli muistan oikein niin pidä mielessä ne väärin veikatut kerrat ennen kuin julistaudut tietäjäksi että kuka Silvan vei.

Vähän haiskahtaa että Japi pohjustaa Silvan häviötä :) Itse kyllä epäilen että Silva vie. Mielestäni Weidmanilla ei ole vielä tarvittavaa kokemusta. Noh, kohtahan se selviää.

En nyt halua koskea pitkällä tikullakaan tähän Fedor vs. Silva -aiheeseen (enää), mutta sen sanon Fedor ei ollut hypejuna. Kaveri hallitsi vapaaottelumaailmaa kymmenen vuotta. Se ei ollut mikään hypejunan suistuminen, kun Fedor hävisi. Oikeasti näen punaista, kun porukka tajuaa näistä asioista niin naurettavan vähän (=esittää täällä typerää oman idolinsa edun nimissä).

Korjasin vaa etten lähtenyt roganin hypetykseen... Mua ei vois vähempää kiinostaa too eläkeläinen muutenkaan sanoin vain miten asiat on....

Mielipide asioista on nyt niin helvetin helppo kiistellä.

Ei Weidman ole parempi kuin Silva vain voittamalla Silvan, samalla logiikalla Werdum olisi parempi kuin Fedor. Werdum raiskasi Fedorin täysin alle 70 sekunnin, ja Bigfoot hakkasi Fedorin aivan päreiksi 10 minuutissa, silti en pidä näitä kumpaakaan Fedoria parempana, eikä niistä tulekkaan. Hendo on toki parempi kuin Fedor. Silva on jo vanha mies joka on jo selvittänyt monenlaisia painijoita erilaisine variaatioineen, jos nyt tulee yksi joka osaa roikkua kiinni 25 minuuttia päästämättä irti, niin ei se heikennä Silvan saavutuksia.

En puhunut saavutuksista vaan taitotasosta, ne on kaksi ihan eri asiaa. Jos Weidman on täysin ylivoimainen Silvaa vastaan, niin katson, että Silva ei olisi edes primessään pärjännyt Weidmanille. En tarkoita tällä sellaista voittoa, että Weidman lukottaisi nopeasti Silvan ala Werdum vs Fedor vaan sellaista kauan kestävää dominointia mistä jokainen näkee, että Weidman on kokonaisuutena taitotasoltaan niin selvästi edellä Silvaa, ettei sitä voi enää yksin selittää Silvan hiipumisella. Mitä tulee Fedoriin muuten, niin mun mielestä Fedor oli kauempana primestään ottaessaan selkäänsä Bigfootilta mitä Silva on tällä hetkellä. Mutta se on vain mun mielipide ja se on ihan ok, että olet varmasti siitä eri mieltä.

Mä en usko että Silvan voitto Weidmanista on Silvan uran merkittävin voitto, jos sinä olet sitä mieltä niin hyvä niin. Pitääpä tossa jouten ollessa katsella sun vanhat predictionit läpi, muistaakseni oot veikannut tässä jo parisen vuotta aina Silvaa vastaan ja aina on ollut kepittäjää vastassa, aina mennyt väärin. Mikäli muistan oikein niin pidä mielessä ne väärin veikatut kerrat ennen kuin julistaudut tietäjäksi että kuka Silvan vei.

Tuhlaat aikaasi. Olen varmaan ainoa tai niitä harvoja tällä forumilla, joka on oikeasti kiinnittänyt huomiota siihen, ettei koskaan esitä mitään ennusteita matseista varmoina faktoina vaan olen ilmoittanut aina ennustukseni lopulta prosentteina. Silloin harvoin, kun olen jotain "varmaa" heittänyt tulevaisuudesta ennakkoon, niin olen myös aina lisännyt viestiin, että nyt on sitten läppää/fanilaseja mukana, ettei kenellekään ole jäänyt epäselväksi. Silvan matseista olen muistaakseni arvioinut ennakkoon vain Sonnen uusintaa, jota pidin lähes kolikonheittona tai Silvaa lievänä suosikkina. Bonnar-matsista olen kirjoittanut varmaan tyyliin jotain 10-15% Bonnarille jne. Mutta siitä vain kaivamaan niitä jos et usko.

Korjasin vaa etten lähtenyt roganin hypetykseen... Mua ei vois vähempää kiinostaa too eläkeläinen muutenkaan sanoin vain miten asiat on....

