UFC 151: Jon Jones vs Dan Henderson official for Sept. 1 in Las Vegas

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No onhan noissa kertoimissa ihan jumalaton ero, jos sun mielestä 3.25 ja 5.5 on lähekkäin niin antaapi olla sit.

Missäs olen sanonut, että nuo kertoimet ovat lähekkäin? :D Niissä on se ero mikä niissä on ja piste. Sinä nimität sitä "jumalattomaksi eroksi". Okei, sehän on täysin subjektiivista ja riippuu missä suhteessa siitä puhutaan.

Sinun sanomana Hendon keskimäärin 18% arvioidut saumat tarkoittavat "Hendolla ei ole juuri mitään mahdollisuuksia Jonesia vastaan". Mitä tarkoittaa "ei juuri mitään mahdollisuuksia"? Onhan sillä se 18%, voittaa melkein joka viides tai kuudes kerta. Tämäkin on toki suhteellista, mutta ainakin minun korvaan "ei juuri mitään mahdollisuuksia" tarkoittaa jotain luokkaa 1-5%, eli vähän yli nollan. Niin kuin sanoin jo aiemmin, huipputasolla vaparissa ei koskaan edes nähdä sellaisia match upeja missä toisella "ei ole juuri mitään mahdollisuuksia".

Ehkä minä alunperin tartuin tähän sillä, että tuli tunne miten yritit saada Hendo vs Fedorin kuulostamaan täysin eri asialta verrattuna Hendo vs Jonesiin, kun joku erehtyi mainitsemaan, että voittihan se Hendo Fedorinkin. Joo, tilanne on epätasaisempi, mutta ei liioitella sitä sanavalinnoilla sen enempää mitä se on. Hendolla oli Fedoria vastaan keskimäärin arvioituna se n.30% ja Jonesia vastaan n.18%. Siinä on se sinun jumalaton ero mikä saa sinut sanomaan, että Hendolla ei Jonesia vastaan ole juuri mitään mahdollisuuksia vaikka voittikin Fedorin. :)

Ei sitä nyt vain voi noin karkein sanavalinnoin liioitella ilman, että provo haiskahtaa. Ja siihenhän minä tässä ilmeisesti astuinkin, onneksi olkoon vaan jälleen kerran :)

Juu, tehdään näin. Todennäköisesti rikastuit juuri kympin, mutta aijai jos se H-bomberi nasahtaa kohilleen, niin syön viikon jäbän piikkiin :)

Hendo on kyllä ihan asiallinen äijä, joten en ihan hirveästi edes surkuttelisi sen voittoa, vaikka tuon verran tukkaan tulisi. Meikä ei taida ihan viikkoa syödä sillä kympillä :)

Sitä minä vaan, etten ole koskaan tajunnut miksi Jonesia pidetään jonain yli-ihmisenä. Hän on paras LHW:n ottelija tällä hetkellä, mutta ei minusta mitään NIIN erikoista.

- puhdas recordi (lukuunottamatta Hamill ottelu)
- voittanut neljä aikaisempaa mestaria (ylivoimaisesti)
- nuorin UFC mestari kautta aikojen (23 vuotiaana)
-11 ottelua UFC:ssä ja yhteensä 27 erää, voittanut niistä 26 tai kaikki
-jos voittaa seuraavan matsin, niin voidaan puhua kaikkien aikojen lhw:stä (on nyt jo melkein sitä)

En mä sitä hehkuta tai väitä yli-ihmiseks, mut tos vähän faktaa.

Juu, tehdään näin. Todennäköisesti rikastuit juuri kympin, mutta aijai jos se H-bomberi nasahtaa kohilleen, niin syön viikon jäbän piikkiin :)

Mulla on tapana aina suosia altavastaajia, mutta kyllä Hendon kokemusetu ja ominaisuudet ottelijana ovat sellaset että näen ihan realistisena skenaariona sen että se yllätys voi tapahtua. Hendo on mestari siinä että onnistuu aina ylittämään odotukset ja väitän että tarjoilis vaikka JDS:lle kelpo vastuksen. En väitä että voittais, mutta ilman kunnon taistelua ei Hendoa kaadeta. 1/6 on tässä posketon kerroin, 1/3:n on sellanen mitä ite pidän realistisena.

Niinkuin monesti sanottu, vapari on aina arvaamatonta leikkiä. Bones on viimeisissä matseissa imuroinut jokusen kovan pommin leukaansa ja siihen ei välttämättä ole nyt varaa. Bonessilla on fressi leuka, iso reach etu minkä takaa tulee pehmittelemään Hendoa. Clincissä en usko että kumpikaan tulee dominoimaan, sillä Hendo on ehkä painitaidoiltaan kuitenkin parempi kuin Bones kun Bonesilla etuna taas koko, hyvä thaikku ja kuristukset. Matossa se on vahvoilla kumpi on päällä ja alle ei oikein kummallakaan ole varaa jäädä hengailemaan. Molemmat jakelee päältä sen verran tylyä pommitusta että sääliksi käy sitä kumpi niitä joutuu alta imuroimaan.

Lajin tulevaisuuden kannalta olis parempi kun Bones veisi ja jatkais hienoa putkeaan. Toisaalta old-school fanina tulee aina kannustettua näitä originaali-äijiä jotka nostivat lajin tähän tilaan missä se nyt on. Mielenkiintonen matsi tulossa joka tapauksessa.

Hendon puolella on varmaan 80 % koko mma maailmasta tässä ottelussa. On nimittäin semmoiset asetelmat. Vanha 40 v kyyryselkäinen lajin pioneeri, jolla on aina ollut viihdyttävä ottelutyyli ja rauhallinen luonne vs nuori ylimielinen ja isokokoinen lhw terminaattori, joka on tuhonnut kaikki ketkä on kävellyt vastaan ja jonka puolella kaikki vedonlyöntitoimistot on ja vielä isolla marginaalilla. Tässä olisi tiedossa vuosikymmenen upset (ehkä Fedorin Werdum häviön jälkeen), jos Hendo tän vie..

Niinkuin monesti sanottu, vapari on aina arvaamatonta leikkiä. Bones on viimeisissä matseissa imuroinut jokusen kovan pommin leukaansa ja siihen ei välttämättä ole nyt varaa. Bonessilla on fressi leuka, iso reach etu minkä takaa tulee pehmittelemään Hendoa. Clincissä en usko että kumpikaan tulee dominoimaan, sillä Hendo on ehkä painitaidoiltaan kuitenkin parempi kuin Bones kun Bonesilla etuna taas koko, hyvä thaikku ja kuristukset. Matossa se on vahvoilla kumpi on päällä ja alle ei oikein kummallakaan ole varaa jäädä hengailemaan. Molemmat jakelee päältä sen verran tylyä pommitusta että sääliksi käy sitä kumpi niitä joutuu alta imuroimaan.
Ylipäätään hyvä posti, mutta clinchistä ja matosta olen jonkin verran eri mieltä. Hendo on IMO aika lailla wrestler turned striker ja esim. TDD Shields matsissa oli aika onnetonta; Hendo joutui mattoon noista Jaken leghumping-tyylin alasvienneistä. Hendon saumat on vanhan konnan loistavassa pelisilmässä /ajoituksessa ja siinä HBomb:in kopin osumisessa ekassa 3:ssa erässä. Bones on antanut paljon nuoremmille ja kovemmille painijoille sellaista kyytiä että alasvientejä lienee Hendolta lienee turha odottaa. Pystyssä kyttäilemällä tuo heikohko cardiokin voi riittää jonkinlaisena jopa 3-4 erään...

Shields matsiin mun mielestä huono verrata, koska Hendo oli jo ensimmäisen erän jälkeen niin kaasuissa ettei mistään tullut enää mitään.
Muuten olen kyllä samaa mieltä , ettei Hendolla nykyään enää ole niin kova paini.

Ylipäätään hyvä posti, mutta clinchistä ja matosta olen jonkin verran eri mieltä. Hendo on IMO aika lailla wrestler turned striker ja esim. TDD Shields matsissa oli aika onnetonta; Hendo joutui mattoon noista Jaken leghumping-tyylin alasvienneistä. Hendon saumat on vanhan konnan loistavassa pelisilmässä /ajoituksessa ja siinä HBomb:in kopin osumisessa ekassa 3:ssa erässä. Bones on antanut paljon nuoremmille ja kovemmille painijoille sellaista kyytiä että alasvientejä lienee Hendolta lienee turha odottaa. Pystyssä kyttäilemällä tuo heikohko cardiokin voi riittää jonkinlaisena jopa 3-4 erään...

Shields matsi oli joo poikkeuksellinen esitys mikä selittynee kyl aika pitkälle sillä että Hendo kaasutti pahasti ja oli ilmeisesti myös loukkaantunut. Hendo on grekomies ja noi kinttupainin alasviennit ei ole ominta alaa ollu koskaan.. Clinchissä Hendo on vahva härkä edelleen ja varmasti laittaa Jonesille hyvin kampoihin.

En kans usko et Hendo pystyy alasvienteihin 50/50 tilanteesta, mutta iskumylläkän jälkeen tai muuten transitioista voi hyvinkin päätyä päälle. Hendo gameplänit ei kyl aikoihin ole perustuneet alasvienteihin vaikka GnP onkin hyvää. (kysy vaikka Babalulta :) )

Hendo on muuten haastatteluissa vihjannu et ottais vähän normaalia easymmin, on tainnu itekin hoksata että tankki ei kestä viittä erää jos lähtee hakemaan tyrmäystä 100-lasissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
- puhdas recordi (lukuunottamatta Hamill ottelu)
- voittanut neljä aikaisempaa mestaria (ylivoimaisesti)
- nuorin UFC mestari kautta aikojen (23 vuotiaana)
-11 ottelua UFC:ssä ja yhteensä 27 erää, voittanut niistä 26 tai kaikki
-jos voittaa seuraavan matsin, niin voidaan puhua kaikkien aikojen lhw:stä (on nyt jo melkein sitä)

En mä sitä hehkuta tai väitä yli-ihmiseks, mut tos vähän faktaa.

Lisätään tietenkin se järkyttävä reachi: 215cm joka on Bones pituuden nähden todella suuri: 11% (esim itselläni on vain 5,2%)

26 erää se on voittanu, hävis viimesen erän Bonnaria vastaan.

Järjetön reachi kyllä.

Jonesin veli, Arthur, oli tappelussa salilla treenatessa. Tirpas kuulemma toista 4 kertaa heijarilla. Sherdogissa oli jotain juttua.

Puheet että voisi tyrmätä Hendon "one punch knockoutilla" on kyllä aivan höpö höpöä. TKO tosin mahdollinen, noilla kyynärpäillä..

Miettikää Hendersonin saavutuksia jos se voittais.. Mieshän pitäisi nostaa jo GOAT-höpinöihin mukaan ja p4p-rankeissakin korkealle. Uskomaton papparainen.

Puheet että voisi tyrmätä Hendon "one punch knockoutilla" on kyllä aivan höpö höpöä. TKO tosin mahdollinen, noilla kyynärpäillä..

Vittu se on niin että vaikka tyynyhaskat Bisbing tai Forrest pystyy tyrmäämään Big Countryn yhdellä lyönnillä kun osuu sopivasti kohdilleen.

Vittu se on niin että vaikka tyynyhaskat Bisbing tai Forrest pystyy tyrmäämään Big Countryn yhdellä lyönnillä kun osuu sopivasti kohdilleen.

Ainahan se on mahdollista mutta joidenkin ottelijoiden kohdalla se on huomattavasti epätodennäköisempää. Vai lähtisitkö lyömään vetoa mun kanssa tuosta Big Country vs Forrest/Bisbing matsin tyrmäyksestä ja millaisella kertoimella?

Ainahan se on mahdollista mutta joidenkin ottelijoiden kohdalla se on huomattavasti epätodennäköisempää. Vai lähtisitkö lyömään vetoa mun kanssa tuosta Big Country vs Forrest/Bisbing matsin tyrmäyksestä ja millaisella kertoimella?

No ei tarkotus ollu sanoo että se mitenkään todennäköistä olis, mutta salettiin mahdollista kun olosuhteet sattuu kohdalleen.

Hyvä esimerkki on Mark Hunt joka on aivan kivipää äijä, mutta yllättäen uinahti kun juoksi vastapalloon Mahoefin käteen. No Manhoef lyö tunnetusti myös kovaa, mutta toi lyönti ei ollut sieltä repertuaarin painavimmasta päästä. Toinen hyvä esimerkki oli Kimbo vs. Petruzelli joka vain hipas Kimboa ja taas nukuttiin. Se on joskus tosi kumma kuinka se paikka vaan löytyy jostain ja nukkumatti tulee yllättäen vaikka lyöti ei kova oliskaan.

Kyl se Big Countryki alkaa koht putoleimaan.Ei ihmisen pää kestä tollasta määrää noin kovia iskuja.En kyl usko et tän hetkisellä chinillä Bisping esim tyrmäis Countryn tyynyhanskat päällä.Werdum anto esin suhteellisen nappitarkan polven naamaan ja jotenki se vaan pysy pystyssä

Laitetaas nyt tähän koko kortti kun se ei ole ollut esillä vielä missään vaiheessa.

Main Card
Jones vs Henderson
Ellenberger vs Hieron
Siver vs Yagin
Hallman vs Tavares
Lineker vs Urushitani
Johnson vs Castillo

Prelims
Mizugaki vs Hougland
Means vs Trujillo
Cruickshank vs Martinez
Roller vs Volkmann