Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No miksi Silva pitäisi sitten laittaa isomman hakattavaksi?
Miksi ei otella oman sarjalaisia, niitä on siellä jonossa vaikka kuinka paljon, vaan haluaa mennä hakkamaan pienempiä?
Jep. Itse olen sanonut tätä kaiken aikaa ja mitä enemmän näistä superfighteista vaahdotetaan sitä vähemmän pidän ajatuksesta. Tää laji on aika eri juttu kuin "jabi, jabi + hug me baby" hengessä käytävät boksausmatsit ja MMA:ssa häkkiin painavampana tuleva kaveri saa IMO aina suuremman edun puolelleen kuin jossain boksailussa. Painavampi painija saa etua alasvienteihin + top controlliin ja vastaavasti isompi striker saa etua TDD:hen. Painoluokat on olemassa ihan syystä. Jos pienempi champpi haluaa haastaa isomman ja rukoilee matsia (tyyliin BJ vs. GSP 2) niin se hänelle suotakoon ylemmässä luokassa, mutta nää tilanteet joissa näitä vaatimalla vaaditaan fanien tai etenkin promootion toimesta on melkosen paskaa. Ja vaikka Spider:sta pidänkin on alemman painoluokan chämpin haastaminen catchweightiin melko heikkoa; eikun tiputtamaan sinne 170:iin jos haastaa haluaa.Mitä enemmän asiaa pyörittelen, sitä vähemmän haluan noita supermatseja. Ihan sama onko se GSP/Silva vai Silva/Jones. Kauhee tauko vaan syntyy mille vaan noista mestareista, siis siitä tittelinpuolustamisesta.
Kuitenkin, päivästä riippuen kumpikin matsi voi mennä kummin päin vaan. Jos GSP voittais Silvan, niin sit pyöritellään seuraavaan kohtaamiseen asti kuinka Silvalla oli pikkurilli kipee ja rematchis veis selvästi.... tai jos Silva voittais niin pyöritellään kuinka oli vasta GSP:n toka matsi tauon jälkeen ja mies ei ole vielä itsensä.... rematch. Sama homma kana-Jonnella ja Silvalla, niiden matsin kanssa.
Jos nyt kuitenkin seurattais mielenkiinnolla kauan jokainen noista kolmesta pitää titteliään.
Henk.koht tuossa liioitellaan juttua. Itse näkisin asian näin:
Henk.koht tuossa liioitellaan juttua. Itse näkisin asian näin:
-Koko ero on aivan liian paljon liioiteltu, ei tässä ole kohtaamassa 70kg vs 120kg henkilöt. Eroa on 10kg~ joka tietysti on isomman kamppalijan hyväksi. Koko ero on samaa luokkaa mitä Belfort kohtasi JBJ tai Penn GSP:n..
Isompi kaveri vei, mutta miten kävi Fedor vs suurinosa 120kg vastustajista, Fedor vs Hendo, GSP vs Serra1, Silva vs Bonnar, Silva vs Forrest.....jne...eli ei se GSP siihen matsiin menisi varmana hävijänä.Aivan, ja miten noissa matseissa kävikään?
-Voimatasojen "vaarallisuus", tällä nyt ole oikeasti niin paljon väliä kun ei se 10kg ero tuo 2x kovempia iskuja kehiin (lue: miesten omassa sarjassa on mahdollista saada yhtä pahoja pommeja päähän). Ja tietysti nämä "vaaralliset iskut" heijarit,tjsp vaativat puhtaan osuman jota tuskin GSP/Silvan tapauksessa näemme.
Jos itse olisin GSP, en varmasti suostuisi ottelemaan Silvaa vastaan, koska on enemmän hävittävää kuin voitettavaa (tai no 10milliä matsista ja sitten eläköityä MMA:sta ) Mutta nyt vain "katsojana" tietysti haluan vain nähdä matsin, joka nyt jyrää yli sen mitä itse ottelijat siitä tuumaavat eli ihan näkökulma kysymys.Oli miten oli, mutta ei organisaation pitäisi laittaa pienempää ottelijaa siihen tilanteeseen jossa joko a) ottaa matsin isompaa mestaria vastaan tai b) kieltäytyy ja se vaikuttaa suoraan miehen "maineeseen".
Enimmäkseen vertasin kokoa, mutta GSP on edellisen painoluokan mestari ja 2# p4p niin se menee 0-0. Olihan Pennkin mestari kun GSP kohtasi jollen en väärin muista.Etkä voi verrata GSP vs Silva asetelmaa noihin sun esimerkkeihin, koska Silva on p4p ykkönen ja ylemmän painoluokan mestari.
Toki, mutta esim jos GSP saisi puhtaan heijarin Silvan nappiin niin sama homma kävisi, eg muistaakseni Kaheli sai Silvan jalat jo horjumaan kun sai kohtuu pommin perille.Wilbur sanoi:Tästä tuli mieleen että Silva tyrmäsi yhden isokokoisimmista LHW-ottelijoista vastaiskulla liikkuessaan taaksepäin, joten kyllä hänen kohdallaan luulisi ainakin voimatasojen riittävän
Toki, mutta esim jos GSP saisi puhtaan heijarin Silvan nappiin niin sama homma kävisi, eg muistaakseni Kaheli sai Silvan jalat jo horjumaan kun sai kohtuu pommin perille.