Mielipide asioista on nyt niin helvetin helppo kiistellä.
Vain mielipideasioista voi kiistellä. Faktoista on turhaa kiistellä, ne ovat faktoja.

Jos on sitä mieltä, että Fedorin kymmenen vuoden putki oli hypejuna, niin on kyllä aivan täysin pihalla vapaaottelusta. Tällä perusteella myös Anderson Silva on pelkkä hypejuna, joka suistuu heti ensimmäiseen tappioon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Menikö tämä yli. Lähdin käymään töissä ja jätin veljeni vastuuseen kisastudion viimeistelystä. Nyt meillä on tatamiki lattialla niin voi tosissaan eläytyä..

Menikö tämä yli. Lähdin käymään töissä ja jätin veljeni vastuuseen kisastudion viimeistelystä. Nyt meillä on tatamiki lattialla niin voi tosissaan eläytyä..

Hyvin ajateltu. Voitte sit erätauoilla vetää erän huippukohdat uudestaan tatamilla, tosi kätevää ;)

Vain mielipideasioista voi kiistellä. Faktoista on turhaa kiistellä, ne ovat faktoja.

Jos on sitä mieltä, että Fedorin kymmenen vuoden putki oli hypejuna, niin on kyllä aivan täysin pihalla vapaaottelusta. Tällä perusteella myös Anderson Silva on pelkkä hypejuna, joka suistuu heti ensimmäiseen tappioon.

No, en tarkota et suistu ekaan tappioon... mut elä ala nostaa sitä eläkeläistä edelleenkää tähä keskusteluun, kun olit just sitä asiaa vastaankin vielä :D puhut kyl kohta ittes pussii viel...

Vähän haiskahtaa että Japi pohjustaa Silvan häviötä :) Itse kyllä epäilen että Silva vie. Mielestäni Weidmanilla ei ole vielä tarvittavaa kokemusta. Noh, kohtahan se selviää.

Olishan se pommi, jos keltanokka veisi Silvaa. Todennäköisyys taitaa olla kuitenkin reippaasti mestarin puolella.

Yks hyvä puoli tässä on jos ja kun Silva voittaa, niin ylivoimaisena mestarina hän haluaan vielä kunnon haasteen ja ottaa Jon Jonesia vastaan matsin.

No, en tarkota et suistu ekaan tappioon... mut elä ala nostaa sitä eläkeläistä edelleenkää tähä keskusteluun, kun olit just sitä asiaa vastaankin vielä :D puhut kyl kohta ittes pussii viel...
Sinä sanoit viestissäsi, että Fedorin hypejuna meni pusikkoon ja nyt sanot, että et ala nostamaan eläkeläisiä keskusteluun mukaan. Ja vielä kehtaat puhua pussiin puhumisesta. Nyt se pullo kiinni jo, että jaksat valvoa ensi yön :D

Yks hyvä puoli tässä on jos ja kun Silva voittaa, niin ylivoimaisena mestarina hän haluaan vielä kunnon haasteen ja ottaa Jon Jonesia vastaan matsin.

Tämän takia pidän peukkuja Silvalle vaikka salaa kannustankin Weidmania. Olisi hienoa nähdä miten Silva pärjää naturaalissa painoluokassaan isompaa ja ulottuvampaa vastustajaa vastaan jolla on törkeän kova paini.

On täysin selvää, että jossain vaiheessa Silvan on pakko hävitä. Tapahtuuko se nyt vai vasta viiden ottelun päästä on aivan sama. Häviö tulee joka tapauksessa ennen pitkää. Jo nyt Silva on todennäköistä pidemmässä voittoputkessa. Kymmenen ottelua esim. Sonnenia vastaan, niin todennäköisyys edes yhdelle tappiolle on suurempi kuin puhdas 10-0 voittolista. Kyllähän Sonnen "dominoi" eka matsia päällämakamisellaan ja lopputulos olisi voinut olla toinenkin esim. lyhyemmillä erillä. Tämä edellä kerrottu ei puolestaan horjuta Silvan asemaa goat:na/kiistattomana mestarina lainkaan. Vapari vain on niin paljon vaikeampi laji täydelliseen dominointiin kuin esim. nyrkkeily. Mahdollisuuksia vihujen välistä vetoon on paljon enemmän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom